Un proiect de lege care sa reglementeze achizitia cartelelor pre-pay ar putea intra rapid in circuitul de avizare - ministrul Comunicatiilor

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 28 martie 2016, 13:20 Economie | Telecom

Marius Bostan, ministrul Comunicatiilor
Foto: AGERPRES
Un proiect de lege care sa modifice regimul de achizitie a cartelelor pre-pay este intr-o "forma finala" si ar putea intra in regimul de avizare, a declarat luni, la Digi 24, ministrul Comunicatiilor, Marius Bostan.

"Legea privind cartelele pre-pay si accesul la wi-fi fara declinarea de identitate e o lege importanta care ar micsora fereastra prin care persoane rauvoitoare ar putea utiliza tehnologia pentru a face rau", a spus ministrul Comunicatiilor, la o zi dupa ce premierul Dacian Ciolos a declarat ca "au fost chiar folosite in ultima vreme cartele din Romania in pregatirea unor atentate in alta parte in UE tocmai pentru ca exista aceasta flexibilitate in Romania", respectiv posibilitatea de a cumpara astfel de cartele telefonice fara act de identitate.

"Exista grup de lucru inter-institutional care lucreaza la acest proiect de lege care e intr-o forma finala si ar putea fi pregatit pentru a intra in regim de avizare", a spus ministrul Comunicatiilor, precizand ca "toate chestiunile neconstitutionale au fost eliminate", in conditiile in care o prima forma a legii a fost respinsa anul trecut de Curtea Constitutionala.

Intrebat cum se va proceda in continuare, ministrul a vorbit despre "un simplu control de identitate, sa dai datele din buletin pe baza actului de identitate".

"Orice om onest care nu vrea sa foloseasca in sens rau o cartela e normal sa spuna", a argumentat Marius Bostan. Intrebat cine va face aceste verificari, ministrul a raspuns: "Operatorii de telefonie mobila prin dealerii pe care ii au".

Bostan a vorbit si despre "o perioada de tranzitie ca cei care detin deja cartele sa fie necesar sa se autentifice".

Marius Bostan estimeaza numarul cartelelor pre-pay folosite in tara si strainatate "de ordinul milioanelor, depasesc probabil si zece milioane", dar "multe sunt inactive".












Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
2216 vizualizari
  • +2 (6 voturi)    
    OK (Luni, 28 martie 2016, 13:28)

    V. Veroiu [utilizator]

    Si cum se va autentifica un african in Romania? Va sti buticarul care ii vinde cartela cum arata un act de identitate din Nigeria? Sau pur si simplu acceptam doar persoane carora le putem verifica identitatea?
    • +1 (5 voturi)    
      nu se vor mai vinde la buticari (Luni, 28 martie 2016, 13:54)

      coloneze [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      din cate stiu eu
      • 0 (8 voturi)    
        OK (Luni, 28 martie 2016, 14:17)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui coloneze

        Asta ar fi ok insa atunci cum facem cu Wifi? Nu de alta dar daca "teroristul" nu isi ia cartela intra in primul McD si vorbeste pe Viber, Skype sau Whatsapp. Incepem sa ne legitimam si la casa la McD ca sa intram pe Wifi?
    • -3 (5 voturi)    
      ID (Luni, 28 martie 2016, 14:02)

      Tzweistein [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Pasaport?
      • +3 (7 voturi)    
        Te inseli (Luni, 28 martie 2016, 14:16)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Tzweistein

        Pasaportul romanesc de exemplu nu este considerat act de identitate pe teritoriul Romaniei. Du-te la statia RATB si incearca sa iti iei o cartela cu pasaportul romanesc sau oricare altul. Vei constata ca acei oameni iti vor cere CNP-ul. Ai CNP-ul din mai multe sau mai putine cifre (in Cehia e cu una mai putin), ghinion - iei bilete pe hartie.
        • -2 (2 voturi)    
          in replica (Luni, 28 martie 2016, 20:34)

          kramerica [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          Hai domne, las-o ...
          Pașaportul este un act de identitate cf. legii române, atât notarii publici, cât și agenții consulari acceptă pașaportul ca act de identitate; art. 6 par. 4 din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate stabileste destul de clar acest lucru:
          "Documentele de călătorie prevăzute la alin. (1) sunt proprietatea
          statului român şi fac dovada, în faţa autorităţilor române şi străine, a
          identităţii, cetăţeniei, calităţii, precum şi a dreptului titularului de
          a călători în străinătate."
          Iar CNP-ul din câte știu este trecut în pasaport, pe cele mai vechi apare ca număr personal.
  • +3 (13 voturi)    
    manipulare grosolana (Luni, 28 martie 2016, 13:33)

    Cata79 [utilizator]

    tara de pupincuristi...
    de aia au dat arabetii cu bomba in bruxel, ca au romanii cartele la liber, nu ca politia belgiana stia de ala si nu a facut nimic
    • +1 (9 voturi)    
      Guvernul nostru (Luni, 28 martie 2016, 13:57)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Cata79

      Nu e in stare sa mentina un sistem IT national pentru facturi, impozite, etc. Dar ii mananca undeva sa le dicteze altora cum sa isi tina propriile sisteme ca populatia sa fie "in siguranta". BTW si la Colectiv tot cartelele preplatite au fost de vina? Nu de alta dar in jumatate din timp am produs dublul victimelor de la Bruxelles. Mama lor de incompetenti - si unii si altii.
    • -1 (5 voturi)    
      ha (Luni, 28 martie 2016, 14:24)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Cata79

      esti dus rau. cartelele prepay in forma actuala sunt o invitatie deschisa la abuz si crima organizata, ca si bitcoin, tor, telegram si altele...
      • +1 (3 voturi)    
        Stimate domn (Luni, 28 martie 2016, 16:06)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Am o invitatie la crima in orice moment tin un cutit in mana sau in orice moment tin un volan in mana. Ai idee cati oameni pot omori cu masina intr-o statie de autobuz? Si totusi nu o fac. De ce? Tine de cultura si educatie si de ce anume vrei sa faci in viata.

        Uite ca in mana tin un telefon cu comunicatie criptata. De ce? Pentru ca asa vreau. Pentru ca stiu sa o implementez, pentru ca mi-am facut singur reteaua si pentru ca asa e modul meu de a fi.

        Pot sa il utilizez in detonarea unei bombe? Fireste. Dar mai sigur ar fi sa leg bomba la un ceas. Dar uite ca scopul meu in viata nu e sa ma detonez, nu e sa pun bombe si nu e sa omor pe nimeni nici cu cutitul si nici cu masina.

        Daca e sa o luam pe scara periculozitatii masinile ar trebui interzise inaintea criptarii. Imi vei spune ca masinile sunt utile. Sorry dar la fel imi e mie criptarea datelor. Simplu: pierd telefonul, ma doare in cot. Chiar daca Apple il va decripta, surprizzz, pe el cele mai importante date sunt cerptate cu certificat pe care eu il pot frumusel revoca.
  • +5 (5 voturi)    
    Are legatura cu proiectul de lege din USA? (Luni, 28 martie 2016, 13:37)

    VpMan [utilizator]

    Are legatura cu https://www.congress.gov/bill/114th-congress/house-bill/4886 ?
    • +4 (8 voturi)    
      Nuuuu (Luni, 28 martie 2016, 13:49)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui VpMan

      Nu are. Nu are nici cea mai mica legatura cu faptul ca guvernelor le ard buzele dupa niste baze de date cu informatiile cetatenilor, cu cine vorbesc ei si pe unde se misca. Siiigur ca datele vor fi pastrate in cea mai mare siguranta de operatori, pana cand unul va anunta ca Verizon ca a pierdut o baza cu 1.2 milioane de utilizatori. De fapt ei nu anuntau nimic daca baza nu aparea la vanzare pe bitcoins. Si totul este ca noi sa fim mai in siguranta. Ma si mir cu naiba aia au reusit sa dea jos PanAm-ul cu o bomba intr-o perioada fara mobile si aia au reusit sa fabrice toata bomba fara internet. Dar nu, atunci erau pasagerii mult mai in siguranta iar azi nu sunt pentru ca avem mobile si email.
  • +5 (7 voturi)    
    Hai sa va spun o poveste (Luni, 28 martie 2016, 13:38)

    V. Veroiu [utilizator]

    Intru la McDonald's. Ma asez frumos cu laptopul la o masa, dau drumul la un mic program care incepe sa ceara ca nebunu' adrese IP de pe accesspointul McDonald's.

    Am cu mine un accesspoint micut si denumesc reteaua McDonald's. Cine se conecteaza la el primeste o pagina de "autentificare" a datelor personale, conforma cu noua legislatie. Ce nu stie vecinul de masa e ca acea pagina e generata pe laptopul meu caci am un server web pe el.

    Vecinul isi va pune pe pagina datele personale dupa care se conecteaza la web (am o conexiune mobila) si linistit isi vede de Feisbuc. La fel ca el si ceilalti din McDonald's care stau pe net.

    In 30 de minute impachetez si plec acasa cu o baza de date frumusica cu date personale.

    Vreti sa spuneti ca veti obliga McDonald's sa isi instaleze certificate electronice WPA2 Enterprise, sa isi ia certificate valide, etc? Si cine le va intretine reteaua in restaurant? Manajerul restaurantului? Sau veti impune ca fiecare restaurant si cafenea cu Wifi sa aiba pe unul cu minim CCNP la zi? Pe routing and switching sau si pe wireless si eventual security?
    • -2 (4 voturi)    
      versiune total eronata (Luni, 28 martie 2016, 14:09)

      Tzweistein [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      ipoteza ta e complet gresita.
      premiza este: oricine detine un numar de mobil sa fie identificat la origine (in momentul achizitiei numarului/cartelei)
      Atunci, pentru a se identifica inaintea accesului la o retea wifi, este suficient sa introduca numarul de mobil la care va fi transmisa parola de access.
      sistemul este deja functional in aeroporturi si restaurantele McDonald's din occident.
      Aplicand metoda propusa de tine la acest sistem te vei alege doar cu numerele lor de mobil.
      • +2 (4 voturi)    
        Mobilele (Luni, 28 martie 2016, 14:21)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Tzweistein

        Functioneaza fara cartela SIM in interior. Iti activezi ifonu in Nigeria si apoi scoti cartela si mergi doar pe Wifi. Care numar?

        Cat despre "autentificarea" de la McD ai grija ca retelele lor sunt "Open". Stii ce inseamna? Hai sa iti spun: zero barat criptare. Daca fac sniffing ar inseamna ca sa vad numerele de telefon ale celor care se "autentifica". Traiesc in occident si - guess what - fac sniffing. Nici un numar de nici un mobil nu e folosit ca autentificare pe nici un Wifi public.

        Iti recomand sa citesti pe web cum functioneaza o retea IEEE 802.11 in mod Open - Wikipedia e un bun punct de start. Cand dai de autentificare sa ma anunti - hint: nu e.
        • -4 (4 voturi)    
          Ceea ce faci e infractiune (Luni, 28 martie 2016, 15:05)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          Banuiesc ca politia (de aici sau "din occident" unde sustii ca traiesti) a solicitat deja, in urma autodenuntului, de la admin HN, IP-ul de pe care postezi
          • +3 (3 voturi)    
            Te inseli (Luni, 28 martie 2016, 15:32)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

            Nu e nici o ilegalitate in a face sniffing. Te asigur. Lucrez pt politie.
    • +4 (4 voturi)    
      Ai uitat ceva (Luni, 28 martie 2016, 15:07)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Pe pagina de autentificare oferi o aplicatie android - gasesti tu un motiv bun sa puna fraieru botu. Odata instalata acea aplicatie ai acces la TOT: nr. telefon, sms-uri, si cate si mai cate.

      Autentificarea in retelele de WIFI este un risc de siguranta a datelor MAJOR.
      • +1 (1 vot)    
        Exceptie (Luni, 28 martie 2016, 16:00)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

        Fiind aceea cand autentificarea este in doi pasi, primul fiind autentificarea dispozitivului si retelei pe baza de certificate electronice, din alea din care tot bizonul da "I accept" fara sa le deschida sau macar sa tina minte ultimele 3 litere din hash urmand apoi user si parola.

        Dar da, ce e securizat e greu de folosit. Nu poti avea ceva sigur si usor de folosit in acelasi timp.
  • +3 (9 voturi)    
    restrangerea libertatilor - pericol la democratie (Luni, 28 martie 2016, 13:45)

    varu_maftei [utilizator]

    restrangerea libertatilor e un pericol mult mai mare pentru democratie decat, posibila utilizare de raufacatori a acelor libertati.
    totul tine de trade-off: ce pierzi, si ce castigi.
    problema cu aceste initiative e ca nu castigam nimic, absolut nimic. ceea ce ne vind proponentii ei e o vaga iluzie de siguranta sporita, dar tot iluzie ramane, deci zero. teroristii pur si simplu vor utiliza altceva, nu vor fi impiedicati absolut deloc de aceasta masura.
    ce pierdem: costurile implementarii si administrarii propunerii, plus libertatile, care acum par nesemnificative, dar, din apropape in aproape, sau in unele momente de criza, vor de veni brusc foarte semnificative. pe termen lung pierdem libertatea si democratia. in pasi mici ca acesta
    • +2 (8 voturi)    
      Democratie (Luni, 28 martie 2016, 13:52)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui varu_maftei

      Diferenta dintre democratia de azi si totalitarism este ca in totalitarism te urmareau EI in timp ce azi te obliga prin lege ca TU sa le spui ce faci si cand, chiar daca de fapt nu faci nimic. Cu alte cuvinte le faci viata mai usoara. Si sa dea naiba sa spui ca nu vrei sa le dai datele ca imediat esti suspect de terorism.
    • +2 (6 voturi)    
      Inca ceva (Luni, 28 martie 2016, 13:55)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui varu_maftei

      Nu sunt probleme cu statele care le furnizeaza arme teroristilor. OK - bomba au facut-o din materiale de la magazin, dar Kalashnikoavele de la Paris, hai ca nu le-au printat 3D. Dar e o problema cu cartelele de mobil, cu criptarea telefoanelor si cu emailul si Wifi.
    • -2 (10 voturi)    
      ce libertate frate (Luni, 28 martie 2016, 13:58)

      coloneze [utilizator] i-a raspuns lui varu_maftei

      ala care are abonament si a pierdut libertatea?
      daca stie omul ca isi da datele, nu mai suna sa traga tepe sa ameninte si alte chestii.
      cu ce iti ingradeste tie libertaea ca ti dai numele.
      esti chiar penibil
      • +2 (8 voturi)    
        Cel cu abonament (Luni, 28 martie 2016, 14:22)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui coloneze

        Isi da datele ca sa plateasca factura. Gandeste logic. De ce nu iti dai datele la farmacie, ca sa se stie daca nu esti contagios?

        Acestea sunt informatii cu caracter PERSONAL. Ce vrea onor guvernul este ca informatiile NOASTRE personale sa fie si ale lor. Invers nu vor nici macar tezele de doctorat sa ti le arate, desi sunt obligati prin LEGE.
  • +2 (10 voturi)    
    Propunere mai buna (Luni, 28 martie 2016, 13:51)

    pencu [utilizator]

    Eu propun ca sa scapam de cartele Pre-Pay. Cine vrea sa vorbeasca la mobil va trebui sa plateasca lunar un abonament al carui cost minim sa fie de 10-20 de euro. Cartelele Pre-Pay deja in uz vor fi inactivate de fiecare operator mobil, iar clientii respectivi vor fi despagubiti cu o suma echivalenta cu un abonament pe o luna, daca nu vor vrea sa treaca la abonament. Si gata.

    In felul acesta voi avea un motiv in plus sa renunt la telefonul mobil.
    • +3 (5 voturi)    
      O alta metoda (Luni, 28 martie 2016, 14:24)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui pencu

      Este folosirea de porumbei voiajori. Si unde mai pui ca nu au nici IMEI si nici adresa MAC. Praivãsi fraaate.
  • -3 (3 voturi)    
    beacs (Luni, 28 martie 2016, 14:27)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    citesti comentariile si te ingrozesti cata imbecilitate exista pe terra!
    • +4 (4 voturi)    
      Just (Luni, 28 martie 2016, 16:07)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Si e bine ca incepem sa o vedem. Intai in oglinda si apoi pe fereastra.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri