INTERVIU Ministrul Lucian Sova, despre masurile pe 5 ani pentru redresarea Postei: Vom reduce macar la jumatate posturile de conducere din structura centrala si vom genera 6 sau 10 posturi de conducere la nivel regional

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 29 septembrie 2017, 18:09 Economie | Telecom

Lucian Sova, Ministrul Comunicatiilor
Foto: MCSI
 documente
(29 Sep 2017) PDF, 518KB
Cel putin jumatate dintre posturile de conducere din structura centrala din Bucuresti a Postei Romane ar urma sa fie eliminate luna viitoare, ca parte a reorganizarii companiei prin infiintarea centrelor de profit la nivel regional, a precizat joi, intr-un interviu pentru HotNews.ro, Ministrul Comunicatiilor, Lucian Sova. "Cred ca imediat trebuie o restructurare a managementului central ca etapa intermediara pana la adoptarea noii organigrame, care sa contina si regionalizarea. Vom reduce numarul de posturi din structura centrala si vom genera 6 sau 10 posturi de conducere de regionale", a spus acesta.
  • Planul de masuri pe 5 ani pentru redresarea Postei Romane este atasat acestui articol


Guvernul a aprobat in sedinta de miercuri, 27 septembrie 2017, un plan strategic de masuri, pe o perioada de 5 ani, care vizeaza redresarea Postei Romane. Ministrul Comunicatiilor, Lucian Sova, a explicat joi (28 septembrie) intr-un interviu pentru HotNews.ro cateva din principalele masuri avute in vedere in urmatoarea perioada si a transmis redactiei acest plan strategic de actiuni. (vezi documentul atasat).

  • Reporter HotNews.ro: Domnule Ministru, ati anuntat ca Guvernul a aprobat un plan strategic de masuri pe o perioada de 5 ani pentru redresarea Postei Romane, ati prezentat cateva masuri in comunicatul de presa, dar nimic despre termenele de implementare. Puteti da detalii?


Ministrul Lucian Sova: Nici in comunicatul de presa si nici in Memorandumul care a fost supus aprobarii Guvernului, nu puteam sa intram in detaliile pe care le contine acest plan strategic.

In Memorandum sunt prevazute 23 de masuri mari cu cateva submasuri pana la elemente de detaliu pe activitati si termene de implementare, cu tot ceea ce am cazut de acord in Comisia mixta consultativa pe care am avut-o la nivelul ministerului. Din aceasta comisie au facut parte reprezentanti ai managementului companiei, ai structurii sindicale, ai structurilor subordonate mie din cadrul Ministerului.

  • Reporter HotNews.ro: Si care sunt principalele masuri? Ati spus 23 de masuri..


Ministrul Lucian Sova: Da. In Memorandum. In Planul acesta strategic avem 4 capitole mari cu o serie de subcapitole. (n.a vezi documentul atasat) Este vorba de domeniul financiar, domeniul clienti, domeniul procese interne, domeniul resurse umane, cu subcapitole. Voi evidentia cateva dintre ele care mi se par cele mai importante.

In primul rand, mie mi se pare fundamental din perspectiva organizatorica, realizarea unei descentralizari, a regionalizarii si organizarii acestor regiuni ca centre de profit.

  • Reporter HotNews.ro: Dar care este situatia in prezent?


Ministrul Lucian Sova: In prezent, Posta are o structura piramidala, dar cu centralizarea totala a deciziei la nivel central a conducerii manageriale - directori, directori executivi, directori executivi operationali - doar la Bucuresti, astfel incat pe tipuri de activitati, fiecare din aceste structuri gestioneaza toata componenta de teritoriu.

Aproape toata lumea a reliefat aceasta deficienta, ca desi acesti directori functioneaza toti in aceeasi cladire, au existat o serie de activitati care au avut paralelisme, suprapuneri si uneori in teritoriu aceste lucruri practic au facut ca una din activitati sa canibalizeze din clientii altei activitati. Ma refer la posta clasica, prioripost, de coletarie, de coletarie rapida.

Toate acestea au fost traduse de interlocutorii pe care i-am avut ca deficiente asa incat unul din obiectivele acestui plan a fost si acela de definire a trei produse de baza  - produse principale pe care posta Romana sa le livreze comercial catre public, dincolo de componenta ce tine de distributia pensiilor, care este o activitate importanta stabilita prin lege, care asigura sau ar trebui sa asigure sustenabilitatea activitatii, dar pana la urma compania este una comerciala.

La nivel de plan strategic este prevazut identificarea a 3 produse de baza care sa fie promovate corespunzator. In trimestrul 1 al anului 2018 ar trebui inceputa si finalizata analiza prin care sa definim minim trei produse de baza pe care Posta sa le ofere primordial.

  • Reporter HotNews.ro: Nu stiti acum?


Ministrul Lucian Sova: Nu. Acum noi ne-am definit aceasta nevoie.

  • Reporter HotNews.ro: Si cine face aceasta analiza?


Ministrul Lucian Sova: Posta are resurse pentru a identifica acest lucru. Trebuie in primul rand facuta o analiza interna cu privire la multitudinea de produse..

  • Reporter HotNews.ro: Dar cei din Posta nu stiu acum, de atatia ani, care sunt principalele produse sau servicii care genereaza cele mai multe venituri?


Ministrul Lucian Sova: Nu. Ei nu stiu acum. Nu au putut sa-mi spuna care sunt principalele trei servicii si nu a venit nimeni din interlocutori si eu eram ultimul care sa spuna care ar fi cele trei servicii. Este vorba de servicii, dar terminologia este de produse pe care sa le ofere si care sa genereze cel mai mare grad de profitabilitate si cel mai mare impact comercial. Poate fi coletaria, poate fi serviciul tip eMag, poate fi brokerajul. Nu stiu.

  • Reporter HotNews.ro: Domnule Ministru, mie mi se pare tarziu sa faci aceasta analiza abia in primul trimestru din 2018, cand suntem in luna septembrie 2017. Planul acesta este aprobat de Guvern, managementul companiei este acolo, compania este veche de atatia ani, cat le-ar lua sa spuna ca au trei servicii care in momentul de fata genereaza venituri. Cat iti ia sa spui acest lucru?


Ministrul Lucian Sova:
Bun, eu am pornit de la premisa ca daca acest subiect nu a constituit o prioritate in ultimii ani, avand in vedere ca mai am si alte prioritati care trebuie indeplinite inainte..Pentru ca mai este un lucru. Practic, aceste servicii de baza trebuie sa fie puse in piata de o anumita structura organizationala. Eu daca nu ajung ca intai sa organizez de o anumita maniera si apoi produsele respective sa se plieze pe capabilitatile organizationale, m-as duce cu organizarea dupa produs. Dar organizarea incepe foarte repede. Avem o multime de activitati care incep in trimestrul patru din 2017.

  • Reporter HotNews.ro: Haideti sa vedem ce activitati incep in acest trimestru..


Ministrul Lucian Sova: Stati putin. Nu a fost prea predictibil nici acest lucru. Suntem la inceputul trimestrului 4, dar nu va spun ce greutati intampinam inca in organizarea conducerii Postei. Pentru ca daca nu faceam niste eforturi deosebite nu as fi fost in sedinta de Guvern in care s-a aprobat Memorandumul privind implementarea acestui Plan strategic. (..) Sunt o multime de conditionalitati pe care daca nu le surmontezi pe baza de maximum de efort iti produce decalaje. O sa vedeti..

  • Reporter HotNews.ro: Bun, spuneti cele mai recente masuri.


Ministrul Lucian Sova: Veti vedea ca imediat va incepe procedura de identificare si eliminare a produselor similare, clarificarea situatiei juridice a imobilelor companiei pentru ca sunt niste probleme legate de patrimoniul companiei si de unele decizii luate in justitie apropos de celebrele procese cu Calea Victoriei, in fine cu consecinte extrem de grave, domeniul public si domeniul privat al statului.

Avem in vedere infiintarea unei divizii imobiliare care sa se ocupe cu managementul spatiilor pe care le detine Posta, pentru ca Posta este unul dintre cei mai mari detinatori de imobile din Romania. Exista spatii nefolosite, altele care ar putea fi folosite altfel, exista sptii cu o situatie juridica incerta care in 25 de ani nimeni nu a gasit timp sa le intabuleze si asa mai departe.

Probabil ca au un serviciu de patrimoniu, dar cand vad ca exista decizii in justitie ca, de fapt patrimoniul Postei care dintotdeauna a fost in domeniul privat, care spun ca de fapt ar fi domeniul public al statului, atunci practic nu ar mai putea fi folosite ca si gajuri pentru credite comerciale. In lege, in Hotararea de Guvern care reglementeaza si contine lista cu tot patrimoniul public al statului, aceste spatii nu au existat niciodata. Pe de alta parte avem decizii ale Curtii de Conturi care spun ca trebuie introduse in domeniul public al statului.

Acesta este un aspect extrem de important pentru ca daca se ajunge la concluzia ca tot patrimoniul Postei este domeniul public al statului ar insemna ca Posta nu mai functioneaza pe resorturi comerciale, ci functioneaza pe resorturi de administratie publica. Dar sunt o multime de credite care sunt luate cu gajuri patrimoniale, care daca s-ar intampla sa treaca in domeniul public al statului nu ar mai avea valoare.

    Nota autorului: Legat de acest subiect, de citit un articol aparut vineri, 29 septembrie, pe Profit.ro: Posta a ipotecat terenuri si oficiii, inclusiv sediul central, catre banci, existand un risc ridicat ca statul sa piarda imobilele

  • Reporter HotNews.ro: Am inteles. Haideti sa continuam cu cele mai importante masuri care se vor lua in perioada imediat urmatoare..


Ministrul Lucian Sova: Vorbim de exemplu despre inchiderea unor spatii excedentare, despre modificarea legii privind capitalizarea. Este vorba despre legea bugetului de stat si am vizat la aceasta rectificare si poate reusim la rectificarea urmatoarea, exista o recomandare informala, dar care ma astept sa fie in documentele promovate de Deloitte, ca suma destinata capitalizarii sa nu fie exclusiv folosita pentru inchiderea datoriei la bugetul de stat, ci ca o parte din ea sa fie folosita si pentru inceperea macar inchiderii unor datorii comerciale pe care Posta le are si pe care le acumuleaza in continuare.

Vizam deci ca macar la urmatoarea rectificare bugetara, in legea bugetului de stat, unde in lege se spune ca suma este destinata capitalizarii cu folosirea ei in vederea acoperirii datoriei la bugetul de stat generata de amenzi, noi propunem ca 80% din suma sa fie folosita pentru asa ceva si 20% sa fie ca un semnal pe care-l dam catre partenerii comerciali ca privim cu responsabilitate si catre datoriile acoperite de Posta catre acestia.

  • Reporter HotNews.ro: Ce datorii sunt la momentul acesta?


Ministrul Lucian Sova: Sunt 170 milioane lei datoria catre ANAF, la care s-au adaugat accesorii de inca 30 milioane lei, deci azi Posta are datorii la ANAF de 200 de milioane de lei. Din pacate cele 30 de milioane lei sunt 2 rate care trebuiau platite la ANAF avand in vedere esalonarea de care beneficia Posta si reprezinta maximul de rate retsante care puteau fi acumulate, lucru care a generat si scrisoarea pe care mi-a scris-o presedintele Consiliului de Administratie in sensul ca Posta urmeaza sa intre in incapacitate de plata.

In data scadentei platii accesoriului daca nu se face plata in fiecare luna, avand in vedere ca 2 rate sunt intarziate si atat e maximul cat prevede Codul fiscal, practic iti declari incapacitatea de plata prin efectul legii si asta conduce la insolventa si la iesirea de pe sinele pe care ne straduim sa tinem compania.

  • Reporter HotNews.ro: Si cum a fost rezolvata aceasta problema?


Ministrul Lucian Sova: Mi-au spus ca intra in incapacitate de plata si sa intreprind eu personal demersuri pe langa Guvernul Romaniei sa gaseasca o solutie sa ne abatem de la Codul Fiscal, lucru pe care eu l-am respins aprioric si despre care am apreciat ca daca atata poate sa-mi ceara CA-ul ar fi bine sa plece. Dupa care le-a luminat Dumnezeu mintea si dupa ce eu le-am cerut demisia, mi-au spus ca nu demisioneaza pentru ca manifesta responsabilitate si vor gasi solutii. Pai multumesc! Totusi ei sunt manageri privati si ce? Isi propusesera sa-mi dea mie de treaba sa conving Guvernul sa modifice Codul Fiscal?

  • Reporter HotNews.ro: Si ce solutii au gasit?


Ministrul Lucian Sova: Pai, nu au platit datorii comerciale, cred. Ca nu au venit la mine sa-mi spuna si nici nu era treaba mea sa le validez, pentru ca de aceea sunt platiti si au si prerogative si responsabilitati ca sa gaseasca solutii.

Mie mi s-a parut extrem de degradant sa scrii ministrului ca o companie cu 25.000 de angajati care duce si pensiile, daca ministrul nu comite ceva la Codul Fiscal se inchide cum ar veni. Lipsa totala de responsabilitate si au dovedit acest lucru prin ei insisi pentru ca ulterior nu s-a intamplat (n.a intrarea in incapacitate de plata).

  • Reporter HotNews.ro: Mai cereti demisia Consiliului de Administratie?


Ministrul Lucian Sova: Acum nu o mai cer. Acum o fac.

  • Reporter HotNews.ro: Cum?


Ministrul Lucian Sova:
Cu instrumentele legale pe care le are actionarul majoritar.

  • Reporter HotNews.ro: AGA?


Ministrul Lucian Sova: Da. Azi (n.a joi, 28 septembrie) este programata AGA cu ordinea de zi corespunzatoare.

Ma tin de foaia de parcurs pe care am fixat-o prin scrisorile catre Fondul Proprietatea (FP) din momentul in care am luat act de scrisoarea presedintelui CA-ului de la Posta. Am cerut FP sa avem o sedinta AGA mai repede decat cea la termen, care era fixata deja in 28 septembrie. Le-am scris si motivele pentru care doresc sa avem aceasta sedinta, le-am scris si ce ne propunem conform legii. Am solicitat intalnire de urgenta si am avut o intalnire cu reprezentantii FP si m-am intalnit cu presedintele si vicepresedintele FP, le-am prezentat si transmis planul strategic de masuri pentru redresarea Postei.

M-am straduit sa-i conving ca este un document lucrat cu specialisti din Posta, ca lucrurile care trebuiesc schimbate nu sunt exagerat de complicate, situatia fiind atat de rudimentara incat nici nu trebuie sa fii un mare geniu ca sa creionezi si sa observi unde sunt problemele pe care trebuie sa le remediezi.

Reprezentantii FP mi-au spus ca vor analiza pana a doua zi. Propunerea noastra a fost sa avem o sedinta AGA in 3-4 zile de la intalnirea avuta. A doua zi mi-au comunicat telefonic la sfarsitul zilei faptul ca nu sustin propunerea facuta si nu am putut face AGA potrivit legii. Se intampla in urma cu 2-3 saptamani, a doua zi dupa scrisoarea de la presedintele CA.

I-am notificat apoi ca suplimentam ordinea de zi a sedintei programate pentru 28 septembrie.

Am facut toate notificarile legale, am motivat de ce dorim sa facem schimbarea membrilor CA care erau mai vechi si cu responsabiliti, pentru ca in luna august din acest an completasem cele 2 locuri disponibile in CA cu doua persoane. Sigur ca nu cei doi nominalizati de 1 luna de zile purtau responsabilitati, ci cei care sunt de ani de zile acolo. Am spus ca vrem sa-i schimbam pe cei patru reprezentanti ai statului in CA pentru management defectuos si neindeplinirea obligatiilor din contractul de management.

Una dintre obligatiile pe care le aveau memebrii CA prin contractul de management era aceea de a manifesta toate diligentele posibile pentru ca posta sa nu acumuleze datorii la ANAF la accesorii, lucru care s-a intamplat. Si CA-ul dupa ce a vazut ca doua luni nu au platit, s-a gandit sa-mi ceara mie sa nu plateasca nici a treia luna.

Posta are o datorie la ANAF de 170 milioane de lei si exista un plan de reesalonare semnat cu ANAF in conformitate cu prevederile Codului Fiscal, in care in fiecare luna trebuiau sa plateasca o rata de 15 milioane lei, neputand intarzia mai mult de 2 rate. Lucru care s-a intamplat cel putin de cateva luni. Au acumulat doua rate si se pregateau pentru 15 septembrie sa o acumuleze si pe a 3-a rata, lucru care nu era insa permis de Codul Fiscal.

De asemenea este prevazut in contract si ca AGA poate proceda la schimbarea membrilor CA si fara motivare. poate sa spun asa ca o expresie a unui capriciu, ceea ce nu ma caracterizeaza si nu am avut in vedere.

Eu cand am venit in Minister, la prima intalnire am fost foarte condescendent cu membrii CA, le-am spus ca am asteptari sa tinem compania pe linia de plutire pana se face capitalizarea, urmand ca dupa aceea sa vedem ce facem mai departe.

Le-am propus chiar, ulterior unei discutii pe care am avut-o cu directorul general interimar de atunci al companiei (n.a Andrei Stanescu), pentru ca ii expira mandatul interimar de 4 sau 6 luni si se putea din perspectiva legala sa i se mai prelungeasca doua luni, data fiind situatia - ca eu de abia eram venit in minister si situatia era relativ fluida - i-am rugat de o manierea aproape cu caracter personal, fara a avea alt interes decat de a nu produce turbulente in managementul companiei - sa fie de acord sa se mai prelungeasca cu 2 luni de zile mandatul managerului pe care-l gasisem in exercitarea functiilor cand am venit in Minister. Acest lucru l-au acceptat greu, desi ei reprezentau interesele Ministerului, ca este vorba de membri in CA selectati pe Ordonanta 109 ca reprezentanti ai actionarului majoritar.

Deci eu i-am rugat pe reprezentantii CA sa mai prelungeasca cu 2 luni mandatul directorului general, care la prima intalnire pe care am avut-o cu el mi-a explicat ca Posta este pe profit, ca nu exista riscul unor tubulente imediate, ca este foarte importanta capitalizarea si in aceste lucruri eu am crezut. In acesti termeni am zis, ca hai, pentru inca 2 luni, ceea ce ne guverneaza sa fie continuitatea.

Reprezentantii din CA au acceptat, desi mi s-a povestit de catre unii care au participat la CA ca au cam uitat, unii votasera impotriva, dupa aceea si-au reamintit au votat pentru, in fine - concluzia a fost ca s-a prelungit cu 2 luni mandatul directorului.

Dupa care, ce sa spun? M-am ocupat de alte lucruri ale Ministerului, pana am aflat ca directorul este in concediu si trece timpul si nu mai vine din concediu si pana sa vina din concediu imi scrie presedintele CA-ului ca Posta intra in incapacitate de plata si insolventa. Si din perspectiva institutionala si personala mi s-a parut unfair din partea unor oameni care au responsabilitati.

Sa fiu informat ca Posta este pe profit ca Posta nu risca turbulente..Sigur am cerut documente si stiu ca, la inceputul mandatului meu, Posta avea 170 milioane lei datorii la ANAF, 50 de milioane lei datorii la Telekom si inca peste 20 milioane lei la alti doi mari operatori, deci peste 70 milioane lei datorii comerciale, 100 milioane lei datorii la vbanci prin credite inderulare.

Ca sa aflu dupa 2 luni ca avem datorii de 200 milioane de lei la ANAF si ca nu mai putem sa mai facem 1 leu peste cele 200 milioane lei, fara consecinta intrarii in incapacitate de plata, ca intre timp datoriile comerciale au crescut de la peste 70 milioane lei la 100 milioane lei, ca suta de milioane de lei datorie la banci este datoria la banci, si directorul este in concediu. Si a venit din concediu in ziua in care trebuia Posta sa intre in incapacitate de plata. Normal ca nu am cum sa nu-mi doresc mai mult de la niste parteneri.

  • Reporter HotNews.ro: Si astazi ce se va intampla mai exact?


Ministrul Lucian Sova: Astazi (n.a joi, 28 septembrie), in conformitate cu cele ce am scris si anterior catre FP, pentru ca din prima le-am scris ca doresc inlocuirea membrilor CA si am nominalizat pe cine propun in loc, respectiv functionari publici din Minister - Directorul directiei financiare si pe secretarul general adjunct al Ministerului.

Patru din cei sase reprezentanti pe care ii are Ministerul in Consiliul de Administratie vor fi schimbati. 2 au fost numiti la sfarsitul lunii august, si 4 erau vechi. Pe cei 4 vechi ne propunem sa-i inlocuim, si am propus alti 4 functionari din Minister, dar astazi vom inlocui doar doi. Doua locuri vor ramane vacante. De ce? Este o conditionalitate generata de lege privind statutul reprezentantilor din Consiliile de administratie din perspectiva altor pozitii pe care le ocupa deja in administratie. Astazi putem pune doar doi din cei 4 functionari publici, din cauza acestor conditionalitati legale. Vom pune ulterior alte doua persoane in CA care sa corespunda exigentelor.

Toti sunt interimari si mandatele lor sunt de maximum 4 luni cu posibilitate de prelungire de 2 luni, conform OUG 109, timp in care facem procedura de selectie pe OUG 109. Suntem in derularea procedurii de selectie pentru manager general si manager economic la Posta si deschidem imediat o noua procedura de selectie pentru tot Consiliul de Administratie.

Probabil ca vom niste dezbateri si supuse instantelor. Nu exclud faptul ca unii sau toti dinrtre cei care se simt afectati de masurile pe care le luam sa-si exercite drepturile legale privind atacarea in justitie. Suntem pregatiti sa facem fata si acestor confruntari.

  • Reporter HotNews.ro: Nu exista pericolul ca Fondul Proprietatea sa nu se prezinte sau cumva aceasta AGA sa nu poata sa faca ceea ce v-ati propus?


Ministrul Lucian Sova: Daca Fondul Proprietatea nu se prezinta, atunci trebuie sa reprogramam sedinta si cel mai repede este maine, ceea ce ne-am si propus sa facem. Avem insa informatii de ultima ora ca FP ne-a scris o scrisoare de raspuns cu privire la o scrisoare transmisa de noi efeitoare la detalii in legatura cu ceea ce ne propunem sa sustinem insedinta de astazi, astfel incat juristii nostri spun ca este indeplinita procedura de a incheia astazi subiectul avand in vedere ca FP si-a precizat in scris pozitia cu privire la prezenta si continutul a ceea ce dorim noi sa facem.

Pentru detalii citeste: EXCLUSIV/UPDATE Statul a schimbat joi patru din cei sase administratori ai Postei Romane: Vom demara imediat procesul de selectie pentru toti membrii din CA si suntem pregatiti si pentru confruntari in justitie

  • Reporter HotNews.ro: Revenind, la masurile din planul strategic. Cum se vor resimti masurile la nivelul clientilor?


Ministrul Lucian Sova: Din pacate, efecte pentru clienti in primul trimestru nu se vor vedea sau se vor simti foarte putin. Servicii mai bune pentru clienti s-ar traduce prin dotare tehnologica mai buna, amenajarea corespunzatoare a spatiului de lucru, prin educarea personalului, prin parcurgerea unor cursuri. Ne vom stradui ca efecte ale acestui program  sa se vada la sfarsitul trimestrului unu al anului viitor, insa de pe o zi pe alta..Noi trebuie sa incepem capitalizarea.

  • Reporter HotNews.ro: Cand se va face aceasta capitalizare?


Ministrul Lucian Sova: La mijlocul lunii octombrie avem termen ca Deloitte sa ne livreze studiul pe care trebuie sa-l faca. Avem premise din discutiile pe care le-am mai avut cu ei, ca ne indreptam catre o solutie favorabila procesului de capitalizare, ca dupa aceea, impreuna cu cei de la Consiliul Concurentei, sa indeplinim cu celeritate etapele privind notificarea Comisiei ca testul (n.a testul investitorului privat) este trecut. Sper sa fie trecut. Apoi sa viram din bugetul Ministerului banii intr-un cont special destinat acestui obiectiv la nivelul Postei.

  • Reporter HotNews.ro: Cati bani?


Ministrul Lucian Sova: 170 de milioane de lei.

  • Reporter HotNews.ro: Pai nu spuneati ca vreti sa schimbati..


Ministrul Lucian Sova: Eu merg pe ce este astazi. Tot 170 de milioane lei viram, dar daca vom schimba cu prilejul rectificarii bugetare si vom splita, apoi vom vira catre ANAF 140 de milioane de lei si 30 de milioane lei pe baza unei analize si prioritizari sa se plateasca facturi mai vechi catre principalii creditori comerciali. Daca nu, se vor duce toti 170 de milioane lei la buget. Sper sa nu mai acumuleze inca o rata neplatita la asa zisele accesorii despre care va vorbeam, si aceste resurse accesorii vor fi platite din resurse proprii ale companiei.

  • Reporter HotNews.ro: Si rectificarea bugetara cand este programata?


Ministrul Lucian Sova: Din discutiile politice cred ca in a doua jumatate a lunii noiembrie. Nu poate fi facuta nici foarte tarziu, pentru ca sunt impedimente legale. Noi nu vrem bani in plus in privinta subiectului - capitalizare Posta. Acesti bani au fost si in bugetul anului trecut, sunt si in bugetul de anul acesta. Nu cerem Ministerului de Finante bani in plus, ne-am propune ca in masura in care si din perspectiva analizei Deloitte va reiesi ca fiind oportun si legal acest lucru, sa incercam sa ducem simbolic - fata de suta de milioane pe care o datoreaza Posta partenerilor comerciali - suma de 30 de milioane de lei sa acoperim niste datorii mai vechi care sunt sigur ca pe contractele pe care le au genereaza penalitati.

  • Reporter HotNews.ro: In regula. Intotdeauna cand a fost reorganizata Posta au existat concediari. Vor fi si acum disponibilizari?


Ministrul Lucian Sova:
Planul acesta este discutat cu Sindicatele, dar nu este o concesie pe care o facem acestora. Posta are nevoie de resursa umana. Posta are si astazi locuri neocupate in organigrama la nivelul posturilor de executie. La nivelul conducerii vom face o restructurare, vom reduce numarul de posturi din structura centrala si vom genera 6 sau 10 posturi de conducere de regionale care nu este structura executiva. Vor fi conducatori ai structurilor regionale.

  • Reporter HotNews.ro: Cati oameni conduc acum structura centrala din Bucuresti? Si cati vor ramane?


Ministrul Lucian Sova: Cel putin 15. De maine incolo (n.a incepand de astazi, vineri, 29 septembrie), impreuna cu cei din Consiliul de Administratie si cu noul management vom face si evaluarea aceasta corespunzator nevoilor pe care le va genera regionalizarea. Si aici vad lucrurile in 2 etape. Cred ca imediat trebuie o restructurare a managementului central ca etapa intermediara pana la adoptarea noii organigrame care sa contina si regionalizarea. Macar din perspectiva simbolica cred ca ar trebui sa transmitem acest semnal. Sa scanam bine performantele. Intr-o saptamana reusim. Corpul de control lucreaza la acest aspect deja. Sa vedem ce posturi pot fi reduse, pentru ca exista suprapuneri si unele activitati pe care putem aprecia ca nu au fost facute la standardele corespunzatoare si din perspectiva cel putin simbolica sa reducem macar la jumatate posturile din structura centrala in luna octombrie.

  • Reporter HotNews.ro: La Posta este deja demarat un proces de selectie pentru postul de director general, iar Andrei Stanescu, fostul director general interimar caruia i-ati cerut demisia, a spus ca isi rezerva dreptul de a participa la acest concurs. Veti avea ceva de obiectat daca acesta castiga?


Ministrul Lucian Sova: Suntem o tara libera, toti ne exercitam drepturile pe care le avem. Nici eu ca reprezentant al Guvernului nu actionez decat in cadrul legal si sigur orice cetatean este liber sa-si exercite orice drept legal. De aceea nu m-am gandit nici o clipa ca unele din actiuni pe care le promovam nu ar fi supuse si unui control al instantelor de judecata. Am pregatit cu stafful pe care-l conduc pentru a raspunde si unei asemenea eventualitati.

Am un plan B. Toata viata am avut grija si m-am condus dupa sloganul sa am grija de ce poate fi mai rau, caci cu binele o sa ma descurc eu. Nici aici nu lucrez altfel. Daca va raspunde (n.a Andrei Stanescu) exigentelor pe care le va impune compania in ceea ce priveste managementul, nu am ce sa fac, decat sa ma supun legii. Nu am nici un fel de prezumtii.



Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

1300 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Am pregatit cu stuff-ul (Vineri, 29 septembrie 2017, 18:41)

    danco [utilizator]

    ...poate daca era in delta, asa, trebuia sa fie staff-ul
  • 0 (0 voturi)    
    Poate reusesc sa stopeze degringolada (Vineri, 29 septembrie 2017, 19:57)

    Ochiana [utilizator]

    si bataia de joc din ultimii 7-8 ani de la Posta Romana cand numeroasele schimbari de management si de viziune au dus in faliment aceasta companie ....
    Candva eram multumita si aveam respect pentru oamenii de la Posta...si acum ii respect dar au reusit sa faca un talmes-balmes din compania asta.
    Ei au stricat-o si au adus-o in incapacitate de plata.
    Lipsa de viziune, interese meschine, capusarea companiei, falimentare din incompetenta sau poate intentionata a Postei- asta a insemnat ultimii 7 ani

    oricum articolule prea lung si nu am avut rabdare sa-l citesc
  • +1 (1 vot)    
    ...lucru prost făcut=faliment... (Sâmbătă, 30 septembrie 2017, 2:05)

    baligosul [utilizator]

    Locuiesc în București,pe o stradă Cîmpia Libertății,la numărul 45,cînd și cînd găsesc cîte un aviz în cutia poștală,dar poștărița nici măcar nu catadicsește să sune la ușă...pe aviz nu e nici o informație despre expeditor...Dacă o scrisoare recomandată costă de 6-8 ori cît o scrisoare obișnuită,ce ar trebui făcut pentru acești bani în plus?
    Au datorii de 200 milioane de lei,de ce nu închid prăvălia?Firme de curierat,private, există,de curînd,am fost apelat telefonic,am anunțat cînd sunt acasă,și gata am primit un colet...Nu am găsit un aviz și că trebuie să mă duc la 1 Km și să primesc o scrisoare.alt fel de poștă.
  • 0 (0 voturi)    
    reduceri de personal la nivelul conducerii (Sâmbătă, 30 septembrie 2017, 19:25)

    f.c. [utilizator]

    Ce gluma buna! Ca doar PSD-ul are o istorie care arata clar situatia cu .. reducerile posturilor pentru famiglie in toate situatiile in care au fost in masura sa o faca.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version