Noi masuri de combatere a apelurilor abuzive la serviciul de urgenta 112. Costurile de implementare trec pe umerii STS

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 9 iunie 2010, 17:47 Economie | Telecom

Cei care suna abuziv la numarul unic de urgenta 112 de cel putin sase ori intr-o zi de pe mobil si de cel putin doua ori de pe fix vor avea apelurile la acest numar redirectionate timp de 5 zile catre un serviciu de raspuns automat, inainte ca apelurile sa mai fie preluate de operatorii 112, se arata intr-un proiect supus spre consultare publica de autoritatea de reglementare in comunicatii. In plus, cei care suna de cel putin doua ori abuziv la 112 de pe mobil vor primi un SMS scurt de avertizare ca incalca legea. Costurile de implementare vor fi suportate de Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), administratorul sistemului 112.

Masurile urmeaza a fi luate in functie de numarul apelurilor abuzive realizate in cursul aceleiasi zile de catre un apelant.

  • Masurile propuse pentru cei care fac farse la 112 de pe telefonul mobil

In cazul telefoniei mobile, proiectul scos spre consultare publica propune ca abonatii care dau cel putin 2 apeluri abuzive in cursul aceleiasi zile sa primeasca un mesaj prin care sa fie avertizati cu privire la incalcarea legii:

„Ati apelat abuziv serviciul de urgenta 112. Conform prevederilor legale apelarea abuziva a numarului 112 se pedepseste cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei”.

In cazul abonatilor care au apelat abuziv serviciul de urgenta de cel putin 6 ori in cursul aceleiasi zile, suplimentar fata de transmiterea mesajului scurt, apelurile vor fi redirectionate, timp de 5 zile, catre un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response = Sistem de Raspuns Automat), inainte ca apelul sa fie transferat catre un operator 112.

  • Masurile propuse pentru cei care suna abuziv la 112 de pe telefonul fix

In cazul apelurilor abuzive din retelele de telefonie fixa, cand sunt inregistrate 2 asemenea apeluri in aceeasi zi, se propune redirectionarea, timp de 5 zile, a apelurilor catre o platforma interactiva, prin intermediul careia se transmite apelantilor inainte de a fi directionati catre un operator 112, un mesaj vocal automat.

Apelurile involuntare (apelurile „Silentioase” si apelurile „Numar gresit”) efectuate din retelele de telefonie fixa si mobila vor fi redirectionate in mod automat, exclusiv pe durata zilei in care au fost efectuate, catre un serviciu automatizat IVR prin intermediul caruia apelantul va fi informat, printr-un mesaj preinregistrat, ca a apelat serviciul de urgenta 112 si, in cazul in care doreste sa solicite serviciile de urgenta, sa apese tasta 5 de doua ori. In cazul in care, dupa o asteptare de 20 de secunde, apelantul nu efectueaza procedura solicitata, este deconectat.

  • Blocarea temporara a apelurilor la 112 sau a serviciului de telefonie, masuri care ar necesita schimbarea legislatiei primare

Masurile propuse in acest proiect sunt facute pe baza cadrului legal in vigoare. Autoritatea atentioneaza ca in cazul altor masuri ar fi nevoie de modificarea cadrului legislativ primar.

"Masurile sunt propuse pe baza cadrului legal in vigoare. Stabilirea altor masuri, precum blocarea temporara a apelurilor catre serviciul de urgenta 112 sau a serviciului de telefonie, implementate in alte state, necesita modificarea cadrului primar din Romania si, desi au fost luate in cosiderare de ANCOM, nu au putut fi incluse in setul de masuri propuse in acest proiect de decizie", sustine institutia.

  • Costurile implementarii noilor masuri - pe umerii STS

In expunerea de motive la acest proiect, se mentioneaza ca administratorul sistemului 112, respectiv STS, va suporta costurile implementarii acestui proiect (costul achizitiei si instalarii solutiei IVR, cu mesaj de avertizare preinregistrat si costurile de transmitere a mesajelor scurte) si ca acestea vor fi reduse in cazul avertizarii vocale automate.

Tariful maxim pe care il pot percepe operatorii de telefonie mobila pentru transmiterea de catre STS a mesajelor scurte nu va putea depasi 0,30 eurocenti/mesaj, exclusiv TVA.

Amintim ca anul trecut s-a desfasurat un proiect pilot timp de trei luni de zile pe baza unor costuri suportate de operatorii de telefonie mobila si care a presupus un "bombardament" cu SMS-uri asupra utilizatorilor de telefonie mobila (de unde se fac cele mai multe apeluri false) care apelau abuziv numarul unic de urgenta 112. Impactul proiectului a fost aproape nul.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1095 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    WTF?! (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:43)

    pamfletaru [utilizator]

    Dar de ce sa nu se dea amenzi? Dar de ce sa nu li se blocheze telefonul pe o durata de 5 zile? Daca suna dupa un prepay sa-i blocheze cartela definitiv?
    • 0 (0 voturi)    
      pentru ca... (Miercuri, 9 iunie 2010, 22:51)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

      blocarea telefonului partial sau definitiv este o incalcare a dreptului la proprietate. Amenda ar fi cel mai corespunzator mod de pedepsire, problema este ca nu se poate aplica de fiecare data si pentru a exista echitate intre toate cazurile atunci au ales varianta asta.

      Exista si varianta sa suni de la telefon public ori acolo nu mai poti sa blochezi sau sa amendezi pe nimeni :).
    • 0 (0 voturi)    
      cum? (Joi, 10 iunie 2010, 11:05)

      bogdanicus [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

      Cum poti amenda posesorul unei cartele prepaid care nu s-a inregisrat cu datele din buletin la operatorul de telefonie mobila?

      Majoritatea fraudelor, prostitutia, traficul ilegal si evaziunea fiscala se fac folosind asemenea cartele. Nu intelegeam de ce ar plati cineva 20-40 de centi pe apel, cand la abonament platesti mult mai putin pe apel. Am inteles cand am stat o ora la un magazin al unui operator si am vazut cati (si cum aratau cei care) veneau sa reincarce cartele prepaid.
  • +2 (4 voturi)    
    Mama lor (Miercuri, 9 iunie 2010, 18:51)

    Analfabet [anonim]

    Nu-mi vine sa cred ca se face proiect pentru atata lucru... asta e proiect de un om pentru maxim o luna. maxim 250 euro.
    • +2 (2 voturi)    
      exact asta ma intrebam si eu (Miercuri, 9 iunie 2010, 20:10)

      proiectu' lu' papura [anonim] i-a raspuns lui Analfabet

      sa se faca public cit a costat asa-zisul project, daca tot e pe banii nostrii.
    • 0 (0 voturi)    
      Atata lucru? (Joi, 10 iunie 2010, 5:36)

      John [anonim] i-a raspuns lui Analfabet

      Cred ca nu stii ce vorbesti... atata lucru? serviciul ala iti poate salva viata... sau nu, daca este aglomerat cu apeluri aiurea. In plus sunt o multime de aspecte legale ce trebuie avute in vedere, insa probabil pentru tine o lege este doar o suma de cuvinte puse pe o hartie...
  • 0 (0 voturi)    
    si mai bine (Joi, 10 iunie 2010, 12:05)

    bedexe [utilizator]

    a facut doar 1 apel la 112 abuziv, ii dai SMS , ii spui ce lege incalca si ca va fi amendat direct pe cartela la al doilea apel.

    a facut al doilea apel, i-ai blocat nr de tel (dezactivare se numeste) pana la plata amenzii (nu mai poate efectua niciun apel - este "scos" din retea temporar) .

    Daca vrea distractie, fara plata amenzii, isi ia alt nr. Si uite asa toata lumea castiga.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi