118.800, numarul serviciului de informatii privind abonatii de telefonie din Romania poate fi apelat si din reteaua Cosmote, pretul platit de utilizatori fiind de 0,43 euro pe apel plus 0,43 euro pe minut (inclusiv TVA), in urma unui acord semnat recent intre operatorul de telefonie mobila si InfoClick, desemnat furnizor de serviciu universal pentru acest serviciu, au declarat pentru HotNews.ro oficialii celor doua companii.

Spre comparatie, la Romtelecom tariful pentru acest serviciu este de 0,71 euro/minut, la UPC tariful este de 1,19 lei/apel plus 1,19 lei/minut de convorbire, la Vodafone 0,36 euro/apel plus 0,30 euro/minut, iar la Orange 0,36 euro/apel plus 0,42 euro/minut.

Serviciul de informatii privind abonatii de telefonie, obligatie la nivel european, in conditiile in care face parte din sfera serviciului universal (set de servicii care trebuie puse la dispozitia utilizatorilor din toate tarile membre UE la preturi accesibile si la un nivel de calitate prestabilit) a fost lansat pe 31 octombrie 2009 in Romania. La momentul respectiv insa serviciul putea fi apelat doar din retelele Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC.

InfoClick sustinea ca desi si-a indeplinit obligatiile tehnice nu a reusit inca incheierea unor contracte de interconectare cu operatori mari precum Cosmote, Zapp si RCS&RDS. Practic, potrivit ANCOM, 30% dintre utilizatorii romani de telefonie nu puteau suna la momentul respectiv la 118.800, in conditiile in care acesta este un drept legal al tuturor utilizatorilor de telefonie. In acest sens, autoritatea a anuntat demararea unei anchete, avertizand ca furnizorii care nu vor asigura serviciul risca amenzi de pana la 100.000 lei.

Conform informatiilor InfoClick in luna noiembrie din acest an in baza de date erau circa trei milioane de contacte, "utilizatorii a 24 de operatori la nivel national (operatorii principali), utilizatori care au acceptat ca datele lor de contact sa faca parte din registrul telefonic universal de abonati".