UPC Romania si Discovery Romania au anuntat marti reinnoirea pe termen lung a acordului de distributie, care garanteaza difuzarea intregului portofoliu Discovery, incluzand canale precum Discovery Channel, Eurosport 1, TLC si IDx, catre abonatii operatorului de cablu TV din intreaga tara. Discovery a investit masiv in achizitia de drepturi sportive premium, exclusive si relevante, iar in urma acestui acord, abonatii operatorului de cablu TV vor avea acces la evenimente sportive importante, precum Premier League, turnee de tenis de Mare Slem si, din 2018, la Jocurile Olimpice care vor fi disponibile pe Eurosport.

Acordul cuprinde si drepturi digitale care asigura accesul telespectatorilor pasionati la continut Discovery Networks pe ecrane multiple, prin Horizon Go, se arata in comunicatul de presa.

Reinnoirea contractului dintre UPC Romania si Discovery Romania face parte dintr-un acord de distributie mai amplu intre grupurile Liberty Global si Discovery Communications, care include 12 tari din Europa: Austria, Belgia, Cehia, Germania, Ungaria, Irlanda, Polonia, Romania, Olanda, Slovacia, Elvetia si Marea Britanie.

Discovery Communications este lider mondial pe segmentul canalelor TV cu plata, care ajunge la aproape 3 miliarde de abonati in peste 220 de tari si teritorii, avand canale precum: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, Turbo/Velocity si OWN: Oprah Winfrey Network. Discovery controleaza Eurosport, liderul pan-regional in continut sportiv din Europa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu si Africa. In Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa, 18 branduri Discovery ajung la peste 536 de milioane de abonati din 109 de tari si teritorii, fiind difuzate in 21 de limbi.

UPC Romania, parte a grupului american Liberty Global, este al doilea mare operator local de comunicatii prin cablu. UPC Romania a castigat 67.300 de noi abonati in ultimul an, ajungand la un numar total de 1.245.100 clienti la sfarsitul primului trimestru din acest an, potrivit grupului Liberty Global. Scaderea numarului de abonati la televiziunea analogica prin cablu si la televiziunea prin satelit a fost compensata de cresterea numarului de abonati la televiziunea digitala prin cablu, astfel ca numarul abonatilor TV ai UPC a crescut la 1.234.500 abonati. Operatorul a trecut de 500.000 de abonati la internet si 415.000 clienti de telefonie fixa, la data de 31 martie 2016.