Consiliul Concurentei a declansat o investigatie privind un posibil abuz de pozitie dominanta al Orange

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 4 aprilie 2016, 12:31 Economie | Telecom

Orange Service_1
Foto: Hotnews
Consiliul Concurentei a declansat o investigatie avand ca obiect un posibil abuz de pozitie dominanta al companiei Orange Romania, a anuntat luni autoritatea. Investigatia se refera la un posibil tratament discriminatoriu practicat de Orange Romania in relatia cu companiile active pe piata platilor prin mesaje scurte prin intermediul telefonului mobil, respectiv pe piata mesajelor scurte publicitare prin intermediul telefonului mobil din Romania.

Consiliul Concurentei mai precizeaza ca 'in cadrul investigatiei au fost efectuate inspectii inopinate atat la sediul Orange Romania, cat si la sediile unora dintre agregatorii de plati prin SMS, existand indicii ca aceste companii pot detine probe necesare autoritatii de concurenta pentru o evaluare exacta a comportamentului Orange Romania pe pietele respective.

Documentele ridicate in cadrul acestor inspectii se afla in analiza autoritatii romane de concurenta, in cadrul procedurilor specifice investigatiei.

Inspectiile inopinate reprezinta o etapa preliminara in cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurential. Efectuarea acestor inspectii nu reprezinta o antepronuntare a Consiliului Concurentei in ceea ce priveste vinovatia intreprinderilor investigate si nici in ceea ce priveste rezultatul final al investigatiei declansate".  

Contactati de HotNews.ro, oficialii Orange Romania nu au prezentat pana acum un punct de vedere.


Citeste mai multe despre   









10248 vizualizari
  • +9 (9 voturi)    
    Suprataxa? (Luni, 4 aprilie 2016, 13:23)

    Asmodeu [anonim]

    Este vorba cumva de suprataxa pe care o practica Orange in unele cazuri?
    Caz concret: la Cluj, achizitia de bilete prin SMS pe mijloacele de transport este suprataxata cu 5 centi + TVA fata de concurenta.
  • +5 (11 voturi)    
    .... (Luni, 4 aprilie 2016, 13:31)

    costinescu [utilizator]

    in fine, ii cerceteaza cineva si pe hotii astia.
  • +2 (10 voturi)    
    IMEI (Luni, 4 aprilie 2016, 14:47)

    lenderDK [utilizator]

    Nu ma mira stirea.
    De ceva timp Orange spioneaza utilizatorii retelei si stocheaza tipul de telefon folosit. Practic ei stiu cand iti iei telefon nou si ce telefon ti-ai luat.
    In mod normal legislatia spune ca trebuie sa memorize doar IMEI, dar ei sunt mai destepti si prelucraza IMEI ca sa stie si ce model de telefon ai. Nu le trebuie mandat sa te urmareasca, ei sunt Orange :)
    • -3 (7 voturi)    
      loool paisi nu e normal ? (Luni, 4 aprilie 2016, 17:38)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui lenderDK

      Pai si nu e normal... cum crezi ca stie centrala ce protocol sa serveasca... identificand evident terminalul si capacitatiuel acestuia.
      • +5 (7 voturi)    
        si totusi nu (Luni, 4 aprilie 2016, 18:33)

        lenderDK [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

        Esti naiv daca tu crezi ca asa functioneaza protocoalele. Ele sunt standarde internationale si toti producatorii se conformeaza standardelor.

        Nu are treaba Orange cu faptul ca tu ai Iphone 6, Samsung Galaxy S7 sau Vertu Signature Cobra.
        Genul asta de informatii sunt private mai ales ca e un indiciu destul de bun de cati bani ai.
        • 0 (2 voturi)    
          Nu e mare branza (Marţi, 5 aprilie 2016, 20:58)

          paulc [anonim] i-a raspuns lui lenderDK

          Le trebuie tipul de telefon ca sa stie cum sa trimita SMS de configurare cu setarile de date.

          Cam toate retelele GSM din lume stocheaza sau pot obtine la cerere IMEI-ul, Orange nu face numic special.
        • 0 (2 voturi)    
          acceseaza orice (Miercuri, 6 aprilie 2016, 18:51)

          MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui lenderDK

          pagina de internet pentru mobil
          Si ei folosesc aceeasi metoda
          si stocheaza si cookies si IP ul de unde vii
          asa ca vinde repede telefonu ala scump ca o sa vada tot internetu ca tu ai bani
          Interesanta logica ta dar cam puerila
          Mai citeste
          • +2 (2 voturi)    
            oare stiu si numele si adresa (Vineri, 8 aprilie 2016, 20:31)

            lenderDK [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

            Spui ca e interesanta logica dar cred ca nu ai patruns toate implicatiile.

            Orange nu stiu doar ce model de telefon am, cat de des imi cumpar alt terminal dar coreleaza automat aceste date si cu numele meu si ADRESA mea fizica. Nici un site nu poate sa faca asta. Mai mult isi rezerva si dreptul de a ma suna cu oferte.

            Zi drept ai vrea sa stie toata lumea cine esti si cat de sarac/bogat esti? Ca sa te poate suna cu oferte?

            Am sa sesizez ANSPDCP.
            • 0 (2 voturi)    
              De cate ori (Duminică, 10 aprilie 2016, 1:20)

              MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui lenderDK

              ai accesat tu google maps
              chiar nu stiu aia adresa?
              Orice ISPist in momentul in care accesezi orice pagina de net in momentul in care iti asigneaza o adresa IP aceasta poate fi corelata cu adresa ta (din moment ce ai access la internet banuiesc ca il si platesti si factura vine la o adresa specifica nu?)
              Sau poate e gratis in cazul tau?
              PS daca iti face impresia ca mie imi sint mai dragi coloratii aia (al caror nume mi e scarba sa l pronunt) te inseli amarnic.
              Ma bucur ca am scapat de ei.
              E dreptul tau sa faci absolut tot ce vrei amice.
              Iti urez multa bafta
              Sper ca totusi sa ai dreptate cu toate ca din punct de vedere tehnic cel putin ma indoiesc.
              MULTA BAFTA
              Sincer sa stii ca mi-ar place sa vad ca macar unul din clientii coloratilor ii invinge intr-un proces fie el si civil cu toate ca ar fi fost mai dragut daca era penal.
    • 0 (2 voturi)    
      Fara IMEI cunoscut (Miercuri, 6 aprilie 2016, 18:41)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui lenderDK

      apelul telefonic nu functioneaza
      de ce nu e folosit asta pentru recuperarea telefonului declarat furat e alta treaba
      Problema pe care tu o descrii e putin mai complexa
      La ce te referi
      ai primit un mesaj dragutz?
      atunci cind l-ai primi aveai conexiune de date active?
      nu are nimic de a face cu imei
      ci cu user agentul telefonului la conexiunea de date
      • 0 (2 voturi)    
        pana si Orange recunoaste ca face asta (Vineri, 8 aprilie 2016, 20:43)

        lenderDK [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

        Tot zici de site, dar cum am explicat si mai sus, site-ul nu stie exact cine esti si unde stai.

        Exista o dovada simpla ca Orange practica asa ceva, ei stiu pentru fiecare abonat ce tip de telefon foloseste. Intri in contul Orange si pe prima pagina iti arata poza cu telefonul tau! Si surpriza: site-ul este accesat de pe desktop, niciodata nu m-am logat pe Orange de pe mobil.

        Tehnic se poate obtine producatorul si modelul din IMEI, un angajat de-al lor chiar a recunoscut ca se intampla asta.

        O sa vad daca este vreo autoritatea romaneasca care vrea sa investigheze.
        • 0 (2 voturi)    
          Daca vrei sa lamurim treaba cu IMEIul (Duminică, 10 aprilie 2016, 1:29)

          MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui lenderDK

          Once and forever
          IMEI ul este recunoscut in toate retelele GSM
          Scopul principal pentru care IMEI exista in lumea civilizata este acela ca un client caruia i s-a furat telefonul sa poata anunta operatorul care il declara la randul lui intr-un blacklist si bineintele la organele abilitate cu toate detaliile de localizare geografica (depinzand de frecventa retelei in care se afla daca e utilizat dupa ce a fost furat) probabilitatea de a fi gasit prin metode cunoscute este cu o eroare de aproximativ citiva centimetri in scopul de a fi recuperat de organele cu pricina si redat utilizatorului care l-a declarat furat.
          Asa ca in lumea civilizata acest aspect e folosit in folosul end userului si nu asa cum crezi tu.
          Poate intelegi totusi ca asta e standardul
          In rest multa sanatate.Ma bucur ca tu cunosti mai multe,sincer sa fiu nu ma pot loga acolo unde zici tu ca mi ar trebui un cont mai intai si nu am pentru ca nu mai sint clientul lor.
          De buni ce sint ei.
          • 0 (2 voturi)    
            inca nu esti lamurit (Luni, 11 aprilie 2016, 19:38)

            lenderDK [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

            IMEI-ul este folosit pentru a bloca telefoanele furate in foarte putine tari, de fapt aproape nicaieri.

            IMEI-ul mai este folosit si pentru interceptari de telefoane. E un caz de celebritate din Romania, un individ care credea ca schimbarea cartelei SIM il scapa de interceptari si el tot schimba cartelele. Dar nu era o problema ptr autoritati deoarece aveau IMEI-ul telefonului lui si il interceptau pe baza de IMEI.

            Ma rog... si IMEI-ul poate fi folosit pentru extrage informatii despre telefonul tau. Sunt site-uri in care iti introduci IMEI-ul isi iti dau datele mobilului: www.imei.info www.imeidata.net etc.
            Orange extrage informatiile automat despre toata lumea, ei stiu cate telefoane Samsung, LG, Nokia etc sunt in circulatie si cine le detine. Si asta fara nici un mandat.
            • 0 (2 voturi)    
              sa inteleg eu de la tine (Miercuri, 13 aprilie 2016, 1:58)

              MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui lenderDK

              ca doar aia portocalii fac asta?
              si ceilalti operatori nu folosesc aceste "features"?
              Poate iti aduci aminte de veritabilul raspuns la o intrebare incomoda la Microsoft si reprezentantul de presa zice : Is a feature is not a bug?
              Multumesc mult ca m-ai luminat
              Si pentru site urile de .info
              Pina a nu i spune ti eram un ignorant total (sau ma rog dupa tine)
              Iti urez multa bafta si ma recunosc infrant.
              Nu mai am alte comentarii sau ma abtin.
  • +3 (5 voturi)    
    oh da (Luni, 4 aprilie 2016, 18:42)

    ClaudiuO [utilizator]

    Daca a existat o companie de care m-am bucurat ca am scapat in toata viata mea , asta a fost fara indoiala ORANGE. Niste lepre care acum cativa ani taxau 50MB de trafic cu 1 euro. Daca nu intra RDS-ul pe piata inca mai mancam net cu lingurita pe mobil a la Orange.

    60 de euro un pachet de trafic de 10 GB la orange. Nu-i de mirare ca le merge asa bine reteaua cand sunt putini care pot cu adevarat sa le foloseasca :))

    In rest acelasi orange ahtiat dupa jegmanit cum il stiam. nothing to see here.
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptate (Miercuri, 6 aprilie 2016, 18:52)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui ClaudiuO

      si eu m-am imbatat cind am plecat din reteaua sus numita
      am o jena sa le scriu numele
      Ceva din subconstient ma forteaza sa utilizez delete cind le aud numele


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică