Primaria Bucuresti se pregateste sa taie cablurile neetichetate de pe stalpi. Arbitrul telecom si Consiliul Concurentei atentioneaza iar asupra posibilei incalcari a concurentei prin implementarea NetCity

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 26 mai 2009, 17:34 Economie | Telecom

Taxa pe stalp va fi lamurita in Parlament
Foto: DGP / HotNews.ro
 documente
(26 Mai 2009) DOC, 30KB
Proiectul de act normativ cu normele de implementare ale proiectului NetCity (reteaua metropolitana de fibra optica a Capitalei), in varianta revizuita, va fi votat miercuri de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Mai mult, de la 1 iunie, toate firele neetichetate sau abandonate vor fi taiate de pe stalpii din Capitala, a declarat pentru HotNews.ro Radu Alexandru, director in cadrul Primariei Bucuresti. Noul act, completat cu 7 amendamente, nu rezolva in opinia arbitrului telecom (ANCOM) problema posibilei afectari a concurentei pe piata telecom, iar Consiliul Concurentei avertizeaza ca nu i s-a cerut, asa cum este legal, avizul pentru acest proiect de act normativ cu posibil impact anticoncurential.

Informatia pe scurt:

  • Proiectul de act normativ cu normele de implementare ale proiectului NetCity se voteaza maine, 27 mai, in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Dupa ce a primit atentionari atat din partea arbitrului telecom (ANCOM), cat si din partea Consiliului Concurentei, noul act a fost completat cu 7 amendamente.
  • Arbitrul telecom sustine ca nici in aceasta forma, actul normativ nu rezolva in totalitate nici problema posibilei afectari a concurentei pe piata de comunicatii electronice si nici problema legata de posibilitatea altor persoane sau companii de a furniza servicii comparabile cu cele furnizate prin intermediul retelei NetCity
  • Consiliul Concurentei atentioneaza Primaria ca nu i s-a cerut avizul pe un act normativ care poate avea impact anticoncurential
  • Radu Petric, directorul Asociatiei de Comunicatii prin Cablu (ACC) acuza Primaria de santaj si spune ca momentan nu este nici un cadru legislativ care sa permita trecerea in legalitate a operatorilor de cablu (prin firele atarnate pe stalpii din Bucuresti)
  • Petric, ACC: Romtelecom este avantajata fata de operatorii de cablu in privinta firelor de pe stalpii din Bucuresti
  • Romtelecom spune ca in ultimii ani s-a confruntat cu sute de notificari si litigii privind amplasarea ilicita de cabluri ale altor operatori pe stalpii proprii

Consiliul General al Municipiului Bucuresti va vota in sedinta de maine (27 mai) proiectul de act normativ privind normele metodologice pentru amplasarea in subteran a echipamentelor si retelelor de comunicatii electronice pe teritoriul municipiului Bucuresti (implementarea proiectului NetCity). Anterior, atat arbitrul telecom (ANCOM), in luna februarie din acest an, cat si Consiliul Concurentei, in luna martie din acest an, au avertizat asupra posibilei afectari a concurentei de catre acest act de implementare a NetCity.

Primaria sustine ca observatiile arbitrului telecom, la acest act normativ, au venit prea tarziu

Contactat de HotNews.ro, Radu Alexandru, director al directiei de coordonare si reglementare in infrastructura in cadrul Primariei Bucuresti (PMB) a declarat ca "actul normativ este revizuit cu o parte din propunerile ANCOM, cat si ale Consiliului Concurentei. Nu s-a putut tine cont de propunerile care erau vadit partinice sau care au fost propuse prin necunoasterea suficienta a proiectului Netcity".

Mai precis, documentul este cel initial completat cu 7 amendamente, sustine Alexandrescu, amendamente atasate acestui articol.

Alexandru a mai precizat ca "observatiile ANCOM si ACC, cat si observatiile unor provideri ne-au fost transmise dupa expirarea termenului legal" (n.r supus spre dezbatere publica in perioada 12-25 februarie 2009) si ca "proiectul de hotarare nu va mai fi supus dezbaterii publice intrucat perioada dezbaterii a fost depasita".

Radu Alexandru, PMB: Retelele de cabluri de pe stalpii din Bucuresti sunt in prezent in ilegalitate si de la 1 iunie cablurile netichetate vor fi taiate

Alexandru atentioneaza ca retelele de cablu de pe stalpii din Bucuresti sunt momentan in ilegalitate.

"Retelele de cabluri care sunt momentan pe stalpi sunt ilegale. Potrivit datelor noastre, Luxten nu a facut deloc contracte de inchiriere a stalpilor pentru cablurile operatorilor de telecomunicatii, RATB a reziliat toate contractele, iar ENEL nu a prelungit nici un contract. Cele trei companii ne-au spus insa ca aceasta masura nu este suficienta si ca este necesara o hotarare a Consiliului Bucuresti", a declarat Radu Alexandru, PMB.

In acest sens, Alexandru spune ca unul din amendamentele noului proiect de act normativ care se va vota maine prevede ca "pana la aparitia unei alternative de amplasare in subteran, pentru retelele care sunt etichetate si pentru care exista posibilitati tehnice, detinatorii de infrastructura asociata sa poata incheia contracte de inchiriere pe perioada determinata".

Directorul PMB a mai precizat ca "de la 1 iunie, toate firele neetichetate sau abandonate vor fi taiate de pe stalpii din Bucuresti. In zona buclei functionale a NetCity, se vor taia absolut toate retelele aeriene de cablu, deoarece acum este o alternativa, iar in restul Bucurestiului se vor taia toate firele neetichetate".

Arbitrul telecom: Noul act normativ nu rezolva problema posibilei afectari a concurentei

Autoritatea Nationala pentru Comunicatii, actualmente ANCOM, arata ca a transmis in data de 25 februarie 2009 catre Primaria Municipiului Bucuresti, in cadrul perioadei de consultare publica anuntate de aceasta institutie, un set de observatii si comentarii cu privire la unele masuri de implementare a proiectului „NetCity” la nivelul municipiului Bucuresti.

In plus, oficialii autoritatii de reglementare in telecomunicatii sustin ca, in aceasta forma revizuita, noul proiect de act normati nu rezolva problemele legate de concurenta.

"Proiectul revizuit cu amendamente pe care ni l-ati supus atentiei nu include toate observatiile formulate de ANCOM. Astfel, in aceasta forma, proiectul de act normativ nu rezolva in totalitate nici problema posibilei afectari a concurentei pe piata de comunicatii electronice la nivelul municipiului Bucuresti, pe care o semnalam in luna februarie si pe care a sesizat-o si Consiliul Concurentei, si nici problema legata de posibilitatea altor persoane sau companii de a furniza servicii comparabile cu cele furnizate prin intermediul retelei NetCity", a declarat pentru HotNews.ro, Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.

Seful arbitrului telecom mai atentioneaza ca "ANCOM nu poate lua masuri suplimentare in aceasta faza, operatorul NetCity nefiind furnizor de retele sau servicii de comunicatii electronice si neintrand in aria de reglementare a autoritatii. Singura institutie care poate interveni pentru a rezolva afectarea concurentei este Consiliul Concurentei.(...)".

Articolul 9 din Legea Concurentei nr.21/1996 prevede ca „sunt interzise orice actiuni ale organelor administratiei publice centrale sau locale, avand ca obiect sau putand avea ca efect restrangerea, impiedicarea sau denaturarea concurentei, in special:

[…] decizii care limiteaza libertatea comertului sau autonomia agentilor economici, ce se exercita cu respectarea reglementarilor legale [si stabilirea unor] conditii discriminatorii pentru activitatea agentilor economici si ca in cazul in care organele administratiei publice centrale sau locale nu se conformeaza deciziei Consiliului Concurentei, acesta are posibilitatea de a ataca actiunea la Curtea de Apel Bucuresti".

Consiliul Concurentei atentioneaza ca nu i s-a cerut avizul legal pentru acest proiect de act normativ

Intr-adevar, Consiliul Concurentei atrage atentia ca nu i s-a cerut avizul, asa cum este legal, pentru acest proiect de act normativ, in urma modificarilor aduse.

"Consiliul Concurentei nu a primit spre avizare niciun proiect de act normativ referitor la Reteaua metropolitana de fibra optica a municipiului Bucuresti pentru telecomunicatii NETCITY. Printre atributiile ce ii revin conform legii proprii de organizare, Consiliul Concurentei emite avizul conform pentru proiectele de acte normative care pot avea impact anticoncurential si propune modificarea acelora care au un asemenea efect. In consecinta, autoritatile locale de la nivelul Municipiului Bucuresti au obligatia de a solicita avizul Consiliului Concurentei", a declarat pentru HotNews.ro Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

Anterior (in martie 2009), in pofida faptului ca nu a fost anuntata, dar sesizand existenta HCGMB 252/2008, Consiliul Concurentei si-a exprimat punctul de vedere asupra normelor de implementare a proiectului Netcity, in curs de adoptare, si a exprimat opinia ca este necesara compatibilizarea acestui proiect de act normativ cu prevederile legii concurentei.

Primaria ar putea pierde in instanta, in cazul unui proces, fara acest aviz

Printre atributiile ce ii revin conform legii proprii de organizare, Consiliul Concurentei emite avizul conform pentru proiectele de acte normative care pot avea impact anticoncurential si propune modificarea acelora care au un asemenea efect, ceea ce s-a si intamplat in acest caz, fiind formulate cateva propuneri de imbunatatire a proiectului de hotarare privind normele de aplicare ale proiectului Netcity.

In lipsa avizului Consiliului Concurentei, Primaria Bucuresti poate fi data in judecata de catre orice agent economic si sansele ca aceasta sa piarda ar fi foarte mari, in conditiile in care proiectul de act normativ, care s-ar putea vota maine fara aviz, ar incalca astfel legea concurentei.

Radu Petric, ACC: Nu este nici un cadru legislativ care sa ne permita sa ajungem in legalitate

Radu Petric, directorul Asociatiei de Comunicatii prin Cablu (ACC), recunoaste ilegalitatea cablurilor telecom aeriene, dar acuza vidul legislativ in aceasta directie.

"Problema cea mare este ca, niciodata, nimeni nu a reglementat accesul la elementele de infrastructura. NetCity este singurul proiect. Toate proiectele, facute de diferite primarii, care incearca reamplasarea retelelor, vin pe un vid legislativ. (...) Problema este legea infrastructurii. Finalmente este pe masa Guvernului si a Parlamentului. Scopul acestei legi este sa reglementeze accesul la elementele de infrastructura care exista. Astazi in Bucuresti si in toate localitatile, retelele de cablu sunt partial in ilegalitate pentru ca nu este nici un cadru legislativ care sa ne permita sa ajungem in legalitate", a explicat pentru HotNews.ro Radu Petric.

Petric acuza faptul ca in prezent nu exista nici o alternativa de amplasare a retelelor de cablu aeriene.

"Problema este ca nu exista alternativa de amplasare a retelelor. NetCity ar fi nemaipomenit sa fie functional si conditiile economice de acces sa ne permita construirea retelelor pentru ca reamplasarea retelelor inseamna constructia acestora de la zero. Este o investitie majora. Trebuie sa abandonam retelele aeriene, ba mai mult vom cheltui cu demontarea lor de pe stalpi si in afara de asta sa construim o retea de la zero", spune acesta.

Primaria Bucuresti, acuzata de santaj in proiectul NetCity

In legatura cu contractele de inchiriere a cablurilor pe stalpii marilor proprietari Luxten, RATB si ENEL, Radu Petric acuza Primaria de santaj.

"RATB are actionar primaria. Nu incheie contracte pentru ca primaria a ordonat asta. Luxten e la fel la dispozitia Primariei, aceasta a determinat incetarea contractelor de inchiriere. Acum primaria a facut un parteneriat cu ENEL care-i proprietar de stalpi si care ia chirii, dar in ultimii 10 ani chiriile acestora au crescut de cate doua ori pe an. (...) Sa le dea jos, dar unde le punem? Cine va asigura serviciile de maine? Cand le vor da jos vor trebui sa ofere cetatenilor aceste servicii pe care noi le aducem prin cablurile ilegale prin alte mijloace.

Intrebarea mea este: Cum se intra in legalitate? Cum putem ajunge sa avem in zonele in care nu este NetCity o retea legala? Ca acolo unde este Netcity sa zicem ca-l facem functional pentru ca in prezent NetCity nu este functional. Proiectul pilot de 14 km nu are in el nici o retea functionala. Cabluri si-au tras toti, in ideea in care atunci cand va porni si daca cineva in dementa le va da jos cablurile, fara sa astepte sa devina functional, sa aiba ceva facut. Toti au fost santajati sa intre in NetCity", spune Petric.

ACC: Romtelecom este avantajata in privinta cablurilor montate pe stalpi

Radu Petric acuza in acelasi timp si faptul ca, in aceasta problema a cablurilor aeriene, operatorii privati sunt dezavantajati in raport cu Romtelecom, care are ca actionar statul.

"Scopul legii infrastructurii va fi sa asigure accesul in aceleasi conditii economice si tehnice pentru toti, pentru ca si aici este o problema. Romtelecom nu plateste aceeasi chirie pe stalpi cum plateste un operator de cablu si asta este o problema de concurenta. De asemenea, Romtelecom n-a avut niciodata probleme de amplasare, pentru ca statul fiind actionar nimeni nu s-a legat de ei, in schimb de micii intreprinzatori privati toti se leaga. Nici nu le-au dat sansa sa fie in legalitate", a mai spus Petric.

Romtelecom: Ne confruntam cu sute de notificari si litigii privind amplasarea ilicita pe stalpii proprii a cablurilor altor operatori

In replica, Romtelecom sustine ca a respectat mereu legislatia privind infrastructura si ca in ultimii ani s-a confruntat cu sute de litigii privind cablurile altor operatori montate ilicit.

"Romtelecom a respectat intotdeauna reglementarile in vigoare privind infrastructura (inclusiv stalpii). Mai mult, putem spune ca noi ne-am confruntat cu probleme de amplasare ilicita de cabluri pe stalpii nostri de catre alti operatori, inregistrand cateva sute de notificari si litigii pentru astfel de situatii in ultimii ani", a precizat pentru HotNews.ro Cristina Popescu, directorul de comunicare al Romtelecom.

Operatorii telecom ar fi obligati sa-si ingroape cablurile in maxim 120 zile de la finalizarea unui tronson NetCity

Proiectul de hotarare al Primariei Bucuresti cere operatorilor de telecomunicatii sa-si repozitioneze retelele aeriene de comunicatii in subteran in maxim 120 de zile de la finalizarea unui tronson Netcity in zona respectiva. Potrivit actului, operatorii au de ales intre a folosi infrastructura retelei Netcity sau de a le ingropa in propria canalizatie, pe cheltuiala proprie.

Contractul de concesiune a retelei de fibra optica din Capitala a fost incheiat intre municipalitate si UTI Systems in august 2007 si prevede realizarea infrastructurii in subteran, care ar urma sa inlocuiasca structura actuala de comunicatii prin cablu, care foloseste stalpii apartinand Electrica si RATB. UTI trebuie sa investeasca peste 200 milioane de euro pentru realizarea infrastructurii de fibra optica, aceasta urmand sa fie inchiriata ulterior firmelor interesate sa ofere servicii consumatorilor prin intermediul retelei subterane. Contractul de concesiune este incheiat pe o perioada de 49 de ani.

Anul trecut, mai precis in luna decembrie, a fost data in folosinta prima bucla functionala a proiectului Netcity pe traseul Piata Unirii – Piata Alba Iulia – Piata Hurmuzachi – Dristor.


Citeste mai multe despre   






















6080 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    Sa dispara toate cablurile de pe stilpi! (Marţi, 26 mai 2009, 17:58)

    gogu [anonim]

    In ziua de azi, in Bucuresti, unii stilpi stau in picioare doar din cauza ca sint trasi in 5 parti de cite 10-20 de cabluri atirnate pe ei.

    Faceti o vizita pina la Viena, dureaza 5 ore dupa ce iesiti din tara: singurele cabluri care le vedeti pe stilpi prin oras sint cele de tramvai.
    • +2 (8 voturi)    
      Smecherii de la UTI (Marţi, 26 mai 2009, 18:21)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      Au dat spaga grea pe la primarii capitalei ca sa faca profit de pe urma fraierimii din Romanica.
      • +4 (4 voturi)    
        Dar (Marţi, 26 mai 2009, 21:05)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        pe RDS, UPC si care o mai fi, cine i-a impiedicat sa-si faca propria retea subterana? Astia sunt in stare sa-ti bage un cablu de fibra optica prin geamul de la sufragerie si sa iasa prin cel de la baie daca economisesc astfel juma de metru.
        • +1 (1 vot)    
          retea subterana (Marţi, 26 mai 2009, 22:54)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui soferul

          Da! Primaria nu a emis autorizatii pentru ingroparea cablurilor pentru ca poate nu mai aveau nevoie de Netcity si scadeau veniturile lui Base' si compania golden slitz.Videanu crezi ca era de acord?
      • +1 (1 vot)    
        cu gandirea asta ajungi departe (Miercuri, 27 mai 2009, 9:48)

        naruto [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        gandire tipica la capra vecinului. mai bine ne sufocam in cabluri si lasam stalpii sa ne zdrobeasca masinile decat sa castige cumva o firma privata. nu?

        pe mine ma intereseaza sa dispara cablurile de pe stalpi. zici ca e intuneric pe strada la cate sint. cuiva trebuia sa-i vina ideea sa faca chestia asta si e normal sa castige din asa ceva, ca nu e societate caritabila. pe langa ei castig si io ca locuitor al unui oras civilizat.

        la fel si cu autostrazile: n-au decat sa se umple de bani, dar vreau si io sa merg prin tara pe drumuri cum au altii, cu 3 benzi pe sens, fara carute, fara cozi de camioane, fara autostopisti. cer prea mult de la anul 2009?
    • +7 (7 voturi)    
      da bravo, bine zis... (Marţi, 26 mai 2009, 18:31)

      vortex [anonim] i-a raspuns lui gogu

      ...da gogule bine zis, bravo, dar ca sa echilibram comparatia ai vazut in bombay sau oricum in india cum stau cablurile pe stalpi, ca sfideaza legile fizicii. Eu cred ca la capitolul asta cu perseverenta noastra evoluam spre modelul indian, si nu spre cel austriac
      • 0 (0 voturi)    
        foarte de acord (Miercuri, 27 mai 2009, 9:34)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui vortex

        sunt foarte de acord cu modelul indian, care ieste oricum mult mai apropriat sufleteste de ce suntem noi
    • 0 (0 voturi)    
      sa dispara, dar unde ? (Miercuri, 27 mai 2009, 0:08)

      Pandele [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Bre, Gogule,
      Sigur ca trebuie sa dispara, dar unde sa le pui, daca primaria nu iti da autorizatie ?
      Viena are canalizatie telecom gratie primariei locale, dar acolo lucrurile sunt facute cu cap.
      Cand ti-o veni netul si tv-ul prin NetCity la preturi de NetCity (adica cat vor basca lor), presimt ca o sa te plangi tot aici ce nasol e...
      Apropo, primaria da (teoretic) autorizatie sa iti faci propria canalizatie doar cu aprobare de la NetCity. E ca si cum ca sa vinzi masini Mercedes trebuie sa ai aprobare de la BMW. Ce crezi ? O sa dea aprobare ?
      • 0 (0 voturi)    
        Toti sunt niste agarici (Miercuri, 27 mai 2009, 10:59)

        Aph [anonim] i-a raspuns lui Pandele

        Ete na, si cum ar fi sa isi faca toate firmele de cablu cate o retea de canalizare? Sa nu poti sa faci un pasaj ca trebuiesc mutate 10 relete? RCS si UPC puteau folosi canalizarea Romtelecom, insa s-au zgarcit si probabil nu au vrut sa creasca veniturile concurentei, asa ca au apelat la Electrica si Metrorex. Acum banuiesc ca nici Romtelecom nu mai e la fel de disponibil, asa ca Netcity are practic monopol. Oricum ies mult mai ieftin decat sa isi faca singuri canale...
  • +2 (2 voturi)    
    Corectie necesara (Marţi, 26 mai 2009, 18:00)

    Bob Dylan [anonim]

    Ca sa stiti si voi Romtelecom plateste chirie catre Enel pentru stalpii utilizati.Si pentru canalizatie se plateste la greu.Din contra,noii operatori sunt obisnuiti sa puna pe sestache cablele,la intelegere cu cei implicati.Participarea statului nu a insmnat in ultimii ani favorizarea operatorului.Din contra acesta a luat suturi.... de cate ori a fost cazul.Mai mult.statul roman nu s-a implicat deloc in management,rezultatul fiind existenta in Romtelecom a mai multor sefii de calitate indoielnica,ca sa nu zic mai mult.Sefiiu s-au pus pe spaga si cunostinte,nu pe pregatire ,competenta,etc.
    • 0 (0 voturi)    
      sestache? (Marţi, 26 mai 2009, 23:33)

      neamih [anonim] i-a raspuns lui Bob Dylan

      pritene pe sestache pui un cablu, doua trei, la tine pe bloc, de pe terasa in jos. cand pui in intersectii nu mia e sestache. este furaciune pe fata, poza din articol reprezinta realitatea. basca in unele locuri mai pun si fel de fel de cutii relee etc la mare inaltime pe stalpi fara sa dea macar un sfantz
  • +5 (7 voturi)    
    JOS toate cablurile! (Marţi, 26 mai 2009, 18:25)

    Sasha [anonim]

    Consider ca o firma telecom trebuie sa aibe putere financiara pentru a dezvolta o retea de telecomunicatii. In Bucuresti (predominant) s-au apucat de telecom toti pirlitii care au avut bani sa cumpere 2 km de cablu. Si pe unde au tras cablurile? Pe stilpii orasului. Nu mi se pare normal sa incerc sa traversez strada si sa fiu aproape spinzurat de cablurile care atirna de pe stilpii RATB ENEL si asa mai departe. Exista patroni de firma (care se plimba cu Porsche si Jeepuri) care spaguiau RATB-ul si ENEL-ul ca sa inchida ochii la echipele care munceau in stilul lui Dorel si ziua si noaptea pe stilpi fara nici cea mai mica protectie a muncii sau echipament de protectie. Un mic exemplu ar fi : Ilink condus de domnul Sabin Piso.

    Foarte bine le face Primaria, toate cablurile in subteran, le baga cine poate si cine vrea. Restul sa dispara, pus si simplu.

    Deosebit respect,
    Sasha Romanov
    • -1 (9 voturi)    
      pretul monser, pretul (Marţi, 26 mai 2009, 18:52)

      ginel [anonim] i-a raspuns lui Sasha

      Ti-ar conveni sa coste net-ul ca in vest adica 50E/luna ca sa ai oras frumos?
      • -1 (3 voturi)    
        nu doar pretul (Marţi, 26 mai 2009, 19:31)

        Io [anonim] i-a raspuns lui ginel

        Pretul e doar mare, nu nesimtit. Afectarea abonamentului pe motivul asta ar fi nesemnificativa (majoritatea operatorilor vor suporta probabil cea mai mare parte a cheltuielilor din profit).
        Problema cea mai mare va fi timpul de reparatie. Ce vei zice cand iti pica semnalul la TV iar la call center ti se va raspunde: mai reveniti va rog peste 2-3 zile cand repara NetCity fibra rupta?
        • 0 (2 voturi)    
          Pretul la accesul la internet (Marţi, 26 mai 2009, 20:10)

          Sasha [anonim] i-a raspuns lui Io

          Oferta COGENTCO (unul din marii internationali care vind access la IP international) este foarte simpla. Livrare la FEPER - NXDATA- BANEASA acces IP international 500 mbps/1500 euro/luna. Adica fix 3 Euro/mbps GARANTAT de INTERNET. Concluzia e simpla, firmele de internet din Bucuresti au adaos si de 1000%. Parerea mea destul pertinenta este ca au de unde sa plateasca la Netcity cu virf si indesat.

          Respect maxim.
          • 0 (0 voturi)    
            (e secret) dar.. (Miercuri, 27 mai 2009, 3:49)

            moi [anonim] i-a raspuns lui Sasha

            sa stii ca peste 2 saptamani am auzit ca toate echipamentele alea cisco o sa coste 40 euro/ rack, iar fibra 3 euro/km, indiferent de nr de fire, asa ca atunci o sa coste internetul 15 euro/Gbps.
      • +1 (3 voturi)    
        ce inflorire...... (Marţi, 26 mai 2009, 19:34)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui ginel

        Eu locuiesc in Irlanda si dau 22 euro pe luna la UPC ptr broadband de 10 mega garantat. De unde pana unde 50, terminati cu prostiile.
        Daca nu traiti in vest, nu mai aberati, ca e plina Romania de aberanti ca voi care cred ca Vestul e bau-bau la preturi.
        • 0 (0 voturi)    
          really ? (Miercuri, 27 mai 2009, 0:42)

          abc [anonim] i-a raspuns lui daniel

          Ia zi prietene cum e cu aia 22 euro pe luna ?
          Ca eu daca ma uit pe siteul upc irlanda vad asa :
          # 3Mb downstream; 256Kb upstream
          # 24 hour online connection - no time restrictions
          # No telephone line required
          # 20GB usage limit

          Pretul incepe de la 22 eur pentru clienti deja existenti pt tv. Si cu niste limitari nesimtite, adica doar 3mbps download, 256kbps upload (WTF?!) si maxim 20G trafic lunar.
          Te rog nu compara cu citiva zeci de mbps, SIMETRIC (Adica si uploadul la fel ca download) precum si cu trafic nelimitat pentru vreo 10..15 eur cit da erdeesh.
          Io zic ca daca nu te mai arunci in vorba daca nu poti sa compari parametrii tehnici.

          Sursa :
          http://www.upc.ie/internet/value
        • 0 (0 voturi)    
          m-a sunat un amic (Miercuri, 27 mai 2009, 4:00)

          moi [anonim] i-a raspuns lui daniel

          m-a sunat un amic deunazi din Irlanda si m-a rugat sa ii rezerv un bilet online ca la el conexiunea era varza, abia ajungea in site-ul respectiv (tot irlandez). TREZITI-VA parerea mea, pana acum Bucurestiul a avut un internet luxos, si DA! multumita ISP-ilor aia care se manjesc si se streseaza sa fie reteaua UP. Da stai ca vin firmele mari unde cu tichetele de depanare baietii de la tehnic isi aprind tigara (literalmente), ca oricum au 100 de calluri si abia ajung la 7-8 din ele.
      • +2 (4 voturi)    
        aberezi (Marţi, 26 mai 2009, 20:05)

        sasha [anonim] i-a raspuns lui ginel

        Mai baiatule, in primul rind in vest e 20-30 euro abonamentul si in al doilea rind platesc mult peste 200 euro pe luna pentru simplul fapt ca depind de internet cu job-ul. Asa ca scuteste-ma pe mine cu aberatii tale. In ultimul rind daca ai face un calcul mai simplu ai vedea ca Netcity percepe 20-30 euro/iesire la bloc iar intr-un bloc sunt 40-200 de apartamente/garsoniere. Unde dracu creste pretul? Si cu cit? Cu 50 centi pe apartament? Tu esti serios sau ai lipsit la matematica elementara?

        Bafta .
        • -1 (1 vot)    
          Nu se abereaza (Marţi, 26 mai 2009, 21:30)

          Isepist [anonim] i-a raspuns lui sasha

          Daca cititi cu atentie ce scrie in site-ul Netcity pare chiar frumos. Dar...
          a) Netcity nu are retea de fibra optica. Construieste o retea de tuburi in care sunt mai multe tubete de 1cm. Aceste tubete sunt inchiriate cu 80EUR/luna/km la provideri. Providerii trebuie sa introduca prin tubete microfibra. Adica se va construi alta retea fata de cea actuala. Plus restul echipamentelor care vor trebui locate in Nodurile centrale si in cele de distributie. Contra altor chirii.
          b)Apoi la fiecare bloc (scara de bloc) se inchiriaza cu 15EUR/luna 2 fibre pentru bransament. La o scara de 20-44 apartamente daca sunt 2-4 provideri numarul de abonati (50-60%acoperire) se aduna ceva costuri per abonat numai din cei 15EUR/luna.
          c) Providerii se plang ca nu au fost consultati in privinta unei arhitecturi functionale pentru o retea de fibra optica care sa poata transporta catre utilizatori semnal Video, Internet si Telefonie. Astfel ca ce au construit pana acum nu se poate folosi.
      • +2 (2 voturi)    
        Da (Marţi, 26 mai 2009, 21:32)

        Anton [anonim] i-a raspuns lui ginel

        Da, mi-ar conveni sa am un oras fara fire, chiar daca pretul internetului ar creste.

        Desi cu 45 euro pe luna iti iei in Germania un abonament flat rate de 7.2 Mbps pe care poti sa-l folosesti oriunde ai acoperire la telefonul mobil (deci practic oriunde). Evident, pentru retele fixe este mult mai ieftin.

        Pentru cei interesati:
        http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_impotriva_firelor_din_bucuresti-p26743051.html
      • 0 (2 voturi)    
        Raportul ppret/calitate (Marţi, 26 mai 2009, 21:42)

        Evaluare [anonim] i-a raspuns lui ginel

        Ti-ar conveni perpetuarea actualei stari de fapt, care consta in slutirea orasului, dar si in afisarea unei imagini deplorabile si dezolante a acestuia?! Si asta - vezi Doamne! - in ideea unui pret asa-zis "derizoriu"; la asemenea "derizorii" preturi, vom avea "onoarea" unor servicii de calitate... pe masura!
      • 0 (0 voturi)    
        Si hirtia igienica costa nu-i asa? (Miercuri, 27 mai 2009, 5:56)

        Bufnitza Duminicala [anonim] i-a raspuns lui ginel

        Si hîrtia igienica costa nu-i asa?

        O cumperi pentru ca trebuie sa fii curat, igienic și sa nu puți.

        La fel, si imaginea orasului are nevoie de fel de hirtie igienica: adica sa se faca curat peste tot pe strada, pe stilpii si in educatia oamenilor.

        Costa dar se merita.

        Dar cred ca in cazul tau te putem lasa cu toate cablurile caci nu-i asa Ginel vine de la ginitor de Colentina.
    • 0 (0 voturi)    
      @ sasha (Miercuri, 27 mai 2009, 3:44)

      moi [anonim] i-a raspuns lui Sasha

      Frate mi se pare ca esti din alt film. Pana la urma daca citeai bine e o problema de legalitate. Cat despre 'restul sa dispara' ar fi simplu dar iarasi este o problema, tot de legalitate (dupa cum se scrie mai sus, se poate citi).
      • +1 (1 vot)    
        Du-te bai... (Miercuri, 27 mai 2009, 10:51)

        Sasha [anonim] i-a raspuns lui moi

        Pustiulica, ca presupun ca nu ai mai mult de 20 de ani la cit de fantasmagoric vorbesti, am lucrat in telecom 10 ani. Stiu TOATE, repet TOATE, manevrele si porcariile facute de participantii la piata telecom. Mai stiu si cine a inceput nebunia asta cu fibre si cabluri pe stilpi, dupa oligopolul detinut de RDS si UPC, cind cereau pe un mb 800 USD. Problema este ca atunci era ok stilpii, acum a scapat de sub control situatia. Nu mi se pare normal sa merg pe strada cu copilul de mina si sa imi cada vreun stilp in cap. Au fost atitea cazuri. Asa ca maturizati-va si lasati-o dracului de treaba sa se intimple. In telecom vor rezista firmele cu putere financiara, PUNCT. Iar Bucurestiul trebuie sa arate ca o capitala europeana ce pretindem ca suntem, daca nu ... putem sa ne inrudim cu prietenii asiatici. Daca ar fi dupa mine as interzice si antenele de satelit de la balcoane si cablurile utp care fac blocul sa arate ca un brad de craciun cu ghirlande, dar aici mai e mult de mincat si ar trebui sa ne mai educam putin ca sa ne dam seama ca nu e frumos asa ceva si estetic.

        Bafta maxima.
  • +1 (3 voturi)    
    harta netcity (Marţi, 26 mai 2009, 18:55)

    ginel [anonim]

    Eu am cautat harta netcity sa vad si eu pe unde au tras fibra si pe site-ul lor www.net-city.ro e din parti.
    Pana nu sunt capabili sa acopere Bucurestiul si sa faca lucrurile decente, nu e ok sa dea firele jos.
  • 0 (4 voturi)    
    Netcity (Marţi, 26 mai 2009, 19:50)

    Zeus [anonim]

    NetCity e o smecherie pentru prietenii Tariceanului. UTI, Patriciu (vedeti cine a produs tuburile) samd si pentru vechii prieteni din 1996-2000 tot ai Tariceanului...ma refer la grecii de la OTE (ca doar Tariceanu le-a dat GRATIS la greci canalizatia RomTelecom, in care teoretic are voie orice operator sa bage cabluri, dar practic nu poate nimeni, "ca nu corespunde proiectul cu ce vrea RomTelecom"). E o porcarie pentru industria telecom din Bucuresti. Hotii, ca multe altele...d'alde Romania.
    • +1 (3 voturi)    
      Sa nu fie smecheria (Marţi, 26 mai 2009, 21:12)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Zeus

      Sa nu fie smecheria si mai mare:
      1) Primaria face un regulament ilegal si il pune in aplicare
      2) UTI incheie noi contracte cu operatorii
      3) Operatorii dau in judecata primaria si castiga o gramada de bani

      Si uite asa UTI e fericit, operatorii sunt fericiti, anumite persoane din primarie sunt fericite, iar platitorul de taxe va plati toate oalele sparte.
    • 0 (0 voturi)    
      revolution (Marţi, 26 mai 2009, 22:06)

      devil [anonim] i-a raspuns lui Zeus

      tariceanu nu are nici o treaba cu securistul URDAREANU (UTI). nici patriciu. SECURISTUL URDAREANU ESTE CU CONU ALECU (TUNDE OAIA SI BERBECU`) si GEOANA , BAIATUL DE BANI GATA. baieti de primaverii , slugoii lui ceausescu .au ramas cu mentalitatea
  • +1 (3 voturi)    
    monopooool (Marţi, 26 mai 2009, 20:20)

    neamih [anonim]

    in 20 de ani nu au fost in stare sa puna ban la ban sa faca ei reteaua, atunci sa vina altu si sa faca monopol! au distrus orasul si stalpii si nimeni nu ii trage la raspundere!!!!! asa ca hotii nehotii intre privati nu ma intereseaza. pe domeniul public sa fie curat si civilizat si respectat. basca, in ultimii doi ani cablurile au ajuns si pe jos sa calcam pe ele si pe nimeni nu intereseaza!!!!
    • +1 (1 vot)    
      Cabluri pe stalpi (Marţi, 26 mai 2009, 21:38)

      Isepist [anonim] i-a raspuns lui neamih

      Problema cu numarul mare de cabluri pe stalpi in Bucuresti s-ar putea rezolva daca s-ar permite fiecarui provider sa aiba 1-2 cabluri maxim intre 2 stalpi. Ar trebui sa reorganizeze cu cabluri cu mai multe fibre.
      Nu sunt chiar asa de multi raspanditi la nivel de Bucuresti. Problema este ca 50-60% din cabluri sunt abandonate. Ele ori au apartinut unor provideri cumparati de altii si apoi abandonate (si din lipsa de planuri cei noi nu stiu care sunt cablurile lor), fie au deservit abonati care intre timp s-au debransat si cablurile au ramas pe stalpi. S-au s-a trecut la fibra optica si s-au abandonat cablurile RF folosite in trecut.
      Din acest punct de vedere actiunea Primarie este salutara. Se merge cu providerii autorizati si daca ei zic ca nu e al lor se taie.
      Nu este corect in schimb politica de a nu se mai incheia contracte de inchiriere.
      Ceilalti care au tras cabluri noaptea fara aprobari chiar nu pot ridica pretentii. Este cazul la majoritatea retelelor de cartier care au abonamente mici din lipsa de costuri de exploatare a retelei.
      • 0 (2 voturi)    
        NO COMMENT (Marţi, 26 mai 2009, 23:33)

        Sasha [anonim] i-a raspuns lui Isepist

        Domnule ISEPIST,

        1. Incercati sa mai invatati gramatica limbii romane, este mai simpla ca un CCNA sau CCNP (cum sa nu stiti ce sunt astea ... sun chestiile alea care se ocupa cu chestiile alea cu beculete care clipocesc :))
        2. Am dezvoltat retele pentru ISP in Romania timp de 10 ani, stiu cu ce se maninca, stiu ca Dorel lucreaza si in telecom, stiu ca voi acesti "isepisti" ati ajuns atit de jalnic incit montati switchuri/huburi in cutii de plastic pe stilpii Enel in lipsa de spatii tehnice din 200 in 200 de metri.
        3. Cablurile aeriene sunt o porcarie, incearca sa mai calatoresti prin lume (lumea civilizata) si spune-mi unde vezi tigania de la noi.
        4. In BucurestI NICIO FIRMA nu are APROBARI pentru cabluri AERIENE, termina cu prostiile care le scrii aici, actiunea PRIMARIEI este salutara, legala si de bun simt. Uita-te pe Bdul Decebal si Bdul Unirii cite cabluri ati lasat atirnate voi "isepistii" si cita mizerie pricinuiti acestui oras.
        5. Prefer sa platesc 100 euro la un abonament de internet, si sa il impart cu vecinu de la 5, decat sa va mai vad pe voi cum va dezmatati pe acesti stilpi din Bucuresti.
        6. Ce cifra de afaceri ai? In ziua de azi oricine are o retea de UTP de 200 de oameni este ISEPE. Mai du-te domle la munca, munca aia grea, si nu mai pacali lumea cu adaos de 500%. Ne-am cam saturat.
        7. JOS CU CABLURILE DIN BUCURESTI. AVEM NEVOIE DE O CAPITALA CURATA SI OXIGENATA, DESCONGESTIONATA DE TRAFIC SI PROSPERA. PUNCT.
        8. Oare Garda Financiara mai functioneaza in tara asta sa faca niste controale la acesti zisi ISEPE?

        Cu deosebit respect,
        Sasha Romanov
  • -3 (3 voturi)    
    praf in ochi (Marţi, 26 mai 2009, 22:02)

    devil [anonim]

    dar cu gsp -ul cum ramane ? in loc sa faca dreptate consiliul concurentei mai binecuvanteaza un monopol. al primariei si al securistilor (pe vechi) si evazionistilor (pe nou) , intr-un cuvant tradatorilor de tara de la UTI. Fraierii , abonatii la cablu vor plati un nou bir .pe net city , care va intra direct si nealterat in buzunarul smecherilor de dorobanti. sa dispara cablurile de pe stalpi inclusiv cele ale electrica (sau cum se numesc acum) si ai romtelecom.
  • 0 (0 voturi)    
    foate bine (Miercuri, 27 mai 2009, 9:31)

    liviu_ [utilizator]

    sa le taie...
    sper ca in cel mai scurt timp firele sa fie prin pamant, sa nu mai atarne fire prin bucuresti
  • +1 (1 vot)    
    NUUU (Miercuri, 27 mai 2009, 10:54)

    Je [anonim]

    mai bine sa faca reteaua de fibra sa fie functionala si testata, apoi sa taie firele vechi :)
    Ma gindesc ca o sa raminem fara acces internet si nu o sa fim prea veseli.

    stiati ca dacii aveau wireless ?
    in italia -au gasit fire de cupru in pamint deci romanii aveau retea UTP la noi un s-a gasit nimic deci dacii aveau wireless :)

    poate trecem si noi pe wireless precum dacii :)
    • 0 (0 voturi)    
      =)) (Miercuri, 27 mai 2009, 13:13)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Je

      sa trecem la wireless, dar nu precum dacii ca e grav :P
  • 0 (0 voturi)    
    Jos tot :) (Miercuri, 27 mai 2009, 13:55)

    Florin [anonim]

    aveti niste pretentii care sincer nu cred ca va intereseaza.... reteaua NET-CITY tine de la Unirii pana la Alba Iulia, Alba Iulia -Scoala 80 stanga dreapta si Alba Iulia - Agip (piata muncii) + Mircea Bravu la fel stanga dreapta.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version