Vodafone Romania a inregistrat un profit operational inainte de depreciere si amortizare (EBITDA) de 223 milioane euro in primul semestru fiscal incheiat la 30 septembrie din acest an, in scadere cu 22,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul scaderii veniturilor, a anuntat marti operatorul. Baza de clienti a stagnat la peste 9,5 milioane utilizatori (n.r nr SIM-uri active), insa contextul economic dificil, competitia si devalorizarea leului au determinat o scadere cu 20,9% a veniturilor operatorului pe piata locala.

Veniturile totale ale Vodafone Romania au fost de 486 milioane de euro, in scadere cu 20,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile din servicii au atins valoarea de 472 milioane de euro, inregistrand o scadere de 19,5%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. La 30 septembrie 2009, Vodafone avea peste 9,53 milioane clienti in Romania, ceea ce corespunde unei cresteri anuale de numai 0,2%.

“Rezultatele noastre financiare reflecta provocarile cu care se confrunta economia romaneasca, precum si competitia accentuata de pe piata locala a comunicatiilor mobile. Puterea de cumparare scazuta a consumatorilor, determinata de devalorizarea leului in raport cu euro, a condus la o scadere generala a consumului pe aceasta piata", sustine Liliana Solomon, directorul executiv al Vodafone Romania.

In perioada urmatoare, operatorul spune ca va continua sa-si centreze atentia pe un control mai bun al costurilor si eficienta operationala.

"Rezultatele noastre financiare incorporeaza deja efectele pozitive ale programelor de optimizare a costurilor pe care le-am demarat in companie, in urma cu cativa ani. Datorita acestora, ne-am mentinut profitul operational ca procent din venituri la un nivel aproape constant fata de anul trecut, in pofida conditiilor economice nefavorabile”, a spus Liliana Solomon.

Utilizatorii serviciilor pe baza de abonament au reprezentat 38,4% din baza totala de clienti a Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite, 61,6%, la 30 septembrie 2009, ceea ce reprezinta o crestere de 1,7% a procentului de abonati comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.