Investigatia asupra caderii retelelor de telefonie: Operatorii trebuie sa-si extinda sistemele de prioritizare a apelurilor la 112

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 9 iulie 2009, 16:29 Economie | Telecom

Toti operatorii de telefonie ar trebui sa-si extinda in perioada urmatoare sistemele de prioritizare a apelurilor la numarul unic de urgenta 112, pentru a fi evitate congestiile in retele aparute in situatii precum cea a cutremurului din 25 aprilie, considera autoritatea de reglementare in telecomunicatii, la finalul anchetei efectuate asupra furnizorilor de telefonie. Masurile suplimentare ar trebui aplicate numai in situatii de urgenta, pentru evitarea cresterii costurilor pentru operatori si implicit pentru utilizatori.

„Pentru a trata mai eficient in viitor congestii precum cea din seara zilei de 25 aprilie am solicitat introducerea de catre toti operatorii a unor proceduri de prioritizare suplimentare, care insa ar trebui aplicate numai in situatii de urgenta. Respectam in acest fel principiul proportionalitatii si evitam cresterea disproportionata a costurilor pentru operatori, costuri care s-ar reflecta in facturile utilizatorilor finali”, a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.

Mecanismele de prioritizare a apelurilor 112 variaza de la un operator la altul

Investigatia extinsa aupra operatorilor de telefonie a stabilit ca operatorii aveau implementate, la data cutremurului, diverse mecanisme si proceduri menite sa optimizeze tratarea apelurilor catre serviciul de urgenta 112.

"Investigatiile au aratat ca numarul si eficienta mecanismelor implementate variaza de la un furnizor la altul, in functie de tipul retelei si de echipamentele utilizate, dar si faptul ca aceste mecanisme nu pot solutiona complet problema apelurilor nefinalizate in situatii de congestie a retelei cauzate de cresteri masive si bruste a numarului de apeluri", a anuntat autoritatea.

Operatorii vor raporta periodic catre arbitrul telecom traficul la 112

Autoritatea a mai anuntat ca va monitoriza modul in care operatorii de retele si servicii de comunicatii asigura transmiterea in mod neintrerupt, cu prioritate, catre Sistemul National unic pentru apeluri de urgenta (SNUAU) a apelurilor catre serviciul de urgenta 112.

Procedura de monitorizare prevede ca operatorii vor furniza catre Autoritate un raport periodic privind traficul catre 112, care va cuprinde valorile datelor de trafic citite in ziua si ora de trafic maxim stabilite de ANCOM, in functie de structura de trafic din ultimul an specifica fiecarei retele. Pe baza acestor informatii se va putea calcula gradul de serviciu acceptat, precum si ponderea apelurilor spre 112 din totalul de trafic si ANCOM va putea solicita ajustari ale parametrilor de functionare ai mecanismelor de prioritizare.

Aceste rezultate si propuneri au fost transmise Ministerului Comunicatiilor, "inclusiv propunerea de modificare a prevederilor legale in vigoare, astfel incat legea sa diferentieze intre procedurile aplicabile in cazul rutarii apelurilor catre serviciul de urgenta 112 in situatii de functionare normala a retelei si cazurile care pot fi considerate de urgenta, adica pot determina cresteri neasteptate si anormale ale volumului de trafic prelucrat, inclusiv trafic catre 112, in perioade scurte de timp".

Autoritatea sustine ca "aceste cazuri trebuie clar definite, eventual in functie de gravitate, iar procedurile aplicabile trebuie sa fie corespunzatoare cazului identificat si declansate atunci cand situatia de urgenta se produce".

Cutremurul care a cauzat investigatia

In urma unui cutremur declansat pe 25 aprilie, romanii s-au aflat in imposibilitatea de a suna de pe telefonul mobil la numarul unic de urgenta 112 "pentru un timp foarte scurt", potrivit declaratiilor ministerului comunicatiilor. Ancheta initiala a arbitrului telecom a depistat ca in perioada imediat urmatoare cutremurului s-au inregistrat congestii semnificative de trafic ce au dus la respingerea a pana la 60% dintre apelurile initiate.

Majoritatea dificultatilor s-au produs in prima ora dupa cutremur si au fost cauzate de congestiile masive inregistrate in cazul telefoniei mobile. Autoritatea a atentionat ca retelele comerciale de telefonie nu pot fi dimensionate pentru numarul maxim de apeluri pe care ar putea sa le efectueze simultan toti utilizatorii lor pentru ca atunci costurile ar deveni imense.

Propunerile anuntate joi de ANCOM sunt rezultatul unei investigatii extinse, cerute de ministerul Comunicatiilor.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

764 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Prostie guvernamentala (Joi, 9 iulie 2009, 16:39)

    Iulian [anonim]

    Ce sa prioritizeze? Daca la 112 sunt 15 operatori pe tura normal ca atunci cand suna 100 oameni nu merge sistemul.

    Singurii ce trebuie sa faca ceva sunt cei de la STS (Serviciul de Transmisiuni Speciale) ce au interconectare limitata cu toti operatorii. Acolo e problema.

    Dar boul de ministru ce vindea saltele Relaxa inainte, normal ca nu pricepe nimic.
  • +1 (1 vot)    
    aha... (Joi, 9 iulie 2009, 16:47)

    liviu_ [utilizator]

    o sa se grabeasca...
    cat timp nu sunt bani la mijloc (dati sau luati) nu o sa miste un deget...
  • 0 (0 voturi)    
    fals (Joi, 9 iulie 2009, 23:31)

    adrian [anonim]

    Lucrez in telecomunicatii de peste 35 de ani. Problema nu este numarul operatorilor de la 112. Problema este capacitatea sistemului de telecomunicatii de a prelua apelurile. Idealul este atunci cand jumatate din abonatii unei retele incearca sa apeleze cealalta jumatate sa poata. La cutremur reteaua nu s-a blocat din cauza numarului 112. Sa fim seriosi. orice om normal, atunci cand are loc un astfel de eveniment, isi suna parintii, fratii, surorile, copii, neamurile, prietenii, etc. Si ce constata. Constata ca faimoasele retele de telecomunicatii din Romania nu asigura acel minim necesar de 50% acces la retea, ci doar 10-15 %. Adica prea putin. De ce fac asta? Este simplu. Nu vor sa investeasca in niste echipamente care sunt folosite doar in cazuri de necesitate extrema. Dar si Revelionul este un caz extrem si toata lumea stie cat astepti tonul in noaptea respectiva, sau dupa cate zile ajunge la destinatie un SMS expediat la miezul noptii de 31 decembrie. Statul, sau autoritatea nationala in domeniu trebuie sa oblige operatorii sa sigure o capacitate de acces la retea mult mai mare ca in prezent. mai ales ca in timp, veniturile sunt considerabil mai mari decat investitiile!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri