N97, raspunsul Nokia la iPhone 3G, la vanzare in peste 75 de tari din iunie

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 2 iunie 2009, 13:29 Economie | Telecom

Nokia N97
Foto: Nokia.com
Nokia a inceput marti livrarile telefonului N97, terminal asteptat sa fie varful de gama N-Series al producatorului in 2009 si un rival pentru iPhone 3G al Apple, a anuntat un oficial al companiei citat de Reuters. Conform informatiilor Nokia, N97 va incepe a fi vandut in aceasta luna in peste 75 de tari.

N97, inzestrat cu ecran tactil de 3,5 inch, tastatura QWERTY, camera foto de 5 megapixeli si capacitate de stocare de pana la 48 GB, va costa potrivit estimarilor facute de Nokia in luna decembrie a anului trecut, cand a prezentat acest terminal, circa 550 euro inainte de taxe si subventii.

In acelasi timp, terminalul va oferi acces direct la Ovi, magazinul online al Nokia cu software si continut pentru telefoanele mobile, lansat luna trecuta la nivel global pentru circa 50 milioane de utilizatori, in incercarea producatorului de a urma succesul inregistrat de Apple cu App Store.

Mai multe detalii aici.


Citeste mai multe despre   






















5976 vizualizari

  • -1 (9 voturi)    
    Raspuns balbait (Marţi, 2 iunie 2009, 14:22)

    Jiji [anonim]

    De cativa ani, Nokia, HTC, Sony Ericsson si alti producatori cazuti in dizgratie incearca sa vina cu "raspunsuri" la IPhone. Rezultatele sunt niste terminale grosolane, cu un soft instabil si plin de probleme, cu durata mica de viata a bateriei si suport software indoielnic, toate acestea la niste preturi enorm mai mari decat Apple.
    Cred ca Steve Jobs rade de se prapadeste cand vede initiativele acestea bicisnice.
    • 0 (8 voturi)    
      IPhone < HTC (Marţi, 2 iunie 2009, 14:42)

      BX [anonim] i-a raspuns lui Jiji

      IPhone pierde in fata HTC. Nu-s asa de meseriasi precum se cred. Iar ca fapt divers, daca nokia e varza nu inseamna ca si restul sunt la fel. Modelul de top de la S.E. are camera de 12 MP, de exemplu.
      • +2 (4 voturi)    
        nokia e varza?! (Marţi, 2 iunie 2009, 14:59)

        macchiavelli [anonim] i-a raspuns lui BX

        mai baieti... mai atenti cu ce scrieti :)))))
        daca si Nokia e varza...... corect ar fi sa asteptati sa iasa pe piata N97, sa vedeti ce stie sa faca si dupa aceea sa dati verdictul (daca e sau nu e varza).
        • +1 (5 voturi)    
          dupa N96... mai bine nu... (Marţi, 2 iunie 2009, 15:48)

          vikingul [utilizator] i-a raspuns lui macchiavelli

          ... tocmai ce mi-am lasat in service N96-ul si nu m-as supara prea tare daca nu o sa il mai repare ca m-am saturat. Pai daca fostul flagship era asa de varza cu bateria ca nu prea reuseam sa scot nici 24 de ore din ea (si asta in modul power-save fara navigat pe net si maxim 10 minute vorbite - intai am crezut ca ii stricat, ca ei mint in reclama cu, dar apoi m-au lamurit ca asta e N96), apai nu prea mai am chef de urmatorul experiment de la Nokia. Pai N97 asta e practic primul telefon care se vrea serios cu touchscreen de la Nokia, dar si touchscreen-ul ala e rezistiv deci o pacoste, plus o interfata noua, dar bazata tot pe Symbian-ul ala obosit. Si sa nu mai vorbim de ce "succes" au avut cu lansarea Ovi.

          Daca nu ati auzit barfele, se vorbeste ca pe cand N97 ar trebui sa fie in buzunare, un nou iPhone ar putea fi lansat. Si Apple nu se zgargeste si se pare ca vor fi imbunatatite bateria, procesorul, memoria, display-ul, GPS-ul si asa mai departe. Asa ca, raspunsul Nokia la iPhone-ul ala de anul trecut mi se pare un pic ridicol.

          Am fost fan Nokia mult timp si N95 mi se pare poate cel mai bun telefon pe moment, dar elefantul asta se misca mult prea incet pentru a-si pastra pozitia de piata pe care o are. Apple mi se pare in fata acum si tot pe val. Apoi Nokia sigur or sa aiba cosmaruri si din cauza Androizilor.
      • -2 (8 voturi)    
        Corect (Marţi, 2 iunie 2009, 15:34)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui BX

        Asta inseamna ca un telefon este de top, camera de 12 megapixeli.
        Fraier esti, rahat iti vand cu alte cuvinte.
        6 megapixeli sunt super suficienti pentru majoritatea oamenilor, chiar prea mult avand in vedere ca nici 1% din astia nu-si scot pozele pe hartie si in nici un caz ceva mai mare decat un A4.
        Cascati ochii, un telefon in ziua de azi trebuie sa fie in primul rand o platforma foarte buna de facut programe pentru ea si Apple la categoria asta le-a umflat botul la toti, mai ales cu Apple store. Ca sa nu mai zic de megaesecul Google cu Android si aplicatiile lor basite scrise in java. Dupa ce ca telefoanele oricum sunt limitate, mai vii si pui si o masina virtuala pe el. Mega inteligenta, ce sa mai spun.
        Alta tampenie pe care nu o inteleg, de ce fiecare producator are mii de modele de telefoane? Va dati seama cat timp se pierde cu design-ul, testarea si mult mai important compatibilitatea aplicatiilor? Eu ca programator, de ce trebuie sa fac aceeasi aplicatie pentru 10 modele cu specificatii diferite? Dar nu, trebuie sa multumim prostul din fiecare, ca fiecare e unic in felul sau, corect, unul mai prost ca altul...
        • +4 (4 voturi)    
          incorect... (Marţi, 2 iunie 2009, 16:04)

          vikingul [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

          desi sunt de acord cu ce zici de cei 12 MP, totusi tonul tau o cam ia razna.

          Pe deasupra, nu prea ai dreptate:
          - Android nu este deloc un esec. Poate nu a avut succesul initial comparabil cu al iPhone-ul, dar daca te uiti un pic la ce telefoane noi se vor lansa in curand si numeri o sa vezi ca Android este chiar pe val. Chiar si SE vede singura scapare in migrarea la Android.
          - Google nu vinde telefoane, doar stimuleaza piata
          - Android este inca in versiunea cu nr 1.x, asa ca nu compara cu 9.3, 6.5 sau 2.2.1
          - daca esti programator ar trebui sa stii ce masina virtuala ii acolo, ca nu ii aia de la Sun, ce optimizari are si ca de faptul telefonul ala ruleaza un Linux optimizat pentru telefon.
          - telefoanele nu mai sunt chiar asa de limitate. Daca nu te-ai prins, si Intel va intra in curand pe piata asta si este foarte probabil ca in cativa ani sa avem putere din clasa Atom. Problema este (inca) la baterie.
          - la sfarsit iti dai cu stangu'n dreptu'. Scopul Android-ului este exact ce vrei - unificarea platformei telefoanelor. Un fel de standard "IBM PC" daca vrei. Chiar mai mult, acum se lanseaza o gramada de netbook-uri cu Android, impingand platforma mai departe.

          Pe deasupra acum trebuie sa faci aceeasi aplicatie de 10 ore pt ca SE/Microsoft/Nokia/Apple erau intr-o piata specializata si costurile de software erau nesemnificative. Dar asta se va schimba si Android nu este doar "inca" o platforma, ci potential cea convergenta. Si nu vad de ce in cativa ani nu o sa poti sa rulezi exact acelasi cod Android si pe iPhone (tot un *nix ca OS) sau PC.
          • 0 (0 voturi)    
            De la teorie pana la realitate. (Miercuri, 3 iunie 2009, 11:26)

            Cristi [anonim] i-a raspuns lui vikingul

            In teorie suna bine, dar dupa 5 ani de lucrat pe telefoane cu Java, Brew, Symbian si Windows Mobile, mai nou Iphone OS, Java ramane cea mai penibila solutie, fie ea de la Sun sau din alta parte. Telefoanele sunt foarte limitate, degeaba te imbeti tu cu apa calda.
            Android nu va fi convergenta, va fi doar una dintre platforme, alaturi de Windows Mobile, Symbian si Iphone OS, asta e realitatea.
            Deocamdata, pentru programatori, cea mai rentabila platforma este Iphone OS si din punct de vedere al usurintei in dezvoltare si ca performante ale telefonului (putin mai rapid ca un Nintendo DS).
    • +3 (5 voturi)    
      raspuns de jiji :) (Marţi, 2 iunie 2009, 15:03)

      pehash [anonim] i-a raspuns lui Jiji

      Intr-adevar este dificil sa dezvolti un terminal care sa aiba succes la toate categoriile de consumatori. Steve Jobs a ales categoria Jiji.. care are impresia ca un iPhone (care se vinde fara abonament la Orange Romania cu 500 euro) e super ieftin pt ca l-a cumparat cu abonament pe nshpe ani.
      • 0 (4 voturi)    
        corect (Marţi, 2 iunie 2009, 16:09)

        vikingul [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Bucata aia de piata "Jiji" exista totusi si se pare ca aduce profituri de miliarde pt Apple. Profituri pe care Nokia practic le-a pierdut si acum se zbat sa ramana in top.
      • 0 (0 voturi)    
        nimic nu e perfect... (Miercuri, 3 iunie 2009, 11:14)

        cabernet [anonim] i-a raspuns lui pehash

        lasa-l pe "jiji" in pace ca are durerile lui acum. Eu tot credeam ca IPhone era de fite dar mi-am luat unul in toamna cu 200EUR(fidelizare) si sunt foarte multumit de el. Este pe departe cel mai reusit touchscreen si 80% logic gandit. Bateria tine bine, poti sa te uiti si la filme si sa folosesti foarte usor emailul si browsingul. Asta cu aplicatiile office nu tin pe telefoane mobile. Aratati-mi pe cineva care lucreaza cu fisiere excel sau word pe mobil?!AM avut un HTC TytnII si nici nu se compara cu IPhone, bani dati aiurea. Avantaje IPhone: usor de utilizat,folosit email, internet browsing,bateria tine binisor,poti sa te uiti la filme la o calitate excelenta 480p, arata bine. Dezavantaje: interconectivitate mai proasta ca celelalte telefoane, nu poti sa-l folosesti ca mediu de stocare ca pe un card usb simplu, nu are conexiune de muzica prin bluetooth. Eu cred ca el este gandit ca un device separat, sa nu mai folosesti si altceva.
  • 0 (0 voturi)    
    IPhone si N97 (Marţi, 2 iunie 2009, 17:35)

    Victor [anonim]

    Eu am avut N96 si IPhone - de amandoua am fost nemultumit din diverse motive:
    N96 nu prea e compatibil cu majoritatea aplicatiilor cu care vreau eu sa ma sincronizez de pe PC. In plus necesita diverse instalari de soft proprietar de la Nokia care nu merge bine. Nici ca ergonomie nu mi-a placut.
    IPhone e ok ca interfata mai ales pe partea de touch dar din cand in cand se blocheaza. Nu foarte des insa. Poblema e ca nici el nu se prea impaca bine cu Microsoft unde am au majoritatea datelor care ma intereseaza.
    O alta problema neplacuta si la N96 si la IPhone este faptul ca sunt mari si grele - mult mai mari si grele decat niste telefoane simple. Trag buzunarul in jos...
    De vreo 2 luni am un HTC Diamond care pana acum imi pare excelent. Partea de touch este probabil putin sub IPhone dar e f f f apropiata. In plus are niste dimensiuni absolut finute comparate cu IPhone si sta in buzunar ca un telefon normal. In acelasi timp imi place ca are Windows si merge ca uns cu fisiere office, PDF, addressbook si mai toate chestiile de pe PCul meu conectandu-se prin bluetooth sau usb. E placut ca are windows si e si mai placut ca interfata HTC aproape ascunde complet interfata de Win si il face operabil din degete. Deocamdata asta este alegerea mea si o sa il pastrez, mi se pare cel putin doua clase peste IPhone ca sa nu mai vorbim de Nokia. Nokia e departe la terminale de acest gen.
    • 0 (0 voturi)    
      pb cu iphone... (Marţi, 2 iunie 2009, 23:36)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui Victor

      ... am avut si eu in trecut. Dar de la un firmware 2.x s-au cam rezolvat. Acum se mai blocheaza din cand in cand, dar nu mai rau ca altele. Ce e mai rau ii ca sunt mai vizibile blocarile deoarece nu prea poti da jos bateria sa faci un reboot in cateva secunde.

      In rest, de cand cu 2.x, merge si cu exchange, vpn-uri si inca nu am gasit vreun document (chiar si ultimele office-uri .???x) pe care sa nu le pot vizualiza. Intr-adevar, mai sunt o gramada de chestii de imbunatatit, dar iti recomand un upgrade.
  • -1 (3 voturi)    
    HTC (Marţi, 2 iunie 2009, 19:43)

    sorin [anonim]

    Daca toti din cei care au scris pana acum ar fi power useri de HTC Touch HD ar realiza ca atat Iphone cat si Nokia au ramas mult in urma Ultimul program care l-am instalat de o saptamana imi da voie sa ma joc cu frecventa procesorului din telefon astfel incat ,daca nu-l folosesc sa scada frecventa si implicit si consumul de baterie(am ajuns sa ma tina bateria 7 pana la zece zile)Pana vei ajunge sa faci cu Nokia si Iphone ce poti realiza cu HTC mai curge multa apa pe Dunare,nemaivorbind de caracteristicile tehnice ale HTC-ului.Asa ca cine este instruit evolueaza spre HTC cine nu moare cu Nokia iar cine vrea stil si fite fara performante cumpara Iphone.Android este prea verde ca sa emita pretentii,mai vedem.
    • 0 (0 voturi)    
      htc hd (Marţi, 2 iunie 2009, 22:49)

      hd [anonim] i-a raspuns lui sorin

      trimite-mi si mie adresa de unde pot descarca programul de care vorbesti ptr HTC HD
    • +2 (2 voturi)    
      ... degeaba... (Marţi, 2 iunie 2009, 23:44)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui sorin

      ... daca nu ai fi limitat de sistemul ala de operare. Ca sa compari putin telefoanele la capitolul uzabilitate, incearca sa dai un telefon in timp ce conduci (don't try this at home kids!). Asta cam arata cat de complicat este sa dai un telefon, adica exact pt ce l-ai cumparat. Ca de under/over-clocking eu unul nu am chef...

      WinMo - te cam sinucizi! - trebuie sa folosesti musai 2 maini pt ca butoanele sunt mici, pe o interfata facuta pt mouse, dar unde ai nevoie de stylus.

      iPhone - te descurci cu o mana, dar tot trebuie sa te uiti la el pt ca nu ai nici un feeling de pozitia butoanele, ceea ce iti cam distrage atentia.

      Nokia (pre N97) - ai markere pe taste care iti permit sa te descurci fara sa te uiti macar la el.

      Partea faina la HTC este ca deja au dat-o (si) pe Android ;-), care desi la inceput de drum, are potential.
      • 0 (0 voturi)    
        chiar ca degeaba.. (Miercuri, 3 iunie 2009, 14:36)

        pehash [anonim] i-a raspuns lui vikingu

        nokia/winmo au apelare vocala. nu trebuie decat sa nimeresti butonul de apelare si sa-l tii apasat cateva secunde.
        la iphone trebuie sa instalezi o aplicatie separata pentru a avea aceeasi facilitate. daca o platesti sau nu.. tu stii mai bine.
        in plus, daca intr-adevar vrei sa vorbesti in masina folosesti o casca bluetooth sau cu fir, nu te apuci sa-ti cauti prin buzunare telefonul. evident asta daca nu cumva esti categoria jiji... utilizatorul clasic de iphone :)
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Marţi, 4 august 2009, 7:01)

    Florin [anonim]

    eu traiesc cu un n95 8gb..singurul "return of the king" de pe gsmarena.com..e vechi si greu..dar functiile sale sunt de de top..mai ales daca iti upgradezi softul la zi..esti sef..
    acum sincer m.am plictisit de el si ma tot gandesc ce sa imi iau bun..de pe urma la n95 am avut numai satisfactii si recunosc ca mia placut sa ma "dau smecher" cu el..a meritat..a tinut..oricum iphone in niciun caz..ma rezolv cu un 5800 xpressmusic pana cand mai scade pretul la n97 si astept sa vina bomba de la nokia..
    sunt fanul lor si sincer cred ca pregatesc ei ceva care sa aiba succesul lui n95..pace!
  • 0 (0 voturi)    
    nokia n97 vs iphone 3gs (Joi, 5 noiembrie 2009, 23:08)

    misike [anonim]

    am n97de cand a iesit pe piata, am si iphone 3gs.dar iphonu are un avantaj de ecran(scren touch-ul e mult mai bun ca la oricare telefon cu sctren touch).dar are si iphonu dezavantaje; nu are camera foto mai mare makar de 5mp nu are blit,nu are slot ptr card,si mai is multe chesti in aplicatii,itunes e mai bun ca ovistore.iphone nu are video call.deci ptr mine e cel mai tare (Nokia N 97 Winer)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri