Trei companii, Infoclick, Mediasat si Borg Design, au depus cinci oferte in cadrul a doua proceduri de licitatie lansate in luna martie, pentru furnizarea serviciului de informatii privind abonatii si a registrului abonatilor la serviciile de telefonie, servicii care vor oferi informatii cu privire la numerele de telefon si anumite date cu caracter personal ale tuturor abonatilor serviciilor de telefonie destinate publicului care accepta acest lucru, a anuntat joi autoritatea de reglementare in telecomunicatii (ANCOM). Castigatorii vor fi desemnati pana la 30 mai, iar serviciile ar urma sa fie disponibile de la 31 octombrie.

Pentru desemnarea furnizorului care sa ofere utilizatorilor un serviciu de informatii privind abonatii au depus oferte companiile Infoclick si Mediasat, alte trei oferte pentru desemnarea furnizorului care sa ofere utilizatorilor un registru on-line al abonatilor fiind depuse de companiile Infoclick, Mediasat si Borg Design.

Ambele servicii sunt incluse in sfera serviciului universal, furnizarea acestor servicii avand drept scop asigurarea posibilitatii fiecarui utilizator de a avea la dispozitie informatii privind abonatii furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului. Toate cele 44 de companii care aloca in prezent numerotatie pentru utilizatorii finali vor pune la dispozitia furnizorilor de serviciu universal desemnati datele utilizatorilor proprii care si-au exprimat acordul in acest sens.

“Companiile de telefonie au demarat deja campania pentru a obtine acordul abonatilor proprii de a figura in cartea universala de telefon. Toti abonatii vor avea posibilitatea de a decide daca doresc sau nu ca datele lor de contact sa fie publice”, a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.

Castigatorii licitatiilor vor avea obligatia de a realiza si administra baze de date complete, care sa includa numerele de telefon si de fax si anumite date de identificare ale tuturor abonatilor serviciilor de telefonie destinate publicului din Romania (inclusiv utilizatorii de cartele preplatite), sustine autoritatea.

Criterii de departajare pentru cine vrea sa ofere registrul abonatilor

Pentru desemnarea furnizorului care va oferi un registru al abonatilor, autoritatea de reglementare va analiza criterii precum:

  • suma care va fi suportata de catre solicitant din totalul costurilor determinate de obtinerea de la operatori a tuturor informatiilor necesare realizarii si actualizarii bazei de date;
  • experienta anterioara in punerea la dispozitia utilizatorilor finali a registrelor abonatilor;
  • furnizarea unui registru al abonatilor in forma tiparita;
  • numarul de accesari simultane posibile pentru registrul abonatilor disponibil on line;
  • furnizarea unui registru al abonatilor privind abonatii unor furnizori de servicii de telefonie din alte state;
  • furnizarea unui registru al abonatilor in alta limba decat limba romana, furnizarea unui serviciu de informatii privind abonatii prin SMS;
  • furnizarea unui serviciu de informatii privind abonatii vocal.

Criteriile alegerii companiei care sa ofere serviciul de informatii despre abonatii telecom

In evaluarea ofertelor pentru serviciul de informatii privind abonatii se va tine cont de criterii pecum:

  • suma care va fi suportata de catre solicitant din costurile determinate de obtinerea de la operatori a informatiilor necesare in vederea realizarii si actualizarii bazei de date complete;
  • tariful pentru serviciul de interconectare in vederea terminarii apelurilor pentru accesul la serviciul de informatii privind abonatii;
  • experienta anterioara in punerea la dispozitia utilizatorilor finali a serviciilor de informatii privind abonatii;
  • conectare directa la un numar comunicat;
  • furnizarea de informatii in alta limba decat limba romana;
  • comunicarea a trei sau mai multe numere pe apel;
  • furnizarea serviciului de informatii prin SMS;
  • furnizarea unui registru al abonatilor in forma electronica.

In perioada urmatoare, o comisie a ANCOM va analiza ofertele depuse si va desemna castigatorii pana la data de 30 mai 2009, astfel incat serviciile sa poata fi disponibile de la 31 octombrie 2009.