Strategia de trecere la televiziunea digitala va fi gata pina la sfirsitul lunii ianuarie, cind va fi pusa in dezbatere publica - mi-a comunicat Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informatiei, ca raspuns la cererea mea de informatii. Ea este aproape gata, din punct de vedere tehnic si a fost deja discutata cu CNA, Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC), Societatea nationala de radiocomunicatii (SNR), Asociatia de Comunicatii prin Cablu si “reprezentantii trusturilor de presa”.

Pun mai jos raspunsul MCSI, asa cum mi-a parvenit (simplu, fara formalitati, pe mail, in termenul legal), dar care imi ridica noi intrebari: care este firma de consultanta care a “pregatit oferta”? Care oferta? Si cine a pregatit strategia, pina la urma?

Din informatiile mele, inainte de a fi supusa dezbaterii publice, strategia va mai fi discutata o data in CNA. Cum sedintele CNA sint publice, vom putea afla si noi ce si cum cu strategia chiar inaintea scoaterii ei “la dezbatere”.

Mai jos, raspunsul MCSI, pt. conformitate.

In urma solicitarii dumneavoastra referitoare la interviul publicat de Hotnews in data de 7 ianuarie 2009 Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale va transmite urmatoarele precizari:

Strategia de trecere la televiziunea digitala este definitivata din punct de vedere tehnic existand insa cateva aspecte de competenta interministeriala care mai trebuie lamurite. Ministerele care au un dialog pe aceasta tema sunt Ministerul de Finante si Ministerul Culturii si Cultelor. La sfarsitul lunii ianuarie a.c. strategia va intra in a doua etapa de dezbatere publica, pentru a oferi posibilitatea jucatorilor din piata sa formuleze observatii, pentru ca documentul sa poata fi finalizat pana la sfarsitul lunii februarie, adica dupa o luna de consultare, termen prevazut de lege.

In vara anului 2008 firma de consultanta a inceput pregatirea ofertei. In toamna aceluiasi an a avut loc prima etapa de consultare cu jucatorii din piata, documentul rezultat fiind agreat de catre institutiile implicate (MCSI, CNA si ANC).

Lista jucatorilor din piata: SNR, Asociatia de Comunicatii prin Cablu, reprezentantii trusturilor de presa si ANC.

Biroul de informare publica si relatii cu presa al Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale

Citeste si comenteaza pe blogul Ioanei Avadani.