Nokia opreste vanzarile de telefoane mobile in Japonia, mai putin cele la marca de lux Vertu

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 27 noiembrie 2008, 12:55 Economie | Telecom

Telefoane Vertu
Foto: AGERPRES
Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, a anuntat joi ca va opri vanzarile de terminale mobile in Japonia, exceptie facand doar cele ale marcii de lux Vertu, transmite Reuters. Japonia este a patra mare piata de telefonie mobila la nivel mondial, dupa Statele Unite ale Americii, China si India, insa aduce putine venituri companiei Nokia, ale carei produse au esuat in a convinge utilizatorii japonezi sa renunte la mult mai sofisticatele terminale locale.

Producatorul finlandez a anuntat recent ca va taia costurile, asteptandu-se ca vanzarile de telefoane mobile la nivel mondial sa scada anul viitor ca urmare a turbulentelor financiare internationale.

Particularitatile pietei de telefonie mobila din Japonia au impiedicat companiile straine, incluzand aici rivali ai Nokia precum Samsung Electronics si LG, de a tinti cu succes utilizatorii japonezi.

Majoritatea telefoanelor mobile folosite in Japonia sunt de generatia a treia (3G), cu functii precum servicii de televiziune sau de plati electronice, fiind dificil pentru producatorii straini de telefoane mobile sa concureze cu cei locali.

Companiile straine, excluzand Sony Ericsson, ocupa numai circa 5% din piata de telefonie mobila din Japonia, potrivit firmei de cercetare IDC Japonia. Pe de alta parte insa,  producatorii japonezi au o foarte mica prezenta in afara pietei domestice.

In schimbul unei expansiuni generale, Nokia se va concentra acum asupra marcii sale de lux Vertu. Cotidianul Yomiuri a scris sambata trecuta ca Nokia intentioneaza sa lanseze servicii de telefonie mobila pentru clientii Vertu din Japonia, prin intermediul retelei operatorului DoCoMo.

Vertu, fondata in 1998, este divizia de telefoane lux a Nokia, preturile acestor terminale variind de la 3.500 euro pana la peste 100.000 euro.





















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

1471 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version