Sesizare de la un cititor HotNews.ro: Un nou model de phising al parolei si datelor de identitate

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 15 septembrie 2009, 16:33 Economie | Telecom

Un cititor HotNews.ro, Dorel, ne-a trimis pe email-ul redactiei un mesaj in care vorbeste despre "un nou model de phising al parolei si datelor de identitate". 

Iata mesajul lui Dorel:

Acum cateva minute sotia mea a fost sunata de un individ care s-a recomandat ca fiind de la ministerul telecomunicatiilor si care i-a spus urmatoarele: "o anunta ca pentru urmatoarele 6 luni, toate SMS-urile si convorbirile vor fi inregistrate", apoi a zis ca are nevoie de ultimele 6 cifre de la CNP ca sa modifice niste "setari" ale contului de utilizator. Nu divulgati CNP-ul acestor persoane pentru ca de obicei ultimele 4 cifre sau 6 cifre ale CNP-ului reprezinta parola pentru accesul la diverse servicii puse la dispozitie de fiecare operator, cum ar fi incarcarea unei cartele direct de pe telefon. Aveti mare grija la acesti indivizi.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

10162 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    @Dorel (Marţi, 15 septembrie 2009, 16:57)

    blogtrekker [anonim]

    Dorele, zi tata tot numarul sa-i trimitem omului niste coduri.
  • +1 (1 vot)    
    II trebuie si telefonul (Marţi, 15 septembrie 2009, 17:00)

    gigi [anonim]

    Sau cartela, daca nu fura telefonul cu totul.
    Cand vrei sa reincarci o cartela prepay, nu te intreaba numarul de pe care vrei sa reincarci, ci doar numarul cartelei prepay pe care doresti s-o alimentezi.
    Si, daca nu ma insel eu, parola default e formata din cifrele numarului cartii de identitate, nu din cifrele cnp-ului.

    Probabil, altul e "catch-ul" aici.
    • +1 (1 vot)    
      Ii trebuie si telefonul - gigi (Miercuri, 16 septembrie 2009, 14:47)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Ba chiar te inseli!Parola default e formata chiar din cifrele CNP, care raman aceleasi toata viata, in timp ce numarul cartii de identitate se schimba de cate ori iti schimbi respectivul document!
  • +3 (3 voturi)    
    Social Engineering (Marţi, 15 septembrie 2009, 17:07)

    Bachus [utilizator]

    Asta nu e phishing, se numeste social engineering
    si se bazeaza pe inventivitatea atacatorului si naivitatea victimei.........
    • +2 (2 voturi)    
      iexplicatie (Miercuri, 16 septembrie 2009, 0:45)

      men [anonim] i-a raspuns lui Bachus

      ............de fapt se numeste..........impozit pe prostie
  • +4 (4 voturi)    
    Incomplet (Marţi, 15 septembrie 2009, 17:08)

    Alex [anonim]

    Articol incomplet. Nu a spus pe ce operator a fost sunata (daca e abonamet sau cartela) si de la ce numar a fost sunata.
    Pot face publice 2 numere de la care am fost sunat sub un pretext dubios de unii care se dadeau de la VF si aveau nevoie de copia CI a titularului de cont ...
    VF se face ca ploo, dar nu-i las sa traiasca.

    PS: E la nintea cocosului sa nu dezvalui date cu caracter personal unaor jmeekri care se lauda ca ar fi de nu stiu unde, choiar daca suna de pe numere fistichii, care starnesc confuzie. In cel mai rau caz pentru ei daca suna fara ID, le ceri un numar si-i verific, si apoi data in gat !
    Dorele baga detalii ca altfel e apa de ploaie statuta.
  • -1 (5 voturi)    
    Daca v-a sunat, deja este tarziu (Marţi, 15 septembrie 2009, 17:10)

    ministrul [anonim]

    Daca v-a sunat pentru acele ultime 6 cifre deja este tarziu: are la dispozitie ori contul de acces la site-ul operatorului de GSM, ori chiar v-a clonat cartela telefonica. Va spune ministrul: de la ministere nu va suna nimeni, habar n-au ca existati. Pasul1: inchide repede telefonul, scoate bateria si suna operatorul sa-ti dea alta cartela. Pasul2: schimba parolele de mail si de acces la site. Pasul3: roaga-te sa nu fie vre-un prieten, ca altfel repeti toate astea.
    • +8 (8 voturi)    
      mda (Marţi, 15 septembrie 2009, 17:55)

      k [anonim] i-a raspuns lui ministrul

      Pasul4. daca nu dai mai departe mori in chinuri groaznice, torturat de extraterestii si injunghiat de 98989898988998 ori si lasat in Slanic sa mori in chinuri de la rani si atata sare
      • +4 (4 voturi)    
        cel mai tare (Marţi, 15 septembrie 2009, 21:12)

        kostel [anonim] i-a raspuns lui k

        la asta am ras cu lacrimi juma de ora ... bun ...
    • +4 (4 voturi)    
      Pași (Miercuri, 16 septembrie 2009, 7:10)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ministrul

      Dragă ministrule,

      Ca să urmăresc logica poveștii matale, zici să închid telefonul, să scot bateria și apoi să sun operatorul? Parcă mă tentează să-ncerc, dar mi-e să nu par idiot.

      Clonatul cartelei se face foarte greu. (Been there, done that :D) E vorba de niște coduri de criptare (Ki - cheie de autentificare, SRAND și SRES) și niște algoritmi de criptare (A3, A5 și A8). Din păcate, codul Ki este stocat în cartela SIM și nu este niciodată comunicat în afara acesteia. Rețeaua generează un cod SRAND aleatoriu pe care cartela SIM îl primește, îl combină cu Ki în funcția A3 și apoi rezultă SRES care este trimis înapoi rețelei. Rețeaua verifică la rândul ei dacă acel Ki pe care-l are în baza de date cu acel SRAND trimis dă același SRES. Dacă da, ești în rețea, dacă nu, nu. Mai departe, diin funcția A8 rezultă o cheie de criptare Kc care va fi folosită de către funcția A5 la criptarea comunicației dintre telefon și rețea. Clonarea se face prin furnizarea cartelei SIM a peste 300 de mii de coduri SRAND și apoi matematic, din cele 300 de mii de SRAND și SRES se obține Ki. Unde intră cele 6 cifre de care vorbești tu în povestea mea de mai sus??!

      Bagi panica în oameni de pomană. Regula e simplă, fiul tatii, NU VORBI CU STRĂINII :D Mai simplu de atât nu pot să-ți explic :D

      Iar dacă vreun străin îmi cere date personale, eu i le dau. False, firește. Să-i fie de bine.

      Nu vă mai luați după toate zvonurile. Datele personale stau cel mai bine la mine-n cap. Cine are nevoie de ele, să vină cu judecătorul :D Să vezi lopeți ce le dau...

      Adrian
      • -3 (3 voturi)    
        Nu e chiar asa (Miercuri, 16 septembrie 2009, 9:09)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui ady624

        Referitor la frica sa nu pari idiot - ne este cazul asa pari. Evident dai telefon de pe un alt numar sau de pe un fix.
        Cartelele se cloneaza extrem de simplu. Sunt ~ 10 software-uri pe internet dintre care 2 chiar merg si la noi. Asa ca este un fals sentiment de siguranta ca daca se utilizeaza un algoritm mediu de criptare cunoscut public (Il stie si Adrian !) cartele este protejata. E cam un zavor la usa pentru un spargator profesionist.
        Prudenta este cea mai buna arma. Nu divulgati date prin telefon - nimeni nu are nevoie sau nu are permisiunea sa o faca din cei legitimi. Nu imprumutati telefonul nici pentru perioade scurte. Un sim poate fi citit si clonat in 3 minute.
        • +1 (3 voturi)    
          Mersi de jigniri (Miercuri, 16 septembrie 2009, 13:16)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

          Chiar tu îți dai singur peste ceafă când afirmi că (da!) AI NEVOIE DE SIM. Dacă tu mă consideri idiot, problema ta. Cumva ce am spus nu este adevărat? Am zis eu că mă simt în siguranță? Am spus doar că CNP-ul nu are nici o legătură cu clonatul cartelei.

          Te arunci la război prea ușor, amice.

          Adrian

          PS Ai un minus.
  • +3 (3 voturi)    
    COSMOTE (Marţi, 15 septembrie 2009, 17:19)

    dr.house [anonim]

    este vorba despre COSMOTE !!!!!!!!
    Se stie aceasta problema, dar nu au luat nici o masura...le convine nu? Cunosc persoane patite...oameni creduli, usor de convins, ...Se aude COSMOTE?
  • +3 (3 voturi)    
    Model nou de phising (Marţi, 15 septembrie 2009, 18:09)

    Phising George [anonim]

    Phisingu din picioare !
    • +1 (1 vot)    
      nu-l uita pe cel (Marţi, 15 septembrie 2009, 18:45)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui Phising George

      impotriva vantului LOL
      • +1 (1 vot)    
        e rezolvata (Marţi, 15 septembrie 2009, 20:18)

        dorel [anonim] i-a raspuns lui Gogu

        am patit la fel, mie mi sa recomandat ca fiind de la cosmote, am muscato si am incarcat omului cartela.problema era ca se realiza o conferinta cu robotul de unde omul isi incarca cartela avand cnp-u, evident pe barba ta. am facut reclamatie la anrc si am primit raspuns ca au modificat sistemul de conferinte "intrand astfel in legalitate". (e hartie oficiala de la cosmote ca au rezolvat). am cerut anrc-ului sa continue investigatia si sa ii amendeze, acum fiind in curs operatia.daca cineva o muscato in ultima luna va rog sa ma contactati ca sa sesizez iarasi anrc-u sa si-o ia
  • +1 (1 vot)    
    Atentie ! (Marţi, 15 septembrie 2009, 20:01)

    -Ovidiu- [utilizator]

    Sa va povestesc si eu cateva intamplari.

    Cunoscuti de-ai mei au fost sunati cu diverse subiecte: de ex daca vor sa isi faca fond de pensie prin telefon, dar daca intrebai de date de contact, firma etc nu puteau raspunde pentru ca astfel de "oferte" au loc numai prin telefon.

    De asemenea daca postati pe internet anunturi de vanzare/cumparare apartamente, terenuri, bunuri etc de asemenea deveniti potentiala tinta. Veti fii sunati de un pretins cumparator care dupa ce va cere cateva date de contact despre achizitie o sa incerce sa va vanda diverse chestii sau vor incerca sa va convinga sa faceti anumite asigurari de diverse tipuri, foarte greu scapi de ei si de obicei revin la cateva luni cu noi apeluri telefonica asta in cazul in care nu le spui explicit sa nu mai sune sau faci reclamatie la operatorul de telefonie si/sau politie.

    Oricine v-ar suna nu divulgati CNP-ul si nici adresa dumneavoastra, de asemenea fiti atenti la motivul pentru care sunteti sunati:

    - bancile nu va suna sa ceara detalii prin telefon
    (desi puteti avea dv un contract cu banca prin care
    sa sunati si sa efectuati unele operatiune)
    - nu se fac asigurati de nici un fel prin telefon
    - nu veti primit sms-uri prin care sunteti anuntat
    ca ati castigat un televizor sau o masina
    - orice persoana care va cere sa-i incarcati
    cartela pentru a intra in posesia premiului
    sa pentru afla o informatie suplimentare este
    suspecta
    - atentie la persoanele care va cer un "minut"
    pe strada ca sa vorbeasca ca au o problema,
    vor doar sa va fure telefonul
    - nu raspundeti la bip-uri de la persoane
    necunoscute. Daca raspundeti nu faceti
    decat sa notati ca sunteti numar activ si
    "exploatabil" in baza de date a acestor escroci
    - nu va lasati induplecati de fete necunoscute
    care va trimit mesaje sa le incarcati cartela
    pentru diverse servicii

    Pentru protectia dumneavoastra nu divulgati detalii
    despre dumneavoastra decat daca sunteti siguri.

    Aceste atacuri se numesc inginerii sociale care
    exploateaza omul
    • +2 (2 voturi)    
      Inginerie sociala? (Marţi, 15 septembrie 2009, 22:27)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui -Ovidiu-

      Ia si de la mine o "inginerie sociala" legata de CNP: conform dispozitiilor emise de Ministerul finantelor (e unu' Pogea pe-acolo, dar de prostia asta nu el este vinovat!) emitatorul unei facturi este obligat sa treaca pe factura CNP-ul clientului (daca este un simplu individ si nu o societate comerciala) si CNP-ul celui care completeaza factura. Al naibii secret si CNP-ul acesta!
      Recomandare: nu dati niciodata CNP-ul. Cumparati numai fara factura.
      • +1 (1 vot)    
        Da, Inginerie sociala (Miercuri, 16 septembrie 2009, 0:34)

        -Ovidiu- [utilizator] i-a raspuns lui Frobenius

        Trebuia sa fii sarcastic ..

        Chiar daca crezi ca ai dreptate de unde poate sa obtina un potential exploatator CNP-ul tau stiind doar nr tau de telefon si eventual numele? Te roaga sa vii sa iei ceva de la el ca sa poata sa-ti ceara CNP-ul ca sa-l tipareasca pe factura chipurile.

        Termenul de inginerie sociala este des folosit in IT, de suficient de multi ani. Poate nu l-am tradus corect in romana ..
      • 0 (0 voturi)    
        factura (Miercuri, 16 septembrie 2009, 9:13)

        bonyes [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

        poti sa dai un CNP aiurea, asta doar daca nu-ti trebuie factura.
        toate serviciile on-line au obligatoriu CNP-ul.
  • +1 (1 vot)    
    of of (Marţi, 15 septembrie 2009, 20:50)

    gengis khan [anonim]

    Mai oameni buni, voi v-atzi tampit de cap? Cum BEEP-ul meu sa fie "periculoasa" comunicarea CNPului?
    CNPul este o informatie care ajunge pe mana multor persoane , poate fi de asemenea extrasa din mai multe baze de date unde el exista deja, samd. Ca e foarte posibil ca dupa acele intrebari despre CNP sa urmeze si altele mai "sensibile", aia da. Dar ... CNPul?

    Romani ... GANDITZI!!!
    • +1 (1 vot)    
      Serios? (Miercuri, 16 septembrie 2009, 7:15)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui gengis khan

      Ei uite că SSN-ul meu (Social Security Number - echivalentul CNP-ul în SUA) e foarte important. Ultimile 4 cifre îmi sunt cerute mereu pentru autentificare atunci când sun pe careva pe la AT&T, la bancă, la societăți de carduri de credit, etc. Motiv pentru care dacă mă întrebi ce SSN am, să vezi scatoalcă ce-ți iei :D Scot lopata la tine imediat :D Metaforic vorbind. Oarecum...

      Țineți-vă CNP-ul pentru voi, e cel mai sigur :D

      Adrian
  • 0 (0 voturi)    
    hai, bai, dorele... cine isi da cnp-ul pe telefon? (Marţi, 15 septembrie 2009, 20:51)

    iorgu [anonim]

    asta e un articol inventat.
    • 0 (0 voturi)    
      pai (Marţi, 15 septembrie 2009, 22:58)

      kalinix [anonim] i-a raspuns lui iorgu

      daca ai de exemplu un credit la raiffeisen, la care ai ramas restant, te suna o tanti (de la banca) si iti spune ca nu poate vorbi cu tine pana nu ii confirmi CNP-ul. (sic!)
      Problema e ca prin confirmare, eu unul inteleg: EA ti-l spune si tu spui daca e asa. Ei inteleg altceva: TU il spui si ei ti-l confirma.
      Deh... capitalism :D
      • 0 (0 voturi)    
        Lol (Miercuri, 16 septembrie 2009, 7:18)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui kalinix

        Păi și dacă ea ți-l spune, tu poți să zici da au ba după pohta ce-i pohti. Păi nu? Dacă ești în dubii, poți cere detalii pe care doar banca le-ar ști. Dacă nu vrea să-ți dea, îi spui frumos că vei contacta tu banca. Și închizi :D Apoi iei numărul băncii și-l formezi pe butonașele alea mici de la telefon. Când răspunde o tanti, vezi ce vrea :D Ta-dam!!!!

        Adrian
      • 0 (0 voturi)    
        comunicare (Miercuri, 16 septembrie 2009, 8:00)

        Dodo [anonim] i-a raspuns lui kalinix

        pai ea poate sa-ti spuna un cnp si de forma abcd, si tu sa zici : "asta e, doamna" :D. Ea ti-l cere ca sa vada ca vorbeste cu persoana care trebuie. Nu ti se pare normal ca tu sa ii spui ceva care sa-i confirme acest lucru? Poti sa ii ceri si tu CNP-ul EI ca sa o verifici la banca :D
    • 0 (0 voturi)    
      Poti sa crezi si fara sa vezi (Miercuri, 16 septembrie 2009, 0:35)

      -Ovidiu- [utilizator] i-a raspuns lui iorgu

      Sunt multe cazuri. Ai fii suprins de hartuirea ce se desfasoara.

      Daca nu ai fost tinta nu inseamna ca nu exista.
  • +1 (1 vot)    
    Problema... (Marţi, 15 septembrie 2009, 22:55)

    kalinix [anonim]

    nu e la CNP (care oricum numai secret nu e), ci e la operatorii care il folosesc pentru diverse aplicatii.
    De exemplu VDF avea la incarcare, verificare puncte etc. ultimele 4 cifre din CNP pentru persoane fizice si ultimele 4 cifre din CIF pentru juridice. Nu stiu daca acum le mai au pe cele de la persoane fizice, dar pe cele de la juridice sigur le au.
    Ar fi interesant sa vedem ce zice legea aia despre datele private despre treaba asta...
    BTW, cati dintre utilizatori stiu ca pot si chiar e recomandat sa-si schimbe parola respectiva?
  • 0 (0 voturi)    
    CNP (Miercuri, 16 septembrie 2009, 0:05)

    VirgilD [utilizator]

    " are nevoie de ultimele 6 cifre de la CNP ca sa modifice niste "setari" ale contului de utilizator "
    Mda...
    1. CNP-ul este format din 13 cifre astfel: prima - gen (m=1, f=2), data nasterii (zz/ll/aa), codul orasului de origine din doua cifre, 3 cifre de la politie care n-ai cum sa aflii [...] care sunt, plus o cifra de control. Asadar ultimele cifre sunt acelea care nu ai de unde sa la aflii si reprezinta orasul+ce da politia+cifra de control. Prima cifra nu e greu de dedus daca e vorba de o femeie... (e 2). Intrebarea pe care ar trebui sa v-o puneti e "de unde stia ala data nasterii?" (locul nasterii nu-l stia ca atunci cerea ultimele 4 cifre, nu 6)
    2. care cont de utilizator?! sotia nu si-a facut nici un cont, iar daca isi facea nu avea ala de unde stii ce parola si-a pus sau o informa pe ea sa isi actualizeze.
    3. ministerul telecomunicatiilor, al sanatatii, al muncii, al... etc. au date electronice despre toti locuitorii tarii, ma rog.... daca avea numele ei cel mai probabil avea si cnp-ul, ca nimeni nu se mai identifica la nivel national cu numele. Deci, pe facturi si in n-shpe mii de baze de date poate aparea cnp-ul dar la Minister, nu?! (Tot nu imi vine sa cred ca are lumea "cont" la minister).
    4. Telefonul ala era pe abonament? Daca da, toate datele se puteau lua de la compania de telefonie. Telefonul era pre-pay? Cititi punctul 1: De unde stia ala data nasterii? Sau mai bine zis, de unde stia ala CINE era doamna si ce situatie are?
    Pentru raspunsuri trebuie cercetat in urma cu pana la ~1 an, cu cine s-a mai vorbit pe acel telefon sau cui i s-a dat numarul (impreuna cu data nasterii).
    In concluzie: faceti-va o semnatura cat mai complicata si mai greu de copiat pe care sa o stapaniti bine. Astfel puteti (incerca a) combate actele false care apar in numele vostru, pentru ca restul datelor personale pot fi dobandite cu usurinta de catre oricine. ;)
  • 0 (0 voturi)    
    Ultima cifră (Miercuri, 16 septembrie 2009, 7:30)

    ady624 [utilizator]

    Păi ultima cifră fiind de control se deduce din celelalte 12. Se înmulțește fiecare cifră din CNP cu cifra corespunzătoare din numărul 279146358279 apoi se adună rezultatele, se împart la 11 și restul împărțirii devine ultima cifră din CNP. Dacă restul este zece, se înlocuiește cu 1. Așadar, conform raționamentului tău, îi trebuie doar 5 cifre, Respectiv codul orașului și numărul poziției din registrul de nașteri.

    Mi se pare puțin exagerată ideea că acel individ încearcă să reconstruiască CNP-ul pe baza informațiilor pe care le are din diverse bucățele.

    Însă este plauzibil...

    Adrian
  • 0 (0 voturi)    
    idem (Miercuri, 16 septembrie 2009, 9:58)

    idem [anonim]

    La fel am patit si eu. Am fost sunat de pe numar secret si am fost instiintat ca Vodafone trebuie sa pastreze ultimile 6 luni de convorbiri/sms.
    Am dat ultimile 6 cifre de la CNP stiind ca cu mult timp in urma cand am inceput sa reincarc cartela copilului am modificat posibilitatea reincarcarii spunand ultimile 6 cifre de la CNP cu o parola a mea. Persoana de la celalalt capat al telefonului dupa ce mi-a spus despre legea pastrarii timp de 6 luni a sms/convorbiri, mi-a solicitat introducerea unui cod pentru "resetarea softului telefonului".
    Am refuzat sa fac acest lucru, persoana incercand sa ma convinga ca este de la Vodafone in momentul in care i-am reprosat ca nu sunt sunat de pe un numar Vodafone ci de pe unul secret.
    Atunci persoana mi-a spus sa intru "impreuna cu el" la relatii cu clientii , formand alt cod (*...#)
    Am refuzat. Pe fundal se auzeau mai multe persoane care discutau cu clienti.
    Dupa ce "persoana de la Vodafone" a vazut ca nu reuseste sa ma faca sa introduc vreun cod a renuntat.
    Am sunat de pe telefonul de firma la Vodafone si am povestit ce s-a intamplat. Operatorul mi-a confirmat banuielile , ca este o teapa.
    I-am sugerat ca Vodafone sa trimita sms clientiilor sai si sa-i avertizeze despre aceasta inselaciune. Mi-a spus ca este o idee buna si ca o sa o trimita superiorilor. Au trecut 2 luni si nici o informare !
    Parerea mea este ca exista o complicitate intre acesti excroci si functionarii de la companiile de telefonie mobila. Este chiar asa de greu a se afla carui numar i s-a incarcat cartela cu informatii furate de la un client naiv ? Este chiar atat de greu a se bloca o cartela care a fost incarcata fraudulos ? Nu se poate stii pe ce cunoscuti a sunat persoana care utilizeaza aceea cartela incarcata fraudulos ? Sunt intrebari la care ar trebui sa raspunda companiile de telefonie mobila. CNP-ul nu este atat de greu de obtinut. In multe locuri ti se cere copie dupa BI/CI (credit cu buletinul, asigurare, ...etc).
  • 0 (0 voturi)    
    am patzit-o si eu... (Miercuri, 16 septembrie 2009, 10:24)

    Alina [anonim]

    Si mama mea a fost sunata cu aceleasi pretentii... Ultimele 4 cifre ale CNP-ului. Insa baietii erau mai mult decat prost informati/pregatiiti. Abonamentul nu era pe numele ei si pe al sotului :)), iar un operator real ar fi sesizat ca este o voce feminina...

    Sunau intr-o zi de Dumnica dupamiaza ... cand este la mintea gaini ca Vf nu are program de lucru... In plus, in timpul convorbirii se auzeau pe fond conversatii in camera.... hmm... deja ai putea sa banuiesti ceva...nu?

    Pe de alta parte din cate stiu f multi operatori ofera posibilitatea de schimbare a codului CNP cu o alta parola, pe care nu o cer decat daca esti tu cel care ii apeleaza. Asa ca protectie exista. Ganditi-va in cate baze de date (nu foarte bine protejate dupa cum o arata un simplu search pe DC) sunt stocate atat numerele de telefon cat si CNP-ul...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi