Producatorii sud-coreeni de telefonie mobila, Samsung Electronics si LG Electronics, si-au redus tintele de vanzari de terminale mobile pentru anul 2009, in conditiile in care turbulentele economice la nivel global se extind, potrivit cotidianului local Maeil Business, citat de Reuters. Nokia, care a decis recent oprirea vanzarilor in Japonia, a anuntat luna trecuta ca piata telefoniei mobile va fi mai slaba decat estimarile anterioare in ultimul trimestru din acest an, ca urmare a incetinirii cresterii economice, piata urmand sa scada si in 2009.

Samsung, al doilea mare producator mondial de telefoane mobile dupa Nokia, si-a taiat tinta de vanzari pentru anul viitor cu circa 8% pana la 222,8 milioane de unitati, fata de estimarile anterioare privind vanzari de 242 milioane unitati, scrie cotidianul sud-coreean, citand surse din piata de brokeraj. Vanzarile Samsung pentru 2008 sunt estimate la circa 200,1 milioane unitati.

Tinta de vanzari de telefoane mobile a LG pentru 2009 a fost revizuita de la 119 milioane terminale anterior pana la 105,6 milioane unitati in prezent, in scadere cu aproape 12%, in timp ce vanzarile pentru acest an sunt vazute undeva aproape de cifra de 100,1 milioane unitati.

Informatiile vin in contextul in care cererea de produse electronice la nivel global este in scadere rapida, iar producatorii de telefoane si echipamente de telecomunicatii au emis atentionari privind scaderea pietei in perioada urmatoare.

Nokia a anuntat luna trecuta ca piata telefoniei mobile va fi mai slaba decat estimarile anterioare in ultimul trimestru din acest an, ca urmare a incetinirii cresterii economice si ca piata va continua sa scada si in 2009. Mai mult, producatorul finlandez a sistat vanzarile de terminale pe piata japoneza, mai putin cele la marca de lux Vertu, firma nereusind sa-si impuna produsele in fata producatorilor locali.

De asemenea, firma de cercetare Gartner a anuntat martea trecuta ca vanzarile de telefoane mobile la nivel mondial vor scadea cu pana la 4% in 2009. In trimestrul trei din acest an (iulie-septembrie 2008), Samsung detinea 17,1% din piata de telefonie mobila la nivel global. LG se clasa pe locul cinci cu o cota de piata de 7,8%, aproape de Sony Ericsson si Motorola.