Reduceri de personal in grupul Deutsche Telekom in primele noua luni/In Europa, reducerile au avut loc in Ungaria, Polonia, Romania si Macedonia, ca urmare a masurilor de eficienta pe segmentul operational

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 10 noiembrie 2016, 12:07 Economie | Telecom

Deutsche Telekom, sediul central din Bonn
Foto: Deutsche Telekom
Grupul Deutsche Telekom, care controleaza fostele Romtelecom si Cosmote, a anuntat joi o scadere cu 2,7% a numarului total de angajati, pana la 219.254 angajati in primele noua luni din acest an fata de sfarsitul lui 2015, ca urmare a masurilor de crestere a eficientei, a pensionarilor anticipate si a unei incetiniri in procesul de recrutare pe segmentul operational. In Europa, numarul angajatilor a scazut in Ungaria, Polonia, Romania si Macedonia, pe fondul masurilor de eficienta pe segmentul operational. Telekom Romania a continuat sa piarda clienti de telefonie fixa si comunicatii mobile, dar a castigat abonati la serviciile de internet si TV.

Reduceri de personal in grupul Deutsche Telekom
Foto: Deutsche Telekom
Scaderi ale numarului de angajati au avut loc si in Germania si SUA, se arata in raportul grupului Deutsche Telekom.

Evolutia numarului de abonati ai Telekom Romania in trimestrul trei din 2016 comparativ cu trimestrul similar din 2015


  • Telefonie fixa: 1.998.000 abonati (in scadere cu 5,6%)
  • Internet fix: 1.198.000 abonati (in crestere cu 1,4%)
  • TV (IPTV, Satelit si Cablu): 1.461.000 abonati (in crestere cu 2%)
  • Comunicatii mobile: 5.869.000 abonati (in scadere cu 0,6%)

Evolutia veniturilor Telekom Romania:

  • 242 milioane euro in trimestrul trei din 2016, in crestere cu 1,3%, din care 135 milioane euro din operatiunile fixe si 107 milioane euro din operatiunile mobile.
  • 718 milioane euro in primele 9 luni, in scadere cu 0,4% fata de aceeasi perioada din 2015. Veniturile fostului Romtelecom au scazut cu 3,9% pana la 398 milioane euro in primele noua luni, in timp ce veniturile fostului Cosmote au crescut cu 4,2% pana la 320 milioane euro in aceeasi perioada.

EBITDA:
  • 53 milioane euro in trimestrul trei din 2016, in crestere cu 10,4%
  • 129 milioane euro in primele noua luni din 2016, in scadere cu 15,1%

Detalii prezentate joi de Telekom Romania pe baza datelor publicate de catre OTE Group:


Anastasios Tzoulas, directorul financiar al Romtelecom
Foto: Romtelecom
"Acest trimestru a fost marcat de rezultate pozitive generate de segmentele cu crestere constanta, precum serviciile TV si segmentul wholesale, ceea ce a condus la venituri totale mai mari inregistrate atat de fix, cat si de mobil. Usoara scadere a numarului de utilizatori ai Telekom Romania Mobile Communications este contrabalansata de cresterea bazei de clienti MagentaONE, o tendinta care arata interesul pentru servicii integrate fixe si mobile. Numarul de clienti business de pe segmentul mobil a crescut ca urmare a sinergiilor fix-mobil. Continuam sa ne concentram pe imbunatatirea experientei clientilor, oferindu-le retele 4G si de fibra optica extinse si diversificandu-ne portofoliul de solutii IT&C pentru companii. In aceasta privinta, in ultimele trei luni, am crescut acoperirea FTTx cu aproximativ 16%, pana la doua milioane de gospodarii acoperite de aceasta tehnologie superioara", a spus Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

  • Telekom Romania Communications

Rezultatele financiare pentru T3 2016 raportate de Telekom Romania Communications au fost marcate de o crestere a veniturilor si a EBITDA, precum si de evolutia constanta a ofertelor convergente fix-mobil, TV si wholesale. Veniturile au fost de 149,1 milioane euro, cu 3,9% mai mari decat in T3 2015, iar pentru primele noua luni ale anului, acestea au ajuns la 435,7 milioane euro, mai mici cu 1,6% fata de aceeasi perioada a anului 2015. 

Pro Forma EBITDA (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor, deprecierii si amortizarilor, excluzand costurile de restructurare) pentru T3 2016 a fost de 29,5 milioane euro fata de 23,9 milioane euro in T3 2015, mai mare cu 23,4%, in principal datorita controlului strict al costurilor indirecte, al evolutiei segmentului wholesale si a proiectului Ro-NET, in timp ce pentru perioada aferenta primelor noua luni a fost mai mica cu 21,3%, ajungand la 65,2 milioane euro versus 82,8 milioane euro de la un an la altul. Costurile operationale, excluzand deprecierea, amortizarea, cheltuielile legate de programele de pensionare voluntara si costurile de restructurare, au ramas la nivelul celor din T3 2015, in ciuda unor costuri de interconectare mai mari.

Telekom Romania Communications a inregistrat 338.232 de clienti pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 92% mai multi fata de T3 2015.

Cresterea cu 2,1% a bazei de clienti de servicii TV este in linie cu cele raportate in trimestrele anterioare. Numarul abonatilor TV a ajuns la 1,46 milioane la finalul lui septembrie 2016, cu venituri aferente mai mari cu 5% fata de T3 2015. Tehnologia TV din portofoliul Telekom cu cea mai mare rata de crestere a fost IPTV. In ceea ce priveste FTTx, acoperirea cu fibra optica a crescut la aproape doua milioane de gospodarii, de la 1,7 milioane la finalul T2 2016. Clientii care opteaza pentru aceasta tehnologie beneficiaza de viteze de pana la 1 Gbps pentru Internet si de servicii de televiziune interactiva (IPTV).
 
Numarul abonatilor de Internet broadband (atat de pe segmentul fix, cat si de pe cel mobil) a ramas relativ stabil in T3 2016 versus T2 2016, atingand 1,188 milioane fata de 1,194 milioane. Veniturile generate de serviciul de Internet pentru T3 2016 au scazut usor (-1%) comparativ cu perioada similara a anului 2015. Utilizatorii de voce (fixa si mobila) au fost 2,165 milioane. In ciuda evolutiei veniturilor din servicii mobile, veniturile din voce fixa s-au redus cu 13% in T3 2016.

Veniturile segmentului wholesale al Telekom Romania Communications au crescut cu 18,6% in T3 2016, ajungand la 31,3 milioane euro fata de aceeasi perioada a anului 2015, in timp ce pentru primele noua luni cresterea a fost de 8,9%, la 85,4 milioane euro.

Numarul de abonamente raportat pentru serviciile fixe si cele mobile a ramas la acelasi nivel in T3 2016 fata de perioada similara a anului trecut, respectiv la 4,814 milioane.

  • Telekom Romania Mobile Communications

Telekom Romania Mobile Communications a inregistrat venituri totale de 112,1 milioane euro in T3 2016, in crestere cu 2,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce veniturile din servicii au scazut cu 3,5%, la 77,3 milioane de euro, in T3 2016.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, baza totala de clienti Telekom Romania Mobile Communications a scazut in T3 2016 cu 3,4%, la 5,5 milioane, dintre care 29% reprezinta clientii serviciilor pe baza de abonament (postpaid).

Segmentul business postpaid a crescut cu 2,4% fata de T3 2015 datorita ofertelor dedicate ale companiei, cat si sinergiilor create in urma procesului de rebranding, impreuna cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom.

ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o crestere de 0,3% in T3 2016, fata de T3 2015.

Marja mai mica pe segmentul serviciilor prepaid, ca urmare a competitiei intense pe piata serviciilor de telecomunicatii, impreuna cu costurile aferente extinderii bazei de clienti business ai companiei, au dus la o scadere de 2,0% a EBITDA fata de T3 2015.

Impreuna cu operatiunile fixe, Telekom Romania Mobile ia masuri pentru a-si imbunatati performanta, inclusiv prin capabilitati 4G extinse, initiative de realocare a fortei de vanzari si eficientizare a costurilor."


  • Actionariatul firmelor din grupul Telekom Romania

Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom) este detinuta de grupul elen OTE (54,01% din actiuni) si de statul roman (45,99% din actiuni). Actionarul majoritar al OTE este grupul german Deutsche Telekom, care detine 40% din actiunile grupului elen.

Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote) este detinuta de Cosmote Mobile Communications (69,99999874% din actiuni), Telekom Romania Communications (30%) si actionari persoane fizice (0,00000126%).


Citeste mai multe despre   









2114 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Cu toata parerea de rau (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:07)

    sancho [utilizator]

    pentru angajatii din Telekom afectati de aceasta decizie, dar experienta avuta in aceasta vara cu ei a fost deplorabila....

    De la CSRs (cei din call center) pana la cei mai de sus care ar fi putut sa rezolve/adreseze situatia.

    Parintii mei erau la Telekom...

    Le-am adus la cunostinta faptul ca un abonat din orasele mici unde nu au fibra instalata, plateste la fel de mult pentru ADSL 8Mbps (Pachetul L) precum cei care locuiesc in orase mari unde exista fibra. Astfel, pentru Pachetul L, abonatii din orasele mari care beneficiaza de fibra platesc acelasi pret si au pana la 500Mbps. Nu au fost disponibili la nici o concesie, sa reduca pretul sau chiar sa platesc mai mult pentru un upgrade (nu avem infrastructura). In conditiile in care plateau 100 lei pentru pachet voce M si internetul acesta jalnic.

    Pe factura nu apare viteza niciunde, numai numele pachetului - deci o persoana habarnista sau un batranel nici nu stie la cat sa se astepte.

    Reclamele la pachetele de internet nu specifica nimic concret ce primesti.

    Si afli doar daca insisti la telefon cu call center.

    Cei din call center dau dovada de o politete falsa, fiind agresivi dar folosind cuvinte politicoase gen : "mai aveti si alte probleme de discutat sau putem sa incheiem conversatia acum?"
    Deloc dornici de a ajuta. Ba chiar te invita sa pleci daca nu iti convine "Dumneavoastra aveti contractul terminat deci puteti oricand sa intrerupeti contractul si sa faceti un alt contract cu alt provider". Ba chiar mi-au sugerat la un moment dat, ca daca vreau sa schimb contractul dar totusi sa raman la Telekom, trebuie sa fac cerere de oprire, sa predau echipamentul, apoi sa fac cerere din nou pentru alt abonament in aceasi zi :). Apoi asteapta..

    Cei care primesc sesizari pe email aplica raspunsuri "conserva" (canned messages), la genul: "Multumim pentru sesizare, este trimisa departamentului corespunzator pentru solutionare". Si apoi liniste...

    Inca au mentalitatea de firma de stat, cu monopol si afacere sigura


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version