iPhone 3G s-a lansat. Febra a cuprins mai intai Noua Zeelanda si Japonia

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 11 iulie 2008, 12:11 Economie | Telecom

Noul iPhone dotat cu tehnologia 3G produs de Apple a fost lansat vineri, Noua Zeelanda si Japonia fiind primele piete unde terminalul a fost intampinat cu frenezie dupa zile intregi de asteptare, scrie International Herald Tribune. Versiunea anterioara, lansata in iunie 2007, a fost cumparata de peste 270.000 de persoane in numai cateva zile. iPhone 3G se lanseaza astazi in 22 de tari si este asteptat in 70 de tari, inclusiv in Romania, pana la sfarsitul acestui an.

iPhone 3G si-a facut debutul in magazinele din Noua Zeelanda, Jonny Gladwell, un student de 22 de ani, fiind cel care, dupa aproape 60 de ore de asteptari, a fost primul din lume, care a cumparat noul telefon de la un distribuitor autorizat.

Oficialii Vodafone, distribuitorul iPhone 3G in Noua Zeelanda, au anuntat ca au vandut 400 de telefoane in dimineata zilei de vineri. Softbank, care vinde iPhone in Japonia, a precizat ca peste 1500 de persoane asteptau la rand in fata magazinului din Tokio chiar inainte de lansarea telefonului.

Analistii se asteapta ca noul iPhone sa atraga nu mai putin de 10,5 milioane de cumparatori la nivel mondial in acest an. Cu versiunea anterioara avand vanzari de sase milioane unitati pana in prezent, specialistii spun ca iPhone 3G va ajuta Apple sa-si atinga tinta de 10 milioane telefoane vandute pana la sfarsitul acestui an.

Multi se indoiesc insa de faptul ca iPhone 3G va fi bine primit pe cea mai mare piata asiatica, Japonia, in conditiile in care telefonul nu ofera servicii de televiziune sau de plati electronice atat de raspandite aici.

Telefonul iPhone cu tehnologia 3G se vinde in doua variante de 8 GB si de 16 GB si este comercializat de astazi in 22 tari. Este vorba de Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Australia, Austria, Belgia, Canada, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Hong Kong, Irlanda, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Noua Zealanda, Norvegia, Portugalia, Spania, Suedia si Elvetia. Apple a promis ca iPhone 3G va fi prezent in peste 70 de tari pana la sfarsitul acestui an, inclusiv in Romania, unde va fi comercializat oficial de Orange.























2293 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    victime... (Vineri, 11 iulie 2008, 12:54)

    george [anonim]

    ...ale marketingului sunt cu totii. Bani multi cu posibilitati limitate... asta e iPhone deocamdata, chiar si cu 3G.
    • 0 (2 voturi)    
      posibilitati limitate? (Vineri, 11 iulie 2008, 13:12)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui george

      Nu sunt un mare fan de gadgeturi, dar Iphone-ul e altceva. Am avut ocazia sa butonez un Iphone de la un coleg si la aprox 200 euro cu abonament in vest, e un pret corect.
      Este telefon, player video + audio, are Wifi, client de e-mail care functioneaza cu yahoo,gmail,.., este o buna consola pentru jocuri, are GPS, permite instalarea de softuri ... cu tot respectul, ofera destule pentru banii astia. Si nu cred ca am enumerat toate caracteristicile tehnice.
      Faptul ca le pot avea pe toate intr-un singur dispozitiv care nu ocupa foarte mult spatiu mi se pare un lucru pozitiv.
      • 0 (4 voturi)    
        gps (Vineri, 11 iulie 2008, 16:19)

        cvi [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

        Ai incurcat borcanele.
        Iphone-ul nu are GPS si nici nu este o buna consola pt jocuri.
        GPS va avea Iphone-ul 3G si nu cred ca ai avut cand sa il butonezi daca a fost lansat vineri.
        • -1 (1 vot)    
          inca unul.... (Vineri, 11 iulie 2008, 17:27)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui cvi

          prietene... ia intreba-l pe pretenu nost google despre iPhone 3G... esti cam pe langa subiect nu posta daca nu stii... + ca e deajuns sa-l butonezi pe vechiul iPhone sa-ti dai seama de ce e in stare... sau .. si tu esti FUN ONE TOUCH EASY????
    • +1 (3 voturi)    
      posibilitati limitate? (Vineri, 11 iulie 2008, 13:13)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui george

      Nu sunt un mare fan de gadgeturi, dar Iphone-ul e altceva. Am avut ocazia sa butonez un Iphone de la un coleg si la aprox 200 euro cu abonament in vest, e un pret corect.
      Este telefon, player video + audio, are Wifi, client de e-mail care functioneaza cu yahoo,gmail,.., este o buna consola pentru jocuri, are GPS, permite instalarea de softuri ... cu tot respectul, ofera destule pentru banii astia. Si nu cred ca am enumerat toate caracteristicile tehnice.
      Faptul ca le pot avea pe toate intr-un singur dispozitiv care nu ocupa foarte mult spatiu mi se pare un lucru pozitiv.
      • +1 (1 vot)    
        ghegeturi, divaisuri si alte ghizmoaie (Vineri, 11 iulie 2008, 14:21)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Stefan

        Dar citii ca in Belgia se va vinde cu 600 EUR :(
        Sper sa n-avem parte de asa surpriza nashpa si la orange ro. Pâna acum nu m-au pasionat mobile bengoase - am un Ericsson R520m :) - dar un iPhone ma tenteaza.
        Probabil in 2014 imi voi lua un iPhone 7G cu 30 EUR :)))
        • 0 (0 voturi)    
          adevarul adevarat adevarat (Luni, 14 iulie 2008, 6:07)

          sandokan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          adevarul este: costa mobailul 200 dolari in noua zeelanda si ... 250 dolari pe saptamana abonamentul (in mod normal ar fi ceva de genul 20 de dolari), iar la sfarsitul celor 2 ani pretul va fi de ....6250 de dolari pentru un telefon

          mihai= este o idee buna sa astepti pana se face abonamentul 30 euro
          succes
          ps: este inteligent acest mobail dar 6250 doalri este totusi o suma ....
    • -1 (3 voturi)    
      vctima... esti ... tu (Vineri, 11 iulie 2008, 13:34)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui george

      adevarata victima esti tu pt ca nu esti in stare sa-ti permiti asa ceva si atunci incepi sa arunci cu noroi in ce nu-ti permiti... caz tipic de om mediocru fara orizonturi si fara idei in cap.... HAVE FUN cu vechiul tau ONE TOUCH EASY
    • 0 (0 voturi)    
      nu vorbiti pina cind nu miroase in romania... (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 10:11)

      jetset [anonim] i-a raspuns lui george

      ... a iPhone.
      La voi NICI macar iPhone 1 nu a aparut pe piata, si eu ieri am primit de la o2 iPhone 3G, care de la design e diferit pina la soft in interior, iar ca pret vreau sa va spun ca e mai ieftin free in United Kingdom, depine de abonament sau 159 de pounds. Iar pe primul am platit 268 de pounds. Asadar pina cind in Romania vine iPhone 1 aici apare numarul 3, asadar numai faceti voi comparatii inutle fara sa stiti despre ce e vorba
      • 0 (0 voturi)    
        Ai dreptate... (Luni, 14 iulie 2008, 10:59)

        cromy [anonim] i-a raspuns lui jetset

        ca nu a ajuns in Romania nici iPhone 1, dar asta oficial. Pentru ca exista sute sau chiar mii de persoane in Romania care au iPhone. Si asta deja de mult timp.
  • 0 (4 voturi)    
    @ george (Vineri, 11 iulie 2008, 14:00)

    Netanderthal [anonim]

    Trebuie sa fiu de acord cu Cristi si Stefan aici: victima est tu. Pe langa ce a spus Stefan, a adauga o singura chestie: iPhone-ul este un Mac ceea ce inseamna ca are un sistem de operare foarte stabil (OS X), sigur si, mai mult, imposibil de virusat. Nota bene: pentru o siguranta sporita javascripturile ar trebui inactivate. (Settings ->Safari->JavaScript->Off IAr asta pentru ca unele java scripturi sunt prost scrise si pot ingreuna navigarea cu browseul.
    • 0 (4 voturi)    
      Lasa ca nici cu voi nu mi-e rusine (Vineri, 11 iulie 2008, 14:46)

      Superioru [anonim] i-a raspuns lui Netanderthal

      Una este sa iti iei un telefon destept, cu un milion de functii, la pretul pe care ti-l permiti... si alta e sa fii disperat, sa nu mai poti dormi noaptea ca apare iPhone 3G, sa faci cozi kilometrice si sa desenezi cartoane cu mesaje de intampinare de parca vin extratestrii... Imi pare rau pentru acesti oameni, cred ca sunt pierduti iremediabil...
      • +1 (3 voturi)    
        :) (Vineri, 11 iulie 2008, 14:55)

        m [anonim] i-a raspuns lui Superioru

        subscriu!
        • 0 (0 voturi)    
          adevarul adevarat adevarat (Luni, 14 iulie 2008, 6:15)

          sandokan [anonim] i-a raspuns lui m

          ai dreptate , uitate mai sus la comentariul meu cu abonamentul si pretul dupa 2 ani de 6250 dolari in total
          fraierul ala a stat 3 nopti si 2 zile la rand sa cumpere tel si... era dezamagit ca nu erau multi la rand cu el,; erau doar 150 in fata celui mai mare distribuitor vodafone- astia se astpetau sa fie 10 ooo
          se pare ca nu toti au muscat-o asa de usor
          byby
    • 0 (4 voturi)    
      Mac OS X imposibil de virusat (Vineri, 11 iulie 2008, 16:18)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui Netanderthal

      Daca aduceti o dovada formala la ceea ce ati afirmat, nu numai ca veti primi un premiu din partea Apple, dar ati putea sustine teza pentru un doctorat.

      Atat timp cat un sistem de operare nu este vulnerabil la atacuri intrucat nimeni nu l-a atacat, sau este putin vulnerabil intrucat exista putini virusi, nu poate fi declarat "imun" la atacuri.

      Pentru mai multe detalii, cautati Pawnage Contest. Daca nu ma insel, sistemul infectat cel mai rapid a fost Mac OS X, urmat de Vista. Singurul care a rezistat a fost Linux. Dar asta nu inseamna ca "Linux este imposibil de infectat".
  • +2 (6 voturi)    
    AI FONE ? (Vineri, 11 iulie 2008, 14:50)

    Adrian [anonim]

    Citesc amuzat comentariile unor pusti la sufletelul carora a intrat in mod absolut violent IPhone-ul.

    Amuzat,pentru ca vad cu cata indarjire se transpun in niste vasnici aparatori ai unui produs comercial ce a creeat o adevarata isterie.

    Jos palaria in fata strategiilor de marketing aplicate de Apple.

    Ce ma nelinisteste insa, nu e IPhone-ul in sine,ci modul in care se arunca lumea cu ochii inchisi sa cumpere un device,depasit tehnic de multe alte modele de smartphone-uri de pe piata.

    Dau ca un simplu exemplu SPV C600 produs de HTC si lansat acum vreo 3 ani.Inca de acum 3-4 ani,aveam un player video,un client de e-mail si alte nebunii pe care IPhone-ul NU le are acum in 2008.

    GPS ? Cel care a scris ca are GPS....chiar crede ce a scris ? :)) Dupa achizitionarea IPhone-ului veti trai frustrari de nedescris, pt ca nu veti putea folosi nici macar un banal MMS fara a instala o aplicatie speciala.In afara de design-ul atragator, e un magnet de grasime.Vesnic va trebui sa aveti o laveta cu voi,sa il stergeti dupa fiecare convorbire sau utilizare.

    Mai zicea cineva ca "IPHONE ESTE UN MAC". Efectiv ma prapadesc pe jos de ras.Fara alte comentarii.

    Nu e nimic insa....asa functioneaza piata de desfacere,iar comerciantii de cele mai multe ori ,se bazeaza pe spiritul de turma al unora care cred ca IPhone le va conferi un statut special celor care isi vor cumpara IPhone scotand din buzunare in jur de vreo 15-16 mil.,in schimb isi vor permite doar sa dea bip... :)) Cati din astia am vazut....hohohoooooo.

    Imi place de romani, tocmai de aia fac afaceri aici ;)

    Cu stima,

    Un fitos utilizator de AI FONE



    Pe
    • -2 (4 voturi)    
      De acord (Vineri, 11 iulie 2008, 14:58)

      m [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Adrian, la cate fite au, nu e de mirare.
    • 0 (4 voturi)    
      Mda (Vineri, 11 iulie 2008, 15:26)

      netanderthal [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      @ AI Fone: atata vreme cat are OSX si poti rula Terminal e un mac. Asta daca stii ce-i aia mac. Pe de alta parte, mai usor cu limba romana: "Imi place de romani, tocmai de aia fac afaceri aici " Probabil ai vrut sa scrii "Imi plac romanii etc." Ma rog, folosesc Mac deceva vreme, cred ca stiu ce vorbesc.
      @Superioru: Vezi ca ai uitat "L"-ul de la sfarsit. In afara de asta, entuziasmul nu trebuie neaparat blamat. Nu as face coada sa-l iau. Am unul, 2G si sunt foarte happy cu dansul. Nu l-am luat de fita, voiam sa iau un iPod, dar de ce sa car un mobil si un iPod dupa mine cand pot sa car un singur device, respectiv un iPhone? Am incredere in produsele Apple pentru ca sunt fiabile. Ma refer in primul rand la Mac-uri, poate dupa aceea la iPhones.
      • 0 (2 voturi)    
        nu e mac (Vineri, 11 iulie 2008, 16:38)

        cvi [utilizator] i-a raspuns lui netanderthal

        atata vreme cat are OSX si poti rula Terminal e un mac! - nope, nu e asa.
      • 0 (0 voturi)    
        hmmm (Luni, 14 iulie 2008, 18:36)

        Superioru [anonim] i-a raspuns lui netanderthal

        Merci pentru ironia nu neaparat fina... "L"-ul l-am omis intentionat. Altfel, daca nu ai face coada sa-l iei, foarte bine, inseamna ca mai ai o sansa la o viata de om normal :D Nu am blamat cu nimic telefonul (desi nu ma intereseaza), ci doar pe cei disperati. Daca ti se pare interesant si nu il iei de fite, sa-l stapanesti sanatos si mai ales sa-i folosesti cat mai mult toate functiile ;) Eu unul recunosc ca nu folosesc telefonul decat pe post de... ai ghicit, telefon (si culmea, lucrez in IT).
    • +1 (1 vot)    
      Iphone si altele (Vineri, 11 iulie 2008, 16:32)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Am avut urmatoarele smartphone-uri: Fujitsu-Siemens Loox 420, Qtek 9100, HTC P3600, HTC S310 si HTC Typhoon. Acum am un iPhone 2.5G. Sunt muuult mai multumit de iPhone decat de toate celelalte device-uri si asta intrucat la mine cele mai importante functii sunt linia de comanda, Remote Desktop si VNC. Pe Windows Mobile din pacate solutii acceptabile nu exista: PocketPutty este destul de slabut, NetSupport nu este compatibil cu WM5, WM6 sau WM6.1 iar prin mToken nu pot face remote pe o masina Linux. Merge extrem de bine insa cu Windows dar exista o problema: eu Windows nu folosesc.

      Pe iPhone prin BSD Subsystem (gratis) am acces la comenzi, prin vt100 am terminal si prin VNsea am remote desktop atat pe Win cat si pe Linux. Nu mai am GPS din pacate.

      De la HTC singurul device care mi se potrivea (tot cu 8GB dar cu disc magnetic, cu GPS si ecran VGA) era HTC Athena. Dar daca veti vedea unul, veti constata ca e mare cat o vaca - cu un pic mai mare am un Asus EEE 701 tot cu 8GB si am full Linux pe el, asa ca de ce as mai lua inca un dispozitiv. Si era sa uit: Athena nu poate fi folosit ca telefon decat cu casti, intrucat nu are microfon si difuzor pt telefonie.

      Da, probabil ca 95% din oameni isi iau iPhone ca urmare a marketingului superb al Apple. Dar 5% chiar stiu ce ascund dispozitivele astea sub fusta si pot "scoate untul din ele" cu chestii foarte precise. iPhone este o bijuterie, de departe cel mai bun device pe care l-am folosit (chiar daca al naibii nu are forward la SMS-uri, nu are Delivery Notification, nu are GPS), trebuie doar sa stii ce vrei de la el.
  • +1 (3 voturi)    
    iPhone & GPS (Vineri, 11 iulie 2008, 14:57)

    anonim [anonim]

    Poate imi explicati si mie cum o sa folositi GPS-ul in Romania pe iPhone? Si sa nu incepeti cu soft-uri gen GoogleMaps sau mai stiu eu ce prostii care aici in Romania sunt inutile. IGo momentan merge numai pe platforma Windows Mobile si este cam singurul soft de navigatie cu harti decente.

    Mie mi se pare un telefon de fitze si cam atat. Nu zic ca nu este modern si ca nu-ti faci treaba cu el, doar ca astfel de device-uri exista de foarte mult pe piata (eu am asa ceva de aproape 2 ani de zile).

    Cam multa isterie pentru un device care face ce faceau altele acum cativa ani (cu mici exceptii).

    @george: stai linistit ca daca se va vinde in foarte multe exemplare o sa devina o tinta pentru hackeri si or sa apara si virusi si tot ce mai trebuie.

    Apropo, stiti ca iPhone nu poate fi reparat inca in Romania in caz ca se strica?

    Eu m-as gandi de 2 ori inainte sa-l cumpar. Daca o sa vina la pret mic, o sa-l vedeti la toti baieteii de cartier. Personal, prefer sa am ceva mai exclusivist chiar daca ma costa un pic mai mult.
  • 0 (2 voturi)    
    OpenMoko FreeRunner (Vineri, 11 iulie 2008, 15:30)

    catalin [anonim]

    Ptr cei care vor un mobil cu GPS si diverse aplicatii sa caute OpenMoko FreeRunner.
    Bazat pe un nucleu Linux se poate instala aproape orice aplicatie pe el gratis.

    Ptr IPhone o sa platiti ptr orice aplicatie care o vreti instalata.

    E alegerea voastra oricum. Mult marketing. Bravo Apple ca shtie sa vanda produse.
    Desi pe piata exista IPod eu mi-am cumparat un IRiver (capacitati asemanatoare, pret mai mic)
    • 0 (0 voturi)    
      OpenMoko (Vineri, 11 iulie 2008, 17:40)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Nu are ecran capacitiv, so it's back to the plain old stylus. Imi veti replica: nici iPhone nu poate fi folosit cand ai manusi - just, asa este. Depinde insa de preferintele fiecaruia: eu prefer "stylus free".
  • +1 (1 vot)    
    iPhone (Vineri, 11 iulie 2008, 16:59)

    Brusc Willis [anonim]

    despre GPS-ul din 3G, ca tot e subiect de polemica: "The new iPhone has a true global positioning system now, too, in addition to the fake GPS of its predecessor. Ingenious sensors show your location on a map by analyzing nearby cellphone towers and Wi-Fi hot spots. Unfortunately, there's not much you can do with the GPS. According to Apple, the iPhone's GPS antenna is much too small to emulate the turn-by-turn navigation of a car's unit, for example.

    Instead, all it can do at this point is to track your position as you drive along, representing you as a blue dot sliding along the roads on the map. The metal of a car, or the buildings of New York City, are often enough to block the iPhone's view of the sky, leaving it just as confused as you are."

    sursa: International Herald Tribune - http://www.iht.com/articles/2008/07/09/technology/PTPOGUE10.php?page=1
    • 0 (2 voturi)    
      re: victime (Vineri, 11 iulie 2008, 18:33)

      george [anonim] i-a raspuns lui Brusc Willis

      Woooooaahhh.... ce reactii a creat postul meu (primul). Da sa nu credeti ca mi-am schimbat parerea.

      Ia sa-mi spuneti voi ce faceti cu GPS-ul de la iPhone daca nu ai soft de GPS. Ia du-te tu cu iPhone in ... sa zicem... in Iasi ... si vezi daca stie Google Maps sau Yahoo Maps sa-ti arate vreo intersectie...

      Ia mai zi-mi ce faci cand vrei sa vezi un site in Flash si nu poti pentru ca nu exista asa ceva pe iPhone, nu stie... e incapabil de flash.... si nu poti instala si tu un Mozilla sau un Opera Mini ca pe orice smart phone sau orice tel. Nokia chiar si fara Symbian de 200 de Ron.

      Ca sa nu mai zic ca nu poti sa faci filme, nu poti sa te uiti la TV, si multe altele... ca orice alt Smart Phone de azi la aceeasi bani.

      Am zis acolo ca "deocamdata" nu merita sa ti-l iei. Totusi azi, odata cu telefonul s-a lansat si SDK-ulpentru dezvoltat aplicatii pentru el. Are potential... dar sincer il vad foarte departe de Windows Mobile care este... atentie... locul I la Smart Phones (Inainte de Blackberry, Nokia cu Symbian si iPhone - ultimul loc). Ca sa nu mai zic ca vine tare din spate Android de la Google care a lansat SDK-ul acum cateva luni si pentru care exista deja zeci de aplicatii.

      Deci... iPhone? Pass!!

      Iar pentru cocalarii care spun chestii de genul "nu-ti place ca nu ai bani sa ti-l iei"... cu HTC-ul meu pe care am dat 500E la inceputul anului pot sa il fac server de Web cand nu mai am curent. Sa va vad pe voi ca faceti asta cu iPhone-ul... Auzi ma, da BMW ai?
      • 0 (0 voturi)    
        LightHTTPD (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 0:46)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui george

        Pe pariu ca si eu pot sa fac din iPhone server de HTTP. Dar tu pe HTC poti face server de SSH? Dar de TFTP? Poti da un Telnet pe un port? poti transfera un fisier de pe WM pe un server prin SCP in linie de comanda?

        PS: Nu imi trebuie sa fac filme, nici sa ascult muzica, Garminul aviatic ca GPS este beton (totul sa te mai uiti afara din cabina in zbor), nu am nevoie de Flash. Am nevoie de linie de comanda si de Remote Desktop pt SO Linux. Windows Mobile? Nope... :)
        • 0 (0 voturi)    
          re: (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 10:22)

          george [anonim] i-a raspuns lui ALex

          Ok, sunt de acord. Daca nu-ti trebuie multe chestii atunci iPhone e ok.
  • 0 (0 voturi)    
    I-Phone (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 10:42)

    cititor [anonim]

    Fenomenului I-phone i se potriveste grozav comentariul lui Jay Leno intr-o emisiune, dupa lansarea in America : "probabil I provine de la Idiot caci numai un idiot poate da 800 $ pe un telefon", acela erea pretul unui I-phone.
  • 0 (0 voturi)    
    Nokia N810 (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 11:17)

    Georgel [anonim]

    Ce ziceti de asta ? Nu stie telefon, GSM , dar in rest e un compter (400 Mhz ce ii drept) de marimea unui Iphone. Si cu GPS, si cu Debian, si e $370 in SUA
  • 0 (0 voturi)    
    Si lupta si dai si lupta (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 12:46)

    Logapple [anonim]

    Mama ce de sange pe jos. Parca e discutia despre Logan vs celelalte. Pana la urma cred ca fiecare smartphone isi are cumparatorul lui. Eu sint FOARTE multumit de Nokia E61 al meu. E drept ca-i primul smartphone pe care il am, dar pentru ce imi trebuie mie (mail instant, web, office) este perfect. Si daca mai rulez un GoogleMaps si un Fring cand sunt in concediu pe afara ma da pe spate.
  • 0 (0 voturi)    
    rectificare (Duminică, 13 iulie 2008, 9:45)

    Adrian [anonim]

    Rectificare la "Imi place de romani".

    Forma corecta : "Imi plac romanii"

    "Romanii" este subiect gramatical, deci trebuie pus în cazul nominativ, fără prepoziţia "de". My bad.

    Multumesc pentru atentionare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică