UPC Romania a anuntat luni lansarea a doua pachete integrate de servicii de televiziune si telefonie (2Play) prin care abonatii la televiziunea analogica si digitala pot avea si servicii de telefonie fixa, pastrand vechiul numar de telefon, la costuri mai mici decat daca ar alege separat aceste servicii. Dupa primele noua luni din acest an, baza de clienti a companiei a scazut in special ca urmare a diminuarii numarului de utilizatori de cablu analog, dar operatorul a inregistrat cresteri pe segmentele de telefonie si internet.

Operatorul a lansat doua pachete 2Play de televiziune si telefonie la preturi lunare de 32 lei si respectiv 50 lei (inclusiv TVA), care sunt disponibile din aceasta saptamana. Prima oferta cuprinde pachetul de televiziune UPC TV Small, cu programele din pachetul de baza analogic si pachetul de telefonie UPC Tel Medium, in timp ce a doua oferta cuprinde pachetul de televiziune UPC Digital TV Medium, 103 canale de televiziune digitalã plus pachetul de bazã analogic oferit gratuit si pachetul de telefonie UPC Tel Medium.

"Cu noul pachet de servicii 2Play clientii UPC beneficiazã de competitivitatea / avantajul unei oferte financiare 2 ĩn 1 primind o singurã facturã pentru serviciile de televiziune si telefonie fixã detinute. In plus, ei au posibilitatea de a-si pãstra vechiul numãr de telefon fix, indiferent de reteaua din care vine, precum si pachetul de servicii de televiziune UPC deja ales", a declarat Lucian Lupascu, Senior Marketing Manager UPC.

UPC: Bineinteles ca incercam sa profitam de portabilitate

Separat, aceste pachete ar costa mai mult, iar operatorul incearca sa atraga practic si abonati ai pachetelor de televiziune UPC care utilizeaza serviciile de telefonie fixa ale altor operatori, prin pastrarea numarului de telefon anterior gratie portabilitatii, intrata in vigoare de pe 21 octombrie.

"Binenteles ca prin aceasta oferta incercam sa profitam si de portabilitate si sa facem cat mai multe portari catre reteaua noastra de telefonie", a declarat pentru HotNews.ro Adina Deaconu, specialist de Relatii Publice in cadrul UPC Romania, referitor la aceasta oferta.

Oficialii nu au prezentat informatii exacte privind numarul portarilor din reteaua proprie. De la 21 octombrie, cei care doresc sa-si schimbe reteaua, pastrandu-si numarul de telefon, o pot face. Portabilitatea nu e posibila intre numere fixe si mobile sau invers, ci doar intre fix-fix si mobil-mobil. Pana la data de 30 octombrie, la nivel national se inregistrasera 2.841 cereri de portare, din care 2.769 pentru telefonie mobila si 72 pentru telefonia fixa.

Numarul clientilor UPC in scadere, dar operatorul creste pe internet si telefonie

Potrivit ZF, care citeaza datele grupului Liberty Global, din care face parte si compania olandeza UPC, in perioada 30 septembrie 2007-30 septembrie 2008, numarul total de clienti ai companiei a scazut cu 6%, la 1.286.900 de abonati, in conditiile unei scaderi semnificative a utilizatorilor de cablu analog, de la 1.261.100 la 1.075.900.

Pe de alta parte, in privinta serviciilor de internt, UPC Romania avea la sfarsitul primelor noua luni 225.300 de abonati, cu 43% peste nivelul raportat cu un an in urma, in timp ce aria de acoperire a crescut cu 13%, respectiv 172.200 de case, la 1.524.600 de locuinte. Compania a castigat clienti si pe segmentul de telefonie fixa, unde numarul de contracte s-a majorat cu 49%, la 120.600, in timp ce aria de acoperire s-a extins cu 13%, la 1.462.700 de gospodarii.