Un nou studiu privind serviciile de guvernare electronica din UE publicat in 3 octombrie 2016 de catre Comisia Europeana releva faptul ca serviciile publice online devin tot mai accesibile in Europa, 81% acum. O analiza mai profunda a transparentei, mobilitatii transfrontaliere si calitatii generale a utilizarii arata insa cresteri inegale si un numar semnificativ de tari ramase in urma. Printre acestea din urma si Romania.

Nicolae OacaFoto: Hotnews
  • Evolutie inegala a tarilor membre UE - Romania sub media UE

Privind harta Europei se observa o mare variatie in performanta guvernarii electronice in intreaga regiune. Diagonala sud-vest -- nord-est imparte harta in tari cu performante peste media UE, tarile deasupra diagonalei si tari cu performanta sub media UE, tarile de sub diagonala. Din pacate, geografic si nu numai, Romania este sub diagonala mentionata. Adica cu performante sub media UE. Desigur din cauza pozitiei geografice! Progresul este masurat ca diferenta de performante intre datele disponibile la ultima evaluare (2014-2015) si prima (2012-2013). Performanta este masurata ca o medie a scorurilor pentru patru indicatori de referinta: focalizare pe utilizator, transparenta, mobilitate transfrontaliera, facilitatori cheie.

  • Focalizare pe utilizator

Guvernele au progresat in a face serviciile publice digitale, dar s-au concentrat mai putin asupra calitatii livrarii din perspectiva utilizatorului, in special in ceea ce priveste usurinta si viteza de utilizare. In timp ce disponibilitatea online a serviciilor in UE28 + Elvetia + Islanda a atins nivelul de 81% (+9 puncte procentuale fata de 2012-2013), iar gradul de utilizare on-line 83% (+4 puncte fata de 2012-2013), usurinta si viteza de utilizare a acestor servicii on-line, asa cum este perceputa de catre 'cumparatorii misteriosi', care au testat serviciile on-line, a avansat putin, crescand cu doar 1 punct procentual fata de evaluarea din 2013.

  • Transparenta

Indicatorul de transparenta examineaza masura in care guvernele sunt transparente cu propriile responsabilitati si performante, procesul de furnizare a serviciilor, precum si datele cu caracter personal implicate.

Continuare la http://nicolaeoaca.blogspot.ro/