Piata serviciilor postale in 2016: Afacerile au crescut cu 8%, dar numarul reclamatiilor a fost cu aproape 60% mai mare, valoarea despagubirilor depasind 5,9 milioane de lei

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 4 septembrie 2017, 18:07 Economie | Telecom

Reclamatii servicii postale si despagubiri platite
Foto: ANCOM
 documente
(04 Sep 2017) PDF, 1MB
Furnizorii de servicii postale au primit 482.875 de reclamatii anul trecut, cu aproape 60% mai multe decat in 2015, a anuntat luni autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). Din totalul reclamatiilor depuse de clientii nemultumiti, 18.58% s-au dovedit intemeiate, iar pentru 34.839 dintre ele au fost acordate despagubiri in valoare totala de 5.927.470 lei. Din totalul despagubirilor platite anul trecut, Posta Romana a platit despagubiri de 586.000 lei. 236 de companii au furnizat efectiv servicii postale anul trecut, valoarea pietei ajungand la aproape 2,6 miliarde lei, in crestere peste 8% fata de 2015, desi volumul de trimiteri procesat a inregistrat o scadere de peste 15%.

  • Valoarea pietei serviciilor postale

Valoarea totala a pietei serviciilor postale realizata in anul 2016 a fost de aproape 2,6 miliarde lei, in crestere cu peste 8% fata de 2015, desi volumul de trimiteri procesat in anul 2016 a inregistrat o scadere de peste 15%. Cresterea valorii pietei poate fi o consecinta a faptului ca volumul trimiterilor ce fac obiectul serviciilor express a crescut in 2016, tarifele acestora fiind mai mari decat cele ale serviciilor de baza.

Peste 87% din valoarea totala a pietei postale a fost realizata de primii 10 furnizori de servicii postale din punct de vedere al veniturilor.

  • Reclamatii privind serviciile postale

In anul 2016 furnizorii au raportat primirea a 482.875 de reclamatii privind serviciile postale, cu aproape 60% mai multe decat in anul 2015. Din totalul reclamatiilor depuse, 18.58% s-au dovedit a fi intemeiate, iar pentru 34.839 dintre ele au fost acordate despagubiri in valoare totala de 5.927.470 lei. In medie, in 2016 a existat o reclamatie la 1.148 de trimiteri postale si o reclamatie intemeiata la 6.175 de trimiteri postale. Din aproximativ cinci reclamatii intemeiate, trei s-au solutionat prin acordarea de despagubiri.

  • Situatia traficului postal in 2016

Din totalul de peste 554 de milioane de trimiteri postale, aproximativ 522 de milioane au fost trimiteri postale interne (peste 94% din traficul postal total), iar aproape 32 de milioane au fost trimiteri postale internationale, reprezentand aproape 6% din traficul postal total. Daca traficul total intern a inregistrat o scadere de peste 13%, in cazul traficului international scaderea a fost si mai evidenta - peste 40%.

Din totalul trimiterilor postale procesate, peste 80% au fost trimiteri din posta de scrisori (aproape 444 de milioane), aproape 12% colete (aproximativ 66 de milioane), 2,5% trimiteri expres (aproape 14 milioane), restul de 5,5% fiind trimiteri tip publicitate prin posta (aproape 22 milioane), mandate postale (aproximativ 8 milioane), respectiv corespondenta si imprimate de peste 2 kg (peste 880 de mii).

Raportand valorile traficului postal total aferent anului 2016 (554 de milioane de trimiteri postale) la populatia Romaniei, rezulta o medie de 28,69 de trimiteri postale pentru fiecare locuitor, in scadere cu aproape 15% fata de anul 2015.

  • Serviciul universal

Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal corespunzator anului 2016 a fost putin peste 221 de milioane de trimiteri postale (aproximativ 40% din traficul total postal). Din traficul postal total din sfera serviciului universal, Compania Nationala Posta Romana (CNPR) a procesat aproximativ 86 de milioane de trimiteri ( aproape 39%), urmatorii zece furnizori de volum mare din acest segment de piata au realizat un trafic de peste 128 de milioane de trimiteri (peste 58%), iar restul furnizorilor aproape 3%.

Traficul intern din sfera serviciului universal a scazut in anul 2016 cu peste 19% fata de anul 2015, iar cel international a inregistrat o scadere de peste 24%.

Pentru mai multe detalii cititi documentul atasat.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

337 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    mda (Luni, 4 septembrie 2017, 21:38)

    adrian_rolland [utilizator]

    China-> BSI Bucuresti - 10 zile (18 august/28 august)
    BSI Bucuresti ->Chiajna: tba (28 august/ azi suntem in 4 septembrie si nu a ajuns)

    Si din pacate inca functioneaza mizeria numita SC Posta Romana SA


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă