UPDATE: Este nevoie ca internetul de banda larga sa devina un serviciu de baza garantat in Romania?

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 19 martie 2010, 14:24 Economie | Telecom

Internetul fix de banda larga in Romania, 2008
Foto: ANCOM
Este necesara introducerea internetului de banda larga printre serviciile de baza la care au dreptul toti romanii, la un anumit nivel de calitate, indiferent de localizarea geografica si la tarife accesibile? Este nevoie de alte metode pentru cresterea penetrarii broadband in Romania? Acestea sunt cateva din intrebarile lansate vineri utilizatorilor si operatorilor de comunicatii de catre autoritatea de reglementare. Actiunea vine dupa ce recent, Comisia Europeana a lansat o dezbatere similara privind necesitatea ca internetul de banda larga sa devina un serviciu garantat in UE.

  • "Credeti ca dezvoltarea accesului la internet in banda larga, in special in zonele rurale, ar putea fi stimulata prin considerarea acestuia ca „acces functional la internet” si, implicit, prin includerea acestuia in sfera serviciului universal sau ar trebui utilizate, in mod exclusiv, alte metode de stimulare a cererii si/sau a ofertei (de ex. ajutoare de stat, atragerea fondurilor comunitare destinate pentru dezvoltare regionala sau pentru agricultura, subventionarea cumpararii de computere personale, de abonamente la servicii de acces la internet in banda larga etc.)? Care considerati ca ar fi metodele adecvate pentru stimularea cresterii gradului de penetrare a accesului la internet in banda larga in Romania?", sunt doua din intrebarile lansate vineri de autoritatea de reglementare.

Un studiu lansat la sfarsitul anului trecut de autoritatea de reglementare in comunicatii arata ca, la sfarsitul lui 2008, rata medie de penetrare a conexiunilor de internet fix de banda larga la suta de locuitori era de 11,7% in Romania, in mediul urban fiind de 18,6%, iar in mediul rural de doar 3,1%. Aceasta in conditiile in care rata medie de penetrare a serviciilor de internet fix broadband in UE era la sfarsitul lui 2008 de 22,9%.

Serviciul universal (SU) este definit ca fiind dreptul tuturor utilizatorilor finali de pe teritoriul Romaniei de a beneficia de anumite servicii de baza, la un anumit nivel de calitate, indiferent de localizarea geografica si la tarife accesibile. Daca ar fi inclus in aceasta sfera, internetul de banda larga ar deveni un serviciu de baza garantat in tara, iar unul sau mai multi operatori ar putea fi desemnati pentru a oferi aceste servicii.

  • Daca este necesar internet broadband garantat, care sa fie viteza minima de descarcare? 1 Mbps?

In mod imediat, daca s-ar accepta garantarea acestui serviciu, care ar trebui sa fie viteza minima de descarcare a datelor la aceste servicii?, intreaba autoritatea.

  • "Considerati suficienta viteza minima de transfer a datelor care defineste accesul la internet in banda larga, stabilita de Comisia Europeana (144kbps)? Ce parere veti despre sugestia Comisiei Europene de a mari aceasta viteza la 1Mbps sau 2Mbps?".

Autoritatea incearca apoi sa sondeze piata fata de implicatiile stabilirii unei valori minime a vitezei de descarcare de internet broadband de 1 Mbps.

  • Update: Romtelecom: Nu este necesara o astfel de discutie in 2010

Contactati de HotNews.ro, oficialii Romtelecom si-au afirmat dezacordul fata de posibilitatea introducerii serviciilor de internet in banda larga in sfera serviciului universal.

"In ceea ce priveste ipoteza de includere a serviciilor de acces la internet in banda larga in sfera serviciului universal, Romtelecom isi reafirma pozitia ca o astfel de discutie nu este necesara in anul 2010. Pe langa faptul ca in Romania nu sunt intrunite conditiile de baza necesare pentru includerea serviciilor de acces la internet in banda larga in sfera serviciului universal (si in special conditia privind gradul de penetrare al acestor servicii), operatorii majori din Romania si-au exprimat deja public opozitia cu privire la o astfel de initiativa", a declarat pentru HotNews.ro Razvan Ionescu, director divizia reglementari Romtelecom.

Acesta explica faptul ca "in situatia finantarii de catre operatori a unei astfel de initiative, ar exista o crestere semnificativa a costurilor companiilor telecom, in contextul unui mediu economic dificil".

  • O solutie agreata de Romtelecom pentru reducerea decalajului rural-urban: Internet in banda larga prin fonduri europene

Operatorul de comunicatii considera ca o solutie mai potrivita pentru o acoperire mai mare cu servicii de internet broadband in zona rurala ar fi initiativa Ministerului Comunicatiilor (MCSI) de a oferi astfel de servicii apeland la programe finantate de fonduri UE.

"Ca alternativa a reducerii decalajului dintre zonele urbane si cele rurale, Romtelecom isi reafirma interesul pentru initiativa MCSI de a oferi accesul la internet in banda larga in asa numitele „zone albe” folosind fonduri europene", a mai precizat Razvan Ionescu.

Comisia Europeana a lansat la inceputul acestei luni o consultare similara la nivel comunitar pentru a constata daca actualele norme privind serviciul universal, care garanteaza accesul cetatenilor europeni la retelele de telefonie publica si la servicii precum accesul de baza la internet, ar trebui sa fie extinse si la garantarea accesului la internet de banda larga. Consultarea lansata de Comisia Europeana se va desfasura pana la data de 7 mai 2010, in timp ce pentru aceasta lansata vineri, autoritatea locala asteapta raspunsuri pana pe 19 aprilie 2010.

  • Romania, penultimul loc in UE la gradul de penetrare a serviciilor de internet fix de banda larga, dar conexiuni cu viteze mari de transfer a datelor

Potrivit unui studiu dat publicitatii in noiembrie anul trecut de Comisia Europeana, Romania se afla in luna iulie 2009 pe penultimul loc in UE in privinta gradului de penetrare a serviciilor de internet broadband fix la suta de locuitori, cu 12,3%, depasind doar Bulgaria. Pe de alta parte, cele doua tari erau fruntase la rapiditatea oferita de majoritatea conexiunilor broadband. Bulgaria se situa pe primul loc, iar Romania pe locul patru in UE, cu 54,8% si respectiv 45% din totalul conexiunilor avand viteze de descarcare a datelor de cel putin 10 Mbps.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

6535 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    broadband (Vineri, 19 martie 2010, 14:49)

    B 01 ERU [anonim]

    in romania, broadband inseamna conexiune metropolitana , pentru ca accesul in internet (a se citi extern romaniei) este de-a dreptul penibil

    in schimb cred ca preturile sunt foarte mici, eu platesc 25 de lei pentru 100 mbps metro si 5 mbps extern.
    • +2 (4 voturi)    
      broadband (Vineri, 19 martie 2010, 15:22)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui B 01 ERU

      In EU broadband-ul incepe la 1.5mb/s ... statisticile alea sunt gunoi, pentru ca nu iau in considerare decat RDS/UPC.

      Discutia cu "garantarea" are un singur scop: sa duca la reguli care sa restrictioneze ce firme pot furniza acces la internet. Asa pe ultimul loc cum e acum Romania, exista acces wireless mai "broadband" si mai raspandit decat in multe zone din EU15 care inca nu au aflat ca exista si altceva decat ISBN pentru conexiuni domestice.

      Te plangi ca broadband-ul tau e doar 5mb/s pe extern ? Fericitii din EU15, daca nu locuiesc in orase mari, sunt fericiti cand au 5mb/s pana la vecinul de pe aceeasi scara.
      • +4 (4 voturi)    
        ISBN? (Vineri, 19 martie 2010, 18:50)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui emilper

        Soarece de biblioteca? :)
  • 0 (6 voturi)    
    E inevitabil (Vineri, 19 martie 2010, 14:52)

    Nicu Urs [anonim]

    Unele state au legiferat deja accesul la internet ca drept fundamental.. Estonia a declarat accesul la reţea un drept fundamental al omului în anul 2000, Finlanda a decis anul acesta că până în luna iulie 2010 fiecare dintre cei 5 milioane de locuitori ai statului va trebui să aibă acces la o conexiune de bandă largă de minimum 1Mb, un stadiu intermediar până la cei 100 Mb plănuiţi pentru 2015 , iar constituţia Greciei recunoaşte dreptul oricărui cetăţean de a participa la societatea informaţională, statul având responsabilitatea de a asista în dezvoltarea acestei societăţi . Direcţia dată de aceste state este clară.
    • 0 (0 voturi)    
      bv (Sâmbătă, 20 martie 2010, 10:04)

      petre [anonim] i-a raspuns lui Nicu Urs

      chiar ma aflu in Estonia si stii ceva? toate strazile au wireless, nu platesti nimic...stau undeva la marginea orasului Tartu , unde in spate ai raul si in dreapta padure ....am wireless, scolile, bibliotecile, facultatile, mall-urile, strazile ...toate au internet wireless. Studentii merg la facultate numai cu laptop-uri, nu ai sa vezi caiete si pix-uri :) o fi ea Estonia, multi nici nu au auzit de ea, dar e de zeci de ori mai dezvoltata ca noi din punctul asta de vedere.
  • +2 (2 voturi)    
    Minimum 2 Mbps download, 1Mbps Upload (Vineri, 19 martie 2010, 14:54)

    Bruner Fox [anonim]

    Da, consider internetul de banda larga (braodband) este unul din serviciile de baza la care au dreptul toti romanii , fiind un mijloc de infomare si comunicare.Ca si banda propun minim 2 Mbps download si 1 Mbps uplink. Zonele rurale din ROmania au o penetrare foarte redusa a internetului ( chiar tinde la zero). Cred ca inainte de a cosntrui case pentru politisti si preoti la tara, guvernul Roman ar trebui sa doteze toate scolile , bibliotecile , primariile si celealte institutii din comune cu calculatoare si internet.
    • +1 (1 vot)    
      tu ai vise umede? (Duminică, 21 martie 2010, 11:55)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Bruner Fox

      cum sa fie garantat 1mbps upload? romtelefon nu are decat un astfel de abonament? vrei sa-ti mearga mai bine torrentii? In conditiile alfabetizarii (digitale) din romania mi se par utopii. In conditiile in care nu exista curent, apa, canal, nu cred ca viteza asta e prioritara.
  • +1 (1 vot)    
    Voi cititi ce scrieti? (Vineri, 19 martie 2010, 14:56)

    Dobrica [anonim]

    "indiferent de localizarea geografica " pai una este sa scoti bani de la buget sa dai internet in zona bucurestului la 2 mil loc pe o zona restransa si alta este sa pui semnal in carpatii meridionali cu un teren accidentat. Degeaba pui semnal intr-un loc ca in valea urmatoare nu ai semnal. Tehnic la ora actuala este scump, poate sa dati semnalul prin cablul electric. Guvernul ar trebui prin ministerul invatamantului sa stimuleze profesorii, elevii si studentii sa traduca sau sa scrie articole in wikipedia ro. sa ceara milioanelor de romani emigrati sa traduca, unii intelegand f. bine limba din tara gazda. Cine n-a invatat ceva din wikipedia in engleza?
  • -2 (2 voturi)    
    DA (Vineri, 19 martie 2010, 14:57)

    ion. [anonim]

    DA. 100%
  • -2 (2 voturi)    
    La tot poporul (Vineri, 19 martie 2010, 15:01)

    Iulian [anonim]

    Numai bine ca toti aia care sunt vai de mama lor, pe langa faptul ca sta la pice casa pe ei sub greutatea antenei Digi, acum o sa aiba si internet.

    O sa se uite la Dan Negru si la OTV in timp ce se dau pe Hi5.
  • 0 (0 voturi)    
    Internet (Vineri, 19 martie 2010, 15:02)

    ratza [anonim]

    Lucrurile astea se vor aseza treptat de la sine. Nivelul de penterare va crese. Consider o initiativa buna pentru ca o sa inpulsioneze dezvoltarea infrastructurii de catre toti operatorii si providerii de internet. Stabilirea unui nivel minim de viteza de transfer, treptat o sa creasca, indiferent de plafonul minim garantat, pentru ca asa este tehnologia. Evolueaza.
    • +3 (3 voturi)    
      nivelul minim de transfer (Vineri, 19 martie 2010, 15:23)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui ratza

      stabilirea unui nivel minim de transfer va interzice firmelor mici sa ofere conectare la internet in zone mai greu de conectat ... asta e scopul discutiei, de fapt.
  • 0 (0 voturi)    
    ar fi ceva (Vineri, 19 martie 2010, 15:03)

    Bogdan [anonim]

    adevarul este ca astazi fara net esti ca un olog sau ca un ciung, iti lipseste un sprijin esential fara de care ramai in urma celorlalti...
  • -3 (3 voturi)    
    Latime Banda (Vineri, 19 martie 2010, 15:07)

    Adi [anonim]

    In Romania, mai ales in orasele mai mici sau in comune internetul este jalnic ! Pica la fiecare 30 min sau in weekend si este de cca 512 kbps. Dupa parerea mea, internetul sub 10 Mbps NU este internet de banda larga. RDS Craiova are la pachetul minim de abonare 50 Mbps (30 lei/luna)
    • +1 (1 vot)    
      broadband T1 (Vineri, 19 martie 2010, 15:24)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      ... e la 1.5mb/s
    • 0 (0 voturi)    
      rds pica (Duminică, 21 martie 2010, 12:00)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      are viteze teoretice mari, dar pot fi atinse doar dimineata, in w/e sau seara poti sa ai pb. la conectare. Chestia aia cu 50Mbps e metropolitana (adik pentru file-sharing, si eventual jocuri in retea)
  • 0 (2 voturi)    
    :) (Vineri, 19 martie 2010, 15:07)

    ion voicu [anonim]

    un DA hotarit, daca vreti sa iesim din evul mediu.
    :)
    • +2 (2 voturi)    
      Fara indoiala (Vineri, 19 martie 2010, 15:11)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui ion voicu

      Fara Internet ne-am intoarce cu juma de secol in urma.

      Fara Internet, am fi mintiti continuu de televizor, fara nicio sansa de a cunoaste alte opinii, alte realitati.

      Degeaba ai libertate de expresie daca nu iti poti exercita acest drept. Chiar daca pentru unii asta inseamna, printre altele, retele de socializare sau alte prostii.
  • 0 (2 voturi)    
    Aspecte (Vineri, 19 martie 2010, 15:19)

    Ghe [anonim]

    Problema e complicata. Nu totdeauna ce e mult e bine. Parerea mea e ca ar trebui garantat un minim poate 1Mbps poate 100Kbps. Insa un alt aspect este timpul de raspuns. Asta doare de obicei daca ajungem o tara/lume de angajati "remote".
    Si alta problema este ca internetul/calculatorul nu trebuie sa ne domine viata... Mai bine s-ar gandi la reglementari ca omu' sa fie mai protejat la locu' de munca si sa nu fie obligat ca daca lucreaza de acasa sau serv. sa lucreze 10+ ore pe zi.
    Avem pe de alta parte si alte sectoare sa fie ridicate, cel putin unul e agricultura.
    Alt aspect este ca nu se va dori limitarea libertatii prin stocarea datelor transmise in retea ale utilizatorilor. Sa nu ni se dea una buna urmata de aia rea...
    In fine in principiu raspunsul la garantarea serviciului este un DA insa cu diferite aspecte.
    • +1 (1 vot)    
      Internetul e o unealta (Vineri, 19 martie 2010, 22:51)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Ghe

      nu un scop.E ca si cum ai spune "ciocanul nu trebuie sa ne domine viata". Accesul la internet este o unealta pe care o poti folosi chiar si pentru agricultura, prin autoeducarea "micului agricultor", sau iti poti da peste degete de o sa-njuri de nu mai poti.
  • -1 (1 vot)    
    Abureala romaneasca (Vineri, 19 martie 2010, 15:26)

    Liviu [anonim]

    In ceea ce priveste strategiile de broadband va recomand sa analizati site-ul oficial al UE pentru aceasta problema: www.broadband-europe.eu . Studiul UE la care se refera articolul se fereste sa defineasca o banda minima, utilizand o definitie mai ampla care se refera la functionalitatile pe care capacitatea poate sa le ofere. Gasiti studiul aici: http://www.micus.de/59a_bb-final_en.html
    In Romania nu exista o analiza serioasa a gradului de penetrare cu broadband, datele ANCOM diferind de datele publicate de institutii particulare in ceea ce priveste subiectul.

    iar in timp ce alte tari discuta despre acces de peste 50 Mbps la utilizator, noi discutam de 144kbps.
    Probabil din acest motiv suntem la coada cozii.
    • 0 (0 voturi)    
      De unde (Vineri, 19 martie 2010, 22:53)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      De unde ai scos tu cifra de 144 kbps? In Romania fie stai la bloc la oras si ai acces la 20+ mbps pt cativa lei, fie stai la casa la tara si ai ciuciu. (Desigur mai exista si exceptii, dar acestea sunt neglijabile).
      • 0 (0 voturi)    
        de aici (Duminică, 21 martie 2010, 11:51)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui bobo21

        144kbps este viteza de transfer maxima pe dial-up ISDN, de aia au zis cifra asta.
  • -2 (2 voturi)    
    bai "aurolacilor" (Vineri, 19 martie 2010, 15:34)

    Padukele [anonim]

    mai scoateti nasul din monitor, si iesiti afara, sa simtiti cum va bate vantul in fata, sa simtiti soarele, sa auziti cum creste iarba, da-l in plm de internet....
    • 0 (0 voturi)    
      catre Paduke (Sâmbătă, 20 martie 2010, 13:10)

      asteriz [anonim] i-a raspuns lui Padukele

      Fa-o tu, mai Paduke, fii tu primul, haide, nu mai sta, fugutza!
  • -1 (1 vot)    
    referitor la pozitia Romaniei (Vineri, 19 martie 2010, 16:29)

    buxa [utilizator]

    Intrati pe http://www.speedtest.net/global.php#0 si vedeti la ce nivel este situata Romania la nivel mondial, european sau de care vreti voi - e pe prima pagina pe locul 5 mondial.
    Referitor la penetrare consider ca 3% in rural este si asa prea mult deoarece acolo inca se ara pamantul cu calul sau vaca - ce sa faca cu Internetul? Sa trimita mail la vaca cand sa se opreasca? Sa o bata pe nevasta virtual? Sau ce?
    In mediul urban ce sa faca cei 99% de manelisti cu Internetul? Eee ... aici lucrurile sunt altfel. Ei pot face piraterie incepand cu Windowsul si terminand cu maneaua de pe torrente.
    Noi inca nu suntem pregatiti nici pentru secolul 20, nu mai zic de secolul 21. Aici ma refer la marea majoritate a populatiei tarii noastre, pentru ca restul sunt deja in America sau Kongo.
    • -1 (1 vot)    
      mda, ai dreptate (Vineri, 19 martie 2010, 17:28)

      loco [anonim] i-a raspuns lui buxa

      dar in mediul rural cred ca e bun Internetul si acolo, nu zic sa trimita 'nea ion email la vaca, dar cum sa-i trimita lapte si brinza copilului de la oras, daca nu prin attachments?
      Mda, mai acum citeva saptamini (in Hotnews) eram pe locul 4-5 in lume, acum sintem penultimii in Europa?
    • +1 (1 vot)    
      E vorba de penetrare (Vineri, 19 martie 2010, 22:56)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui buxa

      nu de viteza medie. Celelalte tari au o medie mai mica deoarece calcului se face cu vitezele din zonele cu densitate mare (orasele) alaturi de zonele cu densitate mica (satele). In Romania intra in calcule numai orasele, in timp ce la tara nu exista acces la internet, deci satele sunt ignorate. De asta Romania e in top la viteze.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu-i chiar asa de simplu (Vineri, 19 martie 2010, 17:25)

    Paul Dolea [utilizator]

    Sa acoperi teritoriul Romaniei cu internet de banda larga nu-i chiar asa simplu. Actuala infrastructura de telecomunicatii se bazeaza pe cablu, fibra optica sau radio. Cablul sau fibra optica este nerentabil in zonele cu densitate mica a populatiei sau acolo unde nu sunt potentiali utilizatori. Devine "rentabil" doar daca primesti bani de la buget, al Ro sau UE. O alta solutie este prin radio, aici operatorii de telefonie mobila au prima sansa prin infrastructura de celule pe care si-au creat-o. Dar nici telefonia celulara nu acopera toate zonele populate, pentru ca-n unele locuri nu este rentabil. In plus, ca sa asigure banda larga, ar trebui sa extinda reteaua 3G, ce acopera doar marile orase...Mai ramane varianta de internet prin sateliti geostationari ce poate acoperi intreg teritoriul tarii dar, daca-l faci cu cu echipamente VSAT tot traficul va trece prin satelit si asta costa, nu gluma. Eu sunt convins ca pentru aceste zone izolate, furnizorii de televiziune prin satelit DTH ar trebui sa-si ciuleasca urechile si daca nu stiu cum trebuie sa faca, sa ma-ntrebe pe mine...
  • +1 (1 vot)    
    nu-mi prea place... (Vineri, 19 martie 2010, 17:32)

    Luke [anonim]

    tare ma tem ca asa statul incearca sa reglementeze si cum va arata internetul asta in final. concurenta trebuie sa faca totul, singuru lucru care trebuie sa-l faca statul e sa lupte impotriva tentativelor de monopol
  • +2 (2 voturi)    
    Mai avem mult pana acolo.. (Vineri, 19 martie 2010, 17:55)

    Tudor [anonim]

    Pana sa devina internetul un serviciu de baza garantat sau "drept fundamental", sa nu uitam ca in Romania anului 2010 inca sunt aproape o suta de localitati care nu au avut niciodata curent electric (peste 100.000 de gospodarii) - acela e cu adevarat un serviciu de baza la care inca mii de locuitori nu au access ..
  • 0 (0 voturi)    
    aiureli (Vineri, 19 martie 2010, 18:17)

    internautul de serviciu [anonim]

    Astia de-si bat capul cu astfel de prostii uita de punctul esential: CADRUL LEGAL DE DESFASURARE A ACESTEI ACTIVITATI.
    PoTi sa tipi in gura mare pana ti-or exploda plamanii si sa zici ca dai si 100mbps dar asta doar dc ai pe unde.
    Pentru ca este f. clar ca pe wireless nu poti sa acoperi tot si tot la cabluri si fibra trebuie sa ajungem si daca onor statul roman nu reglementeaza f clar si nu sprijina dezvoltarea infrastructrii, totul va fi in zadar.
    Pentru ca in continuare se va gasi un nebun sa taie cu toporul un cablu care trece prin tufisurile lui sau pe la geamul lui. Asta ca sa nu mai vorbim de nebunia si de mizeria de retele aeriene din frumoasa noastra tara.
    Asa ca, pentru onorabilii nostri, puneti mana intai si va ocupati de crearea cadrului de dezvoltare a infrastructurii si apoi umblati dupa cai verzi pe pereti.
  • 0 (2 voturi)    
    BELL Canada (Vineri, 19 martie 2010, 18:31)

    Kibby [anonim]

    afiseaza 54 MB/s "latimea benzii" la broadband. Viteza cu care descarci insa, pe wire, nu e niciodata mai mare de 2 Mb/s.
    Reclamele astea cu viteza teoretica sint pline de cacat, si aici nu conteaza pe ce continent esti!!
  • +1 (3 voturi)    
    romtelecom (Sâmbătă, 20 martie 2010, 2:23)

    cornel [anonim]

    Va invit sa judecati urmatoarele: 1. Zone semnificative ca populatie/suprafata nu sunt acoperite de telefonia fixa, ca si dealfel de asigurarea cu energie electrica. In unele din aceste zone romtelecomul a recurs la radiotelefone cu echipamente execrabile. {in urma cu mai multi ani cativa directori greci au fost condamnati in grecia la ani buni de inchisoare ptr. luare de mita de la furnizori sud-coreeni al acestor echipamente, in ,,romanica,, liniste totala}. 2. In unele din aceste zone se poate utiliza -clicknet mobil modem adu 510l, ptr. conexiune la internet A. problemele/,,performantele, , sub orice criticii. B. esti captiv acestui serviciu, ce este o necesitate obiectiva, semifurnizat de compania rom/tele. 3. Serviciul de televiziune este furnizat de aceasi companie sub denumirea de ,,dolce,,{probabil ca deliberat sa dorit o gluma adresata romanasilor]..Despre acest serviciu doar doua aspecte semnificative: A. Pachetul audio este inexistent si de mai bine de 6/7 ani si apare, tot ironic, IN CURAND. B. Frecvent sunt canale ce nu pot fi accesate perioade de timp semnificative, dar ptr. care platesti. 4. A. Incercati sa accesati saitul rom/tele si sa adresati un mesaj cu numai una din problemele ridicate, vedeti daca este posibil. B. Telefonic daca o faci, atitundinea este civilizata {nota buna la PR firmei} dar tehnic/operational, vorbesti singur. 5. Apelare la organisme ca, autoritatea de reglementare, prot. consumatorilor, din start ti se spune ca din varia motive, nu pot face nimic, incercati si d.-voastra. 6. Tarifele sunt aliniate in partea superioara a mediei u.e., aici simtim f.f. bine ca ne gasim geografico/financiar in europa. Cu cele mai bune urarii, cornel s.
  • 0 (0 voturi)    
    Internet la coada vacii (Sâmbătă, 20 martie 2010, 6:27)

    Garett [anonim]

    Am rezolvat toate problemele de la sat, drumuri, canalizare, apa curenta si singurul bai care a ramas este nemultumirea lui badea Gheo ca n-are banda larga la "leptop" cand se duce cu Joiana la pascut pe lunca!
    Avem asa un talent de a ne risipi energiile pe chestii minore dar ignoram cu desavarsire chestiile cu adevarat importante!
    Noi nu mai avem o agricultura propriu-zisa, araturile de primavara se fac ca acum o suta de ani cu calul sau cu boul, zootehnia e istorie antica dar ne apuca jalea ca nu avem internet de banda larga la tara!
    Stupid people!
  • 0 (0 voturi)    
    Pista falsa! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 10:15)

    costin [anonim]

    Includerea Internetului de banda larga in serviciul universal nu va rezolva ramanerea in urma a Romaniei in acest domeniu! Aceasta motivatie strecurata in articol este doar o pista falsa! Dezvoltarea broadbandului in Romania se poate face numai prin dezvoltarea unei piete competitive corecte si aici ANCOM are un rol decisiv! Inainte de toate ANCOM are datoria de a face ceea ce nu a facut in ultimii 7 ani de promisiuni desarte, de la liberalizarea pietei incoace: de a stabili OPERATORII CU PUTERE SEMNIFICATIVA IN PIATA DE BROADBAND INTERNET SI DE A LE IMPUNE OBLIGATII (INCLUSIV TARIFE) DE INTERCONECTARE BAZATE PE COSTURI. Apoi ANCOM are la indemana si alte tehnici de crestere a competitiei in piata broadband: reglementarea accesului la bitstream (piata DSL a devenit in ultimii 3 ani monopolul Romtelecom, cu cota de piata de 99%), reglementarea operatorilor virtuali mobili (MVNO), verificarea gradului de indeplinire a obligatiilor de catre operatorii din banda de 3,5 GHz si acordarea unor noi licente de banda larga in banda de 3,7 GHz, verificarea gradului de indeplinire a obligatiilor de acoperire din cele 4 licente 3G acordate in 2004 si 2006 si acordarea de noi licente de banda larga in alte benzi de frecventa. Pentru cei care nu cunosc dar se exprima aici, in Romania finantarea serviciului universal (indiferent ce cuprinde el: doar telefonie ca in prezent sau si Internet de banda larga in viitor) s-a facut si se va face EXCLUSIV pe spinarea operatorilor platitori de taxe, desi UE a recomandat si cele mai multe state membre UE si utilizeaza si alte surse de finantare! Dupa experienta de pana acum cu serviciul universal, majoritatea operatorilor din Romania, mari sau mici, si nu doar Romtelecom, nu vor fi de acord sa mai aunce banii intr-un sac fara fund, de unde sa se alimenteze apoi, pe principii clientelare, doar anumiti operatori declarati operatori de serviciu universal!
  • 0 (0 voturi)    
    sigur ca da (Sâmbătă, 20 martie 2010, 12:31)

    Alex [anonim]

    Ce putea sa spuna Romtelecom - si de altfel orice mare operator de internet - despre garantarea vitezei de download in internet pentru publicul larg? Cand ei iti spun ca iti dau internet cu 12 mega/secunda, dar e negarantat, si in realitate nu reusesc niciodata sa vad un videoclip pe youtube (si nu la mare definitie) fara intreruperi! Eu am un abonament Romtelecom clicknet, chipurile la 6 mega/secunda si niciodata nu am avut macar 2 mega pe secunda in internet real. Daca ar fi dupa mine, ar trebui ca toti providerii de internet sa dea internet garantat. In felul asta nu o sa mai vedem niciodata promotii la abonamente cu 20 mega/secunda cand de fapt abia merge la 1 mega. Nu ma pricep deloc la internet, am o vaga idee de ce e complicat sa garantezi viteza, dar mi se pare o mare nesimtire sa spui ca furnizezi internet in banda larga cand de fapt lucrurile stau altfel: infrastructura ta perminte internet in banda larga, dar in realitate internetul nu-l ai niciodata la o viteza decenta, pentru ca providerul nu poate asigura asa ceva.
    Voi urmari cu mare interes discutia, pentru ca mie mi se pare neetic ce fac operatorii de internet.
  • 0 (0 voturi)    
    Doar daca... (Sâmbătă, 20 martie 2010, 12:42)

    Eufrosin [anonim]

    avem nevoie de acoperire larga 3G, doar daca nu ne pasa de ceea ce ne face iradierea cu microunde:
    Copilul, mobilul si cancerul terminal: http://wp.me/pAmVJ-wB
  • 0 (0 voturi)    
    Oameni buni! (Luni, 22 martie 2010, 11:04)

    Cristian I [anonim]

    nu stiu daca "garantat broadband", sau daca limita inferioara de 1,5 M pe sescunda este realista pt Romania. Dar cu siguranta trebuie sa existe o valoare MINIMA garantata, ca sa stiu pentru ce dau banii! Eu am "maxim 6 M pe sescunda", dar asta nu spune nimic despre valoarea REALA. Cind cumperi un autoturism, informatia "cu acest vehicul nu puteti depasi viteza sunetului" nu spune prea mult, ai vrea sa ti se garanteze ca poti sa atingi 150 la ora, sa zicem. La fel, cind dau bani pe o paine, o simpla franzele, vreau sa stiu ca are MIMIM 280 de grame, nu ca "poate sa aiba pina la 6 m pe secunda", cum imi spune furnizorul de Internet ...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri