EXCLUSIV Dupa arbitrul telecom, si Protectia Consumatorilor amendeaza RCS&RDS

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 17 septembrie 2010, 14:13 Economie | Telecom

"Numai in luna august, la nivelul Capitalei, am avut 58 de reclamatii legate strict de impunerea fara acordul clientilor a taxei de mentenanta la telefonia fixa de catre RCS&RDS si in urma verificarilor facute de comisari s-a dispus sanctionarea RCS cu amenda contraventionala conform prevederilor in vigoare", a declarat pentru HotNews.ro Constantin Duchin, director coordonator CPC Bucuresti-Ilfov. Acesta a mai spus ca valoarea amenzilor aplicate in Bucuresti si in alte localitati, daca exista, ar putea fi comunicate, saptamana viitoare, la nivel centralizat de catre ANPC.

"Au fost sanctionati conform prevederilor legale, dar suma va fi comunicata prin anunt al ANPC, probabil saptamana viitoare", a mai precizat Constantin Duchin.

  • ANPC a cerut RCS&RDS sa intre in legalitate inca din 15 iulie 2010

Autoritatea pentru protectia consumatorilor a atentionat inca din 15 iulie 2010 ca taxa de 5 lei perceputa de RCS&RDS clientilor fara notificarea prealabila incalca legislatia privind protectia consumatorilor.

Cu toate acestea, la momentul respectiv institutia in cauza a dispus doar ca "operatorul economic RCS-RDS sa intre in legalitate prin notificarea consumatorilor cu privire la noua taxa".

"Noi i-am invitat doar la o discutie in care sa le spunem ca practica la care au apelat nu e legala. Fiecare Comisariat Judetean de Protectia Consumatorilor care a primit astfel de reclamatii sa le cerceteze si apoi sa aplice amenzile corespunzatoare", declara la acea data pentru EVZ Constantin Cerbulescu, presedintele ANPC.

  • RCS&RDS, amendata cu 300.000 lei de ANCOM

Joi, autoritatea pentru reglementare in Comunicatii (ANCOM) a anuntat ca a amendat RCS&RDS cu 300.000 lei pentru ca nu si-a notificat abonatii in mod individual cu privire la introducerea, pentru serviciul de telefonie fixa, a unei taxe de mentenanta, in valoare de 5 lei si pentru ca nu a modificat contractul-cadru, astfel incat sa fie asigurat dreptul abonatilor de a fi informati in mod individual cu privire la modificarile contractuale.

"Daca, pana la data de 29 octombrie 2010, RCS&RDS nu-si va notifica clientii cu privire la introducerea acestei taxe, cu mentiunea expresa in cuprinsul notificarii ca utilizatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul in termen de 30 de zile de la primirea notificarii, fara plata niciunei despagubiri, si nu-si va modifica contractul-cadru pana la data de 19 septembrie 2010, va plati amenda pentru fiecare zi de intarziere", a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.

Acesta a mai precizat pentru HotNews.ro ca pentru fiecare zi de intarziere, companiei RCS&RDS i se va aplica o amenda de 10.000 lei pe zi in cazul in care nu-si notifica clientii cu privire la introducerea acestei taxe si cu o amenda de 5.000 lei pe zi daca nu-si va modifica la timp contractul-cadru.

  • RCS&RDS are circa 1,6 milioane clienti de telefonie fixa

Conform datelor RCS&RDS, operatorul are aproximativ 1,6 milioane de clienti pentru serviciile de telefonie fixa, insa nu toti sunt abonati ai serviciului DigiTel Zero, al carui tarif lunar a urcat de la "0" la 5 lei in urma modificarilor aduse de RCS&RDS in luna iunie a acestui an.

Operatorul de comunicatii prin cablu nu a facut pana acum declaratii fata de amenzile impuse de cele doua autoritati.

Numar clienti RCS & RDS in Romania, potrivit datelor operatorului:

  • Televiziune prin cablu si satelit: 2,7 milioane clienti (lider de piata)
  • Internet: 1,1 milioane clienti (lider de piata)
  • Telefonie fixa: cca 1,6 milioane clienti
  • Telefonie mobila: 1,35 milioane clienti

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3945 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    mda (Vineri, 17 septembrie 2010, 14:25)

    io [anonim]

    300.000 amenda si ei au taxat 1.6 mil de oameni cu 5 lei (1.6x5 = 8 milioane, au cam iesit pe profit baietii).
    Tocmai asta e motivul pentru care ii doare in pix de amenzile pe care le primesc
    • +2 (4 voturi)    
      nu-i doar atat (Vineri, 17 septembrie 2010, 14:40)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui io

      stai ca se adauga 5000 / zi.
      Le va lua ceva pana aduc 1,6 mil de abonati sa semneze actul...
      • +2 (2 voturi)    
        5 lei lunar (Vineri, 17 septembrie 2010, 15:55)

        alex1232 [utilizator] i-a raspuns lui Radu

        e taxa de mentenanta....deci se plateste LUNAR....oricum o sa fie o sa iasa bine de tot in castig
      • +2 (2 voturi)    
        tu ai semnat ceva? (Vineri, 17 septembrie 2010, 16:00)

        deno [anonim] i-a raspuns lui Radu

        vreau sa zic cand au adaugat taxa aia de 5 la telefon. A venit pe factura si gata.

        E o afacere buna pt astia de la RDS. Dupa ce amenda ajunge mai mare decat profitul au sa scoata taxa ala de la telefon.

        Peste o luna o sa inventeze alta taxa cu alt nume. Mai scot cateva zeci milioane de ron si dupa ce primesc amenta o sa scoata taxa......
      • +1 (1 vot)    
        :) (Vineri, 17 septembrie 2010, 17:50)

        io [anonim] i-a raspuns lui Radu

        asta inseamna cate 300.000 pe luna, in timp ce ei scot cate 8mil pe luna...
  • +2 (4 voturi)    
    clienti cablu (Vineri, 17 septembrie 2010, 14:31)

    mircea [anonim]

    Intrebarea e de ce acest tarif de 5 lei se aplica si clientilor care nu au serviciu de telefonie fixa la ei.
  • +7 (9 voturi)    
    concurenta (Vineri, 17 septembrie 2010, 14:31)

    Octavian [anonim]

    Am vazut si eu acea taxa. Ce as putea face ? Este careva la care sa ma pot muta ? Ca acum as face-o. Inainte de RDS aveam o firma de cartier care al un moment dat au fost preluati de catre cei de la RDS. Eram super multumit cu acea firma de cartier. Pacat cu monopolul asta...
    • +2 (4 voturi)    
      in ce zona stai ? (Vineri, 17 septembrie 2010, 14:38)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Octavian

      in ce zona stai ?
    • +8 (10 voturi)    
      Bataie de joc (Vineri, 17 septembrie 2010, 14:43)

      martianu [utilizator] i-a raspuns lui Octavian

      Pai cam asta e problema, s-au vazut cu sacii in caruta si acum fac ce vor. Nesimtitii.
      Dar nu-i nimic. vor afla pe propria piele ce inseamna publicitatea negativa in afaceri.
      Eu deja am renuntat la serviciile lor, o vor face si altii, avem de ales, slava domnului.
    • +5 (5 voturi)    
      renunti la telefonie scapi de taxa (Vineri, 17 septembrie 2010, 14:58)

      cornel [anonim] i-a raspuns lui Octavian

      am fost ieri la ei la sediu
      si fata de acolo cu un sictir mai mare decat ea....mi-a zis ca pot renunta la telefonia fixa si nu mai platesc taxa .....dar la cate zic alea.....
      le-am facut si-o cerere prin care ii rugam sa respecte contractul fara sa imi introduca taxa....
      bafta si voua
  • +4 (6 voturi)    
    intrebare (Vineri, 17 septembrie 2010, 14:37)

    mihaela [anonim]

    si totusi ce se intampla cu cei care au fost nevoiti sa platesca cei 5 lei? li se scade din valoarea facturii viitoare sau nu?
    • +7 (7 voturi)    
      proabil ca nu... (Vineri, 17 septembrie 2010, 14:45)

      AdiB [anonim] i-a raspuns lui mihaela

      ...intrucat aceasta taxa va fi platita in continuare, din cate inteleg eu. faptul ca au fost amendati nu inseamna ca trebuie sa renunte la aceasta taxa.
      dupa cum nu inseamna ca nu pot sa o faca 10 RON, de ex...
      eu sunt multumit de ce net am de la ei (am fost la UPC si groaznic e putin spus) - merge mai mult decat ok. ce ma nelinisteste insa e ca in aceasta tara, oricand, orice companie poate face orice cu abonatii ei. intr-adevar, pot, eu ca si consumator sa intrerup contractul dar ce am de ales in schimb? UPC iar?
      si cei de la RDS probabil stiu asta si vor intinde coarda cat li se va permite...si li se va permite destul...
    • +5 (5 voturi)    
      taxa abuziva (Vineri, 17 septembrie 2010, 14:49)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui mihaela

      eu am facut plangere la opc. Mi au trimis raspuns in 1 sapt ca pot rezilia contractul la telefonia fixa si de asemenea taxa o sa fie stornata dupa factura.
      • 0 (2 voturi)    
        ai dovada? (Vineri, 17 septembrie 2010, 15:18)

        robin_hood [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

        Da-mi si mie raspunsul de la OPC te rog.
        • +2 (2 voturi)    
          Dovada (Vineri, 17 septembrie 2010, 17:09)

          Ion [anonim] i-a raspuns lui robin_hood

          Nu ai nevoie de dovada celor de la OPC.
          Pe contractul RDS se stipuleaza f. clar ca poti rezilia unilateral contractul in cazul in care se maresc / modifica taxele.
  • +7 (11 voturi)    
    taxa abuziva (Vineri, 17 septembrie 2010, 15:06)

    canda [anonim]

    sa vedeti culmea tupeului la cei de la RDS, am aflat ca ma taxeaza cu 5 lei chiar daca eu am reziliat contractul cu 3 ani in urma si cand am sunat au spus ca contractul e inactiv, dar am totusi taxa de mentinere :)))
  • +2 (4 voturi)    
    RDS fura - taxeaza la minut !!! (Vineri, 17 septembrie 2010, 15:53)

    guki [anonim]

    atentie, rds factureaza convorbirile telefonice la minut !!! daca vorbesti 1 min si 1 sec, platesti doua minute !!! in felul acesta, tariful real pe minut devine mai mare decat la vodafone, orange sau cosmote. cei care nu cred, sa ceara desfasuratorul si sa verifice. pe site-ul rds, apare undeva, la "intrrebari frecvente", in meniul telefoniei fixe, informatia ca s-ar factura la 10 secunde. in contractul semnat nu se specifica nicicum. acest contract este prezentat ca model pe site-ul lor. verificati.
  • +4 (6 voturi)    
    WARZA (Vineri, 17 septembrie 2010, 15:56)

    Alex [anonim]

    RDS RCS e o mare WARZA. Nu stie stanga ce face dreapta. tehnicul nu stie ce face comercialul. Comercialul hbar nu are de tehnic, de juridic, etc...
    Cheama si mortzii la plata, iar daca vrei sa reziliei contractul ..... ehehehi e o poooveste luuunga. Trebuie s amai platesti inca o luna, si inca o luna, chair daca ai cerere de reziliere inregistrata in registratura lor, chiar daca te-ai mutat, fie si la cimitrir.

    Sanctiunmile sunt prea blande pentru ca e firma de partid !!!!
  • +2 (4 voturi)    
    taxa abuziva II (Vineri, 17 septembrie 2010, 16:37)

    user [anonim]

    partea hilara este ca ne pare bine ca a fost - in sfarsit - amendat rds-ul, dar ceea ce este mai putin cunoscut este ca n-a platit niciodata nici o amenda. pur si simplu.
  • +2 (2 voturi)    
    La cat mai multe amenzi! (Vineri, 17 septembrie 2010, 23:03)

    Veronik [utilizator]

    Ar trebui sa returneze clientilor taxa perceputa si platita de clienti pe perioada iunie - luna in care notifica ei clientii. Apoi, sa aibe o atitudine civilizata si sa te notifice ca sa poti lua o decizie in sensul incetarii contractului sau nu. Contractele sunt bilaterale, domnilor de la RDS!

    Totodata, atitudinea celor din managementul companiei este transmisa si celor de la call center. Sunt ca un zid. Nu te ajuta nici macar sa-i platesti :)) E de-a dreptul hilar si odios in acelasi timp.
  • +1 (1 vot)    
    taxa mentenanta (Sâmbătă, 18 septembrie 2010, 1:27)

    cristina [anonim]

    Daca toata lumea comenteaza despre taxa asta de mentenanta , stie careva din ce motiv a fost ea introdusa? Sa va explic , domnul BOC s-a gandit , in desteptaciunea lui , ca ar trebui sa puna tuturor firmelor care au cabluri pe stalpurile din Bucuresti o taxa. Aceasta taxa este mult mai mare decat suma modica de 5 lei pe care fiecare abonat o plateste . Problema este alta , la telefonie abonamentul fiind 0 de aceea este aceasta taxa , dak aveti doar cablu , in abonamentul ala de 25 de lei intra si taxa pentru cabluri si stalp .Spre exemplu daca aveti la telefon abonamentul de 2 euro nelimitat nu platiti nici o taxa de mentenanta deoarece intra in acei 2 euro .
    Si ca sa mai lamuresc o problema , daca cititi cu atentie clauzele contractului , scrie acolo foaarte clar k RCS-RDS are dreptul sa`si modifice tarifele contractate initial afisandu`le la ghiseu si pe site`ul propriu intr`un termen de n zile .
    Problema e ca romanul alearga mereu dupa ce este gratis , dak nu e gratis nu e bun . Cat ati folosit serviciul de telefonie gratis a fost bun acum k e cu taxa de 5 lei nu mai este bun . Atunci puteti sa mergeti la romtelecom si sa platiti 20 30 de lei pe abonament daca 5 lei este o suma imensa
  • 0 (2 voturi)    
    Eu imi scot banii ! (Sâmbătă, 18 septembrie 2010, 1:44)

    Anonim! [anonim]

    Tinand cont ca am un telefon mobil la ei..care nu figureaza in baza de date..dar il pot folosi cat vreau...si nu platesc nimik..le dau si 50 lei. Am sunat sa imi zica de ce nu vine facutura...(acum 2 ani) si mi`au certut numarul....l`am dat ....si mi`au zis ca nu figurez la ei.Deci ...Va multumesc RDS.
    Si cineva zicea aici...daca se modifica taxele(tarifele)..poti sa reziliezi contractul.Adevarat...dar trebuie sa fi informat cu o luna inainte...sau alta varianta...sa`i dai in judecata ( daca te tin buzunarele)

    P.S
    Daca marea tariful la net cu 1 euro...nu mai sarea nimeni in sus...pentru ca ofera ceva bun, dar si`au dat seama ca au puterea...si acum isi creaza o reclama negativa ( oricum nu`i mai intereseaza )
  • +2 (2 voturi)    
    Fara aparate de telefon!! (Sâmbătă, 18 septembrie 2010, 11:06)

    Dana [anonim]

    Stiati ca RDS-RCS face reclama mincinoasa ???
    TV+NET+TEL FIX+TEL MOBIL = 52 lei
    Cele doua telefoane lipsesc de 9 luni in Cluj Napoca !!
    .Chiar si la incheierea contractului se lauda cu oferta ,
    Iar de a doua zi incep tromboanele cu lipsa telefoanelor !!
    Rusine lor ! Cereti inainte telefoanele !!!
    • 0 (0 voturi)    
      ce reclama mincinoasa?? (Duminică, 19 septembrie 2010, 0:02)

      ? [anonim] i-a raspuns lui Dana

      In primul rand mie nu mi se pare mult un ab la tel fix de 5 ron/ luna, netul si catv-ul de la ei sunt ok, nu am ce sa ma plang. In legatura cu reclama mincinoasa, Dana te rog sa fi mai atenta, nu scrie in nici o oferta ca sunt obligatii sa-ti dea telefon...este specificat clar ca se ofera in limita stocului disponibil. Am auzit clienti care se plangeau ca nu li s-a instalat telefonia dar plateau abonament...practic ei credeau ca daca nu le-au dat tel fix inseamna ca nu l-au instalat(e greu sa cumperi un aparat de 10-15 lei din magazin, mai bine moca). deci inainte sa va duceti la cearca cu aia prin caserii, mai informati-va o data sa vedeti daca aveti dreptate.
    • 0 (0 voturi)    
      tel (Duminică, 19 septembrie 2010, 0:57)

      crisu [anonim] i-a raspuns lui Dana

      Telefonele si stick-urile de internet se dau in limita stocului disponibil dupa instalarea propriu zisa a serviciilor !
  • 0 (0 voturi)    
    spaga-i sfanta!!!! (Duminică, 26 septembrie 2010, 12:58)

    una [anonim]

    spagile acordate comisarilor ANPC sunt direct proportionale cu nr. de reclamatii...bugetari nenorociti platiti super bine din banii nostrii sa ne apere interesele conform legii


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi