Polita de asigurare a locuintelor emisa de Astra pentru abonatii persoane fizice ai Romtelecom, in urma unui parteneriat intre cele doua companii, si care promitea trei luni de gratuitate si incetarea acesteia in cazul in care clientii nu si-ar fi dat acordul a fost emisa fara respectarea dispozitiilor legale privind contractele de asigurare precum si a obligatiilor de informare a asiguratilor si potentialilor asigurati, a anuntat joi Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor avertizeaza asupra faptului ca operatorul de servicii telecom Romtelecom nu este autorizat sa practice activitatea de intermediere in asigurari.

"Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor a constatat ca informatiile cuprinse in polita sunt neclare, inexacte, contradictorii si conduc la inducerea in eroare a potentialilor asigurati cu privire la riscurile asigurate, prima de asigurare si modalitatile de plata", se arata in comunicatul CSA.

  • Astra, obligata sa rezilieze toate politele incheiate prin intermediul Romtelecom

Avand in vedere cele constatate, Consiliul CSA a decis:

  1. Astra este obligata sa denunte politele privind „asigurarea locuintei impotriva incendiului si a dezastrelor naturale” incheiate prin intermediul Romtelecom
  2. informarea tuturor clientilor Romtelecom, de catre ASTRA,  carora le-a fost transmisa respectiva polita de asigurare, ca aceasta a fost denuntata.
  • Cum s-au trezit clientii Romtelecom cu asigurare de locuinte de la Astra, in urma unui parteneriat dintre cele doua companii

Asigurare de locuinta, Romtelecom-Astra
Asigurare de locuinta, Romtelecom-Astra
Foto: HotNews.ro
Masura CSA vine in urma unui acord recent incheiat intre Romtelecom si Astra Asigurari, prin care o parte din clientii persoane fizice ai operatorului telecom s-au trezit cu polite de asigurare a locuintelor, polite gratuite pentru o perioada de trei luni de zile si care ar fi incetat in cazul in care clientii nu si-ar fi exprimat acordul cu privire la prelungirea acesteia.

Acordul mai prevedea ca daca in cele trei luni abonatii operatorului nu s-ar fi dus la magazinele Romtelecom sau nu ar fi sunat la 1930 sa refuze polita "cadou", se considera ca acestia si-au dat acordul pentru folosirea datelor personale (nume, prenume, numar/numere de telefon si adresa) de catre Astra.

"Odata cu asigurarea oferita timp de trei luni gratuit, Romtelecom instiinteaza clientii ca, daca nu se exprima impotriva, se va considera ca accepta ca Astra Asigurari sa aiba acces la datele lor personale, urmand a fi contactati de un reprezentant pentru prelungirea perioadei asigurate. (...) In cazul in care un client nu este de acord sa beneficieze de aceasta asigurare gratuita, isi poate exprima dezacordul prezentandu-se la orice magazin Romtelecom sau apeland 1930 (apel gratuit din reteaua Romtelecom) in termen de 10 zile de la data facturarii, inscrisa pe prima pagina a facturii", mentiona comunicatul cu privire la acest parteneriat.

De ce ar fi trebuit abonatii sa se grabeasca in cele trei luni de zile de gratuitate sa se duca la magazinele Romtelecom sau sa sune acest operator pentru ca datele personale sa nu ajunga la Astra?

Ce s-ar fi intamplat daca nu ar fi facut acest lucru in cele trei luni? Romtelecom sustine ca, in aceasta situatie, Astra ar fi sters datele puse la dispozitie.

"Chiar in cazul in care un anumit client nu ar reactiona in timpul prevazut sau s-ar razgandi cu privire la optiunea anterioara, daca va comunica acest lucru catre Romtelecom datele sale personale vor fi eliminate dintre contactele Astra Asigurari, in cazul in care acestea au ajuns deja acolo", a precizat pentru HotNews.ro Cristina Popescu, directorul de comunicare al Romtelecom.

Comunicatul integral Romtelecom-Astra, aici.