Teamnet a semnat cu CNAS contractele de mentenanta la sistemul IT al cardului de sanatate, dar va fi responsabil de buna functionare a acestuia abia de la inceputul anului viitor

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 25 noiembrie 2016, 16:40 Economie | Telecom

Card de sanatate
Foto: CNAS
Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a semnat in aceasta saptamana cu Teamnet International atat acordul cadru, cat si primul contract subsecvent, aferente serviciilor de mentenanta la sistemul IT al cardului national de sanatate, arata datele publicate vineri in SEAP. Vor mai avea probleme pacientii si doctorii cu proasta functionare a acestui sistem? Contactati de HotNews.ro, oficialii CNAS au precizat ca 'in prezent se preda documentatia sistemului, perioada la finalul careia Teamnet va avea 30 de zile pentru a se acomoda efectiv cu sistemul IT si abia apoi va fi responsabil de buna functionare a cardului de sanatate.
  • Teamnet poate fi penalizata cu pana la 10.000 de euro, echivalentul a 10% din factura lunara pe care o va incasa de la CNAS, daca depaseste cu o ora timpii de raspuns in caz de incident critic in sistemul IT al cardului.


Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a semnat in data de 21 noiembrie 2016 cu Teamnet International acordul cadru pentru serviciile de Help-desk, mentenanta si suport tehnic aferente componentei aplicative a sistemului informatic Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate, contract in valoare de 14.755.500 lei fara TVA, pe o perioada de 36 de luni.

In aceeasi zi, CNAS a semnat si primul contract subsecvent la acest acord cadru, contract in valoare totala de 167.438 lei fara TVA, valabil pentru o luna.

Amintim ca de la sfarsitul lui 2015, CNAS a ramas fara mentenanta la sistemul IT al cardului (CEAS) si la platforma informatica de asigurari (PIAS). Problema ar urma sa fie rezolvata de Teamnet, care a castigat prin licitatie cele doua contracte in valoare de peste 5 milioane de euro, dupa negocierea termenilor contractuali.

Datele afisate astazi in SEAP arata ca CNAS si Teamnet au cazut de acord asupra sistemului IT al cardului, insa mai ramane in discutie cel de-al doilea contract major de mentenanta care vizeaza serviciile de administrare, suport tehnic si mentenanta hardware pentru Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate (PIAS).

Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate (PIAS) cuprinde:
    - SIUI - Sistemul informatic unic integrat al CNAS
    - SIPE - Sistemul Informatic pentru Prescriptia Electronica
    - CEAS - Sistemul informatic pentru Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate
    - DES - Dosarul Electronic de Sanatate (nu face obiectul procedurii)


Ce spun oficialii CNAS in aceasta privinta?

  • "CNAS a inceput predarea catre Teamnet a documentelor aferente sistemului IT al cardului de sanatate. Dupa finalizarea predarii acestei documentatii, Teamnet va avea 30 de zile pentru acomodarea cu sistemul, dupa care va fi responsabil de buna functionare a acestuia. Cu PIAS suntem in faza avansata de negociere. In acest caz, dupa semnarea acordului cadru, a contractului subsecvent si preluarea documentatiei, Teamnet va deveni imediat responsabil de buna functionare a platformei informatice PIAS, fara a mai beneficia de o perioada de acomodare", au precizat vineri pentru HotNews.ro oficialii CNAS.


Guvernul a anuntat in urma cu o zi ca 'o echipa coordonata de Corpul de Control al primului-ministru va incepe o actiune de control la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru a verifica modul de functionare a sistemului informatic al cardului national de sanatate, fiind data o dispozitie in acest sens de catre premierul Dacian Ciolos. Perioada supusa verificarilor este 1 ianuarie 2016 pana in prezent.

In legatura cu acest aspect, oficialii CNAS au precizat vineri pentru HotNews.ro ca "echipa de control a premierului nu a inceput inca verificarile la CNAS. Speram ca prin acest control sa se clarifice cauzele functionarii defectuoase a cardului national de sanatate".

  • Ce penalitati sunt prevazute in caietele de sarcini pentru depasirea timpilor de raspuns in cazul nefunctionarii celor doua sisteme IT

De notat ca CNAS a mentionat in caietele de sarcini ale ambelor licitatii IT penalitati consistente pentru depasirea timpilor de raspuns in cazul unor incidente aparute atat la sistemul IT al cardului de sanatate cat si la PIAS.

Astfel, in cazul unui incident critic (in care intreg sistemul este nefunctional), timpul maxim de raspuns este de 1 ora, timpul maxim pentru o solutie provizorie este de 1 ora, iar timpul maxim de remediere este de 24 de ore.

In cazul unui incident major, care are impact asupra functionarii sistemului in sensul ca problema impiedica desfasurarea in conditii normale a activitatii utilizatorilor, timpul maxim de raspuns este de 1 ora, timpul maxim pentru o solutie provizorie este de 8 ore, iar timpul maxim de remediere este de 24 de ore.

Penalitati pentru depasirea timpilor de rezolvare a incidentelor
Foto: CNAS
Depasirile timpilor de raspuns/solutie provizorie/remediere, respectiv penalizarile, sunt cuantificate in puncte de penalizare, acordate pe grade diferite de criticitate.

Astfel, in cazul unui incident critic, depasirea cu 1 ora a timpilor de raspuns pe fiecare componenta de timp (Timp de raspuns, Timp solutie provizorie, Termen de remediere) se penalizeaza cu 10 puncte de penalizare.

Un punct de penalizare valoreaza 1% din factura lunara aferenta serviciilor ce fac obiectul contractului.

In cazul mentenantei pentru sistemul IT al cardului de sanatate, CNAS va plati catre Teamnet suma de 14,8 milioane lei fara TVA, in facturi lunare pe o perioada de 36 de luni. Aceasta inseamna ca factura lunara va fi de aproximativ 100.000 de euro, iar depasirea cu 1 ora a timpilor de raspuns in caz de incident critic va insemna ca Teamnet ar putea pierde pana la 10.000 de euro, echivalentul a 10% din factura lunara pe care o va incasa de la CNAS.

Aceeasi timpi de raspuns si aceleasi penalitati sunt valabile si in cazul defectiunilor aparute la Platforma Informatica de Asigurari de Sanatate (PIAS).


Teamnet a fost infiintata in 2001 de deputatul si omul de afaceri Sebastian Ghita, ca parte a grupului de firme Asesoft.
Cofondator al Teamnet a fost si Bogdan Padiu, prieten cu Sebastian Ghita, care i-a preluat actiunile acestuia dupa ce acesta a intrat in politica. Momentan Bogdan Padiu detine pachetul majoritar de actiuni la Teamnet International.

Sebastian Ghita a anuntat in luna august a anului 2012 ca si-a vandut toate actiunile detinute la firmele de IT&C, inclusiv la Teamnet.

Cu toate acestea, in vara anului trecut, procurorii DNA au extins urmarirea penala a lui Sebastian Ghita, sustinand ca acesta a folosit firme instrainate doar formal, pe care le-a detinut personal pana in 2012, cand a devenit deputat, pentru a rula banii obtinuti prin trafic de influenta sau pentru a disimula provenienta unor sume. Din postura de deputat, el ar fi controlat 54 de firme prin 23 de persoane interpuse, lucru interzis de lege pentru parlamentari.



Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
2863 vizualizari
  • -1 (9 voturi)    
    Vai, nu se poate! (Vineri, 25 noiembrie 2016, 17:08)

    AdrianPop3 [anonim]

    Guvernul tehnocrat si cinstit incheie contracte cu firma lui Ghita. Ghinea sari !
    • +1 (1 vot)    
      CNAS nu e guvern (Vineri, 25 noiembrie 2016, 20:10)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui AdrianPop3

      sunt sigur ca functionarasii care au dat iarasi contractul erau numiti de vechiul guvern psd.
  • +1 (7 voturi)    
    afacere (Vineri, 25 noiembrie 2016, 17:25)

    vlad.pe [utilizator]

    Sa inteleg ca UTI primeste 100.000 Euro pe luna pentru mentenanta ? si in caz ca nu rezolva problemele va primi doar 10.000 Euro amenda ?
    Pai asta da afacere.
    • +2 (2 voturi)    
      Teamnet (Vineri, 25 noiembrie 2016, 18:55)

      Marius_. [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Ce legatura are Teamnet cu UTI? Din greseala sau intentionat ai incurcat companiile.
  • +1 (7 voturi)    
    Banii direct in mana! (Vineri, 25 noiembrie 2016, 17:34)

    obvious [utilizator]

    Deci primesc garantat 90000 de Euro / luna.
    Cred ca or sa alerge sa nu piarda cei 10000.
    Nu mai iau smecherii din sistem banii, le dam noi direct in mana ca sa administreze sistemul.
  • +3 (3 voturi)    
    companiile lui Ghita (Vineri, 25 noiembrie 2016, 18:47)

    ouyang [utilizator]

    sunt alea care tin ostatice niste baze de date? grozav. hai sa le mai dam contracte. mutati totul la ei. sa aiba si situatia salariala a tuturor, acum si sanatatea. a, si maia les baza aia de date pentru politie cu recunoastere faciala. beton. din 3 clickuri te face ghita infractor, iti sterge datele de munca.
  • +1 (1 vot)    
    Timp de raspuns (Vineri, 25 noiembrie 2016, 20:05)

    Celbland [utilizator]

    Nu mă abțin din râs: timp de răspuns înseamnă un telefon de confirmare, adică nu va fi niciodată depășit, iar timpul de remediere de 24 de ore este extrem de relaxat.

    Știu o bancă la care timpul de remediere este de 4 ore în orice colț al țării, cu o rețea mult mai mare decât CNAS, doar pentru cca 300.000 euro pe an.

    Ca de obicei, firma lui Ghiță primește un contract lejer la supra-preț. Rușine!
  • +2 (2 voturi)    
    inelus invartecus (Vineri, 25 noiembrie 2016, 20:34)

    revo [utilizator]

    Pe unde o dai, dai numai peste Ghita! Unicul, irepetabilul, nemuritorul si invincibilul domn' Ghita!! Nu mai exista altcineva in tara asta, decat Ghita!!
    Deci de-asta a tot cazut sistemul mai mult de trei luni - Ghita mergea santaj si uite ca i-a reusit! Nu-i vorba ca si Statul abia astepta sa fie santajat.
    USL TRAIESTE!!
  • +3 (3 voturi)    
    mentenanta (Vineri, 25 noiembrie 2016, 22:22)

    Rindea [utilizator]

    De ce a fost nevoie să importăm/creiem un cuvânt nou "mentenantă" din englezul "maintenance" atâta timp cât există în limba română un cuvânt care descrie exact același lucru"întreținere" ?
    Oare părem mai inteligenți ?
  • 0 (0 voturi)    
    Sistemul trebuie sa mai cada pe final de an (Duminică, 27 noiembrie 2016, 17:17)

    Je__ [utilizator]

    Voi cum credeti ca se deconteaza tunurile?

    Simplu: Se scoate stecherul din priza, si se baga grup retete si tratamentele compensate

    In ultima luna, mai mereu pe la farmacie sistemul cardului de sanatate ba mergea, ba nu.

    Stiti..e final de an...bugetul...foamea maare....campanie.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri