In ultimele saptamani, NextGen Communications, compania de cablu detinuta de Romtelecom, a finalizat achizitia a patru operatori mai mici de comunicatii prin cablu din Moldova si din zona de Sud a tarii, prin care castiga alti circa 60.000 de clienti, a anuntat miercuri Ovidiu Ghiman, director executiv de strategie a Romtelecom. De asemenea, Dinu Malacopol, directorul executiv al Digital Cable Systems (DCS) a anuntat ca firma a facut doua achizitii ale unor operatori telecom mai mici in acest an, castigand cateva mii de clienti. Valoarea tranzactiilor nu a fost precizata.

"Dupa finalizarea achizitiei companiei NewCom Telecomunicatii, putem sa va sunem ca NextGen a finalizat in ultimele saptamani inca 4 tranzactii in diverse regiuni din tara, prin care alti circa 60.000 de clienti vor fi adaugati in baza de clienti ai NextGen. Sunt tranzactii in Moldova si in zona de Sud a tarii, acolo unde opereaza NextGen", a spus Ovidiu Ghiman, in cadrul unui eveniment organizat de ZF.

In 2008, Romtelecom a infiintat o companie de cablu, NextGen Communications prin care incearca sa castige clienti in fata micilor operatori de cablu din diferite orase unde se impune o alta politica de afaceri. Oficialii Romtelecom au precizat in diverse randuri ca dezvoltarea acestei companii de servicii de comunicatii prin cablu se va face atat prin achizitii cat si organic.

"Motivul crearii NextGen a fost acela de a concura intr-un mod mai flexibil cu acesti mici operatori de cablu. Din nefericire, trebuie sa avem politici comerciale diferite in fiecare oras. In Romania nu avem 1,2, 3 mari competitori nationali, ci peste 700 de mici operatori raspanditi in toata tara. In anumite zone putem concura drept Romtelecom, in altele vom avea nevoie de un alt vehicul si acesta este NextGen si prin acesta vom cumpara alti operatori sau vom dezvolta aceasta companie. NextGen se va dezvolta atat organic, cat si prin achizitii", preciza anul trecut Yorgos Ioannidis, directorul executiv al Romtelecom.

NextGen, subsidiara detinuta integral de Romtelecom, ofera servicii de internet, televiziune prin cablu si telefonie fixa in 10 orase din tara (Giurgiu, Mangalia, Miercurea Ciuc, Mioveni, Odorheiul Secuiesc, Slobozia, Targoviste, Tg Jiu, Tg Secuiesc si Tulcea) si peste 100 de localitati rurale.

Doua achizitii mai mici si pentru DCS in acest an

Prezent la eveniment, Dinu Malacopol, directorul executiv al Digital Cable Systems (DCS) a anuntat ca in acest an firma a facut doua achizitii mai mici.

"Am avut doua achizitii mici in acest an si continuam achizitiile mici. Este vorba de cateva mii de clienti. Este clar ca piata se consolideaza. Cred ca in momentul de fata foarte multe companii sunt de vanzare si orice este de vanzare la un anumit pret. Din punct de vedere al DCS nu cred ca va exista un exit rapid pentru ca DCS a fost format la un moment dat cand piata era sus. Nici un fond de inevstitii nu vinde decat dupa ce are un exit profitabil", a spus Dinu Malacopol.

Oficialul nu a dorit sa ofere detalii privind valoarea tranzactiilor, mentionand doar ca acestea au avut loc in partea centrala si de sud a tarii, unde opereaza grupul.

La inceputul acestui an, DCS, care ofera servicii de televiziune, internet si telefonie, pe segmentul rezidential prin divizia AKTA si internet, telefonie si solutii de date exclusiv catre companii prin Dial Telecom a anuntat ca are pregatit pentru anul in curs un buget de aproximativ sapte milioane de euro, destinat investitiilor în modernizarea retelelor proprii, dar mai ales achizitiilor.