Cosmote a lansat joi o solutie integrata de servicii de voce de telefonie fixa si mobila, special conceputa pentru companii, aceasta fiind prima oferta in care operatorul ofera telefonie fixa fara a fi in parteneriat cu Romtelecom. Tot joi, Vodafone a anuntat lansarea unei solutii de e-mail mobil pentru companii. Serviciile tintesc un segment de piata care la sfarsitul anului trecut insemna 600.000 de firme cu circa 2,9 milioane abonamente de telefonie.

Conform infomatiilor Cosmote, noul serviciu permite companiilor sa contracteze serii de cate 10/100 de numere fixe sau multipli ai acestora, in functie de necesitatile lor de comunicare, dand posibilitatea utilizatorilor sa-si integreze solutiile de comunicare intre flotele mobila si fixa, sa ofere aceeasi extensie pentru un numar de telefon fix si mobil al aceluiasi utilizator. De asemenea, serviciul permite alocarea unui sistem de numere scurte in companie, precum si restrictionarea/permiterea diverselor tipuri de apeluri atat de la posturile fixe cat si de la cele mobile.

In privinta pretului, oficialii Cosmote au precizat pentru HotNews.ro ca "oferta poate fi configurata si adaptata conform necesitatilor de comunicare ale companiei respective, tarifele fiind stabilite in functie de aceasta configuratie".

Cosmote - la prima oferta de telefonie fixa, fara un parteneriat cu Romtelecom

Acesta este primul serviciu de telefonie fixa lansat de Cosmote fara a fi in parteneriat cu Romtelecom, in conditiile in care anul trecut, operatorul a lansat in parteneriat cu Romtelecom doua servicii integrate de telefonie fixa si mobila, unul pentru persoane fizice iar altul pentru companii. Noul serviciu este construit pe infrastructura Cosmote, compania detinand o serie de numerotatie fixa alocata de ANCOM. Numerele de telefonie fixa sunt de tipul +0376 XXX. XXX, iar oficialii spun ca serviciul a aparut ca urmare a cererii din piata.

"Serviciul de telefonie fixa lansat de Cosmote nu concureaza oferta Romtelecom, acesta adresandu-se doar unei categorii specifice de utilizatori, cei corporate. De asemenea, Cosmote Private Wire este un serviciu complementar activitatii noastre de baza din domeniul telefoniei mobile, fiind conceput ca urmare a cererii clientilor nostri corporate, care isi doresc pachete integrate de voce mobila si fixa, la preturi avantajoase", au declarat pentru HotNews.ro oficialii Cosmote Romania.

Datele operatorului arata ca dupa primele opt luni din acest an, ca urmare a cresterii inregistrate pe segmentul corporate, s-a raportat o crestere de 59% pentru traficul generat de aceasta categorie de utilizatori, comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Vodafone, inca o solutie de e-mail mobil la pretul de 6 euro/luna (fara TVA) pentru companii

Tot joi si tot pentru clientii companii, Vodafone a lansat un serviciu care permite acces instant la e-mail pe telefonul mobil si trafic de date inclus de 200 MB, la un tarif lunar de 6 euro/luna (fara TVA). Din traficul inclus, 100 MB sunt pentru e-mail si 100 MB pentru navigare pe Internet. Traficul suplimentar este taxat cu 0,2 euro / MB.

Serviciul este compatibil cu o gama larga de telefoane mobile, cu sisteme de operare Symbian si Windows Mobile. Clientii Vodafone pot utiliza noua solutie pe modele precum Vodafone 1230, Nokia E71, Nokia 6730, Nokia E75 sau Samsung C6625.

Circa 600.000 de firme aveau 2,9 milioane abonamente de telefonie mobila la finele lui 2008

Cele doua servicii anuntate joi de Vodafone si Cosmote tintesc un segment de piata care la sfarsitul anului trecut numara circa 600.000 de firme, care detineau circa 2,9 milioane abonamente (nr. cartele SIM alocate), conform datelor autoritatii de reglementare in comunicatii, ANCOM. La sfarsitul lui 2008, numarul utilizatorilor de telefonie mobila din Romania depasea 28,6 milioane utilizatori (n.r. nr. de cartele SIM valabile), din care doar 9,7 milioane erau abonamente.