Romtelecom pierde avantaje concurentiale - numai numere de 10 cifre pentru toti abonatii telefoniei fixe si numere scurte si pentru furnizorii alternativi

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 23 aprilie 2008, 14:25 Economie | Telecom

Dan Georgescu, presedinte ANRCTI
Foto: Hotnews
Incepand cu data de 3 mai 2008, toti abonatii serviciilor de telefonie fixa din Romania urmeaza sa beneficieze de acelasi tip de numerotatie. Numerele vor avea 10 cifre si vor cuprinde prefixul national "0", indicativul de arie geografica si numarul local. Schimbarea va afecta in principal abonatii Romtelecom, care sunt apelati in retea prin formarea numarului local de 6 cifre in provincie, respectiv de 7 cifre in Bucuresti. Dan Georgescu, presedintele autoritatii de reglementare in comunicatii, spune ca masura inlatura un avantaj concurential detinut pana acum de Romtelecom.

"Principala schimbare este in cazul Romtelecom, pentru ca ceilalti furnizori de telefonie fixa au folosit numerotatia completa din momentul in care au intrat pe aceasta piata", a declarat miercuri, Dan Georgescu, presedintele ANRCTI.

Potrivit acestuia, masura a fost luata datorita necesitatii unuui plan de numerotatie unitar, care sa elimine avantajele detinute pana acum de Romtelecom.

"Un plan national de numerotatie trebuie sa fie unitar. Ori este numerotatie inchisa si toata lumea formeaza la fel, ori este numerotatie deschisa, caz in care nu trebuie sa fie avantajat un anumit furnizor, cum era cazul in Romania, unde numai in reteaua Romtelecom se puteau forma numere scurte. Este clar ca furnizorul care beneficia de numere scurte avea un avantaj concurential fata de ceilalti furnizori alternativi", a spus Georgescu.

Furnizorii alternativi vor putea solicita numere scurte. 112 ramane neschimbat

Schimbarile vor viza si formatul actual al numerelor scurte, "aparand o diferenta clara intre numerele pentru servicii de interes public la nivel national (ora exacta, informatii privind abonatii Romtelecom, deranjamente Romtelecom etc.) si numerele prin care se furnizeaza servicii de interes general la nivel local – in judete (Jandarmerie, taxi, „alo, domnule primar”, diferite servicii de deranjamente utilitati etc.).

Numerele scurte pentru servicii de interes public la nivel national vor avea patru cifre si la formarea lor se va adauga cifra 1 inaintea numarului actual. (exemplu: 1958 pentru „Ora exacta”, indiferent de judet). Numerele pentru furnizarea unor servicii de interes general la nivel local vor fi formate din sapte cifre, cuprinzand prefixul urmat de numarul actual (exemplu: 0248956 – Jandarmeria din Arges).

Problema numerelor scurte este un alt capitol la care Romtelecom a fost pana acum avantajata. Daca pana acum furnizorii alternativi precum RCS&RDS sau UPC nu aveau posibilitatea de a detine numere scurte, in curand vor avea aceasta ocazie.

"La numerele scurte, Romtelecom a avut prin traditie o serie de numere scurte acordate, respectiv cele de 3 cifre cu 9 in fata, care erau folosite numai de Romtelecom. La nivel national erau folosite numai 8 numere de catre Romtelecom de genul informatii abonati, ora exacta etc, iar prin schimarile pe care le vom face, prin introducerea cifre1 inainte de 9 se creaza posibilitatea folosirii a 100 de astfel de numere si daca furnizorii cer le putem acorda si acestora numere de 4 cifre de interes national", a explicat Dan Georgescu.

Cat despre numerele scurte pentru furnizarea unor servicii de interes general la nivel local, autoritatea de reglementare a anuntat ca, incepand cu 12 mai 2008, furnizorii alternativi interesati pot depune cereri pentru acordarea licentei. Este posibila alocarea a 8.500 de astfel de numere.

Numarul unic pentru apeluri de urgenta, 112, isi va pastra formatul actual.

60.000 euro pentru 5 milioane de pliante de informare a populatiei

Schimbarea modului de formare a numerelor va avea o perioada de tranzitie, urmand ca actiunea sa se desfasoare in doua etape. In perioada 3 mai - 31 iulie 2008 toate numerele pentru servicii de telefonie fixa vor putea fi apelate atat in formatul actual, cat si in noul format, iar abonatii vor fi informati printr-un mesaj vocal sau prin transmiterea de mesaje scrise cu privire la modificarea modului de formare a numerelor.

In perioada 1 august - 30 septembrie 2008, la fiecare apel catre numerele in format vechi, abonatii vor fi informati, prin intermediul unui mesaj vocal sau prin transmiterea de mesaje scrise, cu privire la noul format al numarului, dar apelul nu va mai fi finalizat. De la 1 octombrie, la apelarea unui numar in vechiul format, utilizatorii vor fi anuntati ca numarul nu exista.

Informarea abonatilor se va face atat de catre ANRCTI cat si de catre Romtelecom. In ceea ce priveste ANRCTI, oficialii autoritatii au anuntat ca in a doua parte a perioadei de tranzitie, cinci milioane de pliante informative vor fi distribuite de oficiile postale din intreaga tara. Bugetul alocat acestei actiuni de informare este de 60.000 de euro.

Mai multe informatii despre noua modalitate de formare a numerelor de telefonie fixa


























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

6326 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Numere telefon (Miercuri, 23 aprilie 2008, 14:53)

    cracker [anonim]

    Este cea mai ciudata explicatie; eu sunt in Germania si se formeaza numerele scurte in reteaua fixa si lungi in rest.
    • +2 (2 voturi)    
      RE: Numere de telefon (Miercuri, 23 aprilie 2008, 15:16)

      Danu Barosanu [anonim] i-a raspuns lui cracker

      Dar acolo, in Germania, este permis NUMAI unui oprator sa poata oferi posibilitatea de apelare in aceeasi retea fara a mai forma prefixul? Ma indoiesc.

      Variantele erau asa:
      1) (cea aleasa) Fie obligi toti operatorii sa foloseasca nr cu tot cu prefix, indiferent ca suni in aceeasi retea
      2) Fie lasi operatorii sa ofere posibilitatea clientilor de a suna fara a mai forma prefixul, daca apelul e in aceeasi retea.

      Avand in vedere ca se va introduce portabilitatea numerelor in curand, varianta aleasa este cea mai buna!
      • 0 (0 voturi)    
        Propunere (Miercuri, 23 aprilie 2008, 17:40)

        Telectualul [anonim] i-a raspuns lui Danu Barosanu

        Propunerea mea ar fi eliminarea grosolaniei cu prefixul 02 pentru Romtelecom si prefixul 03 pentru alti operatori de telefonie fixa, fapt care in continuare ii confera, cel putin pentru moment, avantaje concurentiale Romtelecom-ului. Tot in ideea portabilitatii numerelor, ar trebui pastrat prefixul judetean, asa cum era in forma veche (de ex. 056 pentru Timis), si adaugarea uneia sau a doua cifre ULTERIOR prefixului judetean. Aceste cifre suplimentare ar avea doar caracter de multiplicare a numerelor de apel si nu de discriminare a unuia sau mai multor operatori.
        Pentru a sintetiza: ar trebui renuntat la ideea formarii intregului numar national, cu tot cu prefix judetean. Pentru ca VAI! - o sa ajunga sa ne doara degetele si creierul.
        • +1 (1 vot)    
          La toamna (Miercuri, 23 aprilie 2008, 19:26)

          Danu Barosanu [anonim] i-a raspuns lui Telectualul

          Decizia cu 02xx si 03xx a fost luata fiindca asa era mai usor la acel moment.

          Cum ar fi ca Romtelecom sa detina nr:
          056-1234560
          056-1234570
          056-1234580
          ...
          RDS:
          056-1234561
          056-1234562
          056-1234571
          ...
          UPC:
          056-1234563
          056-1234572
          056-1234581
          s.a.m.d

          Nu-ti dai seama ce varza ar fi iesit? Este mai simplu sa spui: Operatorul BlaBla are un bloc de 100.000 de nr de tel in intervalul X..Y si 50.000 in intervalul V..W
          Decat sa tii o baza de date cu FIECARE numar de telefon.

          Si eu sunt de acord ca, poate, ar fi fost mai bine sa se puna inca un nr INAINTEA nr vechi, dar dupa prefix (Romtelecom sa aiba de ex 056/2xxxxxx in loc de 0256/xxxxxx, iar operatorii alternativi din Timis 056/3xxxxxx s.a.m.d.)

          Abia din toamna, odata cu portabilitatea nr de tel, se vor schimba lucrurile si va trebui tinuta evidenta pt fiecare nr de tel (totusi au trecut destui ani de la momentul 02xx/03xx)
      • 0 (0 voturi)    
        ce legatura are ? (Joi, 24 aprilie 2008, 16:52)

        c [anonim] i-a raspuns lui Danu Barosanu

        Ce legatura are portabilitatea numerelor cu numelere scurte folosite de atatia ani in reteaua romtelecom. Daca iti muti numarul de la romtelecom la altul atunci n-o sa mai mearga nici numarul scurt nici cel cu prefix. Cu ce incurca numarul scurt ? Atata beneficiau si babele cu 4 clase de la tara care au pastrat fixul...ca tre sa tina minte un numar scurt. Au venit spagarii de la Orange si Vodafone...sa-i zica Romtelecom cum sa procedeze. Daca as fi in locul romtelecom as pastra si numarul scurt...ca un bonus pentru abonati... ministerul poate stabili care sa fie numarul cu prefix...dar in interiorul retelei sa faca ce vor ei. Ministerul n-are decat sa dea legi care sa usureze viata abonatilor, nu sa o ingreuneze.
  • -1 (1 vot)    
    Numere telefon (Miercuri, 23 aprilie 2008, 14:53)

    cracker [anonim]

    Este cea mai ciudata explicatie; eu sunt in Germania si se formeaza numerele scurte in reteaua fixa si lungi in rest.
  • +3 (3 voturi)    
    greseala derutanta (Miercuri, 23 aprilie 2008, 15:09)

    aurel [anonim]

    In a doua fraza a articolului "Numerele vor avea 10 cifre si vor cuprinde prefixul national, indicativul de arie geografica si numarul local." apare o greseala grosolana. Noile numere nu pot cuprinde prefixul national (40) caci atunci ar avea 11 cifre. Mai multa atentie la scrierea unui asemenea articol important!
    • +2 (2 voturi)    
      enigma prefixului (Miercuri, 23 aprilie 2008, 16:23)

      Telefonistul de servici [anonim] i-a raspuns lui aurel

      S-a exprimat gresit, nu e vorba de prefixul national, ci de cifra 0 care se pune inaintea prefixului local. De altfel, prefixul national e 0040, sau+40.
    • -2 (2 voturi)    
      adevar bagator in ceata pentru unii (Miercuri, 23 aprilie 2008, 16:23)

      Horia [anonim] i-a raspuns lui aurel

      0 + 269 + xxxxxx. ce nu iti este clar?
      0 - prefix national
      269 - indicativ pentru sibiu
      xxxxxx - numarul.

      Daca nu stii ce vorbesti, da fuga pe anrc.ro si informeaza-te.
    • 0 (0 voturi)    
      subscriu (Joi, 24 aprilie 2008, 13:07)

      Rromtelecom [anonim] i-a raspuns lui aurel

      Aceeasi eroare am gasit-o si pe alte site-uri (news, ziare online, etc). Informatia asta gresita poate duce la mari batai de cap si neintelegeri... "Stiristilor", luati masuri si corectati informatia!
  • -1 (1 vot)    
    vrajeala...a platit Oranju' pe la minister (Miercuri, 23 aprilie 2008, 18:42)

    c [anonim]

    O sa bage in ceata toti mosii si toate babele. O sa se planga toti ca nu le merge sa sune. Dupa ce au avut un numar atatia zeci de ani, acum sa le schimbe numarul pur si simplu.
  • 0 (0 voturi)    
    tam tam (Joi, 24 aprilie 2008, 11:03)

    fluck [anonim]

    Mi se pare ca se face prea mult tam tam pe chestia asta cu schimbatul formatului numerelor de telefon. Chestia mi se pare simpla. Indicativul de localitate (sau prefix, cum este mai cunoscut) + nr. actual. Ce atata "romanii o sa-si antreneze memoria sa retina atatea cifre"! Si ce mai campania de informare! Te chitaie ala la telefon cateva luni sa formezi numarul corect de fiecare data cand incerci sa suni pe cineva, s-o anuntat o data in presa, radio si tv si gata! Ce atatea pliante, afise, scrisorele, panouri si ce mai au de gand astia sa faca. Bani aruncati in vant. Ca de...numai cu bordurile sa se faca afaceri?
  • -1 (1 vot)    
    Aberant ... (Joi, 24 aprilie 2008, 12:01)

    Airborn [anonim]

    Mi se pare o mare aberatie aceasta obligare a Romtelecomului sa nu mai accepte numerotatie scurta . Si nu e anticoncurentiala, si RDS si altii ar putea sa faca la fel daca ar vrea. Dar ei , altii ;) , nu vor sa foloseasca numerotiatie scurta, drept pentru care au facut lobby ( in Romania = a da spaga unde trebuie) si un destept de la o agentie guvernamentala a decis: gata , e concurenta neloiala, trebuie sa renuntam la ea.
    Sa nu mai zicem de diversi operatori de telefonie mobila ce ofera un serviciu de tipul Voice VPN ce permite apelarea in cadrul unei companii folosind doar numere pe 3-4 digiti ...

    PS: Ramana ca aceeasi agentie guvernamentala sa ma oblige sa folosesc numerotie lunga si pentru apeluri intra-PBX ... ca dee ... e concurenta neloiala pentru alte PBX care nu folosesc numere scurte.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce e aberant? (Joi, 24 aprilie 2008, 13:31)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Airborn

      Tocmai. RDS, Orange, UPC, Euroweb, Netmaster, Vodafone, ... NU AU VOIE sa permita apeluri fara a mai forma prefixul. (exceptie numerele scurte)

      Acum se intra in normalitate!

      PS: sa te vad eu la introducerea portabilitatii numerelor ce-ai sa faci daca 021xxxxxx va fi un nr de la Reteauza Z din Bucuresti, iar tu formezi nr fara prefix. Probabil ai sa te plangi la Romtelecom ca nu merge serviciul de telefonie.
  • 0 (0 voturi)    
    Prostii (Joi, 24 aprilie 2008, 20:45)

    ady [anonim]

    E o prostie sa introduci numere lungi... Complici viatza oamenilor.

    Eu sunt in Israel. Aici se apeleaza numerele fixe din aceeasi regiune fara prefix!
  • 0 (0 voturi)    
    hai ba... ce-i asa nemaipomenit (Sâmbătă, 3 mai 2008, 1:56)

    popa [anonim]

    bulgarii au de ... 2 sau 3 ani numere unice adica "plan national de numerotatie " cum se exprima astia :D
    avantajul ? vrei sa iti pastrezi numaru cand treci de la conex la oranj sau zap sau romtelecom sau rds sau sau ce-o fi
    dezavantaju... o sa te miri de ce ai factura asa mare finca cine stiai tu ca ii in retea cu tine.. ii in alta retea :D


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri