Teamnet a semnat cu CNAS si contractele de mentenanta hardware pentru Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 9 decembrie 2016, 22:50 Economie | Telecom

Penalitati pentru depasirea timpilor de rezolvare a incidentelor
Foto: CNAS
Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a primit vineri contractele semnate de Teamnet aferente serviciilor de administrare, suport tehnic si mentenanta hardware pentru Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate (PIAS), iar de saptamana viitoare incepe predarea sistemelor, au precizat vineri pentru HotNews.ro oficialii CNAS. Contractele vizeaza mentenanta hardware la SIUI - Sistemul informatic unic integrat al CNAS, la SIPE - Sistemul Informatic pentru Prescriptia Electronica si la CEAS - Sistemul informatic pentru Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate. Toate problemele intampinate in acest an la cardul de sanatate au provenit de la hardware, au mai spus oficialii Casei.

CNAS a primit vineri Acordul Cadru si primul contract subsecvent pentru mentenanta hardware la PIAS semnate de Teamnet. De saptamana viitoare incepe predarea sistemelor, iar dupa finalizarea acestei etape, Teamnet va deveni imediat responsabila de buna functionare hardware a tuturor sistemelor care fac parte din Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate (PIAS), respectiv:
    - SIUI - Sistemul informatic unic integrat al CNAS
    - SIPE - Sistemul Informatic pentru Prescriptia Electronica
    - CEAS - Sistemul informatic pentru Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate
    - DES - Dosarul Electronic de Sanatate (nu face obiectul acestei procedurii).

Amintim si ca la sfarsitul lunii trecute, CNAS a semnat cu Teamnet International atat acordul cadru, cat si primul contract subsecvent, aferente serviciilor de mentenanta la sistemul IT al cardului national de sanatate.

Vor mai avea probleme pacientii si doctorii cu proasta functionare a acestui sistem?

Contactati atunci de HotNews.ro, oficialii CNAS au precizat ca 'in prezent se preda documentatia sistemului, perioada la finalul careia Teamnet va avea 30 de zile pentru a se acomoda efectiv cu sistemul IT si abia apoi va fi responsabil de buna functionare a cardului de sanatate.

Amintim de asemenea ca Teamnet a castigat prin licitatie, in acest an, atat mentenanta hardware la Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate (PIAS), cat si mentenanta software la CEAS - Sistemul informatic pentru Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate, contracte in valoare de peste 5 milioane de euro.

In cazul ambelor contracte, sunt prevazute penalitati pentru depasirea timpilor de raspuns/solutie provizorie/remediere in cazul incidentelor.

  • Timpi de rezolvare a incidentelor la card
    Foto: CNAS
    Timp de Raspuns: Timpul scurs de la contactul initial dintre utilizatorii sistemului si HelpDesk si raspunsul primit de la echipa de suport tehnic. Aceasta actiune se va desfasura prin Intermediul telefonului sau a mesageriei electronice si va fi auditata de catre Prestator. Prestatorul va asigura accesul Beneficiarului la aplicatia de auditare in vederea confirmarii nivelului serviciilor, realizarii de estimari cantitative etc.
  • Solutie provizorie: O modificare in cadrul procedurilor sau datelor care sa evite erorile fara folosirea defectuoasa a produselor.
  • Termen de Remediere: Durata de timp de la momentul finalizarii solutiei temporare pana la oferirea solutiei finale. Pentru tratarea incidentelor care afecteaza functionalitatile sistemului serviciile vor fi asigurate 24/7.

O ora de depasire a acestor timpi este egala cu 10 puncte de penalizare, iar un punct de penalizare valoreaza 1% din factura lunara aferenta serviciilor ce fac obiectul contractului. Valoarea penalitatilor nu va putea depasi valoarea facturii.

Aceasta inseamna ca cel putin in cazul sistemului IT de la card, pentru fiecare ora de depasire a timpilor de raspuns/solutie provizorie/remediere in cazul unui incident critic, Teamnet poate fi penalizata cu 10.000 de euro, echivalentul a 10% din factura lunara pe care o va incasa de la CNAS.


Teamnet a fost infiintata in 2001 de deputatul si omul de afaceri Sebastian Ghita, ca parte a grupului de firme Asesoft. Cofondator al Teamnet a fost si Bogdan Padiu, prieten cu Sebastian Ghita, care i-a preluat actiunile acestuia dupa ce acesta a intrat in politica. Momentan Bogdan Padiu detine pachetul majoritar de actiuni la Teamnet International.

Sebastian Ghita a anuntat in luna august a anului 2012 ca si-a vandut toate actiunile detinute la firmele de IT&C, inclusiv la Teamnet.

Cu toate acestea, in vara anului trecut, procurorii DNA au extins urmarirea penala a lui Sebastian Ghita, sustinand ca acesta a folosit firme instrainate doar formal, pe care le-a detinut personal pana in 2012, cand a devenit deputat, pentru a rula banii obtinuti prin trafic de influenta sau pentru a disimula provenienta unor sume. Din postura de deputat, el ar fi controlat 54 de firme prin 23 de persoane interpuse, lucru interzis de lege pentru parlamentari.



Citeste mai multe despre   






















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

3600 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    se minte inca din greu.... (Sâmbătă, 10 decembrie 2016, 15:39)

    nedumeritul [utilizator]

    "Toate problemele intampinate in acest an la cardul de sanatate au provenit de la hardware" este o mare minciuna.Orice echipament IT functioneaza corect ani de zile fara sa se strice.Nici macar nu e nevoie sa fii specialist IT ca sa nu fi observat acest lucru acasa la fiecare dintre noi.Fenomenul nefunctionarii SIUI depaseste cu mult rata defectarii hardware.Nu sunt decat trei posibilitati:
    1. echipamentele sunt conectate intre ele in mod imbecil, datorita lipsei de transparenta intre colaboratorii care asigura buna functionare, se saboteaza unii pe altii.
    2.Limbajul comunicarii (protocoalele) intre echipamente nu este pus la punct iar programatorilor care lucreaza la acesta li se schimba in permanenta tema de prioectare sau programatorii buni au fost indepartati de catre simulanti.
    3.Se justifica cheltuieli Hardware adica o groaza de bani si deja toata lumea asta corupta stie ce inseamna acest lucru.
    Pestele de la cap se impute !!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă