'Posta Romana deruleaza un program de optimizare a personalului administrativ din companie ce nu va afecta personalul operational'. Acesta este raspunsul conducerii Postei Romane la intrebarea HotNews.ro daca vor avea loc concedieri in acest an. Surse apropiate Postei Romane au precizat pentru HotNews.ro ca 'ar fi vizati circa 300 de angajati care nu fac mai nimic, oameni inutili, care nu aduc valoare adaugata'. Amintim ca sambata, 7 mai, peste 3000 de postasi au protestat in fata Guvernului, obtinand, in urma discutiilor cu autoritatile, promisiuni legate de cresteri salariale si concedii de odihna pentru acest an.

Protest al angajatilor Postei RomaneFoto: Captura Digi 24

Potrivit Agerpres, in urma discutiilor purtate sambata, 7 mai, la sediul Ministerului Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala (MCSI), de o delegatie a sindicalistilor din Posta Romana cu ministrul Marius Bostan, secretarul de stat Radu Dorcioman, precum si cu vice-premierul Costin Borc, pe marginea listei de revendicari a postasilor, s-a convenit constituirea unui grup de lucru pentru redactarea unui act normativ privind concediile de odihna, ce va fi promovat in sedinta de Guvern in luna iulie.

Referitor la cresterea salariilor, actionarul majoritar (statul roman prin MCSI), a fost de acord cu realizarea acestor cresteri salariale anul acesta, cu incadrarea in anvelopa salariala prevazuta in bugetul pe 2016, acest lucru fiind posibil prin eficientizarea activitatii.

  • "Este atributia managementului sa stabileasca salarii in functie de munca prestata si sa creasca salariile in limita bugetului stabilit, conform legii. Suntem de acord ca o prioritatate o reprezinta cei cu salarii minime si un volum de munca foarte mare. Suntem de acord si sprijinim initiativa de optimizare si eliminare a celor care nu muncesc si nu aduc valoare Postei Romane", a declarat ministrul Comunicatiilor, Marius Bostan, intr-un anunt postat luni, 9 mai, pe site-ul ministerului.

In acelasi anunt al MCSI se precizau urmatoarele:

  • "Pentru atingerea obiectivului MCSI de intarire a guvernantei corporative a CNPR se urmareste Planul de Management al CNPR  care a fost aprobat in luna ianuarie, prin hotararea CA. Suplimentar, a fost a elaborata  o procedura la nivel de Minister prin care se descrie cum se indeplinesc atributiile in calitate de actionar, pentru a elimina incertitudinea si interventia discretionara. In luna Martie a acestui an, a fost prezentata o strategie POSTA ROMANA 2020, in care sunt cuprinse masurile importante. In urmatoarele doua saptamani, conducerea companiei va  prezenta o strategie pe termen lung, care va fi discutata la toate nivelele pentru o buna intelegere a situatiei si motivarea tuturor angajatilor la parcurgerea noului drum, care sa aduca Posta la valoarea de care Romania are nevoie".

HotNews.ro a adresat in aceasta saptamana o serie de intrebari Postei Romane legate atat de strategia pe care ar trebui sa o prezinte in urmatoarele doua saptamani, cat si despre planurile de eficientizare financiara in companie. Va prezentam in cele ce urmeaza atat intrebarile cat si raspunsurile primite:

  • Intrebari HotNews.ro: Strategia pe termen lung care va fi prezentata in urmatoarele 2 saptamani vizeaza o reducere a personalului? Ce segmente de angajati vor fi vizati de concedieri? Cati ar urma sa fie disponibilizati in acest an si pe termen lung?

Raspuns: Posta Romana deruleaza un program de optimizare a personalului administrativ din companie ce nu va afecta personalul operational.

  • Intrebare HotNews.ro: Strategia pe termen lung vizeaza cresterea salariilor? Cateva detalii, va rog

Raspuns: Strategia pe termen lung va viza cresteri salariale doar in limita bugetului stabilit conform legii sau in cazul cresterii veniturilor rezultate din implementarea strategiei pe termen mediu si lung pe care compania o are in vedere.

Intrebare HotNews.ro:Ce masuri mai sunt vizate pentru a indrepta situatia de la Posta?

Raspuns: Optiunile strategice pentru realizarea obiectivelor fundamentale in administrarea companiei vizeaza:

  • controlul strict al costurilor si realizarea veniturilor prognozate;
  • diversificarea gamei de servicii prin intrarea pe noi piete, prin intermediul parteneriatelor (servicii financiar-bancare);
  • extinderea gamei de servicii competitive in sectorul curieratului rapid si incheierea de parteneriate strategice cu marii e-retaileri din Romania;
  • atragerea surselor de finantare necesare pentru investitii;
  • crearea unei functiuni dedicate masurarii satisfactiei clientilor si initierii de masuri si actiuni proactive in acest domeniu;
  • automatizarea proceselor operationale;
  • dezvoltarea flotei auto;
  • noi aplicatii informatice pentru sectorul postal;
  • implementarea unei noi platforme IT&C
  • optimizarea operationala (infrastructura, rute transport etc.);
  • instruirea si dezvoltarea personalului pentru performante superioare;
  • eficientizare operationala (front si back office);
  • implementarea unui mediu inovativ, orientat spre eficienta continua;
  • simplificarea procesului decizional;
  • dezvoltarea adaptabilitatii la schimbarile pietei si cerintele clientilor precum si la aparitia noilor tehnologii;
  • constituirea si mentinerea unei echipe eficace dedicate conducerii proceselor de transformare;
  • mentinerea unei colaborari si comunicari optime cu partenerii sociali pentru bunul mers al Postei Romane.
  • Intrebare HotNews.ro: Ce detalii puteti sa ne furnizati, legate de strategia Posta Romana 2020?

Raspuns: Planul de administrare pentru perioada 2015 - 2019 are in vedere viitorul companiei construit pe baza istoricului, mijloacelor si resurselor existente, factorilor interni si externi de influenta, precum si intereselor actionarilor si ale altor persoane interesate in functionarea Postei Romane. Elementele strategiei de administrare corespund cu principiile guvernantei corporative privind relatiile responsabile si etice de afaceri si raspund dezideratului de realizare a obiectivelor asumate.

Obiectivele fundamentale ale companiei pe perioada 2015 - 2019 sunt urmatoarele:

  • realizarea de profit anual, cel putin la nivelele prevazute in Bugetul de Venituri si Cheltuieli al companiei;
  • modernizarea informatica, informationala si organizatorica;
  • consolidarea functiunii comerciale si orientarea activitatii comerciale catre piata si clienti;
  • promovarea initiativelor de imbunatatire a cadrului legislativ aferent serviciilor postale;
  • cresterea satisfactiei clientilor;
  • modernizarea imaginii si a perceptiei asupra serviciilor noastre;
  • diversificarea gamei de servicii si intrarea pe noi piete (financiar-bancare, curierat rapid, etc.);
  • dezvoltarea resursei umane catre o productivitate superioara;
  • asigurarea dezvoltarii durabile a companiei, prin reducerea impactului activitatii logistice asupra mediului inconjurator.

Angajatii Postei Romane au protestat, sambata, in fata Guvernului, pentru salarii mai mari. Veniti din toata tara, angajatii Postei Romane s-au plans de faptul ca infrunta pericolele jafurilor si cara genti foarte grele, pentru salarii foarte mici, informeaza Digi 24.

La protestul care a inceput sambata, la ora 11:00, au participat circa 3.000 de angajati ai Postei Romane din mai multe orase. Oamenii vor salarii mai mari, 250 de euro anual pentru pensiile facultative si concedii de odihna. Protestatarii spun ca zi de zi infrunta pericole, cara genti grele si cer un spor de 30 % la salariu. De asemenea, postasii au spus ca daca isi iau concediu de odihna nu sunt supliniti si trebuie sa faca ore suplimentare, sau in alte cazuri isi iau concediu doar pe hartie.