Ortodoxia in portalul eRomania: Ministerul Comunicatiilor schimba caietul de sarcini, dar gafa ramane in proiect

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 21 august 2009, 11:55 Economie | Telecom

 documente
(19 Aug 2009) DOC, 3MB
(21 Aug 2009) DOC, 23KB
Ministerul Comunicatiilor a modificat joi caietul de sarcini aferent licitatiei de 10 milioane euro din bugetul de stat pentru crearea portalului e-Romania, in incercarea de a repara gafa prin care cereau un subportal de informare asupra ortodoxiei, ca religie nationala a Romaniei. Ministerul inlocuieste cerinta de creare a unui subportal "Ortodoxism Online" cu un subportal "Culte Online", dar textul pastreaza inca cererea pentru "un portal de informare a publicului asupra religiei nationale a Romaniei".

Potrivit datelor SEAP, ministerul a adus joi urmatoarea modificare caietului de sarcini pentru crearea portalului e-Romania:

"La pagina 104, Capitolul 5.1.5.4 :

1)    Se inlocuieste “Subsistem Portal Ortodoxism Online” cu “Subsistem Portal Culte Online”
2)    Se inlocuiieste, la lista de Cerinte, prima sectiune, astfel :

  • Sectiune de prezentare a cultelor
          - Istoria cultelor
          - Carti si scrieri
          - Calendare ale cultelor
          - Sarbatori semnificative, invataminte
          - Traditii"

Modificarea adusa este insa partiala, in conditiile in care mentiunea ca ortodoxismul ar fi religia nationala a Romaniei, se afla in alta parte, mai precis la Capitolul 2.2.5 (prezentarea modulului e-Cultura), litera d.

Schimbarea adusa vine dupa ce, miercuri, HotNews.ro a semnalat reluarea licitatiei la portalul e-Romania, atragand atentia asupra faptului ca Legea Cultelor nu prevede o religie de stat in Romania.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1438 vizualizari

  • -13 (27 voturi)    
    antiortodox - antiortodox, dar nu tembel (Vineri, 21 august 2009, 12:03)

    lucid [anonim]

    gafa e doar in microcerebelul vasilachian. ortodoxia a fost, este si va fi religia natzionala a poporului roman, pentru ca atat istoria cat si cultura sa sunt strans legate de ortodoxie, de la stefan cel mare si primele manuscrise si tiparituri pana la mormintele regilor de la manastirae curtea de arges si vasile voiculescu, radu gyr si nichifor crainic. religia de stat e un termen secular care nu are nimic de-a face cu spiritualitatea unui neam. punct.
    • -10 (24 voturi)    
      subscriu... (Vineri, 21 august 2009, 12:23)

      neuro [anonim] i-a raspuns lui lucid

      ...punct.
    • -10 (20 voturi)    
      Ortodoxia e religia nationala (Vineri, 21 august 2009, 12:34)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui lucid

      Domnule Vasilache,

      daca nu ar fi existat Ortodoxia aceasta, pe care o inghititi cu greu, desi nu v-a facut nici un rau, nu ati mai fi existat astazi nici dumneavoastra, nici articolul pe care l-ati publicat.

      Ca Stefan cel Mare si atatia care si-au dat viata de-a lungul istoriei noastre nu au facut-o decat pentru a apara demnitatea, cinstea, curajul, respectul, iubirea si credinta pe care le promoveaza Ortodoxia.

      Dar, pentru a intelege aceasta, trebuie sa ai macar un grad minim de onestitate fata de propria constiinta.

      Toate cele bune.
      • +4 (4 voturi)    
        Ortodoxia bat-o vina (Vineri, 21 august 2009, 14:58)

        Adrian US [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Bai Bogdanelu',
        Asa dupa cum daca te nasti in garaj nu esti masina asa e si cu Ortodoxia asta a ta. Daca te nasti in Romania, te iau astia si te boteaza si cand mai cresti iti spun ca esti Ortodox. Asta e perfect adevarat. Dar intrebarea este crestin esti?

        Ca sa fii crestin trebuie sa Il urmexzi pe Cristos. SI ca sa il urmezi pe El trebuie sa iti predai viata in nmana Lui si sa traiesti cum vrea El. Ca sa stii toate astea draga prietene trebuie sa citesti Biblia care e Cuvantul Lui Dumnezeu.

        In rest, numai bine.

        Adrian US
      • +4 (6 voturi)    
        Stefan cel mare (Vineri, 21 august 2009, 15:21)

        Eugen [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Acum imi dau seama de ce Stefan cel mare se razboia mai abitir cu Tzara Romaneasc(ortodocsi ca el) decat cu tatarii.
        De aceea Stefan cel Mare vroia sa ishi puna feciorul Mircea (al unei Tziitoare din Galatzi sau Braila, domn in Tzara Romaneasca, pentru a apara..........
        De aia imperiul Romano-Bulgar al lui Asan...
        Oh man.....Se sparie gandul.....
        (Trecute vietzi de Doamne shi Domnitze N Gane-lucrare premiata de Iorga).

        Daca Romanii nu ar fi intrat in Dacia, DAca Gelu et Co, (daca au existat), nu ar fi descalecat, Daca Turcii nu ar fi invadat etc.... nu ar "mai fi existat astazi nici dumneavoastra, nici articolul pe care l-ati publicat." Nu este evident?
        Cel mai probabil ar fi fost mai bine...........:)
        .

        De aia rushii (ortodocsi shie ei)-poate mai abitir decat noi au.........

        Dar, pentru a intzelege asta , trbuie sa ai macar un grad minim de onestitate fatza de ISTORIE.

        Numai cele bune
        • -3 (3 voturi)    
          Eugene, esti pe/alaturi! (Vineri, 21 august 2009, 23:01)

          Salaman [anonim] i-a raspuns lui Eugen

          Raspunde/mi si mie la o intrebare, unde a descalecat Gelu si cine ti/a spus asta.
          • 0 (2 voturi)    
            nu o iau in nume rau dar.... (Sâmbătă, 22 august 2009, 22:45)

            Eugen [anonim] i-a raspuns lui Salaman

            According to the Gesta, on reaching the Carpathian Mountains, the Magyars found there three voivodates: that of Menumorut in Crişana, of Glad in the Banat, and of Gelou in central Transylvania.[4] Duke Gelou is described as being a “certain Romanian”.[3]
            Gelou[1][2] or Gelu[3][4] (Hungarian: Gyalu[5], Romanian: Gelu) was a Romanian duke mentioned in Gesta Ungarorum-Wikipedia

            Mai mult de atata nu shtiu, shi nu cred ca este un roman ,in viatza shi onest, sa fie sigur de asta

            Numai cele bune
      • -2 (4 voturi)    
        bine zis ! (Vineri, 21 august 2009, 18:49)

        marina [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Nu este nevoie numai de onestitate.La aceasta trebuie sa adaugam cunoastere,intelepciune,smerenie.Unii se cred foarte buni la dat cu parerea ca la footbal.Se osandesc pre limba lor !
      • -2 (2 voturi)    
        bă nene... (Sâmbătă, 22 august 2009, 1:37)

        marius [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        moş crăciun. aduce bucurie, o poveste foarte frumoasă, un obicei care ne încălzeşte inimile. da` creştem şi vedem că nu e chiar aşa. religia a fost foarte folositoare cât timp omenirea era la stadiul de "copchil". mileniul 3 frate, lăsăm nostalgia şi mergem mai departe... dacă nu, ia uite mai la est oleacă... "copchii" la minte da` cu AK-uri şi lansatoare de rachete ( şi în curând şi niscaiva focoase nucleare :) ). vezi ce se întâmplă când nu evoluăm? ne autodistrugem (a mea ea mai buna! ba nu, a mea!!! ba nu! ba da! BOOOM! - la religie mă refeream) :D let it go man! let it be...
    • +11 (15 voturi)    
      sorryyyyyyyyy.... (Vineri, 21 august 2009, 12:34)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui lucid

      Constitutia te contrazice!

      Si oricum, nu exista motiv ca unei institutii PRIVATE sa i se faca sub-portal pe un portal al STATULUI! Daca are asa multi sustinatori, sa dea bani sa-si faca!

      Cat despre tzeapa pe care vrea s-o traga Sandu (in vremuri DE CRIZA) platind o suma imensa pentru ceva pe 3/4 inutil (si oricum pe care o gramada de firme l-ar face mult mai ieftin), sper sa-l vad cu soarta lui Ridzi !

      In alta ordine de idei: sa-ti spun ceva, "lucide": Base acela pe care-l sustineti voi astia, ar pierde MULT mai putine voturi daca n-ati mai tot face pe desteptii - si daca n-ati mai urla insulte ragusite la toata lumea. Cand am sa-l intalnesc, am sa-i propun sa va reduca solda la 25%, ca numai deservicii i-ati facut! Daca nu erati voi, d.ex., cu agresivitatea voastra, pentru mine ar fi ramas un personaj nociv dar greu de inlocuit in conditiile actuale. Cand vad insa cu CE gashka de marlani agresivi s-a inconjurat, abia ATUNCI imi dau seama ca e bine ca tzara asta sa se salveze cat mai rpd de astia ca voi... inclusiv cel care va accepta in preajma lui si pe care-l "sustineti".

      Pot sa-ti spun ca ostilitatea mea fatza de el vi se "datoreaza" 90%!
    • -6 (12 voturi)    
      subscriu! (Vineri, 21 august 2009, 12:36)

      unAlterEgo [utilizator] i-a raspuns lui lucid

      punct!
    • +8 (10 voturi)    
      pt. lucid (Vineri, 21 august 2009, 13:35)

      romanul [anonim] i-a raspuns lui lucid

      Angajatii din minister sunt baieti cu pile care au citit 2-3 carti in viata. Isi inchipuie ca tibetanii nu pot lupta pt. fiinta lor natioana decat ortodocsi. Ce zici, ungurii catolici si protestanti au luptat pt. tara lor? Oare americanii de ce-au mers la lupta in al doilea razbel, pt. ortdoxie sau pt. libertate? nu mai zic, de fanaticii japonezi, care fara spiritualitatea babelor din ro. luptau pana la ultimul. Lucidule, de ce doar 0,2 % dintre puscariasii din USA sunt atei si 93% dintre United States National Academy of Sciences deasemenea sunt atei?
    • 0 (8 voturi)    
      Ortodoxia (Vineri, 21 august 2009, 14:45)

      Adrian US [anonim] i-a raspuns lui lucid

      Poate o fi Romania tara Ortodoxa dar tara Crestina nu e in nici un caz. O tara care omoara 1 milion de copii nenascuti pe an nu e o tara crestina cu te lauzi. In 20 de ani de la revolutie Romania ta cea "Crestin Ortodoxa" a omorat in jur de 20 milioane de copii nenascuti. SI daca nu stii procesul de avort as putea sa ti-l deescriu aici.

      Ti-am dat foar una din nenumaratele dovezi ca Romania nu e un popor si o tara crestina. Exemplelke pot continua.

      Isus Cristos in predica de pe munte (Matei cap 5, 6 si 7) vorbeste despre un om cu totul nou, un om care nu face rau aproapelui, un om altruist, care Il Iuibeste pe Dumnezeu si gata oricand sa se sacrifice pentru nevoile altora. Unde vezi tu asta in Romania draga prietene? Nu ma lua cu Sfanta Traditie ca asta e in contrast puternic cu Cuvantul Lui Dumnezeu.

      Si daca zici ca Romania e stat Crestin ia spune tu la mine din 90% de romani crestini cati au citit Biblia? 0.001% poate? Asta sa nu mai punem la socoteala cati vor sa si traiasca dupa Biblie.

      Mai gandestete.

      Adrian US
      • -1 (5 voturi)    
        Adrian Onan (Vineri, 21 august 2009, 16:23)

        busymf [utilizator] i-a raspuns lui Adrian US

        1 milion de copii nenascuti fara sa numaram genocidul rezultat din activitati onaniste!!! clar nu e Romania tara crestina.

        Ca sa nu mai vorbim ca dl. Adrian US este o replica fidela a domnului nostru I(i)sus Cristos. La fel critica amandoi si la fel de sarcastici sunt amandoi si la fel de rapizi la a emite judecati despre altii.

        "Ia spune tu la mine" ce e mai important sa scrii pronume cu litera mare sau sa pui cratima unde isi are locul?

        Sfatul meu e sa-ti mai largesti un pic orizonturile.
    • +1 (3 voturi)    
      tembel si ortodox sau invers (Vineri, 21 august 2009, 15:48)

      stefan pop [anonim] i-a raspuns lui lucid

      dar despre greco-catolicii ardeleni care au facut marea unire de la 1918 ce parere ai?
    • +1 (1 vot)    
      jenanta gafa (Luni, 24 august 2009, 8:28)

      muzungu [utilizator] i-a raspuns lui lucid

      jenanta gafa ministerului.

      mai important ar fi...odata situl realizat, cat de des e updatat, ca daca imi zice pe 10 milioane indexari vechi ale google, mai bine pas.
  • +10 (14 voturi)    
    Legea e lege (Vineri, 21 august 2009, 12:34)

    Maxmind [utilizator]

    In lege nu scrie ca ortodoxia este religie de stat.. orice altceva scris este o porcarie intentionata..
  • +11 (15 voturi)    
    religie nationala? (Vineri, 21 august 2009, 12:35)

    fly [anonim]

    Romania nu are o religie nationala, are doar o populatie majoritar ortodoxa, in care minoritatille religioase au libertate de exemprimare.

    Cat despre afirmatia lui lucid, cum ca religia de stat e un termen secular...In primul rand, Romania nu are o "religie de stat". In al doilea rand, si eu cred ca religia in Romania este, in mare masura, secularizata. Sacrul - relatia cu Dumnezeu - a fost scos afara si inlocuit cu ritualuri si traditii care (nu in toate cazurile) sunt forme fara continut.
    • +8 (8 voturi)    
      amestec de superstitii (Vineri, 21 august 2009, 14:07)

      maria [anonim] i-a raspuns lui fly

      Religia ortodoxa a inceput sa fie mai degraba un amestec de superstitii incurajate din pacate de preoti, care nu fac educatie pt o religie autentica ci incurajaza manifestari religioase gen " pupat moaste".Probabil acestea sunt mai "profitabile" intr-o societate in criza.
      • +10 (10 voturi)    
        cu siguranta... (Vineri, 21 august 2009, 14:39)

        sooho [utilizator] i-a raspuns lui maria

        ...asa este
        n-am vazut si n-am auzit ca biserica ortodoxa romana sa ajute familii nevoiase
        popii nu stiu sa-si viziteze enoriasii decat cu un scop niste apa aruncata, pupat de cruce si banii la buzunar
        fara chitanta!
        nu-i intereseaza daca enoriasul e sanatos sau bolnav , daca are bani sau nu, daca are nevoie de ajutor sau nu
        n-am auzit de foarte multi ani de modestie, toleranta, ingaduinta, iubire si tot ce ar trebui sa tina de alinarea sufleteasca din partea bisericii
        am vazut si am auzit in schimb tot din partea bisericii de impertinenta, nesimtire, opulenta, homosexualitate, spaga,magazine ale popilor in care vand mancarea(neaparat negatita) pe care o capata la pomeni sau prosoape etc...
        hainele popilor pline de aur si de pietre pretioase spun destule
        si tot circul pe care il fac in asa zisele slujbe unde, singur interes al lor este banul
        bisericile ridicate dupa '89 iarasi vorbesc...
        ma gandesc ca atunci cand iisus a spus "sa va faceti biserica" nu s-a gandit la cladiri luxoase si nici la portaluri
        • +1 (3 voturi)    
          Ortodoxia (Vineri, 21 august 2009, 16:16)

          Adrian US [anonim] i-a raspuns lui sooho

          "ma gandesc ca atunci cand iisus a spus "sa va faceti biserica" nu s-a gandit la cladiri luxoase si nici la portaluri "

          Arata si tu la mine unde a spus Isus Cristos asta? Imi poti da un verset din Scriptura daca te rog?

          Inca odata se dovesteste ca habar nu aveti ce scrie in Cuvantul Lui Dumnezeu si va declarati crestini. Uitate la comentatiile mele anterioare.

          Uite aici versetul pe care voiai sa mi-l dai si care ini nici un caz nu se refera la noi si se refera la faptul ca EL (Isus) isi zideste biserica si asta pe marturisirea lui Petru:

          Matei 16:18  Si Eu îti spun: tu esti Petru (Greceste: Petros.), si pe aceastã piatrã (Greceste: petra.) voi zidi Biserica Mea, si portile Locuintei mortilor nu o vor birui.

          Nu pe persoana lui Petru va zidi Biserica Lui si pe ce a zis Petru anterior.

          Bisericile Catolica si Ortodoza su interpretat gresit acest verset si sustin ca au adevarul dar sunt total falsi.SI de aici se ridica multitudinea de erezii pe care le eu.

          Inca odata afirm ca ROmania nu e un stat crestin. Poate ortodox dar crstin in nici un caz nu este.

          Adrian US
          • 0 (0 voturi)    
            bai Adriane USA, (Marţi, 25 august 2009, 21:55)

            gogu [anonim] i-a raspuns lui Adrian US

            scrie ba Iisus asa cum se scrie, cu doi "i", ca cu un singur "i" inseamna magar in aramaica. Stiai asta?
  • -7 (13 voturi)    
    Dar (Vineri, 21 august 2009, 12:38)

    sabo [utilizator]

    puteti spune ca neamul acesta este catolic, musulman sau protestant?
    Nu.
    Deci, nu stiu de ce deranjeaza ortodoxia!
    Sau stiu!?
    • -9 (9 voturi)    
      Pot spune ca (Vineri, 21 august 2009, 12:46)

      Maxmind [utilizator] i-a raspuns lui sabo

      Este un stat crestin - atat..
      • -1 (1 vot)    
        Stat Crestin (Vineri, 21 august 2009, 16:55)

        Adrian US [anonim] i-a raspuns lui Maxmind

        Maxmind,
        Arata te rog, daca poti, ce inseamna sa fi crestin.

        Adrian US
      • 0 (0 voturi)    
        e un stat laic (Luni, 24 august 2009, 8:36)

        muzungu [utilizator] i-a raspuns lui Maxmind

        parca asa stiam
  • +1 (9 voturi)    
    Primele tiparituri? (Vineri, 21 august 2009, 12:41)

    corectoru [anonim]

    "primele manuscrise si tiparituri "

    hai bre, fugi d'aici. De Coresi si de protestanti n-ai auzit matale?
    • -5 (7 voturi)    
      DIACONUL Coresi (Vineri, 21 august 2009, 13:21)

      lucid [anonim] i-a raspuns lui corectoru

      Diacon protestant sau ORTODOX? -analfabetule "corector". Cuvantul Domnului tiparit de diacon nu are confesiune, amaratule, faptul ca sashii lutherani au platit "factura" in scop de prozelitism n-are relevantza atata timp cat tipariturile se adresau folosirii liturgice a ORTODOCSILOR. Cat despre lectzia despre tetraevangheliarul ala de la manastirea Neamtz evident ca nu ai ajuns la ea, e dupa cele patru clase obligatorii.
      • +4 (4 voturi)    
        pt. lucid (Vineri, 21 august 2009, 14:11)

        raducu [anonim] i-a raspuns lui lucid

        Lucidule, calugarii ortodocsi valahi n-au iesit in evidenta prin scrieri timp de 1600 de ani de crestinatate, puteau scrie si ei macar asa sa nu se plictiseasca, 10 cuvinte pe an, intre toti, si acum aveam si noi cu ce ne mandri. Eu unul nu pot sa inteleg, fenomenul, cum atatea mii de preoti au buchisit secole ceva scrieri bisericesti scrise pe alte meleaguri si nu le-a trecut prin minte sa scrie si ei ceva ce se intampla la noi. Cum este posibil sa cheltuim 10 milioane pt. un site inutil, si sa nu zica o vorba gratis ca romanii intelectuali sa participe la wikipedia? Cu banii astia as fi platit o armata de romani cu doctorat sa-si puna articole genial facute pe wkipedia.
  • +4 (6 voturi)    
    deci... (Vineri, 21 august 2009, 12:49)

    soho [anonim]

    ...tot interfata grafica pentru alea 3 biserici intr-una de 110 m inaltime
    credeam ca au schimbat ceva in ceea ce priveste cerintele sa poata aproape tot prostu' ce stie sa faca pagini web sa participe la licitatie
    iarasi deci
    tot siveco o sa castige
    deci .... da...deci
  • -12 (12 voturi)    
    ortodoxia in portalul eRomania (Vineri, 21 august 2009, 13:15)

    mircea [anonim]

    tupeisti,obraznici ce-i care comenteaza negativ.La urma urmei,majoritatea care plateste taxe este ortodoxa si nu cred ca tebuie sa le cerem voie ateilor,musulmanilor,etc,ce vrem sa facem in Romania.Cu-i nu-i convine,e liber sa plece intr-o tara care sa-i reflecte convingerile religioase.Daca-i toleram nu inseamna ca o sa le permitem sa ni se urce in cap.
    • +5 (11 voturi)    
      romania nu este o tara ortodoxa (Vineri, 21 august 2009, 13:54)

      akanom [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Asa ca inceteaza sa scrii aberatii.
      Pana una alta Constitutia, legea suprema a pamantului astuia, scrie clar ca nu exista religie oficiala de stat in Romania; constitutia a fost votata de majoritatea Poporului Roman, care si-a exprimat astfel vointa ca religia ortodoxa sau orice alta religie sa nu fie suportata de catre stat.
      Asa ca cei de parerea dumitale nu sunt deloc majoritari dupa cum sustii, si nu vad atunci de ce ar trebui sustinuta vreo biserica din banii platiti de mine.

      Daca nu iti place, tu esti liber sa pleci intr-o tara mai in ton cu convingerile tale religioase, si pana una alta voi sunteti cei tolerati prin zonele astea !
    • +10 (12 voturi)    
      1.Daca (Vineri, 21 august 2009, 13:57)

      VladPlaiasu [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      tot sunt atat de multi ortodoxi in Romania de ce nu pun mana de la mana sa isi faca cate portale si biserici vor fara sa se mai milogeasca la stat.

      2. Constitutia Romaniei e f clara. Statul Roman nu este un stat religios (crestin sau ortodox sau ateu), asadar este ilegal sa finanteze un anume cult.

      3. Domnule Mircea, e cat se poate de clar ca nu stiti definitia democratiei. Democratie nu inseamna numai puterea majoritatii ci si respectarea drepturilor minoritatilor. In viziunea dumneavoastra minoritatile au dreptul sa taca sau sa plece ceea ce contrazice flagrant dogma crestina si principiile democratiei. Aveti o mentalitate ingusta, agresiva si radicala similara cu cea care e baza nationalismului sovinist, nazismului, fascismului...
  • +6 (6 voturi)    
    Religia ortodoxa (Vineri, 21 august 2009, 13:20)

    Costica [anonim]

    Va dau un citat dupa o legenda citata de Xenopol: "Asan s-au dus si au supus amandoua Valahiile sub stapanirea sa si au silit pe valahi ,cari pana atunci citeau in limba latina,sa lase marturisirea romana si sa nu citeasca in limba latina,ci in cea bulgara,si a poruncit ca celui ce va citi in limba latina sa i-se taie limba si de atunci valahi au inceput a citi bulgareste"
    • +5 (5 voturi)    
      corect...cu specificatia ca nu e doar legenda (Vineri, 21 august 2009, 13:41)

      Luke [anonim] i-a raspuns lui Costica

      punct! (ca vad ca se practica ca si argument la ortodocsi)
  • +8 (10 voturi)    
    m-am saturat (Vineri, 21 august 2009, 14:08)

    mihai [anonim]

    m-ai lasati-ma dracului cu religia asta ca nu se dovedeste buna la nimic faceti scoala la scoala si religie la biserica!
    • +6 (8 voturi)    
      Ba se dovedeste buna (Vineri, 21 august 2009, 14:27)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      pt popi si neamurile lor.
    • -9 (11 voturi)    
      pt Mihai (Vineri, 21 august 2009, 14:39)

      yop [anonim] i-a raspuns lui mihai

      bai Mihaie, ce statistici ai facut tu de ti-a iesit ca religia nu e buna la nimic? se pare ca scoala pe care ai facut-o tu nu a folosit la nimic, daca poti scrie astfel... asa ca scuze, dar realitatea doare.
  • +5 (5 voturi)    
    portal ortodocsie...... (Vineri, 21 august 2009, 14:57)

    capatu' satului [anonim]

    nu integem de ce sunteti suparati, BOR-ul a gasit de cuviinta sa solicite statului sa ii mai marce niste bani si sa gaseasca solutii pt. ca BOR-ul sa mai ia niste bani din donatii,
    este dreptul inaltelor fete bisericesti otodocse de a se bucura de banu' public, ca doar asuda din greu in fiecare zi 8 ore, in plus lucreaza duminica peste programul normal, sunt supusi la efortul de a circula cu masini scumpe, si mai ales au dezavantajul de nu fi vinovati de nici una din greselile lor,
    din pacate, sunt judete in tara unde nu sunt bani pt. oamenii nevoiasi, ajutor social sau cum s'o fi numind, dar consiliile judeteane gasesc in fiecare an resurse de multe miliarde de lei vechi donatii pt. biserici si catedrale ortodoxe, fara sa luam in calcul ceea ce da guvernu' direct, nu se face ca inaltele fete bisericesti sa ramana fara cladire, dupa cum vedem guvernu' mai are un scop in afara cadrului constitutional: acela de a finanta biserica ortodoxa si de a se preocupa de a gasi surse de finantare pt. aceasta,
    oricum, BOR-ul are bani adevarati, uitati-va la ce masini prezinta episcopii si mitropolitii, asa ca cineva trebuie sa cheltuiasca banu' public, sau credeti cumva ca scopul parlamentului si al guvernului este de a conduce tara, nu scopul lor este sa produca bani pt. sugarii din buget: parlament, BOR, etc...,
    asa ca o intrebare, cum este posibil ca episcopia Sucevei sa taie padurea la Putna intr-o veselie si nimeni nu zice nimic, militia, mediul, nu vede nimic(de padurari n'are rost sa vorbim - "lemnele nu's numarate in padure"), or fi avut aprobare direct de la BOR, sau o fi venit aprobarea direct de la Constantinopol sau poate de la Ierusalim....
  • +2 (2 voturi)    
    finantare bisrica (Vineri, 21 august 2009, 16:17)

    fly [anonim]

    Pt. capatu' satului si altii care au vb de finantarea bisericilor si plata preotilor (slujitorilor bisericii).

    Dupa parerea mea, bisericile nu ar trebui sa fie finantate deloc de catre stat!! Si argumentul meu e unul simplu: e impotriva invataturii Bibliei. Principiu biblic e clar: "cei care primesc invatatura sunt datori sa faca parte din bunurile lor celor ce ii invata" (am citat din Epistola catre Galateni). Sunt si alte citate similare care ne arata ca fiecare biserica locala ar trebui sa se autofinanteze (cel putin in ce priveste salariile slujitorilor bisericii).

    Partea "putreda" din toata aceasta ecuatia e statul care, desi striga dupa separarea de biserica, sta legat de ea in aceasta relatie bolnavicioasa mijlocita doar de bani...

    Ma opresc aici ca si asa am cam deviat de la subiectul articolului.
  • +2 (2 voturi)    
    Cred in Dumnezeu, dar nu in popime (Vineri, 21 august 2009, 16:45)

    Cioara vopsita [anonim]

    Cu atat mai putin in cea ortodoxa (sic !).
    • -2 (2 voturi)    
      osandesti fara a cunoaste ! (Vineri, 21 august 2009, 18:42)

      marina [anonim] i-a raspuns lui Cioara vopsita

      Pacat de tine si crezul tau .Citeste Lc.10,16. Cel ce vă ascultă pe voi pe Mine Mă ascultă, şi cel ce se leapădă de voi se leapădă de Mine; iar cine se leapădă de Mine se leapădă de Cel ce M-a trimis pe Mine.
  • -4 (4 voturi)    
    Site inutil. Romania ortodoxa! (Vineri, 21 august 2009, 16:56)

    ursuletzul [utilizator]

    Site-ul este intr-adevar inutil si de banii acestia se puteau face multe insvestitii reale in sanatate (daca tot vorbim de religie)

    DAR
    Romania este ortodoxa si cu voia Domnului nadajduim sa ramana asa. Ortodoxia este lasata de Iisus Hristos, ca sufletul omului sa regaseasca legatura naturala cu Dumnezeu si sa se vindece de toate problemele lumii acesteia. Ortodoxia este singurul mod in care putem trai cu adevarat! Mi-a luat 30 de ani de ratacire ca sa aflu asta.

    Pana acum, cu toate presiunile puterilor politice dimprejur, Romania a ramas Ortodoxa si spre ciuda celorlalte secte vad cum in fiecare duminica sunt mai multi tineri in biserici!!!

    Toate pacatele pe care le-am facut noi romanii dupa 89 au inceput sa ne trezeasca si nadajduim ca Maica Domnului nu ne va lasa si ne vom intoarce iar la Dumnezeu, la Viata!

    Doamne ajuta!
    Luati exemplul lui Constantin Brancoveanu! Acolo politica...
  • +1 (1 vot)    
    ce sa mai (Sâmbătă, 22 august 2009, 17:02)

    asterix [anonim]

    sa nu mai vorbim de atitudinea BOR in timpul regimului comunist, cine cunoaste stie la ce ma refer.
    Cat despre Sf. Stefan cel Mare, nu stiu de ce e sfant, ca a facut 40 si ceva de manastiri?, era foarte simplu atunci sa spui, mai faceti o manastire, ca doar nu facea din banii lui, sau pe munca lui. Da cati oameni a omorat, asta nu se pune?
    Daca ar fi sa o luam dupa logica asta si, doamne fereste, Becali ar fi sa-l facem sfant...el chiar are un avantaj, nu a omorat pe nimeni


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri