Operatorii de telefonie mobila se obliga sa sprijine sistemul european automat de apeluri de urgenta integrat la bordul autovehiculelor

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 9 septembrie 2009, 15:41 Economie | Telecom

Sectorul european de telefonie mobila s-a obligat sa sprijine sistemul european automat de apeluri de urgenta integrat la bordul automobilelor eCall, reprezentantii Asociatiei GSM semnand memorandumul de implementare a sistemului in intreaga Europa, a anuntat miercuri Comisia Europeana. eCall apeleaza automat numarul european unic pentru apeluri de urgenta – 112 atunci cand un automobil este implicat intr-un accident grav si trimite celui mai apropiat serviciu de urgenta informatii privind locul accidentului, chiar si cand pasagerii nu stiu sau nu pot sa precizeze unde se afla.

Implementarea eCall necesita o stransa colaborare intre autoritatile publice, constructorii de automobile si operatorii de telefonie mobila, iar odata generalizat, sustine Executivul european, acesta ar putea salva anual pana la 2.500 de vieti omenesti in UE si ar putea diminua gravitatea ranirilor cu 10-15%.

"(...) Operatorii de telefonie mobila si-au demonstrat astazi angajamentul pentru eCall, alaturandu-se astfel industriei automobilelor si majoritatii statelor din UE. Sase state membre nu au semnat inca Memorandumul de intelegere privind eCall, si anume Danemarca, Franta, Irlanda, Letonia, Malta si Regatul Unit. Acestea ar trebui sa ia piciorul de pe frana si sa accelereze introducerea unui sistem care poate salva vieti omenesti. In caz contrar, Comisia se va vedea nevoita sa legifereze in acest sens anul viitor”, a declarat Viviane Reding, comisarul european pentru telecomunicatii.

Romania si alte cinci state UE sprijina aparitia eCall. Sase alte tari sunt impotriva

Activa in 219 tari, Asociatia GSM reuneste aproape 800 de operatori de telefonie mobila din lume si mai mult de 200 de societati, inclusiv producatori de telefoane mobile, companii de software, furnizori de echipamente, operatori de internet si organizatii de mass-media si de divertisment.

Pentru implementarea completa a eCall, sectoarele constructiei de automobile si telecomunicatiilor, precum si administratiile nationale din toate statele Uniunii Europene trebuie sa asigure dotarea serviciilor lor de urgenta, in special cea a centrelor de apel, cu echipamentul necesar prelucrarii apelurilor eCall. Cu toate ca tehnologia este pusa la punct, iar sectorul si serviciile de urgenta au ajuns la un acord cu privire la standardele comune pan-europene, Danemarca, Franta, Irlanda, Letonia, Malta si Regatul Unit nu sunt inca pregatite sa se angajeze, in principal din cauza unor probleme legate de costuri.

Romania si alte cinci state din UE, respectiv Belgia, Bulgaria, Ungaria, Luxemburg si Polonia sprijina eCall si doresc sa semneze acordul. 15 state ale UE (Austria, Cipru, Republica Ceha, Estonia, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Lituania, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Tarile de Jos si Suedia) precum si trei state SEE (Islanda, Norvegia si Elvetia) au ajuns la un acord asupra modalitatilor comune de implementare a eCall.

Context

Implementarea acestui sistem in toata Europa a fost ceruta de catre Comisia Europeana in luna august a acestui an. Comisia a pus la punct o strategie pentru accelerarea introducerii eCall la bordul tuturor vehiculelor noi (indiferent de marca si de tara de origine) din intreaga Europa. Aceasta tehnologie va fi accesibila tuturor si va utiliza numarul european unic pentru apeluri de urgenta –112 , care acum este disponibil oriunde in UE.

Necesitatea acestui sistem este generata, spune Comisia Europeana, de faptul ca accidentele rutiere antreneaza pentru economia UE cheltuieli de peste 160 de miliarde de euro pe an. Potrivit Bruxelles-ului, echiparea tuturor celor 230 de milioane de automobile din UE cu eCall ar putea permite economisirea a 26 de miliarde de euro pe an. Sistemul eCall ar putea de asemenea sa faciliteze gestionarea aglomerarii traficului rutier si instalarea in automobile a unor servicii precum navigatia prin satelit.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

610 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Deci practic... (Miercuri, 9 septembrie 2009, 17:31)

    Vorbe goale [anonim]

    ... un sistem de urmarire instalat la purtator...
    • 0 (0 voturi)    
      memory update (Miercuri, 9 septembrie 2009, 17:48)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Vorbe goale

      este demult in proiect..la britanici se asteapta unda verdde de la politicieni sa poata instala sistem de urmarire pe toate masinile pt a putea fi taxate in functie de km parcursi,,zic ei
    • 0 (0 voturi)    
      daca nu vrei sa fii urmarit (Joi, 10 septembrie 2009, 14:32)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Vorbe goale

      Iei un ciocan si-ti rezolvi problema; n-ar trebui sa fie prea complicat.
  • 0 (0 voturi)    
    Well... (Miercuri, 9 septembrie 2009, 17:44)

    Adrian [anonim]

    Ceva ma face sa cred ca aceste sisteme vor avea doua 3 module distincte:

    1.Modul GSM
    2. Senzor impact distructiv
    3.GPS


    Cu primele doua sunt de acord, al 3-lea insa.... e o problema, deoarece sistemul in sine devine unul de tracking gps ( se va sti oricand pozitia masinii tale prin interogarea aparatului de catre o persoana avizata).

    Nu e nimic rau sa fii localizat repede in cazul unui accident,dar ce garantie avem ca nu vom fi urmariti tot timpul prin acel sistem ? Nici o garantie. Va fi un BigBrother varianta auto.

    DIn articol reiese ca, in cazul unui accident, pozitia masinii va fi cunoscuta.Well.....GPS ??? Cu siguranta :)

    Tot in articol scrie ca eCALL va gestiona fluxul de trafic. Ori...asta se poate face doar urmarind fiecare automobil in parte prin GPS.

    Eu zic , dupa umila mea parere, ca asta este i incalcare flagranta, subliniez...flagranta a dreptului la intimitate. Sub umbrela reducerii costurilor si chipurile a interventiei mai prompte in caz de accident, vom ajunge sa fim urmariti pas cu pas, metru cu metru.

    Personal nu sunt de acord cu impunerea unui astfel de sistem. Nu are nici o legatura cu siguranta noastra si nu pentru asta este conceput. Teoria conspiratiei ? Nu cred. Analizati si voi datele si trageti o concluzie.
    • 0 (0 voturi)    
      ce glume aveti in voi..... (Miercuri, 9 septembrie 2009, 20:28)

      diogene [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Fii sigur ca o sa afle cum Leana parcheaza langa lanul de porumb si Costel langa lanul de soia si se intalnesc in lanul de lucerna.
      Stire de prima pagina.
    • 0 (0 voturi)    
      ce glume aveti in voi..... (Miercuri, 9 septembrie 2009, 20:28)

      diogene [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Fii sigur ca o sa afle cum Leana parcheaza langa lanul de porumb si Costel langa lanul de soia si se intalnesc in lanul de lucerna.
      Stire de prima pagina.
      • 0 (0 voturi)    
        pt. diogene (Miercuri, 9 septembrie 2009, 22:01)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui diogene

        Ti-ai indeplinit "obligatia contractuala" ,dar de ce postezi de 2 ori?
  • 0 (0 voturi)    
    900Mhz (Miercuri, 9 septembrie 2009, 22:37)

    Iurie [anonim]

    Daca porti telefon mobil esti localizat in raza celulei cu ~ 10 m.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version