Martin Selmayr, Comisia Europeana: Procedura de infringement asupra Romaniei pentru lipsa independentei arbitrului telecom va continua

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 27 martie 2009, 15:28 Economie | Telecom

Martin Selmayr
Foto: ec europa.eu
Comisarul european pentru telecomunicatii Viviane Reding a anuntat miercuri ca va colabora indeaproape cu autoritatile romane pentru gasirea "unei solutii sustenabile pentru independenta arbitrului telecom din Romania", dar pana cand aceasta solutie va fi gasita si implementata intr-o legislatie stabila, procedura de infringement nu poate fi inchisa, a declarat vineri pentru HotNews.ro, Martin Selmayr, purtatorul de cuvant al comisarului european pe telecom.

Martin Selmayr a confirmat astfel informatii aparute in editia de miercuri a The Guardian, in care comisarul Viviane Reding preciza ca procedura de incalcare a dreptului comunitar in cazul Romaniei pentru lipsa independentei autoritatii de reglementare in telecomunicatii va continua.

Saptamana trecuta, autoritatile romane au dat o noua Ordonanta de Urgenta, despre care spun ca este de comun acord cu oficialii europeni, publicata si in Monitorul Oficial, de infiintare a unei noi autoritati de reglementare telecom, ANCOM, prin restructurarea ANC. Noua autoritate este trecuta sub controlul Parlamentului, insa conducerea va fi nominalizata prin decret prezidential, la propunerea Guvernului.

Nistoran, fost sef al ANC: Noua Ordonanta adanceste infringementul

Liviu Nistoran si Dan Georgescu, ambii fosti presedinti ai autoritatii de reglementare (ANC si respectiv ANRCTI), sunt de acord ca anuntul comisarului european este un semn clar ca noua ordonanta de urgenta a guvernului  nu indeplineste conditiile cerute pentru independenta politica a acesteia.

"Ordonanta aceasta nu respecta ceea ce Comisarul European a cerut si anume independenta politica. Acesta nu exista intrucat persoanele numite la conducere sunt numite de presedinte la propunerea premierului. In al dolea rand, comisarul european a cerut sa nu se mai schimbe iar conducerea, pana cand nu se gaseste o formula stabila pe termen lung ori asta iar nu se indeplineste, intrucat deja presedintele Comisiei de IT&C din Camrera Deputatilor, Relu Fnechiu, a precizat la ultima sedinta a Comisiei ca nu este de acord cu numirea conducerii de catre un singur partid politic.

Corect ar fi principiul pe care l-a si pus intr-un proiect de lege si a informat Comisia Europeana si anume ca autoritatea sa fie condusa de un consiliu in care sa fie reprezentate toate partidele politice. Ceea ce este cel mai grav, din punctul meu de vedere, este faptul ca s-a invocat urgenta infringementului, deci o minciuna, cand se putea lasa acest proiect de lege care era deja la Parlament. Ordonanta nu numai ca nu scapa de infringement ci adanceste procedura", a spus Liviu Nistoran.

Georgescu, fost sef ANRCTI: Am fost dezinformati ca Bruxelles-ul este de acord cu noua ordonanta

Dan Georgescu, fost sef al ANRCTI, considera ca desi autoritatile romane sustin ca Ordonanta s-a facut in acord cu oficialii europeni, aceasta este o dezinformare.

"Din ce am vazut s-a lucrat intr-un grup de lucru cu oficialii europeni si se mentioneaza ca Bruxelles-ul a agreat aceasta ordonanta, dar se pare ca a fost doar parerea partii romane. Este anormal ca procedura sa continue si inseamna ca partea romana ne-a dezinformat referitor la agrearea de catre Comisia Europeana a acestei solutii. Cred ca cei de la Comisia Europeana sunt nemultumiti ca mandatul conducerii nu este validat de plenul celor doua Camere ale Parlamentului.

In legea de aprobare a ordonantei 134 (de infiintare ANRCTI) era o procedura de propunere a consiliului de conducere cu audiere in Comisia de specialitate in Parlament a celor propusi si cu numirea presedintelui, vicepresedintilor si a membrilor consiliului prin votul plenului celor doua Camere. Aceasta era forma cea mai stabila si agreata de Comisia Europeana", a spus Dan Georgescu..

Fenechiu, presedintele comisiei IT din Camera Deputatilor: Noua ordonanta de infiintare ANCOM va fi atacata la Curtea Constitutionala

Mai mult, noua Ordonanta de infiintare ANCOM se pare ca va fi atacata si la Curtea Constitutionala daca va trece de Parlament. Cel putin asta sustine Relu Fenechiu, presedintele Comisiei de IT&C din Camera Deputatilor, initiatorul unui proiect de lege de infiintare a autoritatii Nationale de Comunicatii ca institutie publica autonoma sub control parlamentar.

"In ordonanta se vorbeste de o institutie autonoma sub control parlamentar, iar in corpul legii scrie ca presedintele este numit de guvern, ori asta inseamna anularea controlului Parlamenului care tocmai in aceasta consta: Parlamentul numeste si revoca conducerea in conditiile in care raportul de activitate al acestei autoritati este respins. S-a incercat pur si simplu sa se pacaleasca si Parlamentul si Comisia Europeana si pe domnul Fabio Colasanti, reprezentantul acesteia.

Legea propusa de mine este agreata de Bruxelles, i-am trimis o adresa si legea tradusa si doamnei Reding si a fost total de acord cu aceasta. Daca noua ordonanta trece de Parlament o voi ataca la Curtea Constitutionala si cu siguranta vor fi alaturi de mine atat colegii din PNL cat si cei din UDMR. Inclusiv anumiti colegi din PSD si PDL recunosc ca aceasta ordonanta este o facatura a Guvernului si nu poate trece in forma actuala", a mentionat Fenechiu.

Oficialii ministerului Comunicatiilor (MCSI) nu au putut fi contactati pana la publicarea acestui articol.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

2662 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    de ce folositi (Vineri, 27 martie 2009, 15:51)

    un roman [anonim]

    cuvantul infringement? va suna asa placut? sunt convins ca ati fi putut gasi o reformulare potrivita.
    • 0 (0 voturi)    
      "infringement" (Vineri, 27 martie 2009, 18:52)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui un roman

      am tastat "infrongement" in loc de "infringement". Scuze.
  • 0 (0 voturi)    
    infringement (Vineri, 27 martie 2009, 15:58)

    Aleodor [anonim]

    Am remarcat cum pe hotnews.ro se folosesc fara masura cuvinte ce nu apartin limbii romane. Sa fie lenea? Dorinta de a fi "modern"? Sau simplu, nestiinta?
  • 0 (0 voturi)    
    sef pe baza de concurs (Vineri, 27 martie 2009, 16:10)

    nabucodonosor [anonim]

    pierdut ANCOM, declar nul.

    si, daca tot iese atata fum cu criteriile ptr care sunt dati afara sefii, de ce nu preocupa pe nimeni criteriile de angajare?

    Am o propunere: sefii sa nu mai fie numiti la propunerea cuiva, ci angajati pe baza de concurs ! cativa rectori, firme de head hunting, salariu bun ca un CEO de la o companie privata....pe timp de criza, cine nu vrea?

    domnu Oaca, ce parere aveti?
    • 0 (0 voturi)    
      Reactie la "sef pe baza de concurs" si 'radu' (Duminică, 29 martie 2009, 21:19)

      Dr. Nicolae Oaca [anonim] i-a raspuns lui nabucodonosor

      Ziua buna
      Numirea presedintelui autoritatii pe baza unui concurs de competenta este o ideie mai veche, pentru care lupt de mai multi ani. {Si nu este singura (tarife de interconectare cu operatorii mobili puse pe costuri, etc.)} Din pacate, cu rezultate pe care le stim - joaca de-a guvernarea, autoritate lipsita de autoritate, romani platesc mai mult decat trebuie ptr telefonia mobila, etc. TOTI presedintii si VICE PRESEDINTi autoritatii de reglementare au fost numiti pe criterii politice (inclusiv Alexandrina Hirtan, prin a carei 'compententa' romanii plateau in 2007 cu circa 300 milioane euro mai mult decat trebuie datorita tarifelor uriase de interconectare cu retelele operatorilor de telefonie mobila) - politruc cum zicea un comentariu semnat 'radu'.
      Propunerea care vine de la R. Fenechiu, care de orice poate fi suspectat numai de a fi expert in telecomunicatii nu, doreste un consiliu de conducere cu multi membri reprezentanti ai tuturor partidelor politice. Probabil ca sa aiba PNL si UDMR repezentanti. Nici gand la binele autoritatii, ca numirea/angajarea sa se faca prin concurs de compententa organizat de o firma de head hunting ...
      O zi buna

      Nic Oaca
      • 0 (0 voturi)    
        Mai cercetati, domnule Oaca! (Luni, 30 martie 2009, 22:56)

        Reactie la reactia domnului Oaca [anonim] i-a raspuns lui Dr. Nicolae Oaca

        Poate cu putin efort si cu putin studiu a ceea ce inseamna si presupune un proiect de "orientare a tarifelor in functie de costuri", ati fi mai ponderat cand vine vorba de ceea ce au facut sau nu au facut diversi heazi din ANRC(TI)/ANC.

        Aveti dreptate intr-o sg privinta, cu FenechiuL, in rest mai documentati-va..si cu privire la 'competentii" din autoritate, si cu privire la "vina' , altfel e pacat pt cei care au mai si muncit pe acolo, ca se poate si mai rau, pe bune, cu politicienii competenti din tara asta
        • 0 (0 voturi)    
          Reactie la "Mai cercetati, domnule Oaca!" (Marţi, 31 martie 2009, 10:24)

          Dr. Nicolae Oacă [anonim] i-a raspuns lui Reactie la reactia domnului Oaca

          Buna ziua
          Cercetez si inca de multa vreme! Din 2003 sau chiar 2002, daca ne referima la tarifele de interconectare uriase cu retelele mobile. Uriase, daca ne referim la contextul macroeconomic romanesc: PIB, salariu mediu, putere de cumparare, etc.
          La http://www.marketwatch.ro/articol/4205/In_atentia_viitorului_guvern%3Cbr%3EO_strategie_de_guvernare_pentru_telecomunicatii%3Cbr%3E_II_Reglementare_pentru_competitie_si_utilizatorul_final/
          aveti calacului ptr anul 2007. Iata o parte din cap. 3.
          "Conform Business Standard din 12 mai 2008, veniturile din interconectare ale operatorilor de telefonie mobilă au fost în 2007 de €237,6 milioane. Dacă ar fi fost egale cu cele calculate pentru Romtelecom cu modelul LRIC veniturile din interconectare ar fi fost de €237,6x1,29/7,21=€42,5 miloane. Adică românii au plătit mai mult cu cel puţin €195 milioane din cauza tarifelor de interconectare prea mari. Spun cel puţin deoarece, conform tabelului 2, costurile în reţelele mobile sunt mai mici decât în cele fixe, astfel că şi tarifele de interconectare cu reţelele mobile ar trebui să fie mai mici decât cele pentru reţelele fixe.
          Tarifele mari de interconectare i-au făcut pe românii să cumpere al doilea sau al treilea telefon, fiecare conectat în altă reţea de telefonie mobilă, pentru a evita taxa vamală denumită interconectare. Circa 70% din români au telefon mobil, adică 15 milioane, restul până la 20,2 milioane, (media din 2007), reprezintă al doilea sau la treilea telefon. In total circa 5 milioane. Presupunând un venit mediu de €3/lună ar rezulta €180 miloane plătiţi în plus de români în 2007, care adăugate la cele €195 milioane dau în total €375 milioane plătite în plus de români in 2007ca efect direct al tarifelor de interconectare prea mari. Nu am pus la socoteală costul telefoanelor mobile – 5,000.000 x30 = €150 milioane.
          Aţi auzit de persoane care să aibă 2 sau 3 telefoane fixe? Nu prea. Faptul că nu sunt prea mulţi cei cu două sau mai multe linii telefonice fixe ...
      • 0 (0 voturi)    
        masurarea competentei = concurs (Marţi, 31 martie 2009, 10:40)

        nabucodonosor [anonim] i-a raspuns lui Dr. Nicolae Oaca

        Ei haideti domnu Oaca ca de data asta chiar exagerati mutand problema dintr-un registru in altul, ca elevu cu castravetele care are 98% apa.

        Tarifele de interconectare ale mogulilor (scuzati, mobililor) au atata legatura cu competenta unei persoane, fie ea si Alexandrina H in functia de vice, cat are s**a cu prefectura. Si stiti asta foarte bine.

        Problema tine mai degraba de economia relatiilor intre state natioanle si corporatiile multinationale, de receptivitatea guvernului Romaniei la activitatile de “lobby” ale industriei, de apetitul pe care il genereaza pofta de bani facuti pe seama altora, de conditiile de exercitare ale mandatului decidentului, in cazul de fata asa zisa independenta a NRAului. Nemaivorbind de faptul ca decidentul nu era vicele.

        Asa ca, haideti sa vedem problemele acolo unde sunt, in loc sa cautam dezvoltarea unor teorii noi pentru confirmarea argumentelor existente.

        Si haideti sa spunem mai apasat ca singura metoda pentru masurarea competentelor, in adevaratul sens al cuvantului, este concursul.
        • 0 (0 voturi)    
          Reactie la *masurarea competentei = concurs * (Marţi, 31 martie 2009, 11:18)

          Dr. Nicolae Oacă [anonim] i-a raspuns lui nabucodonosor

          De acord cu concluzia dvstra: Concursul de competente si nu de imprejurari, ca modalitate de maisrare a competentei. Concurs in care candidatii sa-si expuna viziuzea asupra evolutiei industriei, modalitatea de reglementare pentru evolutia industriei inintersul utilizatorului final (micsorare facturii, etc.) si al economiei romanesti, etc. Ma tem ca daca se organizau astfel de concursuri NICIUNUL dintre fostii presedinti sau VICEpresedinti nu erau angajati, fisa psotului presunpunad cunostiinte economice, dar si tehnice, intelegerea subtila a industriei (nationale si mondiale) dar si a economniei, capacitatea de a estima/anticipa evolutii, etc. Prin urmare, nici persoana pe care o sustineti, care pe deaspura era si din afara industriei.
          Referitor la stabilirea tarifelor de interconectare, aceasata intra in atributia autotitatii, Hirtan Alexandra fiind responsabila cu aceasta. Aveti dreptate cu lobbyul, dar nu este o scuza, ci dimpotriva ... autoritatea de reglementari din Romania a fot cea care i-a facut pe romani sa plateasc mai mult decat trebuia ptr telefonia mobila. Sa nu uitam ca atunci cand a vrut, autoritatea a calculat tarifele de interonectare cu modelul LRIC - ma refer la telefonei fixa. Si inca din 2005. Cu retelele mobile se pare ca nu a vrut. Rezultat -teleconia fixa in recesiune a subventionat si subventioneaza expansiunea telefoniei mobila. Norocul nostru este Comisia Europeana care ar putea pune tarifele pe costuri 0,01-0,02 euro/minut
          O zi buna

          Nic Oaca
          • 0 (0 voturi)    
            in aceeasi barca (Marţi, 31 martie 2009, 12:20)

            nabucodonosor [anonim] i-a raspuns lui Dr. Nicolae Oacă

            Imi pare bine ca impartasim aceeasi viziune sub acest aspect. N-as intra insa acum in detalii privind ce sa contina concursul, desi stim ca de fapt aici e diavolul.

            Nu sustin persoane, ci idei sau cauze, la fel ca dvs. Daca faptul ca dvs sustineti ca tarifele mobililor nu sunt puse pe costuri nu va face automat avocatul Romtelecom, la fel nici pe mine afirmarea lipsei de legatura intre tarifele mobililor si competenta persoanelor nu ma face avocatul cuiva.

            A cauta legaturi intre persoane si evenimente, in stilul asta, echivaleaza cu a spune ca Boc a determinat criza economica in Romania, ca era responsabilitatea lui.

            Va rog cat se poate de serios sa aveti in vedere faptul ca nici criza economica, nici telecomul, nici multe alte aspecte, nu reprezinta probleme care pot fi privite autarhic si nici nu pot fi “personalizate” sau “responsabilizate” asa cum propuneti.

            Dupa cum nu putem evita criza si nu-l putem “responsabiliza” pe Boc pentru criza, nu putem nici sa fim singura tara din Europa care sa aplica alte paradigme in telecom, si nici nu putem “responsabiliza” managementul NRA pentru ca tarifele mobililor nu sunt mai mici decat ale ficsilor. Si nu-mi raspundeti cu specificul national, caci sfera de aplicare a specficului e limitata prin legi europene.

            Cat despre norocu cu Comisia Europeana si tarifele de 1-2 centi, chiar nu cunoasteti parerea NRA-ului roman? Dar parerea Guvernului roman? intrebati orice operator, daca e mobil va incepe sa-l doara capu.
            • 0 (0 voturi)    
              Sfera de aplicare a specficului NU e limitata (Marţi, 31 martie 2009, 17:17)

              Dr. Nicolae Oaca [anonim] i-a raspuns lui nabucodonosor

              Ar fi biune ca "sfera de aplicare a specficului e limitata prin legi europene".
              Asa ar avea si romani sansa sa aiba un nivel de vita ca un european. Dar stiti bine ca nu este asa: PIBul, salariul mediu este cel mai mic din Europa (poate Bulgaria). Iar daca salariul este de cateva ori mai mic decat in restul UE (de cca 2.5 ori fata de Ungaria, de ex.) nu credeti ca si costurile (operatorilor) sunt mult mai mici. M/as bucura ca o lege euroepan sa spuna/faca ca salariul mediu din Romania egal cu cel din UE si atunci as fi de acord ca tariful mediu de interconectare sa fie la nivelul unui operator eficient din UE, adica 0.01-0.02Euro/minut. Dar nu este asa si romanii plateau cu cca 400 mn euro mai mult in 2007 din cauza tarifelor uriase de itnercoenctare cu operatorii mobili. In treacat amintesc si dezechilbrul major din telecomunicatiile noaste provocat de aceste tarife uriase fata de putererea de cumpararea a romanilor, astfel ca operatorii de comunicatii fixe cu probleme trebuie sa subventioneze comunicatiile mobile. Ca sa aveti o ideie despre acest dezechilibru analizati marja profitului net ralizat de operatorii de telecom din Romania. Veti observa ca operatorii mobili sunt campioni in intrecerea capitalista d.p.d.v.al marjei profitului net - fiind intre primele locuri in economie (acum 2 sau 3 ani erau chiar pe locurile 1 si 2), in timp ce unii operatorii de comunicatii fixe inregistreaza pierderi. Ce interes are Romania sa dezavantajeze o industrie in stagnare - comunicatiile fixe? Niciunul! De ce o face? Cred ca raspunsul l/ati dat intrun email anterior.
              O zi buna

              Nic Oaca
              • 0 (0 voturi)    
                sa pastram proportiile (Marţi, 31 martie 2009, 19:35)

                nabucodonosor [anonim] i-a raspuns lui Dr. Nicolae Oaca

                N-ati inteles, poate n-am explicat bine.

                Daca in fiecare tara din Europa Laptele e mai scump decat Cola, nu se poate in Romania invers, oricat oricine ar vrea. Asta e limitarea de care ziceam, dl. Oaca. Desigur, si laptele si cola costa diferit in fiecare tara, insa peste tot laptele e mai scump fata de cola.

                Despre "unde anume" exista acesta limitare si de ce, v-as propune sa discutam altfel, cu alta ocazie.
  • 0 (0 voturi)    
    Infringement (Vineri, 27 martie 2009, 16:51)

    gogu [anonim]

    Suna neplacut si arata lipsa de rspect pentru limba romana a celor care le este lene sau nu stiu sa faca o amirita de traducer.Nu era mai simplu sa spui " Incalcare dreptului de ..." samd..Ce fel de ziaristi sint cei care iau cuvintele, in special din engelza, si incearca sa le foloseasca, uneori scriindule cum se aud...
  • 0 (0 voturi)    
    infringement = incalcare, violare (Vineri, 27 martie 2009, 16:57)

    dictionary.com [anonim]

    infringement
    –noun 1. a breach or infraction, as of a law, right, or obligation; violation; transgression.

    http://dictionary.reference.com/browse/infringement
    • 0 (0 voturi)    
      Confuzie (Vineri, 27 martie 2009, 18:16)

      can-can [anonim] i-a raspuns lui dictionary.com

      Asta e hotnews versiunea in engleza sau in romana? :)
      Cine stie cum e stalcita engleza acolo...
    • 0 (0 voturi)    
      infringement (Vineri, 27 martie 2009, 18:46)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui dictionary.com

      Pt. "un roman" si restul pt. ca am folosit termenul "Infrongement": In text se spune in paragruful doi" procedura de incalcare a dreptului comunitar". Pt. "dictionare.com", nu puteam sa spun "procedura de incalcare" si atat iar toata definitia in titlu era prea lunga...sau poate ar fi trebuit. Oricum povestea este lunga si in alte situatii chiar am pus din titlu "procedura de incalcare a dreptului comunitar". Totusi, domnilor, nu vi se pare ca nu vedeti padurea de copaci?
  • 0 (0 voturi)    
    Este o facatura...au dreptate (Vineri, 27 martie 2009, 20:29)

    Radu [anonim]

    Aceasta institutie se vrea apolitica ..adica dl. Boc vrea sa-i numeasca pe Catalin Marinescu - Presedinte si pe Eduard Lovin si Alexandrina Hartan vicepresedinti. In afara de ALEXANDRINA care este competenta si a ocupat functii de conducere la ANRC inca de la infiintare ceilalti 2 sunt politruci , Marinescu - vezi presa , implicarea la Slobozia in schimbarea presedintelui consiliului Judetean in 2006, relatiile cu Maria Petre, afacerile de la IGCTI iar Lovin un ilustru ingineras necunoscut pana in 2005 propulsat ..stim noi de cine a facut muci sistemul de e-guvernare, iar acum este pe dinafara la ASSI, adica un mic somer, de lux evident . De ce acest mare interes pentru IGCTI-ANRCTI-ANC-ANCOM, pai dupa cum declara fostul vicepresedinte de la IGCTI Gabriel Mocanu undeva intr-un interviu acordat ziarului Ziua de la Iasi , IGCTI are mijoacele necesare sa intercepteze telefoanele mobile dar nu o face, HA.HA.HA ! cu alte cuvinte un mic serviciu secret in mana lui BOC, ati prins spilu !
    Alta gluma macabra este ca in ordonanta se zice ca cei 3 conducatori trebuie sa fie apolitici , adica dupa numire isi dau demisia din Partid, da scriptic dar dupa cum se zice Lupul isi schimba parul, dar naravul ba !
    Domnul Nistoran si dl Georgescu au dreptate, varianta propusa de dl deputat Relu Fenechiu este cea mai echilibrata, si sa nu uit in Ordonanta se spune ca sunt propusi de Boc, numiti de Base, se subordoneaza Parlamentului...intreb si eu ca un simplu cetatean ..cine ii demite daca nu-si fac treaba sau sunt cercetati de DNA...si fiindca tot veni vorba de DNA s-a interesat cineva daca vreunul din cei 3 nu face obiectul vreunui dosar de cercetare sa nu avem surprize ca la DGIPI, la ANCOM se vorbeste pe la Directia Achizitii ca un anume tovaras procuror s-ar fi interesat de unele licitatii de la IGCTI din perioada 2004-2007, Badiu stie el ce stie....
    • 0 (0 voturi)    
      eroare (Vineri, 27 martie 2009, 22:26)

      mosh gerila [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Ancom nu are aparatura de interceptare convorbiri telefonie mobila digitala. Pe bune. A, si de vreo saptamana nu are nici conducere.
      • 0 (0 voturi)    
        Pentru Mosh Gerila (Sâmbătă, 28 martie 2009, 8:37)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui mosh gerila

        Moash Gerila, afirmi ca ANCOM nu are aparatura de interceptat telefonie mobila digitala, poate esti de acolo si chiar esthi unul care lucreaza la tehnic, adica unul din specialistii buni pe care ANCOM ii are dar nu-i apreciaza la justa valoare. Eu nu am de unde sa stiu dar nu am facut decat sa citez din acel ziar de la Iasi unde Gabriel Mocanu, vicepresedinte la IGCTI a afirmat intr-un interviu. Nu stiu ce sa cred poate ca dl Mocanu a vrut sa se bage in seama dar in acst fel aruncand o umbra de indoiala asupra institutiei, poate ca de aceea aceasta institutie ar trebui condusa de personalitati ..nu de politruci care nu fac decat sa ne traga in jos. Este o institutie cu activitate tehnica si trebuie condusa de oameni tehnici..nu tarata in tot felul de matrapazlacuri economice si politice
    • 0 (0 voturi)    
      Esti responsabil cu propaganda online la PNL? (Sâmbătă, 28 martie 2009, 8:55)

      IGCTI [anonim] i-a raspuns lui Radu

      1. Nici o conducere de institutie publica in RO sau oriunde nu e in mod real apolitica. Se salveaza mai mult sau mai putin aparentele, pentru ca de fapt politica se regaseste in tot si in toate.
      2. Vad ca lauzi toti liberalii implicati in subiect: Relu Fenechiu, Nistoran, securistul de Georgescu, Hartan - fosta PSD-ista, trecuta de Georgescu la liberali si acum incearca sa revina din nou la baza PSD. PNL-ul te plateste pentru porcariile si calomniile scrise online sau esti doar de dragul ideologiei cu Patriciu si gasca Fenechiu ?
      3.In IGCTI sa facut cu adevarat performanta pana la desfintarea lui in 2007 de catre Georgescu pentru a-i prelua rezervele bugetare mari - peste 70 milioane Euro. Toate proiectele de Comunicatii sau e-guvernare s-au dezvoltat foarte mult si ca dovada au luat diverse premii internationale inclusiv de la guvernul SUA si Comisia Europeana, pentru e-guvernare, e-licitatie. Deci, Radu politrucule, decaderea lor a inceput dupa desfintarea IGCTI in 2007 si preluarea lor sub conducerea liberala in ASSI si ANC.
      4. Comisareasa Viviane face parte dintrun partid de factura liberala. Mirare, nu?
      5. DNA a descoperit afacerile penale cu terenuri la ANRC facute de Smeianu si Hartan, la comanda sefului lor Nica.
      6. Inca nu ai aflat ca PNL a furat-o la alegeri si e in opozitie, unde trebuie sa ramana pana se va curata de toti mafiotii care au aruncat tata in haos? Asadar nu are ce cauta cu oameni la guvernare. Vor participa din comisiile parlamentare la controlul activitatii institutiei si la aprobarea bugetelor anuale, dar este aberant sa ceara sa-si puna oameni in conducere.
      • 0 (0 voturi)    
        Eu sunt reponsabil cu Bunul simt ! (Sâmbătă, 28 martie 2009, 14:18)

        radu [anonim] i-a raspuns lui IGCTI

        Nu fac propaganda PNL-ului , fac propaganda adevarului si bunului simt.
        1. Vad ca spui securistul de Georgescu, nu stiu ce urmaresti dar dl Georgescu a lucrat in Ministerul de Interne si a iesit din sistem cu gradul de maior acum 15 ani sau mai bine. Este un specialist cu recunoastere si astfel a ocupat diverse functii in domeniu, director la SNR, consilier la MCTI si Presedinte la ANRC. Pentru meritele in apararea valorilor democratiei si pentru patriotism a fost avansat ajungand ca in 2007 , luna Mai sa ii fie conferit gradul de General cu 1 stea in rezerva de catre Presedintele Romaniei. Si dl Stolojanu care a fost hulit in toate felurile era General in rezerva avansat de acelasi Presedinte al Romaniei in 2005, care are un doctorat luat pe bune. Observ ca utilizezi cuvantul securist fara discernamant, dar iti atrag atentia ca aceste institutii pe care le hulesti au grija de linistea ta si la nevoie isi sacrifica orice pentru aparaarea interesului national, probabil esti unul din cei care nu au facut si nu au habar cu ce se mananca armata, dar acest lucru nu-ti da dreptul sa faci afirmatii defaimatoare lcu referire la Institutiile responsabile de securitatea nationala.
        2. IGCTI a fost defiintat nu de dl Georgescu ci de catre Primul Ministru deoarece nu avea conducere, iti reamintesc daca ai uitat ca presedintele IGCTI Catalin Marinescu nu a fost demis ci cu manuta lui si-a scris demisia fara sa-l oblige nimeni.
        3. Vorbesti de proiecte de comunicatii si e-guvernare care au luat premii, banuiesc ca ai avut in vedere Proiectul de comunicatii Tadiran :HA.HA.HA ! poate premiul pentru cei mai multi bani cheltuiti pe un esec. Desigur, sistemul e-licitatie a luat un premiu in 2005 dar cine l-a realizat ?, cumva Marinescu si Lovin !, nu moshule , a fost realizat de oameni competenti : Dan Nica, ion Cordos, Ion Marcu dar laudele si laurii i-au cules cei care au venit in 2005 cu alianta de trista amintire numita "Dreptate si Adevar".
        • 0 (0 voturi)    
          da, ce sa iti zic (Sâmbătă, 28 martie 2009, 14:58)

          ohoho [anonim] i-a raspuns lui radu

          esti tu responsabil cu bunul simt cum sunt eu cu agricultura prin bucuresti. :)

          toti pensionarii astia de la interne care au mai si iesit generali la pensie si mai luau si de la anrc(ti) cateva mii de euro lunar salariu (+prime etc) fac umbra pamantului degeaba. dupa ce ca ies la pensie la 40 de ani de zici ca cine stie ce realizari ar avea (or fi luptat pe front si noi nu stim) nici nu se lasa pana nu pun mana pe cate o institutie din asta.

          ma umfla rasul cand citesc aberatii de genul: ne apara cei de la interne? mai bine ne-ar apara de ei, ca ei sunt problema nu altii din afara. ei isi baga nasul in tot.

          esti naiv de-a dreptul daca ai impresia ca cineva gen marinescu si-a dat demisia singur si din proprie initiativa. habar nu ai cum se fac jocurile acolo sus.

          Institutia asta Ancom sta de vreo 10 zile fara conducere, penibil. S-au trezit ca au dat ordonanta dar UE tot nu e de acord si acum au bagat-o pe maneca, fac planuri peste planuri ca sa impace si capra si varza.

          Miza: pai e simplu: bugetul ANCOM e de cateva zeci de mil de euro, doar nu se poate sa nu puna mana ei pe el ( vezi terenul luat de anrc pe vremea lui smeeianu, teren de 100 si ceva de mii de euro luat cu vreo 500mii.).

          aici nu e vb de vreo independenta sau de facut ceva treaba asa cum trebuie, no, totul se rezuma la bani.
  • 0 (0 voturi)    
    ANCOM (Vineri, 27 martie 2009, 23:01)

    mda [anonim]

    Radu - procurasul ala nu cauta ce crezi tu.cauta ceva ce s-a facut pe vremea lui Nica ,ministru si Smeeianu ANRC ... deci ce legatura are Marinescu? Scrie in Catavencu mai detaliat.citeste,documenteaza-te!

    Alexandrina cred ca este singura care stie cu ce se mananca ANCOM-ul .este de-a dreptul competenta!mai rar femei ca ea
    • 0 (0 voturi)    
      Radu-IGCTI (Duminică, 29 martie 2009, 18:35)

      Costi [anonim] i-a raspuns lui mda

      Ai dreptate, Radu nu stie de capul lui sau e pus sa dezinformeze si sa calomnieze. Vad ca ridica in slavi pe liberali si pe fostii securisti. Foarte ciudata combinatie... dar e o explicatie.
      Intamplator am cunoscut mai mult sau mai putin o parte din persoanele de care vorbeste acest Radu mai sus...
      1. Mi se pare incredibil cum ridica in slavi pe Georgescu, un fost securist, care uita sa precizeze Radu, a fost avansat general pe 9 mai 2007 de Nicolae Vacaroiu, presedinte interimar in perioada tentativei de lovitura de stat, cand presedintele ales Basescu era suspendat.
      Asadar coalitia antinationala 322 de sorginte sovieto-kgbista isi ridica in grade slujitorii...
      2. Cum poti calomnia pe un om pe care evident nu l-ai cunoscut? Eu am lucrat scurt timp la un proiect cu Eduard L si adevarul e diametral opus de ce spuneai Radule. Omul e dublu licentiat, e inginer si economist, cu masterat, doctorat etc...a fost presedinte al studentilor la politehnica, a organizat greve... are multa experienta si in privat si in administratia publica si este foarte respectat de cei cu care a lucrat, dar un vierme ca tine il poate calomnia in lipsa.
      3. Marinescu a dat dovada de onoare si verticalitate cand PD a fost scos de Tariceanu de la guvernare. Nu s-a agatat de functie si a ramas alaturi de oamenii care il propusesera. IGCTI a fost desfintat de PrimM dar la cererea directa a lui Georgescu, pentru a prelua bugetul.
      4. Cordos cred ca e la UTI, iar uti are contracte grase cu ANC-IGCTI.
      5. Proiectele pilot e-licitatie au fost complet refacute in 2006, pentru ca atunci s-a schimbat total si legislatia achizitiilor si altele, in vederea aderarii la UE. Sistemul mai are comun cu proiectul pilot al lui Nica doar numele e-licitatie. Iar in 2006 la conducere era Marinescu si echipa lui...pe care ii calomniezi tu Radule, cu nesimtire securista.
      6. Proiectele au inceput sa se faca muci dupa preluarea lor de liberalii tai in ANRC si ASSI, dupa desfintarea IGCTI. Intreaba IT-ul..
      • 0 (0 voturi)    
        ancom (Luni, 30 martie 2009, 12:45)

        mda [anonim] i-a raspuns lui Costi

        referitor la faptul ca prim ministru a desfiintat igcti la cererea stricta a lui georgescu .. auzi , ti se pare tie ca tariceanu ar fi facut ceva doar pt ca asa vroia georgescu ? treziti-va oameni buni .. totul se face "sus" , nu aici, jos !
      • 0 (0 voturi)    
        Pt "fanii" IGCTI si derivatilor sai (Luni, 30 martie 2009, 22:21)

        Impartial [anonim] i-a raspuns lui Costi

        Mai bine ati face un sondaj in piata cu privire la imaginea si competenta celor de la IGCTI si sa lasati lauda de sine...
        E penibil sa se planga cum vai saracutii au fost ei absorbiti de ANRCTI care le-a furat identitatea si le-a stirbit independenta

        Sa fim seriosi...oamenii care mai muncesc acu in ANC sunt in mare majoritate (atat cat au mai ramas, dca nu au plecat deja) cei din fostu' ANRC (se stie care, cine are ochi vede...)
        Faptu ca ANRC a inglobat IGCTI nu inseamna neaparat ca i-a tinut cineva sa nu faca treaba buna. Din pacate (pt ANRC) s-a intamplat exact invers, pt ca ei erau cei multi....
        Sa speram ca nu vor pleca si cei care mai sunt competenti, desi slabe sanse in halu in care isi bat joc politicienii de ei
  • 0 (0 voturi)    
    igcti (Vineri, 27 martie 2009, 23:38)

    aabb [anonim]

    solutia este simpla. revenirea la cele doua institutii ANRC - sub control parlamentar si IGC -executiv deci sub control guv. autoritatea de reglementare este sub lupa CE, iar inspectoratul ca orice politie speciala in subordinea guvernului. asa vor fi si consiliul de pitici propus de parlament si persoane numite de primul ministru.
    • 0 (0 voturi)    
      bine zis, Politia Spectrului (Duminică, 29 martie 2009, 13:23)

      politistu [anonim] i-a raspuns lui aabb

      igcti se ocupa de politia spectrului, dar nu si de impartirea lui. si pentru chestia asta, pleaca cu toate structurile teritoriale, masinile si plasmele.

      insa impartirea spectrului ramane la bucatica de sub lupa CE. componenta economica si de concurenta in impartirea spectrului e cel putin la fel de importanta ca si componenta tehnica.
      • 0 (0 voturi)    
        nope (Duminică, 29 martie 2009, 17:42)

        fritz [anonim] i-a raspuns lui politistu

        opinia mea e ca resursele (spectru, numerele, domeniile) nu ar ce cauta la parlament...
        • 0 (0 voturi)    
          igcti (Luni, 30 martie 2009, 13:52)

          aabb [anonim] i-a raspuns lui fritz

          Natural.
          Este de remarcat ca legea 510 nu a fost abrogata.
          Deci resursele din spectru ar ramane la IGC.Iar componenta ANC ar avea si ea de ros din numerotatie. Echitabil.NU?
          • 0 (0 voturi)    
            vai si amar (Marţi, 31 martie 2009, 10:44)

            nabucodonosor [anonim] i-a raspuns lui aabb

            vai si amar ce argumentatie...si ce gandire, in care echitabil inseamna "sa aiba fiecare cate un ciolan".

            mi-ar fi rusine sa vin cu asemenea chestii, fie si anonim vorbind!
        • 0 (0 voturi)    
          de ce? (Marţi, 31 martie 2009, 10:41)

          politistu [anonim] i-a raspuns lui fritz

          merci daca poti explica de ce.
  • 0 (0 voturi)    
    Gata ! sper sa revina linistea (Miercuri, 1 aprilie 2009, 16:25)

    Gogu [anonim]

    Dragi colegi din ANCOM !

    Astazi Presedintele Romaniei Traian Basescu a semnat decretul de numire al domnului Catalin Marius Marinescu in functia de Presedinte al ANCOM.
    http://www.presidency.ro/?_RID=det&tb=date&id=10801&_PRID=lazi

    Din cate il cunosc pe domnul Marinescu cu care unii dintre noi am avut onoarea sa lucram in trecut atat la IGCTI cat si la Romtelecom pot sa afirm ca este un om echilibrat care nu priveste in urma ci numai inainte.
    Fac apel atat la colegii proveniti din IGCTI cat si la colegii proveniti din ANRC sa lasam la o parte micile rautati, sa formam o echipa in adevaratul sens al cuvantului- nu de fatada - si sa ne concentram spre viitor cu incredere si respect unul fata de celalalt si fata de Autoritate, si sa ne judecam unul pe celalalt dupa fapte nu dupa vorbe, pile, cunostinte relatii sau simpatiile politice. Sunt convins ca dl. Marinescu asa cum multi il cunoastem va da dovada de corectitudine si impartialitate si va pune interesul ANCOM deasupra oricarui interes personal sau partinic.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă