Ministerul Comunicatiilor a finalizat strategia care promite telefonie fixa pentru fiecare roman pana la sfarsitul lui 2012

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 5 iunie 2009, 19:01 Economie | Telecom

Fiecare roman ar trebui sa-si permita pana la sfarsitul lui 2012 servicii de telefonie fixa, prin retele de telefonie fixa sau mobila, promite strategia nationala privind serviciul universal, document finalizat vineri, potrivit Ministerului Comunicatiilor. Noua strategie, prin care se renunta la instalarea de telecentre in localitatile fara acces sau cu acces redus la retele publice de telefonie, urmareste reducerea decalajului tehnologic intre rural si urban, in conditiile in care doar jumatate din gospodariile din Romania beneficiaza de acces la reteaua publica de telefonie la un punct fix, insa 60% dintre aceste gospodarii se afla in mediul urban.

Serviciul universal este un concept reprezentand dreptul utilizatorilor finali de a beneficia de furnizarea unui set minim de servicii, la un anumit nivel de calitate, indiferent de localizarea geografica a utilizatorului si la tarife accesibile.

Strategia vine in contextul in care utilizatorii romani de la orase beneficiaza de o mai mare diversitate a ofertei de servicii fata de utilizatorii din mediul rural, care se confrunta fie cu problema posibilitatii limitate de alegere, avand la dispozitie un singur furnizor sau un numar restrans de furnizori pentru majoritatea serviciilor, fie cu problema lipsei accesului la mijloacelor de comunicatii, in situatia in care se afla in afara ariei de acoperire a retelelor de comunicatii electronice.

Principalele obiective ale acestei strategii:

  • Asigurarea pana la data de 31 decembrie 2012 a accesului la reteaua publica de telefonie, la punct fix, pentru fiecare cetatean al Romaniei;
  • Asigurarea serviciului de informatii privind abonatii si punerea la dispozitie a registrelor abonatilor;
  • Asigurarea accesului la telefoanele publice cu plata;
  • Asigurarea de conditii egale pentru utilizatorii cu handicap

Prin noua strategie se va miza pe dezvoltarea de infrastructura si se va renunta la solutia telecentrelor. Aceasta s-a derulat in perioada 2004-2008, timp in care arbitrul telecom (in prezent denumit ANCOM) a organizat 7 licitatii pentru instalarea de telecentre in 633 de localitati din mediul rural fara acces sau cu acces redus la retelele publice de telefonie, 7 operatori fiind desemnati furnizori de serviciu universal, avand obligatia de a oferi locuitorilor servicii de telefonie, fax si acces la internet.

Ministerul Comunicatiilor a mai anuntat ca noua strategie are un nou model de finantare astfel ca fondul pentru serviciul universal va fi colectat dupa organizarea procedurii de licitatie, cand se cunoaste deja suma necesarã pentru finantarea serviciului universal. Ulterior, ANCOM va proceda la colectarea acestei sume de la operatorii si furnizorii de comunicatii electronice.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

548 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Mai cititi despre strategie (Vineri, 5 iunie 2009, 21:02)

    Balki [anonim]

    Textul de mai sus numai a strategie nu suna.
    In primul rand, nu s-au declarat prioritatile, sau aspectele importante pe care strategia le are in vedere. Se specitica (corect) ca se vrea accesul la telefonie a fiecarui roman.
    In al doilea rand, o declaratie ce vizeaza un termen de 3 ani e mai mult un plan de masuri decat o strategie. Strategiile vizeaza un temen lung, de la 10 ani in sus.
    Trei, strategia asta e de rasul curcilor pentru ca nu ia in considerare evolutia societatii actuale, ci o situatie utopica in care toata lumea s-ar grabi sa-si puna telefon fix - foarte putina lume isi mai instaleaza astazi telefoane acasa, toti folosesc mobilul, iar in cele din urma teleonia fixa va disparea cu totul. Cei din ministerul comunicatiilor se pare ca sunt lipsiti de viziune.

    Avem, pare-se un talent innascut de a da banii pe ceea ce nu este prioritar, si ma gandesc ca acest program este facut doar ca actualul guvern sa mai bage niste bani in conturile romtelecom. pacat
    • 0 (0 voturi)    
      Te inseli (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 22:06)

      sor [anonim] i-a raspuns lui Balki

      telefonia fixa nu va disparea in urmatorii, cel putin 50 ani... sunt multe motivele si nu avem aici spatiu sa detaliem de ce... viteza, fiabilitate, securitate a datelor, etc...
  • -1 (1 vot)    
    poate ca... (Vineri, 5 iunie 2009, 22:42)

    mamalustefancelmare [utilizator]

    ...nu vreau fixa..
  • 0 (0 voturi)    
    pfff (Miercuri, 10 iunie 2009, 11:35)

    vali [anonim]

    Ce dracu sa bage in buzunarele romtelecom! am asteptat jumatate de an sa-mi bage romtelecomul linie fixa! In cele din urma mi-a bagat dupa ce le-am facut vre-o 10 reclamatii.
    Noi taranii nu avem nevoie de tehnologie, toti se inghesuie la orase. La capitolul telefonie fixa la mine in comuna as putea sa fac si un top:
    no 1 - Zapp
    no 2 - Vodafone
    no 3 - Romtelecom


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version