Trei companii se lupta pentru furnizarea registrului si a serviciului de informatii privind abonatii la telefonie din Romania

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 30 aprilie 2009, 18:05 Economie | Telecom

Trei companii, Infoclick, Mediasat si Borg Design, au depus cinci oferte in cadrul a doua proceduri de licitatie lansate in luna martie, pentru furnizarea serviciului de informatii privind abonatii si a registrului abonatilor la serviciile de telefonie, servicii care vor oferi informatii cu privire la numerele de telefon si anumite date cu caracter personal ale tuturor abonatilor serviciilor de telefonie destinate publicului care accepta acest lucru, a anuntat joi autoritatea de reglementare in telecomunicatii (ANCOM). Castigatorii vor fi desemnati pana la 30 mai, iar serviciile ar urma sa fie disponibile de la 31 octombrie.

Pentru desemnarea furnizorului care sa ofere utilizatorilor un serviciu de informatii privind abonatii au depus oferte companiile Infoclick si Mediasat, alte trei oferte pentru desemnarea furnizorului care sa ofere utilizatorilor un registru on-line al abonatilor fiind depuse de companiile Infoclick, Mediasat si Borg Design.

Ambele servicii sunt incluse in sfera serviciului universal, furnizarea acestor servicii avand drept scop asigurarea posibilitatii fiecarui utilizator de a avea la dispozitie informatii privind abonatii furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului. Toate cele 44 de companii care aloca in prezent numerotatie pentru utilizatorii finali vor pune la dispozitia furnizorilor de serviciu universal desemnati datele utilizatorilor proprii care si-au exprimat acordul in acest sens.

“Companiile de telefonie au demarat deja campania pentru a obtine acordul abonatilor proprii de a figura in cartea universala de telefon. Toti abonatii vor avea posibilitatea de a decide daca doresc sau nu ca datele lor de contact sa fie publice”, a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.

Castigatorii licitatiilor vor avea obligatia de a realiza si administra baze de date complete, care sa includa numerele de telefon si de fax si anumite date de identificare ale tuturor abonatilor serviciilor de telefonie destinate publicului din Romania (inclusiv utilizatorii de cartele preplatite), sustine autoritatea.

Criterii de departajare pentru cine vrea sa ofere registrul abonatilor

Pentru desemnarea furnizorului care va oferi un registru al abonatilor, autoritatea de reglementare va analiza criterii precum:
  • suma care va fi suportata de catre solicitant din totalul costurilor determinate de obtinerea de la operatori a tuturor informatiilor necesare realizarii si actualizarii bazei de date;
  • experienta anterioara in punerea la dispozitia utilizatorilor finali a registrelor abonatilor;
  • furnizarea unui registru al abonatilor in forma tiparita;
  • numarul de accesari simultane posibile pentru registrul abonatilor disponibil on line;
  • furnizarea unui registru al abonatilor privind abonatii unor furnizori de servicii de telefonie din alte state;
  • furnizarea unui registru al abonatilor in alta limba decat limba romana, furnizarea unui serviciu de informatii privind abonatii prin SMS;
  • furnizarea unui serviciu de informatii privind abonatii vocal.

Criteriile alegerii companiei care sa ofere serviciul de informatii despre abonatii telecom

In evaluarea ofertelor pentru serviciul de informatii privind abonatii se va tine cont de criterii pecum:
  • suma care va fi suportata de catre solicitant din costurile determinate de obtinerea de la operatori a informatiilor necesare in vederea realizarii si actualizarii bazei de date complete;
  • tariful pentru serviciul de interconectare in vederea terminarii apelurilor pentru accesul la serviciul de informatii privind abonatii;
  • experienta anterioara in punerea la dispozitia utilizatorilor finali a serviciilor de informatii privind abonatii;
  • conectare directa la un numar comunicat;
  • furnizarea de informatii in alta limba decat limba romana;
  • comunicarea a trei sau mai multe numere pe apel;
  • furnizarea serviciului de informatii prin SMS;
  • furnizarea unui registru al abonatilor in forma electronica.

In perioada urmatoare, o comisie a ANCOM va analiza ofertele depuse si va desemna castigatorii pana la data de 30 mai 2009, astfel incat serviciile sa poata fi disponibile de la 31 octombrie 2009.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

455 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Marcarea oilor (Joi, 30 aprilie 2009, 18:27)

    s3xs1 [anonim]

    Asta e una din masurile in "folosul maselor".

    Pe mine nu m-au intrebat nimic, nici in mod oficial, nici neoficial.

    N-am chef sa sa-mi fac public numarul/numerele de telefon, sub nici o forma.

    Chestia asta e o aberatie si o risipa de resurse.

    Propun o solutie mai buna ... facem un fel de cnp global si ne sunam direct pe el ...

    Chestia asta mi se pare la fel ca masura propusa de William 1 dupa ce-a cucerit Anglia. Pe acesta tema:

    O planeta trece pe linga planeta Pamint si o intreaba:
    - Ce mai faci, soro? Nu te-am vazut de milioane de ani!
    - Nu prea bine... Stii...mi-au iesit Homo Sapiens...
    - Nu te ingrijora, o sa treaca! Am avut si eu! :))
  • -1 (1 vot)    
    ... (Joi, 30 aprilie 2009, 23:07)

    sso [anonim]

    Nu ma mai mir de nimic. Americanizarea aka globalizarea ajunge incetisor si la noi.
    Peste ocean, poti gasi pe internet orice nr. de tel.
    Daca e public, te trezesti cu telefoane ale diversilor cu oferte care mai de care.
    Daca vrei sa ai o viata normala, platesti la AT&T (cazul meu) o taxa lunara de 3 dolari, pentru nepublicarea nr.
    Si uite asa, companiile de publicitate isi justifica existenta in viitoare Republica Corporatista Romania
    • +1 (1 vot)    
      Hai sa citim cu atentie! (Luni, 4 mai 2009, 14:27)

      AAA [anonim] i-a raspuns lui sso

      sso, inainte de a critica, citeste cu atentie! In agena acesta vor figura nr de tel ale celor "care accepta acest lucru". Adicatelea, mai pe intelesul tau, abonatii vor fi intrebati daca vor sa apara nr lor, iar daca nu... ghici! NU vor apare! Pe moka!
    • +1 (1 vot)    
      idem! (Luni, 4 mai 2009, 14:34)

      AAA [anonim] i-a raspuns lui sso

      P.S. Celalt comentariul al meu este valabil si pentru s3xs1 care e la fel de "cititor" ca si sso!
  • -1 (1 vot)    
    Cine va gestiona datele (Duminică, 3 mai 2009, 18:47)

    IRQ [anonim]

    70% din punctaj este acordat criteriului financiar la care una din companiile participante a licitat peste 12 milioane de RON, respectiv de 16 ori mai mult decat a 2-a in clasament ceea ce face posibil ca o firma nou infiintata sa fie castigatoare ignorand complet celelalte criterii de evaluare si in conditiile in care experienta relevanta a acesteia este cel putin discutabila.

    Ma simt vandut.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă