Nemultumit de raportarile ANCOM si STS

Ministrul Comunicatiilor a decis extinderea anchetei privind functionarea retelelor de telefonie in urma cutremurului

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 29 aprilie 2009, 17:17 Economie | Telecom

Gabriel Sandu, fostul ministru al Comunicatiilor
Foto: Agerpres
Ministrul Comunicatiilor, Gabriel Sandu, a decis extinderea anchetei privind functionarea principalelor retele publice de telefonie din Romania in urma cutremurului de sambata, 25 aprilie, considerand ca datele ANCOM si STS nu au oferit date suficiente pentru a evalua capacitatea retelelor publice de telefonie de a constitui un suport eficient pentru gestionarea situatiilor de urgenta.

"In acest sens ministrul comunicatiilor si societatii informationale a solicitat conducerii ANCOM demararea unei actiuni de control la nivelul furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului pentru a se constata daca acestia si-au respectat obligatiile stabilite la art. 14, 15,16,17 din O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta, respectiv de a asigura, cu prioritate, primirea si retransmiterea apelului de urgenta 112, de a asigura primirea si retransmiterea automata a apelurilor de urgenta de la toate posturile telefonice instalate in locurile deschise accesului public si de a asigura cu prioritate legaturile cu centrele si dispeceratele SNUAU", se arata in comunicatul Ministerului Comunicatiilor (MCSI).

Sandu a solicitat de asemenea aplicarea de sanctiuni in conditiile in care sunt intrunite conditiile legale in acest sens.

In plus, ministrul a dispus initierea a doua masuri:

  • efectuarea unei analize in vederea evaluarii oportunitatii implementarii unui sistem de prioritizare a apelurilor la serviciul de urgenta 112 in functie de categoria/clasa de utilizator;
  • analizarea posibilitatii implementarii unui sistem SMS pentru situatii de urgenta.
ANCOM spune ca in raport se precizeaza foarte clar ca vor mai fi investigatii, iar masurile initiate de minister sunt de fapt propunerile autoritatii

In replica, autoritatea de reglementare a amintit miercuri ministrului masurile luate prezentate foarte clar in raportul inaintat la scurt timp dupa eveniment.

"Raportul pe care ANCOM l-a prezentat ieri continea o analiza tehnica a modului in care au functionat principalele retele de telefonie dupa cutremurul din seara zilei de 25 aprilie 2009. Raportul ANCOM specifica foarte clar faptul ca operatorii de telefonie sustin ca, in masura posibilitatilor tehnice, si-au respectat obligatia de a finaliza cu prioritate apelurile catre 112 ale utilizatorilor proprii si ca, pentru confirmarea faptului ca operatorii au prioritizat apelurile catre 112, sunt necesare o serie de teste si investigatii suplimentare pe care ANCOM le va derula in perioada urmatoare", se mentioneaza in comunicatul autoritatii.

Mai mult autoritatea detaliaza si recomandarile de masuri din raportul inaintat ministrului, ministerul hotarand miercuri demararea a doua dintre acestea. Detalii in documentul atasat.

Marti seara, ANCOM a anuntat rezultatele controlului efectuat la principalii operatori de telefonie din Romania, raportul precizand ca numarul de apeluri transmise catre operatorul numarului unic de urgenta 112 a crescut cu 50% in intervalul de o ora dupa producerea cutremurului fata de intervalul de o ora anterior, in conditiile in care, unii operatori au avut o rata de nefinalizare a apelurilor de pana la 60%.


Citeste mai multe despre   






















770 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Relaxa (Miercuri, 29 aprilie 2009, 18:06)

    Iulian [anonim]

    Normal ca pt unul ce-a vandut intreaga viata saltele Relaxa datele nu sunt suficiente pt ca nu pricepe nimic din ele.

    E o minune ca stie sa foloseasca telefonul mobil (pt apeluri de voce si SMS, nimic mai mult)
  • +1 (1 vot)    
    Clasa? (Miercuri, 29 aprilie 2009, 18:21)

    Adrian [anonim]

    :))) "efectuarea unei analize in vederea evaluarii oportunitatii implementarii unui sistem de prioritizare a apelurilor la serviciul de urgenta 112 in functie de categoria/clasa de utilizator"

    Cu alte cuvinte, clasa politicienilor, va trebui sa aiba prioritate la apelurile catre 112.:)) Asta inteleg eu prin prioritizare in functie de clasa/categorie.
  • +1 (1 vot)    
    cind esti incompetent, poti sa ceri si luna de pe (Miercuri, 29 aprilie 2009, 18:25)

    ioan gerg [anonim]

    atunci cind nu stii ce presupune din punct de vedere tehnic o astfel de cerere, o faci, da bine in public, te simti important... ii sugerez lui gabriel sandu sa-si vada de vilele si masinile familiei si sa lase pe cei care stiu despre ce e vorba sa-si faca treaba. Si cu el, si fara el, tot aia
  • -1 (1 vot)    
    ptr. cei care stiu despre ce este vorba (Miercuri, 29 aprilie 2009, 19:23)

    aa [anonim]

    ptr. cei care stiu despre ce este vorba:

    totusi, cand vinzi un produs / serviciu pe piata, daca nu esti in stare sa-l livrezi la parametrii, trebuie sa anunti acest lucru, altfel se-ntampla ca acum cateva zile, cand acest serviciu n-a functionat la parametrii necesari 9ba chiar deloc)

    sunt convins ca la aceasta 'performanta" a acestui serviciu au avut un impact decisiv "cei care stiu despre ce este vorba".....adica profesionistii de langa noi...

    ca de obicei, se uita cine e client si cine e furnizor...
    • 0 (0 voturi)    
      nu e asa (Miercuri, 29 aprilie 2009, 20:54)

      a [anonim] i-a raspuns lui aa

      pai a fost in parametri, scrie clar in contract ca in situatii de urgenta e posibil sa nu mearga cum trebuie, iar congestia e o astfel de situatie.

      nimeni nu dimensioneaza retele sa mearga chiar daca suna toti abonatii simultan.
      iar catre 112 de la mobili catre romelecom a mers (ca romtelecom trimite mai departe catre STS).

      ministru asta e penal insa, e complet pe langa, a vazut o oportunitate sa se dea maret si a atacat.
    • 0 (0 voturi)    
      Supraincarcare retele (Miercuri, 29 aprilie 2009, 20:56)

      un client [anonim] i-a raspuns lui aa

      Nimeni nu se intreaba de ce s-a ajuns sa se supraincarce o retea de telefonie. Cum s-a zgaltait putin un scaun in casa toata lumea a inceput sa sune pe toata lumea din curiozitate sa vada daca si neamurile s-au zgaltait. Respectivii nu s-a gandit ca poate altii au o urgenta si trebuie sa dea un telefon si nu pot din cauza ca altii se plictisesc fara telefon la ureche.
      Raspuns lui aa:
      Ce intelegi prin "performanta" unei retele de telefonie? Sa poata suna in acelasi timp 5 milioane de telefoane pe celelalte 5 milioane?
  • 0 (0 voturi)    
    parere (Miercuri, 29 aprilie 2009, 20:07)

    gigescu [anonim]

    toata viata am lucrat in comunicatiii.... avand in vedere traiectoria tov. ministru, cred ca si eu as fi un excelent ministru al saltelelor relaxa :)))
  • +1 (1 vot)    
    eu am putut folosi mobilul (Miercuri, 29 aprilie 2009, 20:46)

    eeeuuuu [utilizator]

    e adevarat, n-am prea avut nevoie de el, dar cele 3 apeluri pe care le-am efectuat imediat dupa cutremur au functionat multumitor. oare ce interventie ascunde aceasta ancheta? nu cumva favorizarea unor operatori, gen cosmote, cu servicii proaste si dispusi la trafic de influenta pentru a ramane pe piata?
  • 0 (0 voturi)    
    none (Miercuri, 29 aprilie 2009, 20:59)

    victor [anonim]

    Ce va fi gata mai intai, finalizarea anchetei sau legea Brailei...d-nul ministru stie de ce
  • 0 (0 voturi)    
    Pafarist (Joi, 30 aprilie 2009, 10:24)

    klaus [anonim]

    Nici o retea de telecom din lume nu e gandita sa sustina 100% serviciul pe care il ofera pentru ca daca ar fi asa (adica fiecare telefon sa poata vorbi cu altul indiferent de conditii) ar costa imens si nu si-ar permite nimeni. Din start o retea e gandita la un nivel de incarcare si utilizare... La retelele mobile e mai rau pentru ca e greu de controlat miscarea utilizatorilor si in cazul unui eveniment e foarte posibil ca sa ai agitatie mare in aacelasi sector de celula... Oricum, sa zicem ca apelul iese de la operator spre sistemul 112 si acolo trebuie sa raspunda cineva si cu siguranta nu sunt cateva mii de operatoare sa raspunda la telefon... Concluzia este ca domnul ministru nu se pricepe si se baga singur in seama... Ce sa zic, habar nu are...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri