Gabriel Sandu, despre disponibilizarile din Comunicatii: 25% din angajatii din minister, 800 salariati din SNR. Urmeaza restructurarile la Posta Romana

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 11 iunie 2010, 14:52 Economie | Telecom

Gabriel Sandu, fostul ministru al Comunicatiilor
Foto: Agerpres
25% din cei 149 de angajati cat are in prezent Ministerul Comunicatiilor vor fi disponibilizati pana la sfarsitul acestui an, incepand din aceasta zi, a anuntat vineri ministrul Comunicatiilor, Gabriel Sandu. Acesta a mai mentionat ca au inceput deja analizele de concediere colectiva a 800 de angajati din cei 1800 de salariati ai SNR (Radiocom), o analiza in acest sens urmand sa se faca si la nivelul Postei Romane. Sandu a propus de asemenea si ca Institutul de Cercetare in Informatica (ICI) sa fuzioneze prin absorbtie cu Institutul National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii (INSCC), iar numarul de angajati sa fie redus tot cu 25%.

"La mine (n.r Ministerul Comunicatiilor) sunt 149 de angajati, dar voi reduce numarul acestora cu 25% pana la sfarsitul acestui an, incepand de azi. In SNR sunt 1.800 de oameni dar deja am inceput analizele de concediere colectiva si 800 vor pleca. Am propus de asemenea ca ICI sa fuzioneze prin absorbtie cu INSCC, cu reducere de 25% la numarul total al angajatilor. Propunerea catre Ministerul Educatiei este facuta de sase luni, nu am primit inca raspuns", a declarat vineri Gabriel Sandu, ministrul Comunicatiilor, prezent la un seminar pe tema rolului cercetarii in IT&C organizat de ICI.

Ministrul a mai mentionat ca in prezent se face o analiza si in ceea ce priveste reorganizarea si restructurarea Postei Romane, societate care are peste 35.000 de angajati. De asemenea a reiterat faptul ca in timpul mandatului sau nu se vor privatiza Posta si SNR.

"Inca o data precizez, ca in perioada mandatului meu nu voi privatiza nici Posta nici Radiocom, pentru ca acum am un program de reorganizare si restructurare si cred ca putem demonstra si cu actualul management, chiar daca nu e privatizat, ca putem sa le ducem pe profit", a spus Gabriel Sandu.

De notat ca la inceputul lunii trecute, Executivul a adoptat prin Hotarare de Guvern programul de modernizare, reorganizare si reducere a cheltuielilor SNR, proces care vizeaza realocarea a 700-800 de salariati, din cei 2.000 existenti, si reducerea primelor, sporurilor si altor cheltuieli de personal si operationale, masuri care vor genera economii de 76,78 milioane de lei pana in 2012, potrivit Mediafax, citata de Jurnalul National.

Cu privire la acest act normativ, Marius Popentiu, directorul general al Radiocom a declarat ca "cei 700-800 de salariati nu vor fi disponibilizati, ci mutati in alte departamente ale societatii".

In privinta celor doua institute de cercetare, ministrul Comunicatiilor a mentionat ca numarul total de angajati ai ICI este de circa 200, iar ai INSCC este de circa 30 de salariati.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4408 vizualizari

  • +4 (12 voturi)    
    e-romania ? (Vineri, 11 iunie 2010, 15:02)

    marinaru [utilizator]

    Care mai este stadiul acestui proiect ? Sper ca criza sa nu il anuleze sau sa il intarzie. Avem nevoie de un astfel de proiect.
    • -1 (11 voturi)    
      ? (Vineri, 11 iunie 2010, 15:13)

      draghici [anonim] i-a raspuns lui marinaru

      esti sarcastic sau prost?
      • -3 (3 voturi)    
        ??? (Vineri, 11 iunie 2010, 16:51)

        jean [anonim] i-a raspuns lui draghici

        pai daca e criza, trebuie sa renuntam la orice investitie? cum sa depasim criza daca nu facem investitii. daca nu ne dezvoltam? sa adancim si mai mult decalajele pe care deja le avem fata de tarile civilizate?
        • +2 (2 voturi)    
          siteuri facute la suprapret inseamna cheltuiala (Vineri, 11 iunie 2010, 17:37)

          Razvan_M [anonim] i-a raspuns lui jean

          Investitii inseamna sa bagi bani in ceva care-ti aduce valoare: cercetare, invatamant, infrastructura.
          Daca acest portal ar fi facut pe bune, ar trebui sa coste de 50 de ori mai putin. Si doar in cazul in care se fac economii cu el merita sa fie implementat. Altfel este un proiect la comanda, facut pt. firme prietene abonate la buget.
          • -1 (1 vot)    
            sa vorbesti de site - inseamna sa stii ce presu (Vineri, 11 iunie 2010, 17:52)

            jean [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

            ai dreptate, investitia trebuie sa aduca valoare/profit. ceea ce o sa si faca e-Romania. sua nu ne-am saturat toti de cozi la ghisee, atentii date functionarilor... etc. probabil ca oponentii acestui proiect sunt toti aceia care nu au reusit sa il faca in vremea cand erau la putere. cat despre costurile proiectului, cred ca fara a cunoaste detaliile si tot ceea ce va presupune acest portal, este inutil sa estimam noi pretul. poate cei care ataca pretul proiectului ar trebui sa vina cu un contraargument - cat costa un astfel de proiect intr-o alta tara? de ce nu aduceti asemenea argumente? sa facem comparatii si apoi sa criticam, daca mai este cazul.
            • +1 (1 vot)    
              supercalulatorul (Vineri, 11 iunie 2010, 18:16)

              ginel [anonim] i-a raspuns lui jean

              Eu m-am uitat in caietul de sarcini de la eRomania.
              Nu cred ca Romania are nevoie de un supercalculator de 77Milioane de Euro.
              Se pot gasi solutii tehnice mult mai bune. Doar ca alea costa cam de 10 ori mai putin.
    • -1 (1 vot)    
      Pai (Sâmbătă, 12 iunie 2010, 0:36)

      crazzyy712305@yahoo.com [anonim] i-a raspuns lui marinaru

      ar tebui sa incepi cu matale - virf de lista...
  • +3 (5 voturi)    
    vrajeala (Vineri, 11 iunie 2010, 15:30)

    NumeLess [utilizator]

    au mai vehiculat astfel de cifre si procente si la sfarsitul anului trecut si nu s-a luat vreo masura .. acum incep sa vorbeasca din nou .. dati-mi voie sa cred ca acest proiect va ramane in faza de idee cu toate ca ar fi o idee buna pentru a ajusta cheltuielile bugetare...
  • +6 (6 voturi)    
    tragic este ca (Vineri, 11 iunie 2010, 15:34)

    tibirk [utilizator]

    Nu sunt bugetar dar banuioesc ca si la astia e la fel ca la noi. Cel mai tare sunt afectati de micsorarile de salarii cei cu indemnizatia mica. Cei care vor fi dati afara sunt cei de jos (adica singurii care mai si muncesc...lichelele de sus au scaunul lipid de fund)
    • 0 (2 voturi)    
      Este!!!! (Vineri, 11 iunie 2010, 16:26)

      Maria Diamandescu [anonim] i-a raspuns lui tibirk

      ...asa e. ai dreptate!
      ...uite, dau eu o idee pentru Compania de Posta1
      ...intr-adevar e foarte bine sa nu se privatizeze, pt. ca la noi vedem ce a insemnat o privatizare!!
      insa sa se faca restructurari chiar in sediul Companiei ca sunt la inspectori si sefi de nu mai ai loc de ei
      ...apoi la Directia serv. financiare..plina de sefi!!!
      ...si sa mai creeze conditii bune pentru amaratii aia de oficiantii din oficiu, pt. ca ei produc banii! plus ca sunt putini si nu fac fata!
      • -1 (1 vot)    
        E usor... (Vineri, 11 iunie 2010, 17:28)

        Costica [anonim] i-a raspuns lui Maria Diamandescu

        ...de dat cu parul. Eu sustin aceste masuri dar pot sa va spun ca am vazut la oficiul meu postal cum sefa oficiului a deschis un ghiseu si a servit cand a vazut ca s-a facut coada la cele 3 ghisee ce erau deschise ! Deci , ca intodeauna , sunt oameni buni peste tot...
        Stiti de ce avem probleme? Pentru ca in Romania nu fac productie= plus-valoare = bani reali decat multinationalele...Capitalul romanes ce prea slab si nu avem industrie nationala plus ca imbogatitii tranzitiei sutn numai tipi prea legati de regimul trecut , ei au numai afaceri din "servicii" dar nu produc nimic. Stiti de ce ? Ca e GREU sa faci ceva , si o cana , d-apoi productie industriala...Patriciu, Vantu , Voiculescu etc se ocupa numai de luat banii pe "servicii" de la noi.Singurii de care stiu sa lupte sunt Porumboiu, Ioan Niculae si inca cativa care au prea putin si apoi , cat ati auzit de ei? Da de ceilalti? Banii reali se fac facand produse pe care le consumam , noi sau altii...nu din camataria sau "servicii" care numai inventeaza bani, de a ajuns dolarul la nivelul de 100 dolari actuali=1 dolar de la inceptul anilor 1900...
      • -1 (1 vot)    
        la posta romana (Sâmbătă, 12 iunie 2010, 21:46)

        ion postasu [anonim] i-a raspuns lui Maria Diamandescu

        La Posta Romana s-au facut angajari politice cu sutele. Sunt compartimente unde nu mai incap stau cate 2 oameni la un birou...poate unii stau in bratele altora...
        Si ca sa vorbim de restructurarea inceputa, nu stiu daca se poate numi restructurare deoarece a fost impartita in niste sucursale iar la fiecare sucursala trebuiesc directori , sefi, sefutze, secretare...si tot asa mai departe. Deci s-au infiintat multe...multe posturi de sefi si nu cu un salariu de neglizat, cred ca s-au triplat numarul sefilor din companie. Asa ca domnul ministru nu stiu pe ce lume traieste...cu siguranta pe cea a sefilor
  • +7 (7 voturi)    
    si cum or functiona mai departe???? (Vineri, 11 iunie 2010, 15:35)

    lili [anonim]

    Pai acum dati afara atatia oameni si veti functiona. Pana acum, de ce-i tinurati pe toti, eu asta nu inteleg..... Daca va puteti desfasura activitatea fara atatia oameni inseamna ca i-ati platit fara sa fie necesara prezenta lor. O firma privata nu ar face asemenea acte de caritate, acolo PROFITUl e sfant. In companiile de stat se fac opere de caritate, bag seama.... Cum sa nu fie Romania in halul in care ati adus-o??!!!
  • 0 (2 voturi)    
    la 149 de angajati ce sa mai reduci (Vineri, 11 iunie 2010, 16:38)

    Victor [anonim]

    e bine ca dl Sandu se inscrie totusi din solidaritate pe linia guvernului. Numai in momente grele Romania se va moderniza!
    • +1 (1 vot)    
      WTF: de la 149 la 0 salariati (Vineri, 11 iunie 2010, 19:57)

      tyty [utilizator] i-a raspuns lui Victor

      Avem nevoie de Minister al Comunicatiilor? Avem nevoie de Minister al Turismului? Raspuns: Nu. Operatorii importanti din comunicatii sunt privati 100%. Radiocom si Posta d.p.v. al actionariatului sunt ale statului roman, pot fi in subordonarea unui minister cu profil economic (sugestie la Transporturi, cum era B4 1989). DPV legislativ avem Agentia de Reglementari in Comunicatii, deci care mai este rolul MC? Deja Turismul este inclus in alt minister, asa in rezerva, sa fie reinfiintat dupa ce se uita de ce a facut fosta ministresa.
  • -3 (3 voturi)    
    Ministru Sandu (Vineri, 11 iunie 2010, 16:40)

    Elvira Mihailescu [anonim]

    stiti de ce ministru are succes ? ca are experinta de manager. Daca nu ai asta te maninca ....bugetarii din ministere. Foarte ok!
  • +1 (3 voturi)    
    :) (Vineri, 11 iunie 2010, 16:42)

    eu [anonim]

    DA,vor sa faca disponibilizare la Radiocom.Ei,dupa aceasta disponibilizare sa vedeti ce salariu mediu va fi pe societate.Acum este undeva pe la 2300 net.Dupa disponibilizare,vor fi dati cei cu venituri mici afara,ramanand mamutii.Plus,in ultimul an s-au facut circa 200 de angajari,cu salarii astronomice,iar pe unii din acestia nu i-a vazut nimeni la fata...cine or fi?intelegem ca trebuie clientela politica ajutata si nu mai sunt foarte multe firme de stat,dar parca se intrece masura.
  • -3 (3 voturi)    
    foarte bun planul (Vineri, 11 iunie 2010, 16:46)

    ioana [anonim]

    cati din ministri si-au mai prezentat pana acum planul de restructurari? fie ca ne place sau nu, la o privire mai atenta asupra situatiei economice, ar trebui sa fim constienti ca doar masurile anuntate, desi dramatice, nu sunt o solutie. fara restructurari in toate sectoarele, nu vom putea depasi situatia asta grava.
  • -3 (3 voturi)    
    Un ministru serios (Vineri, 11 iunie 2010, 16:47)

    Aida Vulcanescu [anonim]

    Nu numai ca ministrul a si prezentat rapid un plan de reduceri, dar a gasit si formule decente pentru a o face suportabila. Se vede mina de manager adevărat. bravo!
    • +1 (1 vot)    
      :))))))))))))))) (Vineri, 11 iunie 2010, 19:59)

      tyty [utilizator] i-a raspuns lui Aida Vulcanescu

      Comentariul e o gluma, nu???? Mai dati search pe net sa vedeti cat de bun manager este. Porecla Teparul de unde crezi ca ii vine?
    • +1 (1 vot)    
      Incognito (Vineri, 11 iunie 2010, 21:14)

      satanae [anonim] i-a raspuns lui Aida Vulcanescu

      Sandule, tu esti, mah? Eu te stiam viteaz, dar chiar asa, sa-ti iei nick name de femeie ca sa te lauzi singur pe net!? Oricum, esti fraier, puteai sa scrii si cu numele tau real, se gaseau destui pampalai care sa te creada si sa te mai si laude
  • -3 (3 voturi)    
    din nou Ministrul Gabriel Sandu da tonul (Vineri, 11 iunie 2010, 16:55)

    Barbu Otilia [anonim]

    desii nu prea apare in media, dl ministru Gabriel Sandu isi face cu prisosinta treaba. Isi apara informaticienii, face proiectul e-Romania, dind de lucru firmelor din domeniu, monteaza un internet gratis in parcuri sau scoli......nu Seitan ar trebui mediatizat domnilor PDL-isti ci dl Gabriel Sandu mai degraba!!!
    • +2 (2 voturi)    
      alooo, ratiunea (Vineri, 11 iunie 2010, 17:30)

      shaurul [anonim] i-a raspuns lui Barbu Otilia

      Nu pot sa cred, a murit Ceausescu si ne-am gasit alt idol!
      Cred ca articolul a fost citit in principal de rudele dlui ministru Sandu.
      Ca sa nu ies din ton, Bravo dle ministru, tineti-o tot asa, sunteti cel mai bun ministru al comunicatiilor din acest guvern, inca o data f bravo!
  • -1 (1 vot)    
    mai bine facea Base guvern cu manageri gen Sandu (Vineri, 11 iunie 2010, 17:01)

    anonim [anonim]

    Nu s-a plins ca Videanu si Berceanu. A ridicat minecele si a gasit rapid solutii! Dar sa stiti ca de la noi din PNL vine....asa ca PDL ...ciocu mic!
  • +1 (1 vot)    
    Fapte (Vineri, 11 iunie 2010, 17:02)

    Cristian [anonim]

    Eu as propune sa nu ne entuziasmam in mod excesiv ci sa asteptam sa vedem daca exista concordanta intre vorbe/promisiuni si faptele care urmeaza.

    La un numar de 149 angajati ar trebui dati afara 37,25 (adica 25%) intrebarea mea e: vor fi 37 sau 38? La sfarsitul anului vor fi cu adevarat 112/111 angajati in minister sau vor fi mai multi? Asteptam si vedem.
  • -1 (1 vot)    
    O masura necesara (Vineri, 11 iunie 2010, 17:32)

    Neagoe Ana [anonim]

    Ministrul Sandu actioneaza foarte bine prin faptul ca, desi nevoie de bani este foarte mare si in domeniul sau, ca in toate de altfel, amana privatizarea Postei. Cat despre restructurari, asta este o masura care trebuia luata, iar perioada de criza pe care o traversam o face sa fie imperios necesara.
  • -1 (1 vot)    
    Un ministru decent si eficient in acelasi timp (Vineri, 11 iunie 2010, 17:46)

    Nicolae Popa [anonim]

    Cred ca e cea mai buna caracterizare pt ministrul Sandu. Pana acum, am auzit doar lucruri bune desore el, are initiative in ministerul pe care il conduce si din cate vad, reuseste si sa fie un bun manager. Felicitari!!!
  • +1 (1 vot)    
    decent cu banii lui (Vineri, 11 iunie 2010, 18:18)

    ginel [anonim]

    Omul asta nu a fost niciodata nici decent nici eficient.
    Nu arunci cu banii cum face el daca ai un pic de decenta.
    • +1 (1 vot)    
      e decent!!!! (Vineri, 11 iunie 2010, 18:40)

      Nicolae Popa [anonim] i-a raspuns lui ginel

      daca voia sa faca risipa, privatiza acum posta, lua banii si la revedere. cred ca e mai mult decat logic ca nu asta il intereseaza. deci, nu ataca daca nu ai argumente clare!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        urmeaza privatizarea (Sâmbătă, 12 iunie 2010, 21:52)

        ion postasul [anonim] i-a raspuns lui Nicolae Popa

        Posta romana urmeaza pe lista privatizarilor. Acum posta se afla intr-un proces de impartire a activitatilor, pe romaneste proces de falimentare, apoi sectoarelele care se stiu ca pot fi profitabile vor fi privatizate si vandute catre anumite persoane pe sume infime.
  • 0 (0 voturi)    
    daca dupa reducerile masive cu 25%.... (Vineri, 11 iunie 2010, 19:02)

    lili [anonim]

    Vor mai functiona, eu inteleg ca atat administratia centrala cat si cea locala cat si companiile de stat nu au alt rost pe pamantul asta decat de a asigura clientelei politice locuri de munca. Si se-ntind organigranmele lor atat cat cere clientela, ca un elastic. Nimic nu poate opri acesta labartare decat o zdrunginatura de-asta cum traverseaza cum Romanai, altfel s-ar mai fi intins pana sa se rupa.... Nici o limita la bani, nici o limita la nr de angajati, nici o limita la bun simt... doar interesele clientelei care a finantat cu bani grei campaniile electorale..
  • 0 (0 voturi)    
    Si TU Sandule !! (Vineri, 11 iunie 2010, 19:58)

    Moromete [anonim]

    Pai nu ati promis voi PD-L 18 lei crestere salariala in fiecare luna din 2010 in Posta Romana inainte de alegeri ? Apoi ai repetat dansul strutului ! Acum vi cu adevarul : Un fas mare si reduceri in companii care in mod normal trebuiau dezvoltate; Eu cred ca tot la saltele te gandesti de le pui pe toate la orizontala ! Acum e in mare valva planul de restructurare pe sucursale in Posta un plan marca CFR cu rezultat cert: falimentul; Dar ca si salvare acest plan are vanzarea pe sectoare de activitati ale postei la cine trebuie; SNR o companie care trebuia sa aduca bani multi tari, a fost transformata intr-o companie de partid de la munte pa-n la mare si uite asa inca 2 companii importante se fac praf; Cu proiectul e-he-hei-Romania,ce sa spun bun proiect, 500 mil euro sa moara criza de ciuda si pensionarii de infarct; Va doresc sa fugiti BINE, ca de va prind bugetarii si pensionarii nu va vad bine;
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Sâmbătă, 12 iunie 2010, 21:56)

      ion postasul [anonim] i-a raspuns lui Moromete

      Adevarat vorbeste Moromete legat de posta. Pacat e ca cei ce cunosc perfect situatia din posta nu iau atitudine publica.
      Suntem sufocati de politica si de politicinenii din posta.
      Este revoltator.
  • +1 (1 vot)    
    Nicolae Popa (Vineri, 11 iunie 2010, 22:48)

    Scorpionu [anonim]

    Prietene , stai pe faza...
    Dosarele Blue Air , G4Falck , Romsys si altele din care Sandu a luat multi bani (e drept ca a si impartit) sunt lucrate informativ si judiciar si vor fi lansate cand trebuie ...
  • 0 (0 voturi)    
    concedieri (Luni, 21 iunie 2010, 11:40)

    vali [anonim]

    cred ca ar trebui sa inceapa la concedieri cu propria amanta, sa o plateasca din banii proprii, nu ai nostri
    Ce parere au cei 149 de angajati, le place ce-i in minister???


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi