Producatorul taiwanez de telefoane HTC estimeaza ca in prezent are cam 3-4% din piata romaneasca a telefoanelor inteligente (smartphone), iar la sfarsit de 2011 ar vrea o cota de piata tripla, au declarat reprezentantii companiei la un eveniment de presa unde a fost lansata o campanie de advertising la nivel global. HTC va aduce in primavara un nou telefon cu sistemul Android al Google, in prezent au trei astfel modele pe piata noastra, iar estimarile arata ca la anul sistemul de operare al Google va ajunge sa fie prezent pe 40% din telefoanele HTC vandute in tara.

HTC estimeaza ca anul acesta in tara noastra se vor vinde cam 150.000 - 200.000 de telefoane tip smartphone si spune ca datele arata ca are o cota de 3-4% din piata, spune Nikitas Glykas, seful regiunii Europa de Sud-Est la HTC.

Tinta este ca pana la finele lui 2011 HTC sa ajunga la 12 - 15% pe piata smartphone-urilor, pe fondul lansarii de noi produse. O buna parte din modelele companiei costa peste 500 euro, fiind accesibile mai ales clientilor de business, dar se va pune accent si pe ofertele pentru persoanele fizice.

HTC a lansat anul trecut pe plan mondial primul telefon cu sistemul de operare Android al Google, G1, iar in Romania sunt in prezent trei modele pe acest sistem: Hero, Magic si Tattoo. Urmatorul model va veni in primvara. Reprezentantii HTC spun ca in prezent ponderea telefoanelor cu sistemul Android e extrem de mica raportat la vanzarile totale, dominate de modelele cu Windows Mobile. Totusi, estimarile arata ca la anul Android ar putea ajunge sa fie prezent pe circa 40% din telefoanele vandute de compania asiatica in tara.

Activitatile HTC in Romania sunt controlate de un birou de la Atena care avea atributii asupra unei regiuni alcatuite din 16 tari, regiune care insa a fost recent marita pana la 33 de tari, cu adaugarea unor piete din Africa de Nord si Orientul Mijlociu.

HTC spune ca modelele noi de telefoane vor fi aduse in Romania concomitent cu lansarea internationala, deoarace sunt preferate versiunile in engleza, spre deosebire de alte piete mai importante unde lansarile sunt decalate pentru a putea fi pregatite versiunile in limba tarii respective.