Vodafone Romania, profit operational in scadere cu 22,6% dupa primul semestru fiscal din 2009

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 10 noiembrie 2009, 13:07 Economie | Telecom

Vodafone Romania a inregistrat un profit operational inainte de depreciere si amortizare (EBITDA) de 223 milioane euro in primul semestru fiscal incheiat la 30 septembrie din acest an, in scadere cu 22,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul scaderii veniturilor, a anuntat marti operatorul. Baza de clienti a stagnat la peste 9,5 milioane utilizatori (n.r nr SIM-uri active), insa contextul economic dificil, competitia si devalorizarea leului au determinat o scadere cu 20,9% a veniturilor operatorului pe piata locala.

Veniturile totale ale Vodafone Romania au fost de 486 milioane de euro, in scadere cu 20,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile din servicii au atins valoarea de 472 milioane de euro, inregistrand o scadere de 19,5%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. La 30 septembrie 2009, Vodafone avea peste 9,53 milioane clienti in Romania, ceea ce corespunde unei cresteri anuale de numai 0,2%.

“Rezultatele noastre financiare reflecta provocarile cu care se confrunta economia romaneasca, precum si competitia accentuata de pe piata locala a comunicatiilor mobile. Puterea de cumparare scazuta a consumatorilor, determinata de devalorizarea leului in raport cu euro, a condus la o scadere generala a consumului pe aceasta piata", sustine Liliana Solomon, directorul executiv al Vodafone Romania.

In perioada urmatoare, operatorul spune ca va continua sa-si centreze atentia pe un control mai bun al costurilor si eficienta operationala.

"Rezultatele noastre financiare incorporeaza deja efectele pozitive ale programelor de optimizare a costurilor pe care le-am demarat in companie, in urma cu cativa ani. Datorita acestora, ne-am mentinut profitul operational ca procent din venituri la un nivel aproape constant fata de anul trecut, in pofida conditiilor economice nefavorabile”, a spus Liliana Solomon.

Utilizatorii serviciilor pe baza de abonament au reprezentat 38,4% din baza totala de clienti a Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite, 61,6%, la 30 septembrie 2009, ceea ce reprezinta o crestere de 1,7% a procentului de abonati comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

852 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    mda (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:25)

    diablo [anonim]

    “Rezultatele noastre financiare reflecta provocarile cu care se confrunta economia romaneasca, precum si competitia accentuata de pe piata locala a comunicatiilor mobile. Puterea de cumparare scazuta a consumatorilor, determinata de devalorizarea leului in raport cu euro, a condus la o scadere generala a consumului pe aceasta piata", sustine Liliana Solomon -> Serviciile din ce in ce mai proaste si sictirul oferit clientilor duc la situatie asta financiara. La mai multe pierderi ! ...
  • 0 (2 voturi)    
    nu cred ca au invatat nimic .. (Marţi, 10 noiembrie 2009, 14:55)

    neanonim [utilizator]

    Au cele mai scumpe produse de pe piata!
    Sa-mi expire perioada contractuala si trec pe cosmote!
    Ce sa mai zic de Serviciul clienti - Jalnic!
    • 0 (0 voturi)    
      Serviciul Clienti (Marţi, 10 noiembrie 2009, 16:40)

      Un evreu sarac [anonim] i-a raspuns lui neanonim

      Din fericire sau nefericire, lucrez pentru unul dintre cei 3 jucători importanţi pe piaţa serviciilor de telefonie mobilă (Vodafone/Orange/Cosmote) şi pot spune că Serviciul Clienţi al Vodafone este în regulă, atâta timp cât ştii ce să ceri şi mai important CUM SĂ CERI. Din păcate, stau foarte prost la capitolul OFERTE. Dezastru total.

      Foarte mulţi clienţi se portează pe celelalte reţele, clienţii existenţi sunt neglijaţi, oferte rigide.

      Cu Zapp de partea lor, sunt şanse mari ca fostul Connex să fie întrecut de Cosmote.

      Este păcat.

      Posibil ca deciziile luate la nivel de companie să fie dictate din afară. Ori asta, ori departamentul lor de marketing este praf.
      • 0 (0 voturi)    
        serviciul "alunga" clienti ... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 18:29)

        diablo [anonim] i-a raspuns lui Un evreu sarac

        "pot spune că Serviciul Clienţi al Vodafone este în regulă, atâta timp cât ştii ce să ceri şi mai important CUM SĂ CERI" -> O fi in regula din pozitia angajatului. Din pozitia clientului care trebuie sa astepte 10-15 minute sa intre in legatura cu un operator nu e de loc in regula. In legatura cu stiutul a ce sa ceri , gandeste-te ca majoritatea oamenilor n-au nici o legatura cu domeniul telecomunicatiilor, deci cam e cam greu sa stie ce sa ceara. Serviciul asta de relatii clienti ar trebui sa fie accesibil oricui nu numai celor care au cunostinte in domeniu.
  • +1 (1 vot)    
    vaca de muls... (Marţi, 10 noiembrie 2009, 15:26)

    titiacs [anonim]

    din pacate ! sigur si-au optimizat costurile , pentru ca vaca trebuie sa dea lapte. Mai intereseaza pe cineva imaginea mult trimbitata a Vodafone !? Am vazut magazine V-fone in Ungaria , Germania , Spania si toate arata la fel de sec : pereti albi si mobilier rosu . Unde este imaginea si customer service-ul Connex ? Vaca trebuie sa dea lapte , NU ? restul e sictir...inclusiv al angajatilor
  • 0 (0 voturi)    
    Slogan (Marţi, 10 noiembrie 2009, 16:35)

    Gogu [anonim]

    Cit timp o sa se ghideze dupa sloganul: "Fraierimea aduce banu gros" o sa o tot ia la vale


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri