UPC Romania va implementa la nivel national, incepand din luna februarie, un nou sistem IT pentru managementul relatiei cu clientii ce va fi implementat in centrele de relatii cu clientii si in call center, care din 29 ianuarie este unic la nivel national, se arata intr-un comunicat al companiei de comunicatii prin cablu. Noul sistem IT permite si consultarea bazei de date cu adresele in care UPC ofera servicii, obtinerea de cotatii de pret pentru serviciile furnizate clientului, tiparirea facturilor la nivel national si incasare facturii si managementul echipelor tehnice pentru programarea a acestora la domiciliul clientilor.

Potrivit reprezentantilor companiei, aplicatia IT "va permite o gestionare rapida a solicitarilor clientilor: clientii vor fi gasiti rapid in baza de date, echipele UPC vor putea vedea istoricul acestora si vor putea face programarile pentru echipele tehnice mai riguros".

"Practic, am inlocuit sistemele IT utilizate pana in prezent si am unificat bazele de date cu clientii intr-un sistem unitar si centralizat. Aceste schimbari determina noi procese de afaceri in cadrul companiei, cu impact pozitiv, pe termen mediu si lung, asupra clientilor UPC”, a declarat Alexandru Mangu, directorul operatiuni clienti al companiei.

Din 29 ianuarie, clientii UPC din toata tara au acces la un call center unic national. De asemenea, in cadrul companiei de comunicatii prin cablu s-a infiintat Dispeceratul tehnic national, pentru centralizarea si standardizarea tuturor operatiunilor din teritoriu.

Trecerea la noul sistem informatic s-a facut pe etape: la sfarsitul anului 2007, sistemul a fost implementat in orasele din partea de est a tarii in care UPC are operatiuni, iar la finele lunii ianuarie zona de vest si Bucuresti au trecut la noul sistem IT.

UPC Romania, una dintre cele mai mari companii de comunicatii prin cablu din Romania, deserveste peste 1.300.000 de clienti din aproximativ 200 orase.