Inventarul IT al administratiei publice centrale intarzie sa apara. Noul termen este jumatatea lunii ianuarie 2016

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 5 ianuarie 2016, 11:38 Economie | Telecom

Radu Puchiu si Cristian Botan, consilieri ai premierului Ponta
Foto: Hotnews
Fostul premier Victor Ponta a semnat in 14 iulie 2015 o decizie privind infiintarea Grupului de Lucru pentru Tehnologia informatiei (GLIT), care avea ca prim obiectiv sa finalizeze, in termen de 3 luni, o evidenta clara a inventarului de echipamente si aplicatii IT din administratia publica centrala. Ce s-a intamplat pana acum? Oficialii Ministerului pentru Societatea Informationala au precizat pentru HotNews.ro ca 'modificarile la nivel guvernamental survenite in ultimele luni au condus la o mica intarziere in aceasta faza, intarziere care se doreste a fi recuperata pana la jumatatea lunii ianuarie 2016'.

  • "Pana in prezent au avut loc mai multe intalniri ale grupului GLIT, in vederea realizarii in comun cu toate ministerele a unei machete care sa cuprinda toate informatiile relevante pentru realizarea unei evidente precise a capacitatilor hardware/software a sistemelor IT aflate in functiune.
  • Ministerele au inceput sa transmita machetele completate care urmeaza a fi procesate in vederea centralizarii datelor raportate la nivelul secretariatului GLIT. Datele transmise pana acum reflecta situatia sistemelor IT aflate in aparatul propriu al ministerelor si a inceput procesul de raportare pentru sistemele IT aflate in institutiile din subordinea ministerelor. 
  • Trebuie remarcat faptul ca modificarile la nivel guvernamental survenite in ultimele luni au condus la o mica intarziere in aceasta faza, intarziere care se doreste a fi recuperata pana la jumatatea lunii ianuarie 2016.
  • Dupa finalizarea procesului de evidenta a sistemelor informatice se va initia faza a doua - elaborarea unui plan national pe termen lung (2015-2018) de reducere si eficientizare a cheltuielilor de suport IT", au precizat pentru HotNews.ro oficialii Ministerului pentru Societatea Informationala, condus de Marius Raul Bostan.

Radu Puchiu, secretar de stat atat in Guvernul Ponta cat si in Guvernul Ciolos, coordoneaza grupul care ar trebui sa faca acest inventar IT

Fostul premier Victor Ponta a semnat in data de 14 iulie 2015, o decizie privind infiintarea Grupului de Lucru pentru Tehnologia informatiei (GLIT), care avea trasate niste obiective foarte ambitioase pentru administratia publica centrala, conform unui document publicat in aceeasi zi in Monitorul Oficial. Astfel, grupul ar fi trebuit sa finalizeze, in termen de 3 luni, o evidenta clara a inventarului de echipamente si aplicatii IT din administratia publica centrala, iar in termen de 5 luni ar fi trebuit sa elaboreze si sa prezinte spre aprobare un plan national pe termen lung (2015-2018) de reducere si eficientizare a cheltuielilor de suport IT. Un alt obiectiv era identificarea si propunerea spre folosire de solutii open source.

In luna octombrie a anului trecut, in urma unei solicitari facute de HotNews.ro, Ministerul pentru Societatea Informationala, condus atunci de Sorin Grindeanu, a precizat ca Grupul de Lucru pentru Tehnologia Informatiei (GLIT) si-a propus sa aiba pana la 20 octombrie 2015 o prima versiune a acestei evidente pe care o va prezenta intr-un raport sintetic in Comitetul Tehnico-Economic pentru Societatea Informationala (CTE), comitet din care face parte inclusiv SRI.

Ministerul a mai comunicat atunci ca Grupul de Lucru pentru Tehnologia Informatiei (GLIT) a fost infiintat in luna iulie 2015 si se afla in coordonarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informationala (CTE). CTE l-a numit coordonator, prin vot, in luna august 2015 pe Radu Puchiu - Secretar de Stat la Cancelaria Primului Ministru. Tot in acea perioada ministerele si-au numit reprezentantii.

Dupa caderea Guvernului Ponta, Radu Puchiu a ramas secretar de stat in Cancelaria Primului Ministru Dacian Ciolos.



Citeste mai multe despre   









1852 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Nu inteleg cu merge treaba in institutii (Marţi, 5 ianuarie 2016, 11:51)

    artistul000 [anonim]

    Seful aloca un task cuiva. Acel cineva incepe sa lucreze la el. Seful pleaca. Acel cineva nu mai lucreaza la acel task??

    Ce treaba au modificarile din guvern cu ceea ce aveau ei de facut? sincer nu reusesc sa vad o legatura logica intre ele.

    M-am saturat sa tot aud scuze care de care mai ... pentru intarzierile lor ... cum vorbim de proiect al administratiei publice...automat ne gandim la intarzieri (sau sunt doar eu asa?)
    • +3 (3 voturi)    
      omiti efectul schimbarii! (Marţi, 5 ianuarie 2016, 13:31)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      Seful pleaca. Acel cineva care are task-ul asteapta sa vada ce se intampla, cu noul sef. Sau poate i se desfiinteaza directia. Sau chiar postul. (Ca asa e cand s schimba conducerea, pana se "da" un alt HG cu organigrama toata lumea e in expectativa, sa vada unde mai e repartizata/daca mai e).
      Vine noul sef. Nu intreaba ce se lucra , ce a transmis cel dinainte ca sarcina. Da alte sarcini si indicatii. Cel cu task-ul initial se apuca de noile task-uri. Apoi apare presa asta care refuza sa fie amnezica si intreaba de vechiul task. Seful nou (re)transmite vechiul task unei alte persoane decat cea initiala ( nu radeti, chiar asa se intampla). Noua persoana "redescopera roata".
      Uneori, intamplator, mai afla si ei ca se ocupau mai demult unii si deja erau intr-un anume stadiu.
      Cam asa e in administratia publica. Eu vb din proprie experienta la cea centrala- dintr-un minister. Stai, ca "frumusetea" acuma vine. Veti intreba- bine, bine, dar astia nu au si ei vreun "istoric" de sarcini, vreun soft de management al task-urilor etc? Ba uite ca sunt si asemenea "sisteme" (facute pe bani grei, de multe ori fonduri UE-proiecte PODCA de multe milioane euro fiecare) doar ca aceste sisteme sunt minunate , sublime dar fie neutilizate, fie f.f.f. greoaie, fara functionalitatile dorite, cu interfata deloc prietenoasa, asa ca ele doar exista (si sunt rceptionate si platite, bineinteles :). Tot unde am fost stiu de 2 randuri de platforme dezvoltate de ex pt managementul documentelor si sarcinilor-unul in 2005-2006 si altul recent (complet nou, diferit)- pt ca primul nu a fost niciodata folosit, a fost si el receptionat si platit integral (bineinteles) si in 8,9 ani pana la celalalt responsabilii cu cel vechi fie nu mai erau in minister fie au "ingropat" chestiunea- intelegeti voi, era necesar un sistem nou=un alt contract de milioane euro=...intelegeti si voi...ca deh, oameni suntem, patria e plina de vilute, mertzane, gipane, conturi etc...de unde...?!
      Si povestea asta se tot repeta...
  • 0 (0 voturi)    
    unde este evidenta licentelor Microsoft pt. AP (Marţi, 5 ianuarie 2016, 19:52)

    vio [anonim]

    Problema trebuia sa fie deja rezolvata fiindca parca si noul ministru a anuntat ca va plati licente Microsoft deci exista ( cel putin teoretic) evidenta servere si PC-uri. in adm. publica centrala.
    Restul inseamna ca este iarasi o rusine a informatizarii Romaniei facute de politicieni si ....
    • 0 (0 voturi)    
      Nicio evidenta! (Miercuri, 6 ianuarie 2016, 1:40)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui vio

      Eu cred ca nu are nimeni nicio evidenta, ca de aia a cerut Ponta sa se faca, nu?!
      Plata licentelor MSFT se va efectua, cel mai probabil, ca o prelungire a vechilor licente. Acolo unde nu se mai pot prelungi (Win XP etc.) se considera ca se face upgrade la o licenta actuala de un soft similar (de ex. la Win 10).
      Toti cei ce se ocupa (s-au ocupat) de infrastructura IT la nivel de administratie (Ministerul tehnologiei informatiei, Agentii si grupuri de lucru etc.) ar trebui sa fie anchetati la sange ptr. jaful sistematic din ultimii 25 ani.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri