EXCLUSIV Institutul care gestioneaza domeniile de internet .ro a decis luna trecuta sa introduca o taxa anuala de mentenanta de 6 euro fara TVA, incepand cu 1 martie 2018

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 7 august 2017, 15:13 Economie | Telecom

Memoria internetului
Foto: MorgueFile.com
 documente
(07 Aug 2017) PDF, 383KB
Consiliul de Administratie al ICI, institutul care gestioneaza domeniile de internet .ro, a aprobat din nou, in data de 14 iulie, in urma consultarii publice din acest an, introducerea taxei anuale de inregistrare si mentenanta, potrivit unui document obtinut de HotNews.ro. Decebal Popescu, fostul director general al ICI, demis saptamana trecuta de la conducerea institutului, a precizat, contactat de HotNews.ro, ca 's-a decis introducerea unei taxe anuale de mentenanta de 6 euro fara TVA, pentru fiecare domeniu de internet .ro, incepand cu 1 martie 2018. Este aceeasi valoare ca in decizia ICI anulata anterior in ianuarie 2017 si va exista aceeasi perioada de gratie de 5 ani', a spus acesta.

  • UPDATE (18:52) Raspunsul noii conduceri ICI, la solicitarea HotNews.ro de a face publica decizia privind taxa anuala de mentenanta: "ICI nu este institutie publica si ca urmare nu se incadreaza in prevederile legii 544/2001 privind accesul la informatii de interes public. Datele solicitate vor face obiectul unei informari publice care va fi postata pe site-ul rotld.ro" (vedeti atasat raspunsul integral).

  • Raport de activitate ICI
    Foto: Hotnews
    "CA-ul ICI a decis in 14 iulie sa se treaca la tariful de 1 an si pentru transparenta sa fie puse pe site atat graficul trecerii la taxarea anuala, cat si fundamentarea taxei de 6 euro pe an. Trebuie un timp de pregatire a deciziei CA-ul ICI si noi aveam in plan sa comunicam public toate acestea pana cel tarziu la 1 septembrie. Acum inteleg ca se pregateste o noua sedinta a Consiliului de Administratie", a precizat luni pentru HotNews.ro Decebal Popescu, fostul director general al ICI si cel care a semnat luna trecuta aceasta decizie.


Fostul director general al ICI a precizat ca s-a pastrat practic acelasi nivel al taxei precum si perioada de gratie de 5 ani asa cum fusesera stabilite in decizia anterioara a ICI care a fost anulata in luna ianuarie a acestui an la solicitarea ministrului Augustin Jianu.


Care era nivelul taxei anuale de mentenanta si cum se aplica perioada de gratie de 5 ani in decizia ICI anulata in ianuarie 2017

Ce valori au fost aprobate in decizia ICI anualata in ianuarie 2017
Foto: Hotnews

HotNews.ro a obtinut fundamentarea introducerii taxei anuale din decizia ICI care a fost anulata in ianuarie 2017, in care se precizeaza urmatoarele:

"Tariful de înregistrare și mentenanță anuală a unui domeniu ".ro" se stabilește, la o valoare de 30 de euro fara TVA si asigura atat serviciul de inregistrare cat si o perioada de 5 ani de utilizare in conditii de securitate, urmand ca la expirarea perioadei de 5 ani sa se achite anual suma de 6 euro fara TVA necesara pastrarii serviciului de utilizare a domeniului .ro in conditii de siguranta.

Pentru numele de domenii '.ro' inregistrate inainte de data de 01.07.2012, detinatorii dreptului de utilizare au obligatia de a achita tariful anual de mentenanta incepand cu data de 01.07.2017.

Pentru domeniile '.ro' inregistrate in intervalul 01.07.2012-01.07.2017, tariful anual de mentenanta va fi achitat in momentul in care dreptul de utilizare a numelui de domeniu .ro este egal cu 5 ani."


  • Decebal Popescu: Urma sa facem anuntul cu 6 luni inainte de 1 martie 2018 tocmai pentru ca oamenii sa aiba timp sa se hotarasca


Fostul director general al ICI a precizat luni pentru HotNews.ro ca Institutul intentiona sa faca acest anunt cu 6 luni inainte de start-ul introducerii taxarii anuale, respectiv 1 martie 2018, pentru ca 'detinatorii drepturilor de utilizare a domeniilor .ro sa aiba timp sa se hotarasca' si pentru ca 'ICI trebuie sa faca trecerea sistemului software pentru monitorizarea anuala a domeniilor, lucru care acum nu se face".

"Estimativ este vorba de la an la an de cel putin 100.000 de domenii care se reinnoiesc. Problema este ca nu stii cate dintre ele mai sunt valide. In total sunt inregistrate 900.000 de domenii .ro, dar din acestea active poate ca sunt 400.000 pentru ca nu s-a mai facut o curatenie de la Revolutie. Nimeni nu stie cate sunt active. Pana la jumatatea lunii august ar fi trebuit sa aflam toate aceste informatii legate de cate domenii sunt active. In CA a fost prezentata o fundamentare asupra costului de 6 euro. Raportat la alte tari suntem jos. Unii au 9 altii 11 euro. Unii au 7-8 euro. Noi suntem cei mai jos.", a mai precizat pentru HotNews.ro fostul director general al ICI.

  • HotNews.ro a solicitat luni atat noii conduceri ICI, cat si Ministerului Comunicatiilor sa faca publica aceasta decizie si sa explice  in ce conditii se va aplica si vom reveni cu raspunsuri imediat ce le vom primi.


Citeste mai multe despre   






















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

10780 vizualizari

  • +14 (18 voturi)    
    Deci pentru alea inactive... (Luni, 7 august 2017, 15:44)

    ac [utilizator]

    ... care probabil sint 95%, hai sa-i taxam pe aia activii. Halal. Or fi si alea domenii speciale.
    • -5 (23 voturi)    
      Lasa ca e ok (Luni, 7 august 2017, 15:56)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui ac

      Toate domeniile erau luate de firme sa ti le revanda dupa. Eram ca singura tara cu domenii pe viata.
      • +4 (12 voturi)    
        Or fi (Luni, 7 august 2017, 18:00)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui The Special One

        1. Ti se pare ca traficul cu domenii .ro a atins cote nemaivazute?
        2. Ce e rau sa cumperi ceva si sa revinzi?
        3. Asta vrea sa rezolve falsa problema pusa de tine? In cazu asta, ii taxa la revinzare. Nu pe toti.

        Eu am doua domenii luate de zece ani pentru uz propriu, de exemplu, si nu le revind. Trebuie sa fiu taxat doar pentru ca le am? Si, mai ales, fara sa primesc nimic in schimb?
        • +3 (7 voturi)    
          Da? (Luni, 7 august 2017, 19:00)

          Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui ac

          Acum zece ai te-ai uitat ce ai semnat?

          http://web.archive.org/web/20061009093349fw_/http://www.rotld.ro/romana/inregistrare_domeniu/plati.html
        • 0 (6 voturi)    
          Sa nu exageram (Luni, 7 august 2017, 23:08)

          alexpro [utilizator] i-a raspuns lui ac

          Nimic nu e gratis pe viața, si serverele DNS si toate bazele de date trebuie întretinute de cineva. Acum daca 6e/domeniu/an e mult, n-as putea sa zic.
          • +1 (3 voturi)    
            pai (Marţi, 8 august 2017, 7:16)

            toxx [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

            cam atata e pentru un .com pe an ... si e .COM nu .ro .. ma rog, comparativ cu alte domenii nu e ieftin, dar nici 6 euro pe an nu e scump pt cine vrea un domeniu, sa fim seriosi...
          • +2 (2 voturi)    
            Cine a zis gratis? (Marţi, 8 august 2017, 13:23)

            ac [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

            Am platit 61 de dolari in loc de cinci dolari pe an tocmai in ideea asta.
            De exemplu, vreau sa stiu in ce consta mentenanta pe care o fac eu (DNS, date etc sint toate manajate de mine). Ei doar le tin intr-o baza de date si atit. Nu mai punem la socoteala ca 61 de dolari in 10 ani cred ca se fac 500 din dobinzi, nu?
            Asta e ideea unei chestii "pe viata", "99 de ani" etc. Dai banul o singura data si ei s-au ales cu (multi) bani, nefacind mai nimic (din ce stiu eu, nu asigura hosting, DNS, suport, nimic - totul e pe barba ta). Iar eu ma aleg cu un domeniu.
        • +3 (7 voturi)    
          Raspund punctual (Luni, 7 august 2017, 23:45)

          miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui ac

          1. Cote nemaivazute? Desigur am depasit si .com si .net la un loc :), nu?

          2. Nimic cat timp e un bun de-al tau. Niste litere nu sunt un bun de-al tau pana cand nu il inregistrezi la oficiul de patente si marci la un pret mai mare de cei 80 de USD platiti cu n ani in urma. Daca tu nu iti permiti 6 Euro pe an incepi sa te intrebi daca ai nevoie de un domeniu. O adresa de gmail sa stii ca e gratis.

          Daca cineva vrea sa faca siteul branzabuna.ro nu poate pentru ca e inregistrat de un anonim de pe vremea XNet (Connex, iti mai amintesti), vremea aia cand faceai dial-up noaptea ca Romtelecom era mai ieftin. Ti-as fluiera acum ca modemul la 26 kbps ca pe liniile de aluminiu din apartament nu prindeam mai mult.

          3. Taxa de revanzare? Nu vrei sa revinzi si placutele de inmatriculare de la masina? Pai ai dat bani pe ele cand le-ai inregistrat deci dupa tine alea sunt ale tale.

          Inca ceva: stii ca proiectul a fost in dezbatere publica? Ti-ai spus atunci parerea?

          Deci: taxa de 6 Euro este modica. Eu la dezbaterea publica am propus "sub 10 Euo echivalent". 6 este chiar sub asteptarile mele - eu as fi facut taxa un pic mai mare. Cei care au platit insa domeniul integral sa beneficieze de un numar de ani gratuit calculati astfel: (cat_au_platit - 6*ani_folositi) / 6. Deci daca au platit 60 de Euro si au folosit domeniul 4 ani mai au (60 - 6*4) / 6 = (60 - 24) / 6 = 36 / 6 = 6 ani. Dupa 6 ani vor plati 6 Euro ca si ceilalti. Eu mi-am luat domeniul in 2000 si am platit cam 100 USD = 80 Euro (gross). In conditii scria clar ca ele se pot modifica si ca o taxa de mentenanta poate fi pusa si voi fi informat in prealabil daca se va intampla.
          • 0 (2 voturi)    
            Ce spun eu si ce spui tu (Marţi, 8 august 2017, 13:32)

            ac [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

            Poate ai dreptate in ce spui. Poate nu.

            Eu spun ca motivele pentru care se introduce taxa asta nu tin nici de mentenanta, nici de faptul ca sint domenii inactive, nici sa penalizeze revinzarea.
            Ci e de stors bani din piatra seaca, una la mina, si doi vor sa aiba motiv sa afle cine e in spatele site-urilor.
            Asa cum Dragnea a trimis comandoul ANAF doar-doar o sa afle cine sint finantatorii Hotnews. La fel cum fac rusii cind obliga ONG-urile sa se inregistreze drept "agenti straini".

            Si tu imi dai ca 6 euro nu e mult. Nu e. Problema de DE CE sa iti dau si 0.0006 euro daca eu ti-am dat 60 one-time. Ca scrie in contract ca poate o sa se introduca taxa? Ca placutele de la masina nu stiu ce?

            Bravo. Asa orice contract poate suferi modificari, in logica asta azi iei bani de la banca cu 5% si miine iti spun ca s-a facut 500%.
            Abia astept sa dam bani pe un service pack update ca, nu, daca ai dat 100 de dolari pe )S, nimeni nu sizce ca nu o sa fie introduse costuri de mentenanta (si aia chiar au asa ceva la citi bani dau pe akamai), nu? userul tre sa plateasca.

            Eu devin nervos cind schimbam asa, pe genunchi, si fara nici o explicatie. Ia uite, ba, cite domenii .ro - ia mai da-i in ma-sa de privatizati, sa sara cu banul, nu? Ce e 6 euro acolo, un fleac.

            Dezbatere publica? Tu chiar crezi ca deciziile astea se iau dupa dezbatere publica?

            Asta in timp ce ei il inlocuiesc pe seful de la ICI asa, din bulan, si pun in loc o mamaie cercetator cu vechime de 41 de ani (in ce, nu stiu, ca nici internetul n-are 41 de ani), si acu cica "vor" 6 euro.
            Asta i-asa, ca ultimul ransomware, cica sa luam ransom da emailul de ransom fusese suspendat in doar trei ore.
            • 0 (2 voturi)    
              Pai nu mai lua domenii (Marţi, 8 august 2017, 17:17)

              miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui ac

              De la firmele care scriu in contract ca se poate modifica. Nu e mai bine asa? Scutesti si niste bani si niste nervi.
    • +6 (12 voturi)    
      Problema e alta (Luni, 7 august 2017, 16:11)

      gugurila [utilizator] i-a raspuns lui ac

      Cele 95% domenii inactive ar putea fi folosite de cineva. Domeniile .ro sunt o resursa limitata. In special cele formate din cuvinte inteligibile :)

      Daca te intereseaza domeniul, poti sa platesti 25 de lei pe an (plus ca o sa ai discounturi de la reselleri asa cum e la d-alde .com) ca sa-l pastrezi. Daca nu, poate face altcineva ceva cu el.

      Ca exemplu personal, am si eu 2 domenii .ro cu care nu fac nimic. Dar transferul de responsabilitate e suficient de complicat ca sa nu-mi bat capul sa le dau altcuiva, fie pe bani fie gratis. In 2018 am sa le abandonez pur si simplu, si poate o sa faca cineva ceva cu ele.

      Evident, am sa platesc pentru domeniul .ro pe care chiar il folosesc, asa cum platesc oricum si pentru un .com.
      • -1 (9 voturi)    
        N-are de-a face una cu alta (Luni, 7 august 2017, 18:01)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui gugurila

        Daca un domeniu e inactiv, taxeaza-l pe ala. Ale mele sint active de 10 ani, nu vad de ce trebuiesc taxat fara sa primesc nimic in schimb. Si mai ales de pe un site (rotld) care n-a auzit de https nici azi.
        • +3 (5 voturi)    
          Ba are a face... (Luni, 7 august 2017, 19:03)

          Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui ac

          Acum 10 ani nu stiai sa citesti un contract?

          http://web.archive.org/web/20061009093349fw_/http://www.rotld.ro/romana/inregistrare_domeniu/plati.html
          • 0 (2 voturi)    
            Absolut corect (Luni, 7 august 2017, 23:46)

            miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui Petre Cusuru zis si Barba Trista

            Scria clar in contract acest lucru, imi amintesc ca am si intrebat inainte sa dau - ca student - o suma mare pentru domeniul meu.
        • +2 (2 voturi)    
          Ce înseamnă inactiv? (Luni, 7 august 2017, 23:09)

          alexpro [utilizator] i-a raspuns lui ac

          Daca e hostuit înseamnă ca e activ?
          • +1 (3 voturi)    
            Un milion (Marţi, 8 august 2017, 11:00)

            miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

            De like-uri pe luna si e activ :)
          • +2 (2 voturi)    
            Intreaba-i pe cei de la minister (Marţi, 8 august 2017, 13:34)

            ac [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

            Eu am domenii cu records doar pentru mail hosted in gmail, nu au si web in spate. E vorba de identitate.
            Nu stiu tu ce crezi, dar eu cind vad supermega spitalul cu 100 de doctori si mail de la yahoo.ro ma apuca alea.
            • 0 (2 voturi)    
              In plus daca e spital (Marţi, 8 august 2017, 17:18)

              miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui ac

              Si folosesc mail de la Yahoo incalca legea intrucat Yahoo nu are certificarile pentru a pastra date confidentiale de la pacienti. Daca iti scrie un medic ceva tie legat de sanatatea ta cu mail de la Yahoo incalca legile UE.
    • 0 (6 voturi)    
      Serviciile TLD (Luni, 7 august 2017, 18:32)

      miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui ac

      Cer o intretinere actuala, niste servere si niste electricitate. Cred ca daca le-ai tine tu acasa pe server nu ai avea de ce sa platesti o taxa anuala. Cum insa le tine altul pentru tine este normal sa platesti o taxa modica anuala.

      Celor care au dat anul trecut 60 de Euro este firesc ca ICI sa le ofere 9 ani gratuit iar apoi cate 6 Euro pe an.
      • +1 (1 vot)    
        da (Marţi, 8 august 2017, 7:25)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

        problema este ca un domeniu .RO nu poti sa il tii la tine pe server ca sa elimini costurile lor, adica ar trebui sa fii ROOT server ceea ce necesita niste conditii (destul de stricte, legate de high availability , banda de net, etc) .

        E ca la CAS si CASS, platesti cu japca, dar poate tu ai abonamentul tau la clinica privata, nu folosesti spitalele de stat, dar aia privati pot functiona doar cu existenta ministerului sanatatii. E cam fortata comparatia, dar pe acolo.

        Daca ma intrebati pe mine (lucrez in it de 20 de ani aproape) , un server de DNS nu necesita zeci de mii de euro pe an pentru mentenanta, fie el si in cluster cu alte 5-6-7 servere care cel mai probabil pot fi virtualizate
        • 0 (2 voturi)    
          Serverul acela (Marţi, 8 august 2017, 11:08)

          miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui toxx

          Si clusterul se afla intr-o incinta climatizata. La aproape orice datacentre 80% din factura e climatizarea nu serverul in sine. In plus la 5 ani probabil ca se va lua un server nou sau un cluster nou caci incepi sa te apropii de timpul mediu de buna functionare.

          Banuiesc ca nu le vei virtualiza pe toate pe aceeasi masina reala, nu? Iar cele doua masini reale cu niste licende de ESXi nu sunt chiar ca braga, chiar daca preturile vor fi umflate ca doar e achizitie de stat...

          In plus in momentul in care vor costa 6 Euro, 90% din domeniile .ro vor disparea (pentru ca nu vor fi platite mileuriimpletite.ro si altele). Deci sumele nu le raportam la numarul de domenii .ro ci doar pe la 10% din ele.

          DECI: Sumele nu mai sunt asa de gigantice cum pareau la inceput.

          Si hai sa fim seriosi: 6 koko pe an e nimic. Daca nu ti-i permiti, pai nu iti permiti nici hosting si nici nu prea ai ce face cu un domeniu, deci lasa-l la altul.

          In plus cei care fac hosting pot face asa niste frumoase oferte promo in care sa iti plateasca ei cei 6 koko pe an...
      • 0 (2 voturi)    
        Fals (Marţi, 8 august 2017, 13:40)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

        Daca ai incasat 60 de euro, de ce 9 ani?
        (Apropo, 60 / 6 = 10, nu 9).
        Dar asa, ca business, daca iti dau 60 de euro toti banii deodata, imi dai acelasi deal ca si cei care il au de o zi? Una ca m-as astepta ca la full pay sa primesc 15 sau 20 de ani, nu tot 10. Doi nu am nici un serviciu de la ei, ca DNS-ul l-am pus eu de mina pe servere free, setup-ul de mail tot eu l-am facut, datele tot de mine au fost puse etc.
        Ei s-au uitat (poate, nu e sigur) ca exista CUI-ul ala la ANAF si apoi au bagat cei 60 de euro in ce? Intr-un mysql obosit care poate rula 100 de ani cu 60 de euro?

        Electricitate? Serios.
        Ia-ti o masina pe scaleway cu 3 EUR pe luna, are 2 GB si 50 GB SSD. Sa ruleze un apache fara https si sa tina un db de pina intr-un giga cred ca e suficient.
        60 de euro / 3 euro/luna = 20 de luni doar de la mine. Inmultim cu alti 50 de useri din cei 500.000 sau citi erau cu domenii .ro si obtinem 1000 de luni, care dupa calculele mele, inseamna 83 de ani, care reprezinta o buna medie de lifetime.

        Mai ramin 499.949 de useri care nu mai trebuie sa dea banii pe mentenanta.
        • 0 (2 voturi)    
          Pentru ca primul an il folosesti deja (Marţi, 8 august 2017, 17:19)

          miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui ac

          Dar e greu cu calculul. Deci mai raman 9 ani COMPLETI.
  • +7 (9 voturi)    
    bye (Luni, 7 august 2017, 16:01)

    sadestwank [utilizator]

    coroborat cu faptul ca anaf se poate uita in baza de date dupa bunul plac nu mai face acest TLD sub nicio forma interesant.. Nu e musai sa fie .ro
  • +3 (3 voturi)    
    Decebal Popescu, fostul director general al ICI (Luni, 7 august 2017, 16:01)

    Cuca [utilizator]

    Decebal Popescu ?

    Asta nu din TimesNewRoman ? :-))
    • +4 (4 voturi)    
      Nu (Luni, 7 august 2017, 16:32)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      E ala de la kmkz
  • +15 (19 voturi)    
    pacalici (Luni, 7 august 2017, 16:27)

    comedie_dramatica [utilizator]

    sa ne intelegem bine, pentru domeniile .ro s-au platit in jur de 60-80€ la inscriere, tocmai pentru motivul ca domeniul e inregistrat 'pe viata'. Acum dupa 5 ani in care am beneficiat de un serviciu 'pe viata', sunt obligat sa platesc 6€ pe an?
    • +11 (13 voturi)    
      la pesede viata e scurta (Luni, 7 august 2017, 18:01)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui comedie_dramatica

      salarii mici, mincare proasta, chimicale potop, program lung. medicamente lipsa, spitale fara medici...
    • -5 (13 voturi)    
      Eu am cumparat un domeniu in 2000 (Luni, 7 august 2017, 18:26)

      miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui comedie_dramatica

      Si am platit mult pe el. Sa zicem 80 de Euro. Azi domeniul eu nu il mai folosesc si nici nu ma intereseaza dar la 6 Euro pe an s-a amortizat in 14 ani. Au trecut de atunci 17 ani.

      6 Euro pe an este nimic pentru un domeniu. Platesc pentru mobilul meu 100 Euro pe luna.
      • +1 (3 voturi)    
        afacerea e afacere (Luni, 7 august 2017, 20:54)

        comedie_dramatica [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

        pai stai putin, daca tu ai facut o afacere profitabila pentru tine, de ce esti de acord sa ti se ia banii retroactiv?

        Daca era situatia inversa si semnai un contract pe 10 ani, 6 euro pe an, iar eu semnam un contract la 1 an dupa tine ca sa iau domeniul pe 60€ pe viata?
        • 0 (2 voturi)    
          Contractul (Marţi, 8 august 2017, 9:29)

          miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui comedie_dramatica

          Asa cum l-ai semnat prevedea in mod expres ca pot introduce taxa de intretinere. Ai semnat? Ai semnat.
      • +1 (1 vot)    
        Asa, si? (Marţi, 8 august 2017, 13:42)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

        Nu ne intereseaza ce platesti pe mobil pe luna, asta e chestia ta personala.
        Aici era vorba despre niste bani luati aiurea si cu japca, fie ei 0.006, 6, sau 600.
    • +3 (7 voturi)    
      Vise taica, vise.... (Luni, 7 august 2017, 18:56)

      Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui comedie_dramatica

      Cine te-a pacalit cu faza "pe viata"? Citeste termenii mai bine alta data.

      Pagina asta e acolo de multi ani...
      http://web.archive.org/web/20061009093349fw_/http://www.rotld.ro/romana/inregistrare_domeniu/plati.html

      "Daca se va introduce taxa de mentenanta anuala veti fi anuntati din timp."
      • +1 (1 vot)    
        contractul (Luni, 7 august 2017, 20:52)

        comedie_dramatica [utilizator] i-a raspuns lui Petre Cusuru zis si Barba Trista

        Da, am citit foarte bine contractul de la Romarg, de unde am cumparat domeniul - se mentioneaza in 3 locuri 'taxa unica'. Apoi iti explica cum domeniul e legat de CNP, adica in momentul in care se inregistreaza certificatul de deces, se presupune ca domeniul se elibereaza.
        • +1 (3 voturi)    
          Te vei adresa Romarg (Marţi, 8 august 2017, 9:31)

          miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui comedie_dramatica

          Iar ei vor plati taxa in locul tau. Se practica asta la furnizori.
  • +4 (12 voturi)    
    e o singura problema (Luni, 7 august 2017, 16:51)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    banii pe care i-am dat initial (destul de multi) erau pt ca era "pe viata". E OK sa platesti anual, nu-i problema, insa nu-i OK sa platesti si 50EUR initial si cate 6 euro dupa aia.
    • +2 (8 voturi)    
      In contract scrie (Luni, 7 august 2017, 18:28)

      miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      Ca termenii si conditiile se pot schimba. Iar tu, ca om informat ai semnat ca esti de acord. Altfel nu iti luat domeniul.
    • +1 (7 voturi)    
      Olaie... (Luni, 7 august 2017, 18:56)

      Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      Unde scrie "pe viata"? Cine te-a pacalit in halul asta?

      http://web.archive.org/web/20061009093349fw_/http://www.rotld.ro/romana/inregistrare_domeniu/plati.html
      • -2 (6 voturi)    
        Bai Petrica, ne lasi? (Luni, 7 august 2017, 23:15)

        StefanV [utilizator] i-a raspuns lui Petre Cusuru zis si Barba Trista

        Tot dai linkul ala si te crezi istet?
        • -1 (3 voturi)    
          Bai Fanele, de ce sa te las? (Marţi, 8 august 2017, 10:58)

          Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui StefanV

          Nu-ti place sa vezi negru pe alb in contract ca nu ai dreptate, asa-i?
        • -1 (3 voturi)    
          Nu cred ca e istet (Marţi, 8 august 2017, 11:09)

          miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui StefanV

          Insa stie sa citeasca un contract.
  • +1 (9 voturi)    
    Pentru toti gigeii pesedisti (Luni, 7 august 2017, 20:06)

    bogdan192 [utilizator]

    Dragilor, cand RoTLD cerea 60 de USD pe domeniu, fara hosting fara nimic, doar inregistrarea, GoDaddy nu exista, dar majoritatea resellerilor din industrie vindeau domeniul chior cu sub 3 euro pe an. Deci cand am cumparat primul domeniu .ro (cu sprijinul generos al firmei la care lucram) m-am gandit ca e cam pe bune, 30 de ani cel putin nu-mi fac griji ca altfel e teapa. Ghici ce, PSD mi-a dat iar teapa. Da stiti ce? Pot sa pastreze domeniul, mutam pe md.
    • 0 (2 voturi)    
      Iti doresc in viata (Luni, 7 august 2017, 20:52)

      miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      Ca 60 de Euro sa reprezinte pentru tine un nimic mic. Sincer iti doresc asta.

      Eu platesc pentru un domeniu .it 40 Euro pe an si nici macar nu il folosesc, redirecteaza. Insa suna bine :) asa ca il voi pastra.
  • -1 (7 voturi)    
    Mentenanta, adica il baga in service sau cum... (Luni, 7 august 2017, 20:18)

    Alex735 [utilizator]

    Alta taxa pe fum.
    • +1 (5 voturi)    
      Ai idee (Luni, 7 august 2017, 21:31)

      miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

      Ce este un TLD si cum functioneaza DNS? Probabil ca si acelea merg cu fum, nu?!?
      • -1 (5 voturi)    
        Intamplator am (Marţi, 8 august 2017, 0:40)

        Alex735 [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

        De cate ori nu m-a trimis sefu' cu DNS-ul in service.
        Era prin Baneasa parca, acuma nu mai stiu ca sunt plecat din Ro.
        • 0 (2 voturi)    
          Asa (Marţi, 8 august 2017, 6:46)

          pag [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

          Si cu ce ti-l reparau aia? Cu cheia de 48 sau cu barosu'?
          • +1 (3 voturi)    
            L-au reparat de 2 ori (Marţi, 8 august 2017, 11:09)

            miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui pag

            O data cu drujba si a doua oara cu excavatorul.
        • +1 (3 voturi)    
          Cred (Marţi, 8 august 2017, 9:32)

          miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

          Ca ai ramas in Baneasa. Ai grija.
      • -1 (3 voturi)    
        Scump fumul (Marţi, 8 august 2017, 7:12)

        feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

        900.000 domenii x 50 dolari = 45 mil dolari.
        Sa spunem 22,5 ani perioada in care s-au tot inregistrat (de prin 1995).

        Inseamna 2 mil dolari pe an costuri cu fumul TLD-urilor si DNS-urilor.

        Cam scumpe TLD-urile alea, nu?


        ps: de banii astia, specialistii ICI dezvoltau un crawler si aflau pana acum si cate sunt active real (se poate afla oricum cate sunt active, dar gasirea automata a celor cu continut e mai complicata)

        Pe scurt: alti bugetari cu fortarile mintii lor si alte taxe de la guvernul socialist, cel care redistribuie saracia.
        • 0 (2 voturi)    
          Ai grija (Marţi, 8 august 2017, 11:11)

          miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

          Ca pentru o cumparare bulk pretul nu era de 50 de koko ci undeva pe la 5 koko. Se pare ca firma ta nu prea stie sa negocieze. Pai nu va mai mirati ca altii mai fac si profit.
          • +1 (1 vot)    
            Am grija (Marţi, 8 august 2017, 11:46)

            feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

            Comentariul tau e total pe langa subiect.
            Nu stiu despre ce firma vorbesti si cine nu stie sa negocieze. Nimeni nu se mira de profit si iar nu vad rostul afirmatiei.

            In plus, primul domeniu .ro l-am luat cu 61 usd + tva, adica statul a castigat de doua ori.

            A, poate ca nu stii, dar si persoanele fizice pot cumpara domenii .ro. Si cei care cumpara un domeniu nu pot cumpara cu 5 euro.

            Iar daca tu ca firma cumperi 100 domenii cu 5 eur ca sa le vinzi cu 50 nu inseamna ca esti vreun geniu, ci doar un speculant ordinar.


            Ideea discutiei este ca statul roman abuzeaza
            1. de monopolul asupra domeniilor .ro
            2. de o clauza generala din oferta comerciala - e posibil ca intr-un viitor putem sa introducem taxa de mentenanta. Nu stim cat, cand, in ce conditii - dar este posibil.

            ps - contractele bancare de genul "intr-un viitor mai introducem niste comisioane" au fost declarate abuzive. Am un feeling ca si aceasta taxa va pica fiindca consumatorul nu a fost informat deplin asupra conditiilor contractului. Ce se cumpara de acum, e alta poveste.

            Avand in vedere foamea socialistilor de bani pentru pomeni si interes propriu, sunt impotriva acestei taxe. Daca as sti la ce vor sa foloseasca banii, as putea discuta.
            • 0 (2 voturi)    
              Iti raspund mai la obiect (Marţi, 8 august 2017, 13:29)

              miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

              Ai luat un domeniu cu 60 de koko. OK. 10 ani nu vei mai plati nimic si apoi vei plati ca toata lumea. Conditiile si termenii se POT SCHIMBA iar acest lucru iti era scris in contract daca ai luat direct de la ICI. Pana si la telefonia mobila cand iei un abonament ei AU VOIE sa il modifice iar tu AI VOIE sa il reziliezi daca nu iti convine. Adreseaza-te la ICI si anuleaza tranzactia! Vezi ce iti raspund, negociaza cu ei. Poate vei primi inapoi 60 de koko si apoi platesti cate 6.

              Specula ordinara: iti amintesti cand la XNet puteai sa iti iei domeniu cu 3 koko pe luna inclus in traficul de date si hostat la ei? Doar nu crezi ca Connex dadea 50 de koko sau 100 de koko pe domeniu. Dar atunci ti-a placut, nu? Deci ai acceptat niste termeni si conditii. Problema e ca azi daca vrei pantofibuni.ro nu se poate pentru ca acel domeniu e al Vodafone (mostenitorul Connex si XNet). Il folosesc ei? Nu. Deci stam cu mii de domenii utile nefolosite doar pentru ca acum 20 de ani le-a inregistrat XNet pe numele unuia Ghita care azi nu mai traieste.

              ORICE stat are monopolul domeniilor .stat. ORICE stat daca nu ii convine ca tu ai luat domeniul government.it ti-l poate rezilia. Ia incearca sa iei un domeniu.gov sau .edu. Nu poti. De ce? Pentru ca sunt MONOPOL de stat al SUA. Nu te obliga nimeni sa folosesti infrastructura statului: da la prieteni adresa IP si gata.

              Ai semnat? Daca ai semnat pa si pusy. Este ca si cum semnezi contractul de vanzare la apartament cu drept ca statul sa iti viziteze tie robinetul in baie cand vrea si apoi sa te trezesti ca vine Nae instalatorul la 3 noaptea cand iti e somnul mai bun. E semnatura ta acolo sau nu e? Nu te obliga nimeni sa semnezi. Puteai lua un domeniu .com in alte conditii. Aaaaaa, la acea vreme era si ala 100 de koko pe an ca GoDaddy nu era? Pai era.

              Contractele bancare fixe se semneaza pe perioade FIXE. NIMENI nu iti va da contract bancar PE VIATA asa cum vrei tu domeniul. Ai vazut tu asa ceva!??!
          • +1 (1 vot)    
            Cumparare "bulk"? (Marţi, 8 august 2017, 11:48)

            Alex735 [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

            Cu tot respectul, unde se pot achizitiona domenii .ro "bulk"?
            • +1 (1 vot)    
              Firmele pot (Marţi, 8 august 2017, 13:32)

              miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

              Exemplu - acum 20 de ani XNet a avut contract de cumparare bulk la domenii la preturi net inferioare pietei (cam 90% mai mici). Actualmente si GTS are contract de bulk cu ICI. Alte firme nu stiu intrucat am plecat acum 15 ani din tara.
            • 0 (2 voturi)    
              Se baga si el in seama (Marţi, 8 august 2017, 13:47)

              ac [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

              Cind ii dam un argument ca panarama asta e un abuz pesedist, o da la intors.
              Ba cu placutele de la masina, ba cu bulk domains (or fi fost cind s-a deschis caufland la el in cartier, trei cepe si zece domenii la legatura), habar n-are ca persoanele fizice nu puteau lua bulk etc.
              • 0 (2 voturi)    
                Tu ca persoana privata (Marţi, 8 august 2017, 17:26)

                miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui ac

                Nu puteai lua domenii la bulk. Nici eu nu am luat bulk un domeniu.

                Cand exista XNet insa tu puteai avea domeniu cu 2 Euro pe luna. Iti amintesti? In felul acesta dupa 50 de luni plateai tot atat cat facea domeniul, adica in 4 ani. Cate domenii inregistrate la XNet mai erau active dupa 4 ani?
          • 0 (2 voturi)    
            Porcurorule (Marţi, 8 august 2017, 13:48)

            ac [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

            Ce tot ii aperi, esti angajat ICI, nu ti-ai luat prima, sau ce tot ii dai si tu si postatorul de 10 ori de linkul vietii "cacontractele se poate schimba".
            Da domle, daca esti pesedist, le poti schimba. ca reprezinti vointa boborului. "Mentenanta" de 2 mil USD pentru TLD si DNS si din astea.

            Eu zic sa subinchirieze la godaddy sau google si sa dam 2 Eur in loc de 6. Fara nici un comision luat de ROTLD/ICI la inchiriere. Si dupa 10 ani vine godaddy si va mai pune comision de 16 eur pe luna per domeniu cacontractele se pot schimba.

            Ce zici? Eu sint de acord cu asta.
            • 0 (2 voturi)    
              Absolut ca sunt de acord (Marţi, 8 august 2017, 17:24)

              miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui ac

              Dar domenii "pe viata" este o prostie. Un domeniu trebuie sa il ai cat timp esti dispus sa il tii inchiriat si apoi sa il eliberezi cand nu mai ai nevoie de el.

              Eu am dat pe un domeniu .ro 100 USD prin 2000 si NU il mai folosesc. Ce fac? Nimic. Ce face el? Nimic. Bine-mersi.
  • +5 (5 voturi)    
    o intrebare (Marţi, 8 august 2017, 7:30)

    toxx [utilizator]

    stupida, zic, ironic.

    Cum acest institut nu e institutie publica? Pai iti spune si numele... Institutul NATIONAL de Cercetare Dezvoltare in informatica.... plus ca seful a fost numit politic de catre Ministru, care, guess what, face parte din statul roman...

    https://www.ici.ro/organigrama/

    priviti aici, cate departamente pentru o institutie de care nu am auzit sa faca ceva notabil in ultimii 15 ani, in afara de scandalul cu DNS-urile.
    • 0 (0 voturi)    
      bingo! (Marţi, 8 august 2017, 10:25)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      chiar am intrebam cand observa cineva si aroganta ca ei nu sunt obligati sa raspunda!
      • +1 (1 vot)    
        In mod normal (Marţi, 8 august 2017, 13:33)

        miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

        Nici o institutie care nu e de stat nu ar trebui autorizata sa foloseasca in nume "national".
    • 0 (0 voturi)    
      le-ar face bine un dus rece (Marţi, 8 august 2017, 12:19)

      strutul [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      si o sesizare la ministerul de resort si la comisia parlamentara.
      • 0 (2 voturi)    
        Excelent (Marţi, 8 august 2017, 13:33)

        miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui strutul

        Faceti sesizari. Asa se poate rezolva ceva. Stand ii lasati pe ei sa nu negocieze. Negociati termenii!
      • +1 (1 vot)    
        Care minister? (Marţi, 8 august 2017, 13:50)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui strutul

        Ala care schimba oamenii sa-si aduca nevestele pretenilor sau ce mai e si noua speranta a internetului romanesc, cercetatoarea iesita la pensie care cerceta cartele? ca are 41 de ani vechime, spala pe jos si cu Tim Berners Lee.
  • +1 (1 vot)    
    motivare falsa privind domeniile inactive (Marţi, 8 august 2017, 12:22)

    strutul [utilizator]

    pur si simplu domeniile inactive o perioada (3-6 luni) sunt considerate abandonate si dupa alte 3-6 luni devin disponibile. (prin modificare de conditii).

    Se doreste doar o noua taxa.
    • +1 (1 vot)    
      Problema este (Marţi, 8 august 2017, 13:35)

      miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui strutul

      Ca eu poate vreau sa rezerv un domeniu xxx.ro insa momentan nu stiu la ce sa il folosesc pentru ca nu vreau sa fie pentru relaxxxare in fata monitorului.

      Asta inseamna sa obligi omul sa faca hosting la un domeniu. Pai nu costa mai mult hostingul decat taxa asta de 6 koko?
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 19 august 2017, 8:28)

    Selo [utilizator]

    Refuz sa cred ca mentenanta costa mai mult de 1 euro pe luna per domaniu restul este japca...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version