Petitie online impotriva legii de stocare a datelor convorbirilor si comunicarilor telefonice si pe internet

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:24 Economie | Telecom

 documente
(20 Ian 2009) DOC, 141KB
Chiar daca o lege intrata marti in vigoare (298/2008) prevede retinerea timp de sase luni a anumitor date privind convorbirile si comunicarile telefonice si pe internet, nu insa si a continutului acestora, pe internet a aparut deja o petitie impotriva legiferarii inregistrarilor continutului comunicarilor, care cere Guvernului anularea actului normativ. Petitia a fost postata luni pe internet, iar pana la publicarea materialului avea 1.422 de semnaturi.

"Potrivit Art. 28 din Constitutia Romaniei, "secretul scrisorilor, al telegramelor, al altor trimiteri postale, al convorbirilor telefonice si al celorlalte mijloace legale de comunicare este inviolabil"!

Ori, potrivit legii nr. 298/2008, autoritatea romana chiar asta are de gand sa faca - sa ne asculte si inregistreze convorbirile telefonice private, sa ne citeasca si arhiveze e-mail-urile si SMS-urile si sa stocheze date despre numele, adresa fizica si IP-ul celui care s-a conectat la internet, data si ora la care s-a conectat, precum si data si ora la care s-a realizat deconectarea. Pentru ce si in virtutea carui articol din Constitutia Romaniei??! Sa nu-mi spuneti ca cel despre siguranta nationala...", se arata in petitia aparuta pe site-ul petitiionline.ro.

In finalul solicitarii, semnatarii cer Guvernului anularea acestui act normativ.

Ministerul Comunicatiilor: Legea este o implementare a directivelor UE

Tot marti, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) a transmis un comunicat in care explica faptul ca noua lege transpune in legislatia nationala o directiva europeana si ca actul nu priveste continutul comunicarilor.

"Legea nr. 298/2008 transpune, in totalitate, in dreptul intern Directiva 2006/24/C.E.  adoptata in cadrul Consiliului Justitie si Afaceri Interne (J.A.I.) pe 15 martie 2006 (...) Inca de la primul articol este prevazut faptul ca aceasta lege nu se aplica in ceea ce priveste continutul comunicarii sau informatiile consultate in timpul utilizarii unei retele de comunicatii electronice".

Legea privind stocarea timp de sase luni a anumitor date (precum sursa, destinatar, data, ora, loc) ale convorbirilor si comunicarilor telefonice si pe internet a fost publicata in Monitorul Oficial pe 21 noiembrie si a intrat in vigoare de astazi (20 ianuarie).

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

4005 vizualizari

  • -1 (5 voturi)    
    e tardiv (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:44)

    dorin [anonim]

    oricum se pastrau toate logurile si fara o lege.. iar in al doilea rand, are cineva ceva de ascuns? Chiar aveti senzatia ca mailurile d-stra de exemplu, nu raman pastrate undeva? v-ati nascut ieri?
    • 0 (0 voturi)    
      true (Luni, 26 ianuarie 2009, 10:03)

      dedics [anonim] i-a raspuns lui dorin

      Adevarul e ca de exemplu Yahoo oricum pastra scrisorile electronice pentru orice eventualitate(o politica proprie, nu fiind obligati de nimeni), la fel e adevarat faptul ca, convorbirile telefonice erau "ascultate" de un soft BigBrother care cauta cuvinte cheie in conversatii....mai avem despre ce dicuta? Au dat acestui lucru un cadru legal puternic (punct).
      Nu spun ca imi convine, dar se facea acest lucru si fara stiinta noastra(publicul larg), despre logurile si accesarile pe internet nu stiu daca erau verificate sau pastrate pe undeva, acum se stie si acest lucru :P
      Daca crede lumea mare ca mai are ceva de facut, sau poate fi schimbata ceva, atunci bafta ma alatur oricarei idei geniale, dar sincer nu cred ca are rost sa te lupti cu morile de vant!
      • 0 (0 voturi)    
        de ce sa nu lupti!!! (Vineri, 27 februarie 2009, 21:16)

        laura [anonim] i-a raspuns lui dedics

        Pt. simplul fapt ca esti on si trebuie sa ai libertate asta scrie clar in drepturile omului de ce nu te-ai opune sa fi o masa de manevra pt. politicieni sau oricine altcineva si intradevar dak tu crezi ca oamenii nu pot face nimic te inseli aminteste-ti cum sa terminat cu comunismul oamenii au rezolvat problema intr-adevar cu un pret mare dar pentru libertatea noastra, daca noi nu apreciem asta si nu facem nimic inseamna ca ei s-au sacrificat degeaba.Daca nu pentru voi pt. ca vreti libertate (ca doar suntem intr-o tara democratica pe hartii dar comunista in fond) macar pentru cei care sau sacrificat ca noua sa ne fie mai bine si daca acum nu facem nimic o sa se ajunga din nou.Doar pentru ca nu cunoastem istoria o sa o repetam.
  • -2 (6 voturi)    
    Petitia prostilor (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:47)

    Pfff [anonim]

    Ce-mi plac petitiile astea, cunoscute si ca listele cu prosti. Bai capete de pluta, nu autoritatea romana s-a trezit ca vrea sa stocheze mesajele voastre oricum penibile, ci Evropa. Sau ti-e teama sa nu afle nevasta de relatia cu buboasa de la colt?
    • 0 (0 voturi)    
      ce propui? ingnoranta? (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:55)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Pfff

      pe cine convingi daca vorbesti asa?
  • -2 (6 voturi)    
    *** (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:03)

    Lili_1024 [utilizator]

    Daca esti un om corect, de ce ar trebui sa iti fie frica de asa ceva? In plus oricum telefoanele se pot asculta.
    • +2 (2 voturi)    
      Tz Tz (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:58)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Lili_1024

      Sub acest pretext, "daca nu ai nimic de ascuns, de ce sa iti fie frica?", inseamna c anu te-ar deranja nici faptul ca cineva te spioneaza noaptea inainte de culcare, cum te dezbraci, cum faci dus, ce mananci, cum mananci, ce ganduri intime iti asterni pe hartie, etc.

      Se vede de la o posta ca cei mai multi care posteaza, nu au habar ce se intampla inainte de '89. Cei care nu invata din istorie, sunt condamnati sa o repete intr-o forma sau alta.

      Nu a inteles nimeni ca nu e vorba de loguri si nici de ascultarea in sine, ci de un principiu, un precedent creat pentru a face loc altor incalcari alte drepturilor noastre la intimitate si viata personala.

      Acum s-a dat liber la spionarea oricui si oricand fara a da socoteala in fata nimanui.Practic statul, si-a creat cadrul legal pentru a face ce vrea, depasind cu mult cerintele UE in acest domeniu.

      Daca astazi nu aveti de protestt impotriva acestui llucru, pasivitatea voastra va da curaj, pe viitor,aparitiei unor alte legi prin care vom avea instalate camere video si in apartamente, si la wc, si in pat si cosciug.


      Nu stiti nimic, copii stati jos. Aveti 3 la istorie astazi.Ignoranta naste monstri.
      • +1 (1 vot)    
        Laxismul naste teroristi (Marţi, 20 ianuarie 2009, 18:14)

        Islamic Jihad [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Ministrii de interne ai UE, in toamna lui 2008, au recomandat aplicarea acelorasi masuri de securitate care exista in USA. Asta dupa ce au constatat ca masurile lui Bush au protejat America de orice fel de atac terorist timp de 7 ani!
        Multe tari europene au legislatii mult mai dure decat aceea romaneasca si practic nu exista serviciu secret demn de numele asta care sa nu citeasca e-mailuri, sa monitorizeze IP-uri si sa stie daca iti trimit sms-uri cu vreun arab sau musulman.

        Vina apartine mai ales celor care au permis la milioane de musulmani sa intre pe teritoriu european.

        Fara atacuri teroriste si fara comunitati de barbosi care urla ca vor Sharya si incearca sa importe in Europa razboiul lor tampit cu evreii nu ar fi nevoie de astfel de supravegheri.

        Prefer ca "abuzul" sa fie faptul ca statul stie de cate ori ma conectez la "tziosug.com", decat sa ma trezesc in bucati la urgente dupa vreo explozie si atunci sa regret ca mi-am protejat "intimitatea" lasand de fapt libertatea unui arab extremist sa se plimbe liber in natura.

        Camere video ar trebui instalate pe orice strada, ar fi mult mai greu sa o faci pe-a vandalul, sa vii beat si sa faci scandal la vecini, sa furi masini parcate in fata imobilelor, sa agresezi si sa talharesti, etc.
        E statistic dovedit, simplul fapt ca infractorii stiu ca un loc e supravegheat video ii descurajeaza pe majoritatea dintre ei.

        Sunt convins ca atunci cand s-a propus iluminatul public au fost cetateni indignati care vroiau "intimitate" in curtea casei si erau deranjati ca se vede din strada la ei in curte :)))
        • 0 (0 voturi)    
          Supraveghere la comanda oculta (Marţi, 20 ianuarie 2009, 19:38)

          the Spy [anonim] i-a raspuns lui Islamic Jihad

          Inregistrarea convorbirilor telefonice private,
          citirea si arhivarea e-mail-urilor si a SMS-urilor, precum si stocarea de date -
          despre numele, adresa fizica si IP-ul celui care s-a conectat la internet, data si ora la care s-a conectat, precum si data si ora la care s-a realizat deconectarea, NU va vor asigura protectia personala, la care ravniti. Daca un presupus terorist ar vrea sa detoneze o bomba artizanala (de exemplu), atunci ar putea sa o faca indiferent de supravegherea informativa a trupelor anti-tero. Au lovit ei in New York; darmite in Romania... In plus, ma intreb: oare de cati angajati ar fi nevoie pentru a monitoriza multitudinea de date care se vehiculeaza prin intermediul canalelor de comunicatie? Si ce se fac vigilentii, in caz ca dau peste mesaje criptate? Sau in cazul utilizarii de mijloace alternative de comunicare (statii de emisie-receptie cu dispozitive de secretizare, construite artizanal/de unica folosinta)? Daca as fi in locul dvs., nu m-as simti deloc mai in siguranta, stiind ca se realizeaza aceasta monitorizare. Intrebarea este: cine-i supravegheaza pe cei care ne supravegheaza? Acest gen de control total este inuman. Doar animalele nu au nevoie de intimitate. Sa fi devenit niste animale de turma? Sau niste detinuti ai unui lagar de exterminare, in curs de edificare la nivel global? Note: 1. Ce-l impiedica pe un eventual infractor sa poarte o masca? 2. Iluminatul public e una, supravegherea e cu totul altceva.
          • 0 (0 voturi)    
            Completare (Marţi, 20 ianuarie 2009, 20:36)

            lupu' singuratic [anonim] i-a raspuns lui the Spy

            "cine-i supravegheaza pe cei care ne supravegheaza?"

            URMARIM SA NU FIM URMARITI.

            Cam asa s-ar traduce. MIRA, SRI, SIE asta este defapt autoritatea competenta, Si logo-ul lor "URMARIM CA SA NU FIM URMARITI".
        • 0 (0 voturi)    
          am inteles! (Miercuri, 21 ianuarie 2009, 0:39)

          racan prost [anonim] i-a raspuns lui Islamic Jihad

          Sa traiti tov colonel! Am inteles. Permiteti sa raportez sustin partidul si guvernul si mai ales structurili.
          PS O curiozitate! Nu va mai obliga sa purtati cascheta? Ca va sta creieru lejer si scrieti prostii pe net
        • 0 (0 voturi)    
          Cati ani ai si cata istorie stii? (Luni, 26 ianuarie 2009, 8:29)

          Radu [anonim] i-a raspuns lui Islamic Jihad

          Lipsa de atitudine a Romanului si a omului modern, in general duce la aceste situatii si pareri, cum este cea pe care ti-ai exprimat-o.

          Uiti un singur fapt, daca l-ai stiut vreodata, anume ca: "Omul s-a nascut sa fie liber si independent." Daca tie, dupa toate limitarile pe care ti le impun mediul social in care te "invarti", salariul pe care il castigi si conditia ta umana, ti se pare normal ca in numele "sigurantei", inventata, de altfel, de ei sa fii filmat, inregistrat si urmarit oricand, atunci este usor de inteles ca iti lipseste latzul si plangi dupa el.

          Mai cauta, mai citeste, mai vezi un film, doua.. De-a lungul intregii istorii au fost oameni care s-au complacut in mizerie, oameni care nu erau de acord cu mizeria dar erau neputinciosi, adica nu faceau nimic.. si oameni care au facut ceva ca sa scape din mizerie, ce-i drept s-au jertfit dar nu in van.

          Te las pe tine sa te incluzi in categoria in care te-ai simtit cel mai bine.

          Lipsa de siguranta, infractionalitatea, criminalitatea si terorismul sunt niste cauze ale actiunilor si planurilor, studiilor celor care ne conduc. "DIVIDE ET IMPERAT!", e veche si adevarata vorba asta.

          Tu esti de acord sa iei o "pastila" care iti va proteja fundul dar iti va omora putninii neuroni si aia nescoliti de ajuns. Ce vei ajunge dupa aceea? Un animal dresat fara atitudine, dar vei fi "in siguranta"..

          Chiar nu poti realiza ca atat siguranta cat si nesiguranta sunt niste principii creeate de ei pentru a te putea manipula pe tine si pe noi toti mai usor?

          Imi pare rau! Nu putini sunt ca tine.. Pacat.
        • 0 (0 voturi)    
          teroristi? te-auzi vorbind? (Luni, 2 februarie 2009, 17:37)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Islamic Jihad

          ok... zi-mi si mie cand a avut loc ultimul act de terorism la noi in tara? si ma refer la arabi care urla jihad in aurobuz si explodeaza. noi nu avem asa ceva, pentru ca noi nu suntem in razboiul americanilor pentru petrol.de ce am avea nevoie de "homeland security" ca in america?
          oricum... terorismul la americani, precum spunea cineva mai sus, este un mit inventat de bush pentru a-i tine pe americani in lesa, pentru a inspira frica.... tot o forma de manipulare. noi nu vrem sa fim manipulati... controlul datelor cu caracter personal este deasemenea o forma de manipulare.
    • 0 (0 voturi)    
      Relativ ceea ce afirmi! (Marţi, 20 ianuarie 2009, 18:24)

      lupu' singuratic [anonim] i-a raspuns lui Lili_1024

      Nu se pune problema cat de corect sau incorect ar fi.De ce sa iti fie frica? Am impresia ca esti un pic c-am naiva. Oricum se ascultau telefoanele, oricum se stia de la ce ip se faceau unele conectari. Si am sa-ti dau si cateva exemple: cazul Patriciu, cazul Caltabo, si altele.. Filarea cum a fost facuta? Prin ordin judecatoresc? Nu. Abuziv, In instanta nu au constituit probe.
      Oricum pt. viermi (oameni simpli), legea asta sa zicem ca nu te afecteaza pentru ca nu au de luat nimic de la tine. Nu au cu ce sa te santajeze. Doar in cazurul in care ridici si tu un pic capul. O sa devii nu stiu ce mare patron si sa vezi atunci...
      taxe de protectie, santajari, bani dati pentru a sustine nu stiu ce partid, organizatie.
      De asta este periculoasa aceasta lege.
      Stim cu totii ca exista prostituei, si se practica cu incalcare legii ca si in cazul de fata, dar odata legalizata iti insusesti acest fapt, o accepti ca norma, ca normaltate.
      Vezi tu, anormalul devine normal si viceversa.
      Nu imi este firca, dar ce ma nelinisteste este faptul ca ea poate duce la exagerari, escaladari ale realitatii si protectiei vietii private.
      Si apropo de ce apar asemenea aberatii? Pentru ca unii dintre semenii nostrii ca si in cazul dumitale incurajati asemenea "protectii" ale statului.
      terorismul de ex. - omul cere habotic protectia statului, pentru ca are impresia ca statul ii ofera mai multa protectie. Si legea de fata, directiva a aparut ca urmare a intamplarilor teroriste. Creeaza teroare si panseaza.
  • +1 (5 voturi)    
    petitia (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:05)

    nartip [anonim]

    -Cine nu are altceva mai bun,face petitii.Mijlocul de comunicatie-telefon fix sau mobil-este pentru comunicatie intre oameni,in interesul fiecaruia si al oamenilor.Intimitatile se spun in spatii intime,direct.La telefon,intimitatea este desertaciune,minciuna...dragostea se manifesta,se demonstreaza si nu se aclama,nici la telefon si nici pe strada.-Cu deosebire,pe strada manifestarile de tandrete exagerate/exacebate sunt dovada inculturii crase,a animalitatii si nu a omului evoluat.
    • +1 (1 vot)    
      prietene (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:36)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui nartip

      nu stiu ce fumezi acolo, da eu zic sa treci pe ceva mai usor..
      @dorin. da, se pastrau, dar nu in mod organizat si erau implicit mai greu accesibile. acum, spre exemplu, madam udrea o sa dea doar click - click si o sa afle imediat cine si ce afaceri mai invarte.
      @pfff bine ca esti tu destept mai sclavule. eu nu ma consider vita, si am dreptul legal sa il contrazic pe cine vreau eu, poate sa fie si mama lui UE.
      @lili daca eu sunt corect, asta nu garanteaza ca si cei care asculta sunt corecti, spre exemplu. legea incalca constitutia precum si alte principii fundamentale.
  • 0 (4 voturi)    
    ha ha (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:24)

    nistorache [anonim]

    se pare ca din stire nu s a inteles esentialul.ca nu se inregistreaza si continutul ci numai datele(apelant destinatar durata etc).
  • 0 (2 voturi)    
    se pot folosi ca probe? (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:36)

    n-am [utilizator]

    Daca se pot folosi ca probe in justitie , se contureaza si scopul.
    De exemplu, pot sa proba o relatie extraconjugala cu aceste inregistrari? Sau nepotrivita, vorba lui Clinton?
    • 0 (0 voturi)    
      nu (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:35)

      murphy [anonim] i-a raspuns lui n-am

      nu se pot folosi

      e vorba doar de domeniul penal, dupa inceperea urmaririi penale, la cerea judecatorului, "daca sunt date ori indicii temeinice privind pregatirea sau savarsirea unei infractiuni grave."

      si NU e vorba de continut, asa ca nu se poate proba o relatie nepotrivita
  • 0 (2 voturi)    
    petitie (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:44)

    cristi [anonim]

    sunt de acord cu aceasta petitie, din simplul motiv al intimitatii.
    nu am nimic de ascuns, dar nici nu vreau ca orice fac, de exemplu intru pe www si sa vada oricine ( in anumite situatii ) unde am intrat eu, cat timp am stat , sau alte detalii care sunt mai mult sau mai putin personale.sunt de acord cu aceasta lege in privinta inregistrarii apelurilor si sms-urilor, dar nu si continutul lor. mi se pare o violare a primului amendament din constitutie.
    • 0 (0 voturi)    
      e cf planului (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:48)

      miashu [anonim] i-a raspuns lui cristi

      putin cate putin...guvernele ne spun asa "oameni buni, lumea e rea, facem si noi cate ceva..."
  • +3 (3 voturi)    
    Pe langa (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:44)

    minime [anonim]

    Mai putin important este faptul ca se pastreaza loguri... se pastrau si inainte si se si inregistra tot ce vroia muschiul lor (dar nu era admisibil ca proba).

    Ceea ce intr-adevar este putred la legea asta este modul in care "autoritatile" - a se citi santajistii muritori de foame cu salarii de bugetari si cu un sistem moral ... lipsa - pot accesa aceste informatii (fara acordul nimanui "in conditii speciale").

    Ma dezgusta total sistemul asta...
  • -2 (2 voturi)    
    get a life (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:44)

    me [anonim]

    and get real! aceste informatii sunt stocate de la "inceputul timpului", lucrul rau care este adus de aceasta lege, este faptul ca aceste informatii vor fi obligatoriu sterse dupa 6 luni de zile, astfel incat multi vor scapa basma-curata, tinand cont ca (si aici pot face pariu cu oricine) in cazul multor, foarte multor pesoane, urmaririle penale vor incepe dupa aceste 6 luni:(
  • +4 (4 voturi)    
    petitia (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:46)

    Radu [anonim]

    Nu este vorba de a avea sau nu ceva de ascuns. Este vorba despre libertatea fiecarui om la intimitate. Este important sa nu fi de acord, caci, chiara daca o faceau si inainte ERE ILEGAl. Ei erau in ilegalitate. Trebuie sa luptam impotriva fiecarui pas ce duce la restarngerea libertatilor castigate in ultimii 20 de ani. Altfel ne vom trezi iarasi sub o dictatura. Nu meriti ceva pentru care nu esti gata sa lupti.
    Poate fi o directiva europeana; dar, vorba bancului, acolo nu conteaza. Aici da. Si nu uita ca absolut orice convorbire a ta, banala, poate fi rastalmacita, trunbchiata si folosita impotriva. Chiar daca este cu buboasa de la colt. Au murit oameni in puscarie prin astfel de metode.
    • 0 (0 voturi)    
      petitia (Marţi, 20 ianuarie 2009, 19:04)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Aceste date de trafic, cel putin pt telefonia mobila, erau pastrate oricum in vederea facturarii clientului (puteau sa apara pe factura detaliata). procurorul sau sri-ul oricum le puteau obtine si pina acum, daca vroiau.
      Vorba e ca fiecare operator le pastra cit vroia el (desigur in conditiile legii privind protectia datelor cu caracter personal). Directiva europeana (si legea romana, implicit) uniformizeaza regimul acestei pastrari.
      Pentru noi, utilizatorii de telefon mobil sau internet, nu se schimba mare lucru.
      Mai rau e pentru operatori, ca ei ar putea sa fie nevoiti sa bage bani ca sa isi mareasca memoria computerelor, ca sa poata pastra toate datele astea 6 luni, in cazul in care nu o faceau pina acum.
  • +1 (1 vot)    
    hai sä radem cu si de puterea legislativä... (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:05)

    oliver twist [anonim]

    Mä numesc x. Caut y care doreste sä-mi cumpere un telefon pe numele lui. Dacä y doreste, putem face schimb de telefoane cä si asa nu se inregistreazä convorbirile ci doar obiceiurile clientului.
    Adicä, la ora cutare, z se afla pe strada cutare, apela pe cutarea, dupä care s-a deplasat in locul cutare. A folosit cardul de credit la farmacia de pe strada unde s-a deplasat conform localizärii mobilului si si-a cumpärat medicamentul cutare. Peste 30 de minute a fost identificat cu apel din locatia cutare, cätre cutare cu care poartä cel mai des convorbiri. Aici si-a cumpärat pantaloni cu douä mäsuri mai mici, si präjiturä färä zahär, zaharinä, bere färä alcol, etc., conform plätii efectuate cu cardul bancar.
    Asigurarea lui medicalä pläteste pentru astfel de inf. , primeste astfel de date si refuzä sä mai efectueze contractäri cu impricinatul bänuind cä respectivul este bolnav de diabet. Sä nu mai vorbim de asiguräri de viatä, imprumuturi bancare, contract de muncä, etc.
    Fratilor schimbati telefoanele intre voi cit de des puteti. Codati continutul e-mailurilor si al sms-urilor.E foarte simplu sä inventezi un cod personal. Atata timp cat este folosit de doar douä persoane orice cod pästrat confidential poate fi decodificat destul de greu.
    Astfel le bägäm un os in gat celor care "pot sä roadä oase".
    Anunt important: vand coduri personalizate, idei de codificare, deschid adrese de mail in sträinätate,si cumpär mobile gäsite ori gäsite :-)
  • +1 (1 vot)    
    se inchide (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:08)

    soros [anonim]

    Usor , usor, se inchide cercul!!
  • 0 (2 voturi)    
    Normative UE ! (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:13)

    STEFAN A. [utilizator]

    In Italia, toti operatorii de telecomunicatii trebuie sa mentina pentru 5 (cinci ) ani lista cu comunicatile telefonice si pe internet. Se pun la cerere, la dispozitia procuraturii (parchet la noi) . In plus, eu , ca simplu client ,pot sa controlez prin internet,(doar pentru numarul meu personal de telefon) traficul telefonic cu toate apelurile efectuate sau primite in ultimele 60 de zile, + adresa mesagelor primite sau trimise.
    Vine vizualizata, ora apelului, durata si primele cifre a numarului de telefon contractat.
    Petitia este inutila, masura a fost luata dupa 11.09.2001 de catre CE sub presiunea SUA ! Este obligatorie in toate tarile UE si acum, vine si rindul nostru !
  • 0 (0 voturi)    
    Deci se poate... (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:16)

    Osservatore [anonim]

    Si iata ce a zis UK despre respectiva directiva UE:

    "Declaration by the United Kingdom pursuant to Article 15(3) of Directive 2006/24/EC:
    The United Kingdom declares in accordance with Article 15(3) of the Directive on the retention of data generated or processed in connection with the provision of publicly available electronic communications services or of public communications networks and amending
    Directive 2002/58/EC that it will postpone application of that Directive to the retention of communications data relating to Internet access, Internet telephony and Internet e-mail."
  • -1 (1 vot)    
    furtuna intr-un pahar cu apa (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:49)

    madonion [anonim]

    hai sa fim seriosi. Daca ai ceva de ascuns sunt metode failproof de encriptare, exista anonimizoare pentru trafic la indemana orcarui utilizator mediu. Iar utilizatorii seriosi pot opta la tunelare/encriptare.
    • +1 (1 vot)    
      de ce sa nu facem viata complicata? (Marţi, 20 ianuarie 2009, 18:19)

      black [utilizator] i-a raspuns lui madonion

      pe ideea ta de ce sa il inchizi pe unu care bea la volan, ca iti poti lua tanc si nu te intereseaza daca intra in tine ca si asa nu patesti nimic. sa inteleg ca tu preferi sa dai 1200 pe un tel cu scrambler sau 1.5 dolari pe un minut de iridiu.
  • +1 (1 vot)    
    deci voi sunteti ca baba fara masina (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:50)

    negru [anonim]

    daca ai o afacere vrei sa stie tot omu de afacerea ta sau numa ala la care ii dai telefon... asta pentru comunistii de la tara din primele posturi
  • +1 (1 vot)    
    adica (Marţi, 20 ianuarie 2009, 19:21)

    kamasarye [anonim]

    Problema flagranta mie mi se pare a fi incalcarea dreptului constitutional la intimitate si la inviolabilitatea corespondentei.

    Iar faptul ca alte state incalca drepturile cetatenilor lor nu e un motiv suficient ca sa o faca si al nostru, indiferent care sunt acele state sau institutii UE (in specie, Comisia Europeana).

    Dincolo de asta, as semnala absenta quasi-totala din textul legii a garantiilor de confidentialitate a acestor date, care vor putea fi accesate de o suma de actori publici si privati:

    -de companiile de telefonie/internet provideri pentru care nu se prevede obligativitatea pastrarii lor strict confidentiale (sau e obligat prin alte legi)

    - pentru tertul furnizor de servicii care realizeaza inregistrarile/stocarea, idem.

    - pentru autoritatile care pot cere informatiile.

    Toate aceste instante pot da/vinde mai departe informatiile despre mine, exact cum descria @oliver twist. Protejarea tuturor acestor date personale (cine sunt, ce fel de telefon am, de unde accesez ce etc) nu este garantata, si exista 'gauri' mari in acest sistem chiar si la case mai mari.

    A se vedea cazul de acum cativa ani cand a fost suficient un functionar englez zabauc care sa uite servieta, pt ca datele personale ale unor milioane de oameni sa fie pur si simplu pierdute (expunandu-i pe toti riscului folosirii acelor date in interes comercial sau mult mai rau).

    Iar traind in Romania, nimic nu imi garanteaza buna-credinta a intregului sir de oameni care pot avea acces la datele mele.

    In fine, aceste date vor fi pastrate de companii in baze de date, care foarte probabil vor putea fi sparte de niste baieti inventivi care vor dobandi acces la ele.
    etc, etc, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    Si cardul RATB (Miercuri, 21 ianuarie 2009, 15:15)

    Arnota [anonim]

    Adaugati la toate aceste mijloace de supraveghere cardurile RATB pe care unii le "valideaza" de bunavoie (dupa ce initial era obligatoriu) in mijloacele de transport in comun. Cardurile sint nominale, contin CNP-ul si in felul asta deplasarile persoanei respective (directia si ora) sint la dispozitia firmei UTI ( prietenii stiu de ce).
  • 0 (0 voturi)    
    BOC fara CIOC (Miercuri, 21 ianuarie 2009, 18:21)

    mihai [anonim]

    Nu este prima data cand o directiva UE este rastalmacita in folosul Puterii si al aparatului supra-evaluat si cu inadmisibile puteri format de serviciile secrete. Guvernul Tariceanu nu ar fi scos asemenea aberatii anti-democratice si anti-constitutionale. Astia au inceput "cu stangul" si o dau "din groapa in groapa", la vale.... SA TRAITZI!
  • 0 (0 voturi)    
    Semneaza petitia (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 16:07)

    emil [anonim]

    Semneaza petitia: "Petiţie împotriva (şi pentru abolirea) legii nr. 298/2008 (privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau de reţele publice de comunicaţii...)" http://www.petitieonline.ro/petitie/semneaza/petitie_impotriva_si_pentru_abolirea_legii_nr_298_2008_privind_retinerea_datelor_generate_sau_prelucrate_de_furnizorii_de_servicii_de_comunicatii_electronice_destinate_publicului_sau_de_retele_publice-p37662052.html
  • 0 (0 voturi)    
    MAI GANDITI SI VOI ! (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 15:17)

    Cristian Galu [anonim]

    treziti-va si nu mai luati de bun tot ce auziti si ce va baga in cap oricine. ganditi ! ce conteaza ca au ei inregistrat ce fac eu pe net ? nu ma intereseaza atata timp cat nu fac nimic ilegal. sta sa citeasca mailurile catre prietena mea? si ce? cine isi pierde timpul cu asta ? .... in schimb daca cineva va fura bani din conturi, va da tepe pe internet... atunci or sa caute in aceste baze de date si or sa il gaseasca mai usor pe ala care fura !!!! (sa fim seriosi ...ce tehnica au nevoie sa faca asta exista, stati linistiti..si nu ne intereseaza pe noi...oricum) mai ganditi si voi, nu mai urmati ca vacile un bou sau mai multi care vorbesc fara sa stie ...sau fac parte dintre cei care fura pe internet... ;)
  • 0 (0 voturi)    
    Stefan al Moldovei la lupta! (Vineri, 20 februarie 2009, 10:20)

    Mihaela [anonim]

    Nu stiu ce o sa ajunga in tara asta, altii nu il vor pe Ceausescu, iar altii da. Dar se pare ca cei care nu il vor pe raposatu vor alt tip de comunism, cica mai modern. O sa ajungem ca intr-un film SF. LIBERTATEA pentru care si-au pierdut viata cei din 1989 s-a facut din sange apa, dar libertatea care ne-a lasat-o Dumnezeu o aruncam? Daca voia Dumnezeu sa ne tina legati in lanturi pentru greselile noastre, acum am fi legati si la gura.Doamne ne-ai dat libertate si ei ne leaga! Stefan al Moldovei scoala caci vin paganii!
  • 0 (0 voturi)    
    tehnologie (Luni, 23 februarie 2009, 0:02)

    Paul [anonim]

    renuntati la tehnologie. eu am renuntat in prima faza la televiziune, pe urma la automobil, telefonul fix, unul din cele 2 mobile, iar pentru internet folosesc proxy-uri deci IP fals sau Ip variabil plus extensii firefox pt security (unele sunt foarte destepte)

    pentru intimitate folosesc cu incredere discutia face2face si pentru email-uri sau chat exista extensii de criptare a mesajului, mentionez ca posesorul unei adrese de email este ANONIM, de ex yahoo, google nu cer datele personale corecte la crearea unui cont deci pot pune steaua_sus_rasare@yahoo.com de exemplu (daca are cineva mailul asta sa ma ierte, asta mi-a trecut acu prin cap)

    de asemenea pt telefon cartela SIM reincarcabila este ANONIMA

    pt cei ce ati votat si promulgat legea: pa si pu la revedere


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version