Update: Control national asupra operatorilor de cablu TV si internet: 36 de operatori, opriti temporar de la prestarea serviciilor. Director ANPC: Cei mai multi au reintrat in legalitate

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 14 decembrie 2009, 11:53 Economie | Telecom

63 amenzi contraventionale in valoare de 327.500 lei, 74 de avertismente si oprirea temporara a prestarii serviciului pana la intrarea in legalitate pentru 36 operatori de servicii de cablu TV si internet din Romania sunt masurile luate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), in urma unui control national efectuat in randul operatorilor de cablu TV si internet din Romania. Controlul, efectuat in perioada 9-20 noiembrie din acest an, a analizat 220 de operatori, pentru 137 dintre acestia constatandu-se abateri de la legislatie in privinta respectarii drepturilor consumatorilor.
Update: Mihail Meiu, director ANPC: Cei mai multi din cei 36 de operatori au reintrat in legalitate

Sanctiunile aplicate au vizat deficiente ca:
  • lipsa din contract a termenului in care se face conectarea la reteaua de internet, neprecizarea taxei de reconectare;
  • depasirea termenului de 72 de ore prevazut in contract pentru remedierea deranjamentelor reclamate de consumator;
  • lipsa prevederii clauzei contractuale privind obligatia prestatorului de a notifica consumatorii cu 30 de zile inainte de expirarea contactelor cu prelungire automata in vederea exprimarii optiunii scrise pentru prelungirea sau rezilierea contractului;
  • in unele contracte incheiate se prevedea, functie de tipul abonamentului, un parametru de calitate (de exemplu latimea de banda), insa conform capitolului „termene si conditii generale” acest parametru nu putea fi garantat. In situatiile in care calitatea serviciului furnizat depinde de mai multi factori precum orele de utilizare, incarcarea retelei, performanta echipamentelor, s.a.m.d, operatorul economic ar fi trebuit sa mentioneze in contract nivelul minim garantat al parametrului de calitate;
  • lipsa clauzelor contractuale privind reconectarea, taxa de intretinere sau alte despagubiri sau taxe pe care ar trebui sa le suporte abonatul.

Abaterile mai sus mentionate s-au constatat in judetele Vrancea, Giurgiu, Dambovita, Neamt, Satu Mare.

Publicitate mincinoasa la serviciile oferite

Comisarii ANPC au constatat abateri si in domeniul publicitatii.

Astfel, un operator economic din judetul Timis prezenta un drept al consumatorului ca pe o caracteristica a serviciului oferit: „primesti banii pentru convorbirile intrerupte din cauza lipsei semnalului de transmisie”.

Acelasi operator economic afirma in campania de fidelizare a clientilor ca ofera suplimentar 2000 de minute de convorbire in retea insa numarul real al minutelor oferite era micsorat prin aplicarea, pentru convorbirile cu durata mai mica de 180 secunde a regimului de tarifare a initierii convorbirii care era de 3 minute.

Un alt operator economic din judetul Timis a incheiat acte aditionale la contractele de furnizare a serviciului prin care consumatorii se obligau sa ramana abonatii prestatorului de servicii timp de 24 luni. Incepand cu luna iulie a.c. operatorul economic a majorat tariful serviciilor oferite, inclusiv la abonatii care au incheiat contracte de loializare de 24 luni. Conform art. 6 din Legea 363/2007, privind practicile comerciale incorecte ale operatorilor in relatia cu consumatorii, aceasta constituie o practica comerciala inselatoare. Mai mult, operatorul economic penaliza consumatorii cu suma de 100 lei in cazul nerespectarii de catre consumatori a actului aditional.

Au mai fost constatate abateri si in domeniul informarii consumatorilor cum ar fi: nementionarea structurii pachetelor de programe si a conditiilor de instalare (prin afisare, pliante sau alt support), lipsa informatiilor complete, corecte si precise privind penalitatile, conditiile de instalere, parametrii de furnizare, conditiile de reconectare, perioada de gratuitate, tarife practicate, lipsa procedurilor detaliate privind solutionarea reclamatiilor din partea clientilor, lipsa informatiilor complete, corecte si precise privind conditiile de reziliere a contractului. Astfel de abateri au fost constatate in judetele Mehedinti, Valcea, Gorj, Brasov, Neamt, Bihor, Maramures.

Alte abateri:

  • Netransmiterea facturilor la consumatori - informarea consumatorilor asupra emiterii facturii si contravaloarii acesteia se realizeaza prin SMS si pagina WEB, abatere constatata in judetul Mehedinti;
  • Netransmiterea facturilor la abonati - inmanarea acestora pe acelasi formular cu chitanta in momentul achitarii contravalorii abonamentului la incasatorul de teren autorizat, abatere constatata in judetul Mehedinti;
  • Lipsa afisarii la loc vizibil a autorizatiei de functionare din care sa rezulte obiectul de activitate, abatere constatate in judetele Brasov, Timis, Bihor;
  • Lipsa afisarii in mod vizibil a denumirii firmei si a programului de functionare, abatere constatata in judetele Bihor, Neamt, Brasov, Maramures, Arges.

Principalele aspecte reclamate de consumatori:

  • functionarea neconforma a serviciilor si chiar nefunctionarea acestora;
  • nerespectarea termenului de instalare a serviciilor;
  • facturarea gresita a serviciilor, inclusiv in perioada cat serviciile au fost suspendate sau ulterior datei de reziliere a contractelor;
  • majorarea tarifelor practicate;
  • neprimirea facturilor;
  • intreruperi multiple in furnizarea serviciului Internet; 
  • semnal slab sau inexistent in anumite localitati;
  • plata abonamentelor efectuata prin banca cu ordin de plata nevalidata la timp putand genera suspendarea serviciului;
  • nerespectarea clauzelor contractuale (schimbarea pachetelor de programe si a frecventei fara informarea abonatilor);
  • primirea unor somatii cuprinzand sume care nu erau detaliate;
  • suspendarea serviciului, modificarea grilei de programe din contract, rezilierea contractului de furnizare;
  • calitatea scazuta a serviciilor de transmisie: intreruperi, imagini distorsionate;
  • lipsa de operativitate in preluarea si rezolvarea sesizarilor.

Update: Mihail Meiu, director ANPC: Cei mai multi din cei 36 de operatori au reintrat in legalitate

Contactat de HotNews.ro, Mihail Meiu, director in cadrul ANPC a precizat ca cei mai multi dintre operatorii carora li s-a interzis temporar prestarea serviciilor si-au remediat rapid problemele, reintrand in legalitate.

"Unii dintre acestia si-au remediat problemele intr-un timp scurt, altii intr-un timp mai putin scurt, dar in general au fost aspecte care puteau fi remediate rapid. Cei mai multi dintre acestia au intrat intre timp in legalitate. Pentru ceilalti vom face destul de curand o reverificare a respectarii masurilor stabilite pentru ca acestia sa intre in legalitate", a declarat pentru HotNews.ro, Mihail Meiu, director in cadrul ANPC.

Oficialul ANPC a spus ca toti marii operatori de cablu TV si Internet au fost controlati, insa nu a dorit sa dea detalii despre numele celor sanctionati.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

7169 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Unde e lista lor? RDS este? (Luni, 14 decembrie 2009, 12:03)

    cosmyp [utilizator]

    Cred ca asa isi omoara RDS-ul concurenta. Pentru ca nimeni nu se ia de ei...
    • +6 (6 voturi)    
      Ba da m-am luat eu ca (Luni, 14 decembrie 2009, 12:22)

      Lucia [anonim] i-a raspuns lui cosmyp

      au scos postul euronews si au bagat taraf tv - deci in locul unui program de stiri din Europa au bagat manele - si apoi au scos manelele si au bagat TvR Info...de ce? ca asa vor muschii lor, cica asa au ei dreptul sa schimbe cand vor ce vor,....dar au uitat ca incalca orice lege a bunului simt, lege contractuala ca trebuia sa fii anuntat cu 1 luna inainte pentru a alege alt tip de abonament....asta este tara tuturor posibilitatilor,,,,,,,,,,si ca pedeapsa ca doar le-am spus ce gresesc si sa-si imbunatateasca serviciile de comunicare cu clientii...2 zile mi-au taiat net-ul sam-mi arate ca muschii cei mari sunt la ei si nu la noi....poporul...si culmea acceseaza bani europeni, au luat si vor in continuare bani pentru implementarea de servicii de buna calitate dar sunt niste mitici care nu stiu ce este aceea informatia de pe euronews...si informatia manelizata !!!! Traiasca Prostia din Romania. M-am gandit sa emigrez.....prea multi hoti.........dar problema societatii noastre este sa-i facem noi pe ei sa emigreze cand ne prostesc si nu invers...ce ziceti???
    • +2 (2 voturi)    
      factura (Luni, 14 decembrie 2009, 13:02)

      Anonim Cluj [anonim] i-a raspuns lui cosmyp

      Sunt client RDS de mai bine de un an si pana acum nu am avut de la ei nici 1 (una bucata) factura trimisa prin posta. Toate platile le efectuez online in afara de RDS unde trebuie (de voie-de nevoie) sa ma deplasez la ei. Aceasta nu este o abatere ?!?
      • +1 (1 vot)    
        raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 15:40)

        Delia [anonim] i-a raspuns lui Anonim Cluj

        Am facut reclamatie pt ca nu am primit factura, dar tot ei au avut dreptate, am primit o scrisoare care ma informa ca, nu sunt scutita de plata abonamentului ....
      • 0 (0 voturi)    
        Plata online (Luni, 14 decembrie 2009, 16:34)

        Lord Sith [utilizator] i-a raspuns lui Anonim Cluj

        La RDS poti plati online de cateva luni bune, nu e nevoie sa te deplasezi la ei.
      • 0 (0 voturi)    
        Facturi RDS (Marţi, 15 decembrie 2009, 11:14)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui Anonim Cluj

        M-am confruntat luni de zile cu o situatie identica dar, dupa ce i-am amenintat de cateva ori ca reziliez contractul, am inceput sa primesc facturile prin posta.
  • +4 (6 voturi)    
    Just (Luni, 14 decembrie 2009, 12:04)

    gdans [utilizator]

    Toti consumatorii sunt foarte vinovati pentru ca nu se uita toti numai la antena3.
  • +1 (1 vot)    
    Asa le trebuie! (Luni, 14 decembrie 2009, 12:08)

    Tiborg [anonim]

    ...in jgheab, cate am mai patit si eu cu cei de la UPC... ca plateam cel mai scump abonament de internet dar n-aveam parte niciodata de latimea de banda precizata in abonament... si cate intreruperi, si cate caderi de retea si cate si mai cate.... Si bineinteles cand m-am dus sa reziliez contractul vroiau sa le platesc 200 RON taxa de reziliere... Noroc ca aveam contractul la mine si le-am aratat ca nu este precizat nicaieri asa ceva.
    Acush sunt la RDS unde nu prea am avut necazuri... Sa speram ca o sa vedem o imbunatatire per ansamblu in privinta serviciilor de internet si TV...
  • +1 (1 vot)    
    precizare (Luni, 14 decembrie 2009, 12:14)

    Claudiu [anonim]

    "Astfel, un operator economic din judetul Timis prezenta un drept al consumatorului ca pe o caracteristica a serviciului oferit: „primesti banii pentru convorbirile intrerupte din cauza lipsei semnalului de transmisie”.

    Acelasi operator economic afirma in campania de fidelizare a clientilor ca ofera suplimentar 2000 de minute de convorbire in retea insa numarul real al minutelor oferite era micsorat prin aplicarea, pentru convorbirile cu durata mai mica de 180 secunde a regimului de tarifare a initierii convorbirii care era de 3 minute."

    Aici e vorba de telecom, in speta Cosmote si nu de operatori de cablu tv si internet.
  • +2 (2 voturi)    
    VISA (Luni, 14 decembrie 2009, 15:10)

    Laurentiu [anonim]

    Ce-ar fi sa oblige RDS-ul sa accepte plata cu card-urile?
    Legea îi obliga, având in vedere cifra de afaceri a companiei.
    Nu le e rusine?
    • -1 (1 vot)    
      Plata cu cardul (Luni, 14 decembrie 2009, 16:35)

      Lord Sith [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu

      Poti plati cu cardul. La bancomat.
  • +1 (1 vot)    
    vianet (Luni, 14 decembrie 2009, 15:26)

    jiji [anonim]

    sa vina si la vianet in alba iulia sa vada cum primesc clientii NU facturile acasa prin posta. ca sa nu mai vorbim de calitatea serviciului prestat.
    • 0 (0 voturi)    
      vianet (Marţi, 15 decembrie 2009, 0:01)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui jiji

      la vianet de bine de rau am observat ca acum a inceput sa mearga chiar neasteptat de bine si... minune mare, am primit si factura in posta desi ei ziceau ca nu trimit facturi. slava domnului ca acum pot plati si la sediul bancii ca nu mai tre' sa ma duc sa stau la coada la sediu.
    • 0 (0 voturi)    
      filelist.ro sau alti torrenti (Marţi, 15 decembrie 2009, 10:20)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui jiji

      La vianet merge foarte bine filelist.ro , am download cat e in contract (14Mb), de facturi nu stiu, am vazut ca mai nou le dau si ei prin posta, avantajul e acum ca au contract cu BRD si poti achita factura la orice ghiseu BRD (comision 0%) -scrie pe factura Vianet.
  • -1 (1 vot)    
    Contol... ... (Luni, 14 decembrie 2009, 18:19)

    2G [anonim]

    Felicitari UPC ptr.promptitudine in transmisie de date si a facturilor.Sunt un client fidel al acestei firme inca de la infiintaresiorice neregula a fost remediata foarte repede
    • 0 (0 voturi)    
      Esti angajat (Marţi, 15 decembrie 2009, 10:35)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui 2G

      la UPC,probabil.Eu m-am scos de la ei luna asta.Ma saturasem de caderi de semnal si de modul greoi de remediere.
  • 0 (0 voturi)    
    RDS -banda de 50MB!!! (Marţi, 15 decembrie 2009, 10:25)

    Dani [anonim]

    Da cum e cu banda de 50Mb?
    Ajung la 50 de Mb din ani in Paste, numa reclama!!!
    Sa nu zic ca stai fara net cand sunt pb si cate 2 zile...ca tot suni si tot cu sunatul ramai! ...da scrie in contract 72h de deranjament rezolvat si se incadreaza ,ei ca eu nu, tot fara net raman!
  • 0 (0 voturi)    
    Daaa (Marţi, 15 decembrie 2009, 16:40)

    CM [anonim]

    RDS-=ii sunt niste nemernici... Te forteaza si iti taie cablul daca nu platesti netul.. Sau iti taie netul daca nu platesti tel mobil.. Niste cretini!! Dar daca cei care trebuie sa-i amendeze mananca banii lor...ce sa mai facem??


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică