Madonna, Timbaland sau Fergie sunt numai cativa dintre artistii care au incheiat in ultima perioada acorduri cu producatorii sau operatorii de telefonie mobila. Motivele nu sunt greu de ghicit tinand cont de gradul din ce in mai mare de penetrare a telefoniei mobile, dar si de dificultatile industriei muzicale amenintate de piraterie si declinul vanzarilor de albume. Rezultatele - noi modele de telefoane lansate pe piata la pachet cu albumele artistilor sau cantece transpuse in tonuri de apel, iar colaborarea cu producatorii de dispozitive mobile pare a nu se opri doar la industria muzicala.

In luna iunie a acestui an, Sony Ericsson si Warner Music International au anuntat incheierea unui acord cu Madonna, in urma caruia noul album al artistei, Hard Candy, va fi vandut "la pachet" cu anumite telefoane Sony Ericsson in 27 de tari, potrivit Cellular-News. In Statele Unite, un concert tinut de Madonna la New York a putut fi vazut direct pe telefonul mobil de catre abonatii operatorului Verison Wireless, potrivit Red Orbit. In acest an, utilizatorii Vodafone au putut sa-si descarce, contra cost, opt piese de pe ultimul album Madonna, "Hard Candy", prin telefon, cu o saptamana inainte ca CD-ul sa fie pus in vanzare, pe 28 aprilie.

Anul trecut, tot Verison Wireless a stabilit un acord cu Fergie, in urma caruia abonatii operatorului au primit bilete la anumite concerte sustinute de solista, direct pe telefonul mobil, iar celebrul producator Timbaland anunta in februarie lansarea in colaborare cu acelasi operator a unui album muzical exclusiv pe telefonul mobil, titreaza New York Times. Folosindu-se de autobuzul-studio al celor de la Verison Wireless, Timbaland a promis realizarea a cate unei piese pe luna in decursul acestui an. Conform Billboard.biz, piesele vor fi disponibile in format full-track si ca tonuri de apel exclusiv pentru abonatii Verizone, iar descarcarea acestora va costa 1,99 dolari.

Cat priveste producatorii de telefonie mobila, cotidianul coreean The Chosun Ilbo scrie ca LG Electronics pare sa fie liderul noului trend, folosind cantecele grupul suedez a-capella Real Group ca tonuri de apel pentru nu mai putin de 30 de modele de telefoane din portofoliu.

Real Group este una dintre cele mai populare formatii a-cappella din lume, cu cinci milioane de albume vandute si peste 2000 de concerte sustinute la nivel mondial. Parteneriatul dintre LG si Real Group a inceput in 2006, pana in prezent fiind compuse 50 de melodii pentru tonurile de apel ale telefoanelor LG. Daca unele melodii dureaza pana la trei secunde, altele depasesc trei minute.

Mai mult, producatorul sud-coreean foloseste cinci lucrari ale artistului graffiti american Keith Haring, printre care si cea numita "Angel", drept wallpaper-uri pentru dispozitivele sale. Pentru aceasta, LG Electronics a platit nu mai putin de 150.000 dolari fundatiei Keith Haring. Producatorul japnoez Sharp foloseste un cantec al unei vedete locale, Towa Tei, ca ton de apel pentru terminalul N705i, telefon vandut pe piata din Japonia.

De asemenea, Nokia foloseste o melodie a unui alt muzician japonez, Ryuichi Sakamoto, ca ton de apel al modelului N8800 si melodiile cantaretului rock britanic Brian Eno pentru modelul N8800 Sirocco.

Doar Samsung Electronics pare sa nu fie interesata deloc de acest trend. Producatorul considera ca astfel de parteneriate cu muzicieni sau artisti cunoscuti in toata lumea ar face mult mai dificil procesul de vanzare a imaginii propriei marci pe piata.

In 2007, 1,14 miliarde de telefoane mobile au fost vandute la nivel mondial, cu 12,4% mai mult decat vanzarile inregistrate cu un an in urma. Samsung a depasit la vanzari Motorola, devenind al doilea mare producator mondial dupa Nokia.

Potrivit companiei de cercetare Gartner, in primul trimestru al acestui an, vanzarile mondiale de telefoane mobile au depasit 294,3 milioane unitati, in crestere cu 13,6% fata de perioada similara din 2007, iar LG a depasit in vanzari Sony Ericsson, devenind astfel al patrulea producator mondial in functie de vanzarile de telefoane mobile.