Conferinta internationala telecom in Romania

AUDIO: Ministrul Comunicatiilor catre industria telecom: "Iesiti pe interval", "Domnisoara, secolul 21 va fi matriarhat sau nu va fi deloc" si raspunsul la "cat ar costa kilometrul de autostrada informationala?"

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 27 mai 2010, 20:13 Economie | Telecom

Gabriel Sandu
Foto: MCSI
A 14-a editie a conferintei internationale dedicate sectorului telecom - Ziua Comunicatiilor - a avut parte joi de o atmosfera cel putin aparte. In prezenta reprezentantilor industriei telecom locale si internationale, ministrul Comunicatiilor s-a aprins in declaratii in sesiunea de intrebari si raspunsuri, in special cand a venit vorba de proiectul eRomania, sistem national de e-guvernare prin care autoritatile promit informatizarea tuturor serviciilor publice pentru cetateni si firme. Daca ministrul s-a adresat catre oficialii industriei cu expresii precum: "Iesiti pe interval" sau "Domnisoara, secolul 21 va fi matriarhat sau nu va fi deloc", din sala, printre rasete, s-au ivit si intrebari de genul: "cat ar costa kilometrul de autostrada informationala?"

  • Gabriel Sandu, despre piedicile in realizarea eRomania: Problema mea este una foarte simpla: Am 1,91 metri si peste 100 kg. E greu sa ma opreasca cineva

"(...) V-am propus sa veniti sa facem o singura platforma in care sa integram toate serviciile, incepand de la nomenclatoare sau registrele nationale de care dumneavoastra aveti nevoie, incepand de la a plati taxele si impozitele, pentru ca aici iar am venit cu o provocare: din 44 de formulare sa avem unul singur (...) Si cum mi s-a rapuns? Ba baiete du-te acasa ca stim noi ce avem de facut! Problema mea este una foarte simpla am 1,91 metri si peste 100 kg. E greu sa ma opreasca cineva".


  • Intrebarea unui director de la HP, Anca Stancu, despre protocoalele proprietare in licitatiile institutiilor publice

Anca Stancu, director de dezvoltare al unei divizii in cadrul HP: Cum comentati prezenta protocoalelor proprietare in licitatiile organizate de institutiile publice?

Eugen Preotu, moderator: Eu n-am inteles..mai clar. (rasete in sala)

Intrebarea este urmatoarea: Exista un obicei in licitatiile organizate de institutiile publice de a prezenta in cerinte anumite protocoale proprietare apartinand unui singur brand. Nu vreau sa dau exemple acum, dar as vrea sa intreb cum comentati prezenta acestora..

Gabriel Sandu: Este foarte simplu. Si dumneavoastra aveti vreo cateva, atunci cand castigati dumneavoastra va bucurati, cand castiga altii plangeti (...) Problema mea este una singura: ar trebui ca fiecare sa va bagati acolo unde stiti cel mai bine, pentru ca au ajuns unele firme de IT sa faca comunicatii, alte firme de comunicatii sa fie integratori (...)


  • Intrebarea unui oficial al Curtii Supreme de Justitie, pentru ministrul Comunicatiilor: Cat ar costa kilometrul de autostrada informationala si cam cati kilometri vrem sa facem?

Pentru domnul ministru, cam cat ar estima ca ar costa kilometrul de autostrada informationala si cam cati kilometri vrem sa facem? Alta intrebare: Nu ar fi cazul ca in momente de criza sa mai taiem din monopolul lui Microsoft si sa trecem pe alte sisteme de operare?

Gabriel Sandu: Kilometrul de autostrada va costa atat cat vrem noi. (aplauze si rasete) Iar in problema cu Microsoft solicit industriei sa vina cu o solutie si eu o sa o aplic.

Eugen Preotu, moderatorul conferintei: Vedeti ca pe hol este Windows phone..(rasete).


Apel catre industrie pentru informatizarea serviciilor la nivelul celor peste 3.000 de autoritati publice locale: "Iesiti pe interval !" si catre directorul HP: "domnisoara sa stiti ca secolul 21 va fi matriarhat sau nu va fi deloc".



Potrivit informatiilor de pe site-ul oficial al evenimentului, printre participanti la Ziua Comunicatiilor 2010 s-au numarat reprezentanti ai: ALCATEL-LUCENT, ALVARION, ARB, ARCA, CEC BANK, COMBRIDGE, ERICSSON, ERNST&YOUNG, FRR, GTS TELECOM, HP, HUAWEI TECHNOLOGIES, INTEL, LAMIT C., MICROSOFT, MIRA TELECOM, MOTOROLA MILESTONE, NETCITY TELECOM, NOKIA SIEMENS NETWORKS, PANASONIC, RCS&RDS, ROMKATEL, ROMTELECOM, SAMSUNG, SAP, SKYPE, TE ECOM INSTRUMENTS, TELETRANS, TOPEX, VODAFONE, WIND RIVER.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4637 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    penibil (Joi, 27 mai 2010, 19:46)

    d0mu [anonim]

    da tipu' asta, ministrul telecomunicatiilor nu se simte penibil in astfel de momente, cand vede ca toti aia din sala rad de el?
    • +2 (6 voturi)    
      nu e penibil - e chiar el! :-) (Joi, 27 mai 2010, 23:08)

      Ruppeltelecom67 [anonim] i-a raspuns lui d0mu

      Daca nu l-as recunoaste din poza l-as recunoaste dupe vorbiele [care este]: de golanas la coltzu strazii care invirte roata si spune el unde se opreshte. Zimbind. Si cica acolo e cel mai bine - acolo unde comisssionnuuu e maxim.
      Mai presus, omu asta nu stie sau nu pricepe (si echipa lui deasemenea) sa exprime in scris cerintze cu privire la un proiect sau un program! El are 1,91 si 9000kg si trece peste orice :-) Oamenii aia au comentat (nu sunt angajat al lor si deasemenea nu traiesc in tara) ca nu au cerinte clare (specificatii adicatelea).
      Treaba cu ''KM de autostrada informatica care costa cit vrem noi'' spune tot! :-)
      Omu ministru al comunicatziilor de acum, pe vremea cind era ''director la Elvila'' nu avea habar de tehnologie (IT&C) sub nici o forma si chiar ura fenomenu de dezvoltare tehnilogica.
      Pacat aca acesti indivizi mai sunt inca in gubernu care este (sau poate de aceea se afla acolo - prieteni cu Boc & camarilla)
    • 0 (4 voturi)    
      E ministru! (Vineri, 28 mai 2010, 1:46)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui d0mu

      Misiunea lui este sa distreze prostimea!
  • +2 (4 voturi)    
    bataie de joc (Joi, 27 mai 2010, 20:11)

    alin [anonim]

    citind articolul rezulta o singura concluzie: anumite persoane (numite pe pozitie) isi bat joc de noi (astia care platesc facturile).
  • 0 (14 voturi)    
    Dumnezeule mare, cata INCOMPETENTA.... (Joi, 27 mai 2010, 20:26)

    lili [anonim]

    Astia sunt ministrii PDLei care au adus Romania in prag de FALIMENT !!!!
    • 0 (6 voturi)    
      stimate (Joi, 27 mai 2010, 20:38)

      florinelul [utilizator] i-a raspuns lui lili

      poti sa fii mai precis cu ce te deranjeaza anume? nu de alta, dar te-ai exprimat foarte vag.
      • -1 (3 voturi)    
        mai aveti nevoie de completari??!!! (Vineri, 28 mai 2010, 6:57)

        lili [anonim] i-a raspuns lui florinelul

        Eu nu cred ca mai este necesara nici o completare. Omul este o catastrofa PDLista si nationala si nu are ce cauta pe acel post. Daca la intalnirea cu jurnalistii a vorbit asa, imi puteti spune cum discuta acest ministru cu cei din UE, unde trebuie sa negocieze cu oameni tehnici si specializati, situatia ramasa in urma a Romaniei in domeniul comunicatiilor si careia nu odata a fost cazul sa-i fie activata procedura de INFRIGEMENT ???!!!
        • +1 (1 vot)    
          completari (Vineri, 28 mai 2010, 9:43)

          Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui lili

          @lili
          Ati fi in stare de o completare?
          Ma minunez cat de bine se pricepe "pulimea" (vorba unui distins PRIM-ministru) la competenta ministrilor...

          Asta este Romania, cu totii ne pricepem la... treaba altuia.
          Da' la a noastra?
    • -2 (6 voturi)    
      nu consider (Joi, 27 mai 2010, 21:14)

      dorul [utilizator] i-a raspuns lui lili

      mie mi se par raspunsuri la obiect, omul chiar stie ce vorbeste, nu pare ca un tip care are abator si s-a bagat la comunicatii. in strainatate predau cursuri despre e-government la facultate, in timp ce noi nu avem sistemul inca
      • +4 (8 voturi)    
        Domnu care este (Joi, 27 mai 2010, 23:16)

        trecatorpinviatza [anonim] i-a raspuns lui dorul

        nu are habar de nimic din domeniu - nici din perspeciva tehnica - de care nu are nevoie ca are 3 oua si e adus ministru de boc - plecat de la PNL la PDL ca si un om cu valori politice solide nu-i asa?, nici din cea de ministru comunicatziilor in cab boc.
        datzi-mi adresa de email sa va povestesc de Gabi Sandu se pin 94-97 cu afacerile si matrapazlicurile masive de la ELV. ca sa va datzi sema despre cine comentatzi
  • +4 (6 voturi)    
    Incredibil (Joi, 27 mai 2010, 20:49)

    Istropateanu [anonim]

    Dar chiar nu se gaseste in Romania un minstru pentru comunicatii? Am fost la o reuniune cu Dl. Dan Nica si dansul a ocolit TOATE intrebarile legate de comunicatii si infrastructura... nu inteleg..
  • +1 (7 voturi)    
    LINUX (Joi, 27 mai 2010, 20:59)

    George Daniel [anonim]

    Dl. ministru n-a auzit de LINUX, normal as zice, vazand cv-ul domniei sale... asa ca plateste 100 de milioane de euro pe an pentru licente Windows in administratia centrala. Ar putea economisi 100 de milioane de euro pe an, daca ar fi un profesionist IT, adica daca ar promova sistemele LINUX, care sunt gratuite, robuste, profesionale. Cine sa inteleaga?
    • +6 (6 voturi)    
      - (Joi, 27 mai 2010, 23:34)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui George Daniel

      Cata vechime ai ca system engineer? Sau macar ca tehnician?

      Ai implementat vreodata o solutie linux pe macar 1000 statii de lucru? Ai lucrat intr-un asemenea mediu? Cum a fost?
      Realizezi ca implementand o solutie linux, te va costa consultanta de 10 ori mai mult decat licentele microsoft?

      Hai sa iti pun altfel intrebarea, ca poate e mai evident raspunsul... Oare de ce multinationalele care au peste 50.000 de angajati, prefera solutiile Microsoft?
      Totusi... IT managerii lor sunt de 10000x mai competenti decat ministrul comunicatiilor si optezi pt Microsoft.
      • +1 (1 vot)    
        depinde (Vineri, 28 mai 2010, 0:36)

        alin [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        depinde de la caz la caz si de la TCO la TCO.

        adica, in anumite cazuri, investitia, ca sa treci de pe systemul X pe systemul Y, merita atunci cand iei in considerare nu un an ci 5..10..20 ani (chiar daca pe primul an/doi costul este mai mare).
        • +1 (1 vot)    
          - (Vineri, 28 mai 2010, 1:07)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui alin

          Corect, si daca luam cazul de fata o sa vedem ca e mai rentabila o solutie MS pt sistemele de operare pt workstation.

          Gandeste-te doar cat costa migrarea de pe solutii Microsoft pe Linux doar pe statiile de lucru. Dupa migrarea OS-ului, trebuie migrate si aplicatiile, care de cele mai multe ori sunt solutii personalizate si costa milioane de euro.

          Ce facem cu personalul? Deja utilizatorul s-a obisnuit pe o platforma care poate ii este familiara de acasa, sau de la un alt loc de munca. Alti bani, alta distractie.

          Sa fim realisti, solutiile linux sunt bune strict pt servere, nu pt statii de lucru iar utilizarea efectiva va fi complicata pt utilizatorul obisnuit, nu personalul tehnic.

          Eu am trecut prin asa ceva, o simpla migrare la Office 2007 a fost de ajuns sa ameteasca cateva sute de utilizatori, nici nu vreau sa ma gandesc ce va insemna migrarea de la Windows XP la Windows 7....
      • +1 (1 vot)    
        iti raspund eu (Vineri, 28 mai 2010, 9:59)

        sandu [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        foarte multe solutii se bazeaza pe solutii unix/linux
        unix nu e free, iar pt linux se poate gasi suport

        sunt mult mai scalabile pt orice solutie sistemele unix ;) ... n-are sens sa dezvoltam aici ...
        dar doar asa ca sa inteleaga toti ... iti faci o aplicatie pt %unix% si poti alege orice system ulterior pt ca redeploy-ul poate fi facut relativ facil -> nu depinzi de o tehnologie propietare

        si DA, se alege MS in multe zone, nu pt IT managerii ar fi facut vreo analiza, ci pt ca vor sa fie asigurati de support, iar in caz de problema sa aiba pe cine da vina in fata superiorilor ;) este principalul argument
    • +1 (1 vot)    
      :) (Vineri, 28 mai 2010, 6:17)

      :) [anonim] i-a raspuns lui George Daniel

      Tu iti dai seama ce inseamna sa treci de la SO windows la Linux?, nu cred ca itit dai seama, crearea aplicatilor guvernamentale pentru noua platforma, inclusiv cele din teritoriu, instruirea angajatilor pentru a lucra cu noul soft si noua platforma, Realizarea de noi contracte de mentenanta pentru soft, si mai ales problema ca se vor cam certa cu cei de la microsoft, mai ales ca cei de la miscrosoft au cam investit in Romania, plus cateva Academii, si mai ales ca au contracte pe zeci de ani(cred), care terminarea acelora cel mai probabil prin anumite clauze i-ar costa de numa:).
      Si pe vremurile astea secetoase nu cred ca isi permite nimeni asa ceva, mai ales ca trecerea nu se poate face de la o zi la alta.
      • 0 (0 voturi)    
        multiplatforma (Vineri, 28 mai 2010, 23:42)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui :)

        tocmai aici e problema: se contracteaza, se dezvolta si se platesc sisteme "inchise" care functioneaza pe un singur sistem/platforma.

        apoi, se vine si se i-au alte decizii similare argumentatia fiind bazata pe deciziile precedente.

        deci se mentine o anumite situatie nu pentru ca este mai buna tehnic, nu pentru ca e mai ieftina ci pentru ca nu avem ce face!

        eu zic ca e timpul sa se opreasca lantul deciziilor proaste. nu brusc, ca doare. dar incet incet la noile contracte pui niste cerinte ca sistemul respectiv sa fie deschis, si sa nu fie legat de o singura platforma (windows).
    • 0 (0 voturi)    
      LINUX (Vineri, 28 mai 2010, 10:04)

      Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui George Daniel

      Si apoi te trezesti ca toata functionarimea (care, de bine de rau, se mai descurca cu Windows-ul), nu se mai descurca! Si poate va trebui sa o scolezi din nou! Alti bani, alt distractie, alt timp pierdut!
      De bine de rau, o multime de functionari au luat ECDL-ul, care este centrat Microsoft (Windows + MS OFFice)

      Cand 90% din computerele personale din lume ruleaza Windows, mi se pare cel putin hazardat sa te bazezi pe Linux intr-o actiune de asemenea anvergura.
      In plus, ai oameni de specialitate pregatiti, in administratie?

      Pentru servere insa, s-ar putea lua in discutie... da' nici acolo nu sunt convins ca se face o economie cat de cat semnificativa. Dar, din pdv tehnic, ar putea fi unele avantaje.

      Problema nu e chiar asa de simpla, cum pare... din avion!
      • 0 (0 voturi)    
        lipsa de informare (Sâmbătă, 29 mai 2010, 0:03)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui Bug Zileriu

        ce se propune aici a fost facut de altii si cu succes.

        Jandarmeria franceza a trecut pe linux
        http://arstechnica.com/open-source/news/2009/03/french-police-saves-millions-of-euros-by-adopting-ubuntu.ars

        Parlamentul francez la fel:
        http://www.technewsworld.com/story/54462.html

        Guvernul Canadian este interesat in solutii open source:
        http://arstechnica.com/open-source/news/2009/02/canadian-government-eyes-open-sources-asks-for-feedback.ars

        Guvernul UK la fel:
        http://arstechnica.com/open-source/news/2009/02/uk-government-eyes-open-source-for-flexibility-cost-savings.ars

        Consiliu/primaria Munich, Germany a trecut pe linux:
        http://news.cnet.com/2100-1016-1010740.html

        http://www.computerworlduk.com/toolbox/open-source/blogs/index.cfm?entryid=866

        Ministerul infrastructurii si transportului din Valencia a trecut la free open source si linux:
        http://lwn.net/Articles/338511/

        Bursa din Londra a trecut de o solutie Microsoft pe solutie Linux:
        http://blogs.computerworld.com/london_stock_exchange_to_abandon_failed_windows_platform

        Ce trebuie inteles din toate acestea? Ca lumea se schimba. 90% Microsoft nu mai este o realitate. Lumea doreste control, eficienta, flexibilitate, libertate toate la un cost cat mai mic si care sa induca si concurenta in piata. Platformele deschise (FOSS) pot sa asigure asa ceva. Solutiile Microsoft mai putin.
  • +2 (8 voturi)    
    deci is socat (Joi, 27 mai 2010, 21:05)

    m [anonim]

    ai de capul meu... asta ce mama dracului cauta acolo?! un om mai incompetent nu cred ca mai gaseau in romania pentru postul asta. si cand ma gandesc cum incaseaza milioanele, din banii nostrii... sa nici nu mai vb de faptul ca face de cacao imaginea statului la orice discutie.
  • +1 (3 voturi)    
    ....... (Joi, 27 mai 2010, 21:16)

    gogu [anonim]

    si mitocaneala
  • 0 (8 voturi)    
    pt toti indivizii care sunt "jenati" (Joi, 27 mai 2010, 21:35)

    dumi [anonim]

    de ministrul comunicatiilor ->
    ce anume v-a deranjat ? va trebuie un individ gen Ponta care sa vina serios si sa va lucreze pe la spata sponsorizand greve care sa paralizeze Bucurestiul ???

    CE ANUME V-A DERANJAT ? in afara de comentariul care face referire la linux, dragi postaci platiti sa comentati ... hai sunteti jenanti !
  • 0 (4 voturi)    
    Normal (Joi, 27 mai 2010, 22:50)

    gabriela [anonim]

    Gura incompetentului adevar graieste!
    "Kilometrul de autostrada va costa atat cat vrem noi" Ce nu este clar? Doar vor guverna pana in 2012 cu baietii destepti cu tot.
  • -1 (5 voturi)    
    LINUX (Joi, 27 mai 2010, 22:52)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    cum adica "in problema Microsoft solicit industriei sa vina cu o solutie si eu o sa o aplic." aloo, pai ca ministru al telecom trebuia sa fi stiut, gogule, exista LINUX. iti repet, repeta si tu: LINUX.
  • -1 (5 voturi)    
    Un tembel (Joi, 27 mai 2010, 23:08)

    Vasile Craciunescu [anonim]

    Adica domnul ministru
  • -2 (4 voturi)    
    ministru la kilogram (Joi, 27 mai 2010, 23:29)

    Dan [anonim]

    la un premier luat la metru, trebuia si un ministru naimit la kilogram

    pacat ca e un chintal de osanza, nu de materie cenusie
  • +2 (2 voturi)    
    Mai bine sa fie direct si sincer...decit (Joi, 27 mai 2010, 23:45)

    maria [anonim]

    sa ne duca cu vorba si sa se poticneasca la jumatatea drumului. Nu trebuie in acest moment sa fie pedant ci un luptator. Romania are nevoie de acest proiect. Ar fi bine sa se faca!!!
  • +1 (5 voturi)    
    Eu merg pe mina dlui Sandu (Joi, 27 mai 2010, 23:50)

    Florentina [anonim]

    Ministri sfiosi, pur teoreticieni a tot avut Romania in ultimi 20 de ani. sa ne amintin ca toti au sfirsit ....lamentabil. Mie dl Sandu mi se pare "profilul managerului" de succes care stie sa isi duca proiectele la capat. In rest ......celui cu linuxul: asa o fi, dar citi functionari stiu sa il foloseasca? haideti sa fim mai seriosi.
    • -1 (3 voturi)    
      ai incercat ? (Vineri, 28 mai 2010, 0:22)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Florentina

      si cumva nu ti-a iesit ?
      Da-mi te rog o lista pe puncte unde nu ti-a iesit ceva in OpenOffice si numai cu MS Word ai putut rezolva problema, si dupe aia esprima-te...
      La fel ca amicul de mai sus care sustine ca, costurile de suport la Linux sint de zeci ori sute de ori mai mari decit la M$.. N-o sa te intreb unde esti angajat, si la intrebarea ta o sa-ti raspund simplu: administratia publica din Germania.
      Companiile mari cumpara soft licentiat M$ petru a da bine in fata consiliului de administratie, si cam atit. Daca nu intelegi fenomenul, pot sa elaborez, dar nu cred ca e cazul sa-mi pierd vremea, din moment ce banuiala mea este ca postarile pozitive pentru M$ vs Linux sint tocmai din partea celora care traiesc din banii supti de acolo ...
      Pax...
      • +3 (3 voturi)    
        aberezi cu gratie (Vineri, 28 mai 2010, 2:55)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui dan

        da:
        macrourile dintr-un document excel nu ruleaza ori ruleaza incomplet pe OpenOffice !
        iar cand ai un document generat in Excel cu multiple inregistrari, formule, macrouri si vrei sa faci analiza de date pe el, nu iti poti permite sa rulezi pe OpenOffice, pentru ca cea mai mica incompatibilitate se lasa cu pierderea jobului !

        s-a pus linux in Germania pentru ca distributia aia de Linux era produsa de o companie germana, iar insitutia respectiva era o institutie publica, obligata sa incerce mai intai achizitia de produse autohtone, exclusiv nemtesti special ca sa dea o sansa companiilor si produselor nemtesti

        institutiile publice in statele nationaliste(germania, franta) fac astfel de incercari si stimulente prin lege special pentru a-si promova firmele si produsele autohtone

        in general, firmele mari asa au aparut, au beneficiat de contracte si sustinere din partea companiilor publice in mod transparent si legal
        • -2 (2 voturi)    
          aberezi cu grazie 2 (Vineri, 28 mai 2010, 9:24)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui mircea

          daca te bazezi foarte tare pe macrourile din excel inseamna ca ceva e gresit in abordarea voastra si ca va trebuie un soft dedicat. sa zicem insa ca iti trebuie musai macrouri. e ok, le poti face si in Open Office. e drept, trebe sa le rescrii, sa inveti altceva. ok, sa zicem ca ar fi prea costisitoare activitatea asta si chiar iti trebuie ms excel. nu-i bai, il poti rula pe linux. da, de ce crezi ca e nevoie sa cumperi tot porcul pt un carnat? pui doar excel si merge. da, pe linux.
          • 0 (0 voturi)    
            Macrouri de Excel (Vineri, 28 mai 2010, 15:11)

            joe [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            Foate multe aplicatii de birotica se prezinta sub forma unor extensii-macrouri pentru Excel, care modifica complet interfata acestuia. La toti partenerii nostri externi am vazut asa ceva. Sunt intretinute de firmele care le-au creat, care asigura si training-ul.
            Si nu, nu pot fi rulate in afara mediului Windows/Office, am incercat eu un demo pe Gentoo Linux cu OpenOffice 3.0 compilat din surse cu patch-uri experimentale. Pur si simplu, Microsoft nu va licentia niciodata mediul VisualBasic pentru alte softuri, a fost si scandal in Comisia Europeana pe tema asta.
            FYI, folosec Linux din '97, dar doar acasa...
            • 0 (0 voturi)    
              aplicatiile de birotica (Sâmbătă, 29 mai 2010, 1:36)

              gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui joe

              dupa cum spuneam, orice aplicatie de birotica care este mult prea complexa pt a fi portata in macro de open office inseamna ca este gresit gandita, este un thick client. am facut si eu aplicatii de contabilitate in excel, prin 96-97. excel este un produs excelent insa faptul ca iti permite sa faci prea multe este gresit inteles de catre programatori/firme si in felul asta pierd in the long run. am portat aplicatii facute in excel pe web si a fost mult mai bine, stiu ce vorbesc, este un oarece efort insa merita. iti repet, orice aplicatie facuta in excel care depaseste 800-1000 de linii de cod este deja prea mult pt a fi mentinuta in excel.
        • 0 (0 voturi)    
          vorbim totusi de bugetari (Vineri, 28 mai 2010, 9:39)

          loocheeaan [utilizator] i-a raspuns lui mircea

          astia inca numara dosarele la mana in agentii... deci nu cred ca se ajunge la macro-uri.

          nu cred ca linux e o solutie pentru utilizatorul tipic, dar solutia open office e o idee buna. faci o analiza de risc si vezi care sunt directiile/departamentele care chiar au nevoi de ms office. pe restul ii treci pe open office, si cred ca sunt peste 80%. deci e o treaba.

          totusi... dl ministru nu putea face nota discordanta cu cabinetul din care face parte si se vede cine e modelul lui in politica (sa traiti bine).

          chestia cu e-romania e o idee buna... DACA AI BANI!!!!
      • 0 (2 voturi)    
        Doamne la ce nivel vorbiti! (Vineri, 28 mai 2010, 8:04)

        Audit [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Word, Excel implicit Office!! Meseriasilor, ministrul vorbeste de eRomania nu de ABAC!
        Sunteti penibili.
        Treceti la Oracle macar.
        • +1 (1 vot)    
          De ce? (Vineri, 28 mai 2010, 11:20)

          Leon [anonim] i-a raspuns lui Audit

          Poate ar trebui sa treaca la mysql sau psql. De ce la Oracle? Pentru ca se plateste si ala?
          • 0 (0 voturi)    
            mysql este tot Oracle ! (Sâmbătă, 29 mai 2010, 15:40)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui Leon

            pentru ca solutiile existente azi, sunt deja implementate pe Oracle. Mysql la momentul asta este detinut tot de Oracle, uita-te pe site. E doa run produs Open source, insa nimeni nu va implementa Open source ca implementator, poate doar ca produs, dar consultanta e cea care costa si nu licentele.
  • +1 (5 voturi)    
    ministrii ieftini si la kilogram (Vineri, 28 mai 2010, 0:25)

    anaana [utilizator]

    Nica a fost un obscur inginer telefonist la Romtelecom. A ajuns ministru pentru ca s-a inscris in PSD si a impartit ulei si zahar cotra voturi in jud. Galati.

    Gabriel Sandu a fost un obscur angajat la o fabrica de mobila (Elvila ? ). Nu are legatura cu domeniul nici cit un depanator de televizoare. Pina la prestatia stralucita prezentata in articol , gunoiul asta a mai aparut doar in presa de scandal intr-o poza cu amanta . Evident ca amanta este angajata la minister.
  • 0 (2 voturi)    
    nobody got fired because of buying Microsoft` (Vineri, 28 mai 2010, 1:36)

    er [anonim]

    Ca sa pui linux, iti trebuie c... ca sa iti asumi responsabilitatea ca IT admini, iar in marile companii stiti f bine ca toata lumea fuge de responsabilitati si se acopera cat mai bine in ceea ce fac
    Sa pui MS e doar safe....
  • +4 (4 voturi)    
    nu e vorba nici de linux nici de windows (Vineri, 28 mai 2010, 2:40)

    mircea [anonim]

    In primul rand
    Toti ministrii si "specialistii" IT de prin ministere si administratie publica nu au nici a 10 % expeienta si cunostinte de management de proiect si solutii IT de intreprindere; in sistemul public nu exista astfel de oameni, exista numai scursuri;
    In Romania oamenii care stiu management IT sunt putini comparativ cu cererea, si pur si simplu au fost "aspirati" de mediul privat: corporatii, firme de consultanta etc etc pentru ca cererea in piata de astfel de oameni este mai mare decat oferta !
    Pentru domnii ministrii si "specialisti" informatizare inseamna Word, Excel, mail, internet, iar consultanta inseamna service calculatoare cu firma lu vecinu pentru curatare de praf si cablare.

    in al doilea rand
    Aaberati cu gratie in marea disputa Microsoft si Linux. La nivel de utilizator: Microsoft. Trecerea aparent ieftina si gratuita la Linux pentru utilizator e gratuita dupa ureche, pentru ca in sine, consultanta si suportul sunt de zeci de ori mai scumpe. In IT nu exista conceptul de GRATIS ! Daca oferi un produs gratis, recuperezi prin consultanta si suport. Daca vinzi licente si produse, asiguri suport si mentenanta. E vorba doar de marketing si business. IT-ul nu e gratis, pentru ca are costuri de creatie si executie.

    in al treilea rand
    Informatizare nu inseamna Microsoft si nici Linux. Astea sunt doar tehnologiile folosite, prea putin relevante insa pentru subiectul in sine, reprezinta doar un element de detaliu.
    Informatizarea insistutiilor, in special cand vine vorba de institutii publice si guvernmentale, inseamna implementarea de sisteme informatice de intreprindere. Este vorba despre produse si solutii oferite de SAP/Oracle lideri in domeniu. Tarile civilizate au inceput de acum 30 de ani informatizarea de care vorbim noi azi. Inainte de informatizare trebuie insa restructurat si definit business-ul, adika organizarea in detaliu si functionarea institutiile respective si a personalului. Altfel, multi bani aruncati.
    • +3 (3 voturi)    
      Supercorect ceea ce ai scris! (Vineri, 28 mai 2010, 8:07)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Cei de mai de sus au aberat pe Office. Se vede ca sunt ceea ce se cheama "dactilografe".
      Esti primul care vorbeste de SAP / Oracle. Poate citesc si ei!
  • +3 (3 voturi)    
    Am citit comentariile: (Vineri, 28 mai 2010, 8:10)

    Audit [utilizator]

    sunteti penibili. Ministru vorbeste de baze de date, sisteme integrate (care inseamna SAP / Oracle) iar voi vorbiti la nivel de operatori (Office, Word, Excel - socant).
    Dar in sfarsit, suntem romani si ne pricepem la orice! Ca sa nu vi se vada nepriceperea puteati ramane la a-l injura pe ministru.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu trebuie sa fii ITist ca sa mageriezi ministerul (Vineri, 28 mai 2010, 8:31)

    Velicu Mihai [anonim]

    Ideea ca trebuie sa porti ochelari si un rucsac cu un laptop in spate ca sa vorbesti in domeniu este gresita. In vest industria IT au facut-o managerii, ecomonistii de profesie. Imi pare rau ca la noi nu exista o astfel de viziune. poate de aceea mici nu suntem la nivelul la care tb sa fim!
    • 0 (0 voturi)    
      manager sau it-ist? (Vineri, 28 mai 2010, 10:06)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui Velicu Mihai

      ai dreptate Mihai. pt a conduce acest minister nu este necesar un bun it-ist ci un bun manager. ca vorbim de o functie de conducere, nu de executie. asa ca, tuturor inteligentilor... mai puneti mana pe o carte de management, de administratie...ceva. o sa vedeti acolo ce presupune o astfel de functie!!!!
      • -1 (1 vot)    
        poate ne spui si noua... (Vineri, 28 mai 2010, 9:44)

        loocheeaan [utilizator] i-a raspuns lui Ioana

        ... in care categorie se inscrie domnu' ministru... none?... :P
  • +1 (1 vot)    
    Imi place cum gandeste ministrul (Vineri, 28 mai 2010, 10:09)

    Diana [anonim]

    Ce imi place la acest ministru e ca nu vine cu cifre fantasmagorice, cu mentalitatea ca el stie tot. e un lucru bun ca accepta solutii venite din alte directii, dar mai ales, ca poate trece dincolo de rigiditatea dialogului institutional fara a depasi insa limitele bunului simt.
  • +1 (1 vot)    
    Un proiect coerent (Vineri, 28 mai 2010, 10:52)

    Dorin Bellu [anonim]

    Odata vine cineva cu un proiect coerent pe IT si voi va impiedicati de detalii. Am citit mult despre e-Romania, in ultimul timp. Desii nu sunt specialist, nu pot sa nu remarc, rautatea in sens bun si mai ales determinarea dlui Sandu de a duce proiectul la capat. Dupa atitia ministri poeti sau demagogi vine unul sincer, cu multa experienta manageriala si noi ce facem? Cautam nod in papura ! Tipic romanesc.
  • +1 (1 vot)    
    ma bucur cind vad ca si ministrii sint oameni (Vineri, 28 mai 2010, 10:59)

    marcela [anonim]

    Decit scortosi, ingimfati, atoate stiutori, mai bine sinceri, spontani si in urma carora se vede ceva. Isi duc proiectele la capat. Voi nu v-ti saturat ca ministri sa se comporte ca din alta lume, cu discursuri mestesugite si gaunosi pe dinauntru?
  • +1 (1 vot)    
    Eu unul abia astept sa pot plati facturile de acas (Vineri, 28 mai 2010, 11:17)

    Dan Muntean [anonim]

    Sint un sustinator al proiectului e-Romania. Desi nu sunt IT-ist stiu ca nu este vorba de un site ci de un intreg sistem care va manageria informatiile din si dintre institutii. Adio cozi la ghisee, spaga la functionar sau zeci de formulare completate aiurea. Haideti sa nu fin rai si sa incurajam constructia acestui sistem. Cit despre ministru: sincer, direct, determinat. Imi place!!!
    • 0 (0 voturi)    
      placeri desarte (Miercuri, 9 iunie 2010, 14:57)

      platitorul de taxe si impozite [anonim] i-a raspuns lui Dan Muntean

      asa si ei se plac si se aduna incompetenti cu tampiti si da IT-ul modern din mecesei.
  • 0 (0 voturi)    
    Preotu (Vineri, 28 mai 2010, 18:33)

    Stefan [anonim]

    Nu mai scapam de dinozaurii astia din Telecom gen Preotu.
    • 0 (0 voturi)    
      Preotu (Miercuri, 9 iunie 2010, 14:53)

      minozaur [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      ba scapam daca esti in stare sa cuagulezi floarea firmelor IT si sa organizezi evenimentul cu logistica din spate. Daca te accepta firmele si sponsorizeaza fa alt eveniment cum face ziarul financiar in 16 iunie 2010 la Hilton - cum va evolua piata telecom in 2010?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri