Economia Bazata pe Cunoastere: Dupa ce au informatizat 255 de localitati, autoritatile vor o noua infrastructura IT pentru un sistem de emitere a actelor de stare civila

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:41 Economie | Telecom

Infrastructura IT a unei localitati din Economia Bazata pe Cunoastere
Foto: eComunitate.ro
 documente
(01 Dec 2010) DOC, 386KB
255 de localitati din tara au beneficiat de computere si echipamente IT, acces gratuit la internet si instruire de personal, din 2007 si pana in prezent, prin proiectul Economia Bazata pe Cunoastere. Bugetul de 69,4 miloane de dolari al proiectului reprezinta un imprumut de la Banca Mondiala de 60 de milioane de dolari (ce ar trebui returnat in urmatorii 12 ani) si fonduri publice de 9,4 milioane de dolari. Tot in acest proiect, autoritatile au dat drumul recent unei licitatii pentru achizitionarea unui sistem integrat de emitere a actelor de stare civila. Castigatorul va trebui sa asigure nu doar un portal de informatii ci si infrastructura aferenta pentru cele 255 de localitati. Care este explicatia autoritatilor? Era nevoie de o infrastructura controlabila, tinand cont de datele confidentiale si comunicarea strict privata intre ofiterii starii civile si oficialii MAI.

Ministerul Comunicatiilor a publicat pe 12 noiembrie anuntul privind organizarea unei licitatii pentru achizitia unui sistem de emitere a actelor de stare civila, printr-un imprumut luat in cadrul proiectului Economia Bazata pe Cunoastere (EBC).

  • Autoritatile vor sa cumpere un sistem IT de emitere a actelor de stare civila pentru 255 de localitati din tara

Autoritatile asteapta acum oferte pentru dezvoltarea unei aplicatii soft organizata ca un portal care ar cuprinde:

  • o sectiune publica cu informatii specifice de stare civila si de servicii pentru persoanele sau institutii care vor avea la dispozitie instrumente sigure de acces.
  • o sectiune privata, care va permite functionarilor publici locali responsabili cu activitatile de stare civila de a gestiona toate aceste procese.

De notat faptul ca pentru acest sistem se cere inclusiv asigurarea infrastructurii necesare, care ar insemna cate un PC, o imprimanta, un scanner si un router pentru fiecare din cele 255 de localitati selectate in cadrul proiectului Economia Bazata pe Cunoastere si care beneficiaza deja de retele electronice de comunicatii locale (RECL).

Datele facute publice de autoritati mai arata ca pe 15 decembrie, la sediul ministerului Comunicatiilor, ar urma sa aiba loc o intalnire preliminara depunerii ofertelor, iar ofertele propriu-zise ar trebui transmise pana pe 12 ianuarie 2011.

  • Diana Voicu, director de proiect in MCSI: Era nevoie de o infrastructura controlabila

 
"Pentru aceasta comunicare strict privata si securizata intre administratia locala, respectiv ofiterii de stare civila si cei din MAI de la directia evidentei informatizate a persoanei era nevoie de o infrastructura care sa fie controlata si controlabila"
 
 
Diana Voicu, director MCSI
De ce se cumpara iar infrastructura IT daca in localitatile respective s-au creat deja retele de comunicatii iar lumea are acces gratuit la internet?

Diana Voicu, directorul Unitatii de management a proiectului Economia Bazata pe Cunoastere, sustine ca era necesara o astfel de infrastructura data fiind natura informatiilor si comunicarea privata la nivelul institutiilor statului.

"In ce priveste sistemul de gestionare a informatiilor de stare civila are doua segmente:
  • O sectiune privata care va fi dedicata exclusiv lucrului cu administratiile locale, deci administratia centrala se deschide peste internet catre administratiile locale acestea avand pentru prima data acces la informatie referitoare la evidenta populatiei, la documentele de stare civila de la MAI si pentru accesul acestor date personale este nevoie asigurarea securitatii si autentificarii prin metode tehnologice moderne
  • sectiunea cealalta (publica) va fi dedicata lucrului cu publicul si eficientizarii modului in care administratia locala raspunde nevoilor de informare si de documentare si mai ales de inregistrare a documentelor de stare civila", a explicat aceasta.

Si totusi, pentru acest nou proiect, nu se puteau folosi resursele hardware existente?

"Dupa cum va spuneam este un calculator care este in compartimentul starii civile locale, este utilizat doar de ofiterul de stare civila, pe calculator intra doar acea persoana autorizata si din punctul de vedere al responsabilitatii pe care o are dar si din punct de vedere al posesiei unui dispozitiv care sa asigure accesul la baza de date si autentificarea", a mai spus Diana Voicu.

Cati bani se vor aloca in noul sistem integrat de emitere a actelor de stare civila?

"Nu pot sa va zic exact suma, pentru ca nu este o licitatie cu limita de buget, ci se bazeaza pe analiza tehnica, iar pretul cel mai mic este definitoriu in castigarea licitatiei", a mai declarat Diana Voicu.

  • Cele 255 de localitati insumeaza peste 8% din populatia Romaniei. Ministerul vrea sa transmita toate bunurile achizitionate catre primariile locale

 
"O intreaga desfasurare de forte, mii de kilometri de fibra optica, tone de echipamente, design-ul si implementarea RECL (n.a. reteaua electronica a comunitatii locale), achizitia de mobilier si tot ce presupune asigurarea conditiilor unei bune functionari"
 
 
Infrastructura IT din cele 255 localitati
Cati oameni sunt in cele 255 de localitati in care autoritatile investesc atat? Conform informatiilor Ministerului Comunicatiilor locuitorii din cele 255 de comune si orase cu mai putin de 30.000 de locuitori ar reprezenta peste 8% din populatia Romaniei.

Proiectul Economia Bazata pe Cunoastere a primit mai multe premii si distinctii locale si internationale inclusiv o medalie in cadrul unei competitii organizate de Comisia Europeana. Proiectul s-a adresat unui total de 255 de comunitati din mediul rural si mic urban: 201 comune si 54 de orase cu sub 30.000 locuitori.

Tot recent, ministerul a scos spre dezbatere publica un proiect de act normativ prin care urmareste transmiterea bunurilor din acest proiect din administrarea sa in administrarea primariilor din cele 255 de localitati. Nota de fundamentare precizeaza si ce a presupus infrastructura de comunicatii creata in aceste comunitati si care ar urma sa intre in administrarea autoritatilor locale:

"O intreaga desfasurare de forte, mii de kilometri de fibra optica, tone de echipamente, design-ul si implementarea RECL (n.a. reteaua electronica a comunitatii locale), achizitia de mobilier si tot ce presupune asigurarea conditiilor unei bune functionari".

  • Furnizorii de servicii implicati in Economia Bazata pe Cunoastere: Romtelecom, Sysware Systems, S&T, accessNet International, Siveco

Ce servicii s-au livrat in acest proiect si mai ales care au fost firmele care au castigat contractele? In august 2007, Ministerul Comunicatiilor anunta ca doua consortii - Romtelecom-Sysware Systems Integration si S&T-accessNet International au castigat licitatia in valoare de 23,33 milioane de dolari pentru realizarea Retelelor Electronice Locale din proiectul Economia Bazata pe Cunoastere in 246 de comunitati locale. Din valoarea totala, contractul incheiat cu consortiul Romtelecom-Sysware Systems reprezenta 20,52 milioane de dolari, iar cel semnat cu consortiul S&T-accessNet, 2,81 milioane de dolari.

Potrivit contractelor, cele doua consortii au avut de livrat echipamente hardware, software, de comunicatii si servicii aferente pentru instalarea, punerea in functiune, mentenanta si serviciile de acces la Internet pentru cele 246 de Retele Electronice ale Comunitatilor Locale (RECL) incluse in proiect.

Contractele acopereau de asemenea costul abonamentului lunar la Internet in banda larga timp de trei ani. Pana in 2010, consortiile trebuiau sa ofere servicii de training pentru 246 de persoane, mentenanta, asistenta tehnica a retelelor si asigurarea tuturor echipamentelor ce formeaza retelele locale. Pana la aceste licitatii, proiectul a avut o etapa pilot, implementata in 9 comunitati din tara.

Proiectul Economia Bazata pe Cunoastere are si un portal dedicat cu informatii in acest sens - www.ecomunitate.ro - realizat de firma Siveco.

  • Din 2011, statul roman trebuie sa returneze sumele cheltuite din imprumutul de la Banca Mondiala timp de 12 ani

Pentru finantarea proiectului Economia bazata pe Cunoastere, in anul 2005 Guvernul Romaniei a semnat cu Banca Mondiala un imprumut in valoare de 60 milioane dolari. Conform anuntului oficial al Bancii Mondiale, suma ar fi urmat sa fie returnata de autoritatile romane pe o perioada de 17 ani, primii cinci ani (2005-2010) fiind o perioada de gratie. Cu alte cuvinte, incepand de anul viitor, statul roman va trebui sa returneze treptat, timp de 12 ani, catre Banca Mondiala sumele cheltuite din imprumutul facut catre Banca Mondiala.

Pe langa finantarea amintita, in cadrul acestui proiect, Guvernul Romaniei a contribuit cu fonduri publice in valoare de 9,4 milioane dolari.


Citeste mai multe despre   






















6722 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    Economia bazata pe cunaostere (Miercuri, 1 decembrie 2010, 19:11)

    Florin Cojocariu [anonim]

    Asta e un proiect a carui implementare produce situatii absurde. In Gurbanesti, Calarasi (unde locuiesc) exista o sala a calculatoarelor legata prin fibra optica la net (la 10-15 km, spre Lehliu). Costa 1 leu pe ora si stala sta goala, mai tot timpul. (Cred ca cel care se ocupa a fost concediat recent din lipsa de fonduri). Peste drum de primarie e scoala, care nu are internet. La 100 m e Politia, care nici ea nu are.
    Am scris doamnei Diana Voicu un email acum aproape un an. Sint oameni in sat care pot contribui la dezvoltarea unei retele wireless si furnizarea de acces celor interesati, contra cost. Primaria ar face niste bani, ar avea un site. Asa, noi platim sume mari la Vodafone si Zapp, sala "IT" , legata prin fibra optica la net, sta goala, Scoala si alte institutii n-au net. Unde e economia in povestea asta? Unde e cunoasterea? E complet irational sa cheltui zeci de milioane pe proiecte botezate pompos care nu functioneaza.
    Iata articolul scris in primavara: http://blogary.ro/2010/04/societatea-informationala-a-lui-nea-vasile/
    • -1 (1 vot)    
      Dezinformare pe bani publici (Joi, 2 decembrie 2010, 12:02)

      Dumitru Tanase [anonim] i-a raspuns lui Florin Cojocariu

      O mare minciuna in acest articol si aceasta licitatie...echipamentele hardware pentru acest sistem de emitere a actelor de stare civila
      AU FOST DEJA ACHIZITIONATE si exista in toate cele 255 localitati cum se vede de altfel si in tabelul publicat

      http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2010-12-1-8088653-0-valoarea-infrastructurii-fiecare-din-cele-255-localitati.xls

      Acolo exista cate un PC, o imprimanta, un scanner, un router si un DISPOZITIV VPN pentru securizarea legaturii...... dar deh..mai trebuie tocati niste bani publici! Rusine!

      Mai bine doamna Voicu ar spune cate din cele 255 comunitati folosec cu adevarat infrastructura oferita.Vedeti si comentariul de mai sus....
      • +1 (1 vot)    
        unde este minciuna? (Joi, 2 decembrie 2010, 12:42)

        autorul [anonim] i-a raspuns lui Dumitru Tanase

        Buna ziua, nu inteleg unde este "marea minciuna" din acest articol...In lista gasiti echipamentele IT deja existente, in conditiile in care ofertele pentru noul sistem in care se cer alte echipamente IT nu s-au depus inca. Deci, unde este minciuna?
        • 0 (0 voturi)    
          aici (Joi, 2 decembrie 2010, 13:48)

          D Tanase [anonim] i-a raspuns lui autorul

          "Pentru aceasta comunicare strict privata si securizata intre administratia locala, respectiv ofiterii de stare civila si cei din MAI de la directia evidentei informatizate a persoanei era nevoie de o infrastructura care sa fie controlata si controlabila" - Aceasta infrastructura s- achizitionat deja in licitatia initiala...ceea ce trebuia achizitionat, eventual, acum, si doar pentru acele comunitati care folosesc cu adevarat aceste retele si in care se justifica un birou informatizat pt starea civila, era doar aplicatia software.
          • 0 (0 voturi)    
            am inteles acum (Joi, 2 decembrie 2010, 13:59)

            autorul [anonim] i-a raspuns lui D Tanase

            Tocmai de aceea am si intrebat de ce nu se putea folosi macar o parte din infrastructura cumparata deja. Raspunsul autoritatilor este cel de mai sus. Numai bine, adrian
            • -1 (1 vot)    
              Mergi pana la capat (Vineri, 3 decembrie 2010, 0:39)

              D T [anonim] i-a raspuns lui autorul

              Daca acest raspuns nu te-a multumit mergi mai departe si afla adevarul. Si poate mai afli si in cate comunitati aceasta infrastructura este intradevar utilizata. Citind restul comentariilor se trage o singura concluzie..acolo unde oamenii au fost interesati si dedicati investitia a adus valoare adaugata...din pacate aste locuri sunt putine, marea majoritate a celor 255 retele sunt utilizate ineficient sau chiar inchise. Un mare balon de sapun in care se doreste pomparea si altor bani.
    • 0 (0 voturi)    
      RECL (Vineri, 3 decembrie 2010, 16:26)

      Vali [anonim] i-a raspuns lui Florin Cojocariu

      Am sa fiu cat se poate de scurt.
      Uite ce produce RECL la 10 Km de Gurbanesti!
      http://reclnet.cabanova.com
    • 0 (0 voturi)    
      situatii absurde (Miercuri, 8 decembrie 2010, 15:29)

      piliutza [anonim] i-a raspuns lui Florin Cojocariu

      apropo de stiuatii absurde:personalul din ebc,manager si administrator,e platit ca referent debutant,in jur de 500 de ron!!!sa tot lucrezi pe banii astia,ca te stimuleaza al dracului de mult!!!!!in schimb,un EXPERT ROM (noi avem la primarie asa ceva,ia lunar mai mult decat primarul,in jur de 1500-1600 ron.numai daca ne gandim la administratorul IT,care ia in primire toata infrastructura RECL,.adica vreo 80 si ceva de mii de dolari....
    • 0 (0 voturi)    
      Economia bazata pe conoastere (Vineri, 28 ianuarie 2011, 19:34)

      VALI [anonim] i-a raspuns lui Florin Cojocariu

      Acest proiect este foarte bun pentru cei din mediul rural,cum suntem noi cei din com. Gurbanesti,jud. Calarasi ,dar din cauza unui primar frustrat care nu crede ,nu a crezut niciodata in acest proiect castigat de fostul primar.Din cauza aceasta a concediat amandoi angajatii cu pregatire in IT si i-a inlocuit cu o persona care nui stie nici sa deschida calculatorul. Intrebati pe d-na IRINA RAVAC de la Calarasi care raspunde de zona noastra.
  • 0 (8 voturi)    
    Prostul nu e prost destul / Pana nu e si fudul! (Miercuri, 1 decembrie 2010, 20:01)

    Marian Boldea [anonim]

    In Romania oamenii au probleme cu lucrurile de baza (hrana, locuinte. sanatate, educatie), iar niste pacalici spagivori toaca bani aiurea pe tot felul de proiecte fanteziste, pe care oricum nu-s in stare sa le realizeze, dar ale caror nume "dau bine"!
    • +3 (5 voturi)    
      Stii care-i problema ? (Joi, 2 decembrie 2010, 0:44)

      Gigell [anonim] i-a raspuns lui Marian Boldea

      Ca nu-s niste chestii fanteziste, chiar ar fi niste chestii necesare, daca ar fi facute cu cap.
      Altfel, chestia cu "niste pacalici spagivori toaca bani aiurea" este perfect adevarata, din pacate.
      • 0 (0 voturi)    
        De acord, ar fi necesare, "fanteziste" e ... (Joi, 2 decembrie 2010, 6:28)

        Marian Boldea [anonim] i-a raspuns lui Gigell

        rezultatul unei evaluari facute in contextul actual de la noi - v. si alte comentarii, v. mai jos povestea despre problemele cu JPG-rile etc.
  • +1 (1 vot)    
    faliment cu delicatese (Miercuri, 1 decembrie 2010, 20:17)

    Georgescu [anonim]

    Domnule Vreme ! Nu e rau ca incerci sa ne faci sa mirosim si noi a europeni !
    Dar ce faci cu cea mai mare companie a Romaniei, Posta Romana, care colcaie de diletanti, unul mai colorat decat altul, care, cu fiecare zi ce trece, o prabusesc in prapastia neputintei.
    O companie fara orizont, cu strategii peste strategii(direcorul si strategia), cu oameni debusolati, cu manageri adunati de pe centura politicii , a caror sigura specializare este politica periferica, nu poate face altceva decat in a se se zbate intre datorii si neputinta.
    Aceasta companie, care schimba managerii, de la baza pana la varf, cu o viteza care ar crea invidie acumularilor din tehnologia IT sau doamnelor care-si shimba prin diverse locatii toaletele , in care comunicarea este o minune iar colaborarea o notiune neinteleasa, se gaseste intr-o situatie atat de grea incat zilnic produce salariatilor palpitatii demne de rutina spitalelor de urgenta.
    Crede oare cineva ca se poate conduce un asemenea colos cu un management de varf care nu a trecut niciodata de stadiul de buticari, oameni a caror singura preocupare este starea buzunarelor proprii si valoarea CV-ului de director intr-o mare companie.
    Oare poate cineva sa stopeze distrugerea Postei Romane si fatidicul moment al trecerii in somaj a unui numar important de oameni, care n-au nici-o vina ca sunt condusi de incompetenti ???
    Incercati domnule Vreme ??? Gasiti oameni competenti si responsabili, pentru ca istoria nu iarta, iar Posta Romana a fost si este o institutie respectabila a statului roman !.
  • 0 (2 voturi)    
    faza mea (Joi, 2 decembrie 2010, 3:36)

    iu [anonim]

    eu am avut de-a face cu o persoana de la nu stiu ce Minister din Romania.

    nu stia sa deschida un JPG !!!!

    stia sa deschida si sa printeze doar PDF-uri ! :)

    evident a trebuit sa ii ii fac JPG-ul in PDF - sa il printeze...

    si aici cand zic Minister - zic Bucuresti - deci nu Drambloaca deal si nici Caracal.

    si nu orice Minister - ci unul legat de firme si economie... unde ai zice ca sunt oameni mai cu cap.

    nu-s.
  • 0 (2 voturi)    
    cine (Joi, 2 decembrie 2010, 7:29)

    cosminrs [utilizator]

    cui mai terbuie bagati bani in buzunar?
    • -1 (1 vot)    
      Un proiect fara viitor (Joi, 2 decembrie 2010, 9:21)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

      Este un proiect dearat din 2003. Tmp in care s-au cheltuit milioane de EURO, si pe ce: cateva calculatoare in cele 255 de localitati. Multe din aceste localitati la nivelul unui an calandaristic nu au evenimente de nasterii/casatorii poate chiar decese.
      Unde este economia bazata pe cunoastere, daca accesul la Net, nu este introdus in scoli, primie, politie, etc?

      S-au cheltuit banii aiurea, si acum se apropie scadenta. Sa le platesca dna VOICU si noii cei multi.
      Care este portalul, facut de SIVECO? de la ce adresa il accesam? sa vedem pe ce s-a dat zeci de milioane de dolari.
      Iar din denumirea acestui proiect, este numai emiterea actelor de stare civila? Cate documente se emit la nivelul celor 255 localitati? Oare se merita a se cheltui sume enorme pe un astfel de sistem.
      Intr-adevar este nevoie de un sistem de stare civila, dar cu tot ce presupune acest lucru. Ce se intampla in cazul cand nu este curent in acele localitati sau n-au acces la NET, ofiterul de stare civila NU mai emite certificat de deces? Se sta cu mortul in casa pana acest sistem va functiona?

      Gandit, fara a fi analizat cum trebuie.
      Acest sistem trebuia implementat in acele oficii de stare civila unde volumul operatiilor este foarte mare, sa le usureze munca. Nu s-a ales localitati unde apare un eveniment la 5 luni.
  • -1 (1 vot)    
    furt pe fata! (Joi, 2 decembrie 2010, 9:19)

    kitto [utilizator]

    economie bazata pe deturnare de fonduri de la stat!
  • +1 (1 vot)    
    Rezistenta la nou sau carcoteala ieftina (Joi, 2 decembrie 2010, 15:41)

    Ioan M. [anonim]

    Am citit comentariile de mai sus si din toate razbate frustrarea unor persoane incapabile sa inteleaga caracterul inovativ al acestui proiect . Faptul ca in multe din localitatile unde s-a implementat proiectul s-au realizat lucruri extraordinare , (cursuri TIC, cursuri specializate, consultanta pentru implementare de proiecte, realizare pagini web pentru agenti economic, acces la internet si multe altele) este trecut cu vederea de acesti carcotasi de doi bani. La asta se pricepe tot romanul , la carcoteala.
  • +2 (2 voturi)    
    Curiozitate (Joi, 2 decembrie 2010, 16:26)

    Corina C. [anonim]

    Sunt f. curioasa cati dintre cei care-si dau aici cu parerea, fac exact parte din acest proiect si cati au habar- in adevaratul sens al cuvantului, ce inseamna un PROIECT de semenea anvergura. Noi facem parte dintr-o comunitate beneficiara a acestui acces la informatie sau cunoastere ori cum doriti sa-i spuneti, puteti accesa pur si simplu TEIU Arges si veti descoperi ca aproape tot ce se intampla acolo se datoreaza acestui proiect.
    Primaria e conectata la Internet, biblioteca din Comuna la fel, scoala are un laborator info conectat la Internet iar in centrul comunei gasiti si PAPI - un punct de acces public la In formatie, "semnat" tot EBC.
    Cunosc multe persoane care au pus suflet si au muncit ca acest proiect sa dea roade, fie ca mai sunt sau nu in Minister.
    Dar cred ca e mai usor sa aruncam cu noroi in altii care chiar isi dau silinta sa faca ceva , ceea ce este general valabil la noi, la romani.
    Este foarte usor sa contesti ce au facut altii iar daca tot suntem atat de buni la comentarii pe cat ne consideram, ce-ar fi mai bine sa facem noi nun astfel de proiect sa vedem cati dintre noi suntem in stare.

    Apropo site-ul Siveco poate fi vizualizat la adresa:http://www.ecomunitate.ro/
    Aici puteti vedea ce a reprezentat EBC pentru fiecare din cele 255 de comunitati. Si stiti cum e:Dumnezeu iti da dar nu-ti baga si in traista.
  • +1 (1 vot)    
    proiectul EBC (Joi, 2 decembrie 2010, 17:55)

    MARA [anonim]

    Ramin surprinsa cita ignoranta dovedim atunci cind judecam un proiect fara sa stim, sa vrem a sti, ce se intimpla in comunitatile rurale in care functioneaza din 2007. Sunt sate care nu ar fi avut niciodata acces la net. Copiii ar fi fost handicapati fata de cei din oras, adultii nu ar fi inteles ce beneficii ofera banalul"net" de care voi cei care comentati il considerati o banalitate, un prilej de a va omori timpul.Primaria, scoala, biblioteca sau alte institutii nu ar fi fost racordate la net pentru ca BUGETUL nu le permite o asemenea cheltuiala. Ce ar trebui sa facem noi cei din sate, sa ne miram cit de instruiti sunteti voi cei din orase, sa asteptam sa ne dati binecuvintarea de a primi si noi acces la civilizatie, sa nu cumva sa o luam inaintea voastra? Daca analizam beneficiile proiectului pentru o comuna din Moldova as putea prezenta urmatoarele:
    - un centru PAPI cu 6 PC-uri, un copiator si o imprimanta, acces la internet, cu peste 500 de utilizatori/an;- un laborator IT in scoala coordonatoare pentru elevi si cadre didactice cu acces le net, imprimanta, video proiector si mobilier adecvat, cu peste 350 de utilizatori/an;
    -un PC si acces la net, la biblioteca comunala unde peste 400 de cititori pot citi carti online;
    - in primarie exista un server si doua PC cu acces la net pentru serviciile sociale si de contabilitate.
    In anul 2009 au fost instruite 20 de persoane in operare PC si apoi alte grupe de adulti si copii au primit instruire pentru a accesa internetul si a opera un PC. Avem pagini web ale comunei, scolii, si PAPI.Suntem cunoscuti, avem parteneri atrasi prin internet, intreprinzatorii locali au un mijloc de a se face cunoscuti. Personalul din proiect, doi lucratori cu salarii derizorii, au pus suflet in acest proiect si nici un efort nu li s-a parut prea mare pentru a alfabetiza informatic satele comunei si locuitorii ei. Un PC in plus este mult sau putin pentru o comuna, mai important mi se pare ca un serviciu public se leaga la o retea.
  • +1 (1 vot)    
    Nu inteleg ce vrea articolul (Joi, 2 decembrie 2010, 18:35)

    Alexia [anonim]

    Am intrat pe site-ul respectiv si vad poze cu copii, inteleg ca de la tara, in fata PC-urilor, ale unor straini - care cica sunt specialisti straini si care si-au trimis articole in tara lor de la un centru dintr-acesta, si mi-a mai atras atentia un articol in care copiii isi invata parintii sa lucreze la calculator (tot cu poza). Deci calculatoarele acelea exista. Si vad ca peste tot de vorbeste despre activitati online, ba chiar pe mess. DEci au si internet. Nu inteleg ce vrea atunci articolul? Suntem ingrijorati de ce ar mai trebui un calculator la POlitie sau unde este starea civila? Sau suntem ingrijorati ca s-au cheltuit banii pe toate aceste calculatoare si kilometri de fibra (deci iar exista internet)? Ori vrem sa spunem ca un astfel de proiect nu-si are locul intr-o tara ca a noastra ori supertehnologizata, ori prea ignoranta ca sa ne mai batem capul si cu ridicarea taranului la nivel de om care sa stie si el si copiii lui ce mai fecem noi pe la oras?
    Care este problema? Pai din ce vad pe acolo, poate sunt singurele milioane de euro (desi vad ca e vorba de vreo 60 de milioane de dolari) cheltuite cu folos. Ma uit la poze si imi creste inima cand vad bucuria pe fetisoarele copiilor aceia de la tara ca se ocupa cineva si de ei. Mie mi se rupe imima ca e vorba doar de 8% din populatia Romaniei. Ce bine ar fi sa fie vorba despre 50% care sa invete si sa se destepte in acest fel. Cred ca nu am mai fi asa usor o mare masa de manevra pentru cativa oraseni descurcareti si ajunsi in Parlament. Ia sa stie toata tara sa faca ce vad ca invata toti oamenii aceia sa faca..Ce departe am fi acum. Oricum, macar am avea o mai mare plaja de alegere a unor oameni care sa vina la conducerea si administrarea tarii!
    Si atunci care este pericolul pe care ni-l semnaleaza acest articol? Ne semnaleaza, de fapt, vreun pericol? Este vreun pericol de semnalat? Sau toate pozele alea de oameni mai fericiti ca li se deschide mintea sunt o facatura? ca nu ma pricep sa verific.
    • +1 (1 vot)    
      EBC (Joi, 2 decembrie 2010, 20:27)

      Liana Bandila [anonim] i-a raspuns lui Alexia

      Ai mare dreptate. Felicitari pentru ca esti o persoana care vede adevarata fata a tarii, aceea care pentru oamenii de la tara era destul de stearsa si fara viitor in ultimii 20 de ani, spun era deoarece la ora actuala in aproape toate comunitatile in care s-a implementat acest proiect oamenii, in special copii si tinerii care au ramas aici au acum o sansa de a cunoaste si a vedea si altfel viata, parintii care au ramas la vatra de acum le este mai usor sa treaca peste marele dor de copii plecati ori in orasele din tara ori in alte tari pentru un trai mai bun. Eu personal sunt foarte multumita ca am putut ,,creste" in acest proiect care, a avut un impact mare asupra comunitatilor, dar voi cei care comentati fara sa fi facut vreodata ceva pentru acei oameni uitati de politicienii si conducatorii acestei tari, cei care profita doar de naivitatea si simplitatea lor doar cand au nevoie de voturi pentru a ajunge la putere si a se desfata si infrupta din banii tarii,ca ei sunt cei care profita si se imbogatesc fara sa faca nimic pentru acesti oameni, va sfatuiesc sa mergeti si sa vizitati acele centre in care in fiecare zi copii asteapta cu nerabdare sa intre, unde vin oamenii sa afle ceea ce ii inetreseaza dar nu are cine sa-i informeze, sa vedeti numarul mare de tineri care vin la cursurile organizate de noi si multe alte activitati care se desfasoara in fiecare zona. Pentru mine asta este important, faptul ca acest proiect a adus ceva bun pentru oamenii defavorizati si nu ca cineva incearca sa fie critic atunci unde nu prea cred ca este cazul. Sa stiti ca sunt multe fapte facute de unii care trebuie criticate asa ca......
  • +2 (2 voturi)    
    EBC (Joi, 2 decembrie 2010, 19:21)

    Valentin Coman [anonim]

    Valentin Coman LPC 23

    “Arunca Piatra de azi, uita si dormi! In zori daca va fi lumina o vei gasi preschimbata in Soare! Cititi si va documentati anonimilor, rau intentionati...

    E usor a arunca vorbe goale sau poate pline de ocara in anonimat! E usor a acuza si a terfeli, fara o baza reala, munca a peste 550 oameni care au fost implicati in acest proiect si care se daruiesc acestui proiect.
    Proiectul este atat de transparent incat oricine doreste, cat de multe informatii, le poate obtine atat de la distinsa doamna director Diana Voicu, care s-a luptat cel mai mult pentru a obtine aceste rezultate spctaculoase, apreciate de forurile nationale si internationale, cat si de la colegii dansei, din Consortiu si nu numai, de la Coordonatorii locali si chiar de la managerii si administratorii IT din comunitatile implicate in proiect.
    Cele 9 comunitati la care le acord asistenta tehnica, au privit acest proiect cu multa admiratie si l-au tratat cu seriozitate si iata azi, dupa 3 ani de lucru, in aceste comunitati exista acces public la infomatii in nodurile de retea (Scoli, primarii, biblioteci, PAPI) si nu numai. Munca in echipa a facut ca aceste comunitati sa se specializeze in IT, de asemenea au invatat sa scrie proiecte de finantare si marea majoritate a comunitatilor au proiecte declarate eligibile care urmeaza a intra in implementare.
    De asemenea, comunitatile au realizat o serie de pateneriate public-privat tocmai pentru a derula activitati in acest acord cu scop clar - dezvoltare locala, creere de noi locuri de munca, cursuri de pregatire, infiintare de ONG-uri, etc.
    Au existat o serie de schimburi de experienta atat intre comunitatile EBC(proiectul Economia Bazata pe Cunoastere) cat si vizite internationale in acest sens. Continuare matreialul urmator.
  • +2 (2 voturi)    
    EBC (Joi, 2 decembrie 2010, 19:26)

    Valentin Coman [anonim]

    Valentin Coman LPC 23 Continuare la textul precedent.
    Toate activitatile prevazute in proiect, gandite si elaborate cu multa atentie si competenta au facut ca acesta sa fie benefic comunitatilor care fac parte din EBC si nu numai prin impartasirea opiniilor si schimburi de experienta si cu comunitatile vecine.
    Un alt aspect important este faptul ca toate aceste comunitati nu vor fi lasate de izbeliste la incheierea finantarii. Acest lucru s-a materializat si certificat prin elaboratea de catre fiecare comunitate in parte, a unui Plan de Sustenablitate, care sa faca ca aceste comunitati sa poata sa-si deruleze singure programele si activitatile deja incepute sau altele noi, la finele finantarii, Plan ce a fost dezbatut in Consiliile locale si aprobate in fiecare HCL.
    Ar fi inca multe lucruri interesante si frumoase de descris in continuare. Din pacate nu pentru toata lumea ci numai pentru aceia care-si indeparteaza praful din ochi, iritati si acoperiti de rautatile zilnice. Doar aceia vor vedea cu adevarat realitatea si se vor bucura ca traiesc in Romania si ca tot aici exista proiecte constructive si serioase demne de lauda precum EBC.
  • +1 (1 vot)    
    E usor a scrie versuri.... (Joi, 2 decembrie 2010, 20:29)

    Valentin [anonim]

    Pentru cei care sunt critici la adresa proiectului „Economia Bazata pe Cunoastere”, proiect prin care 255 comunitati (in majoritate rurale) din tara beneficiaza de Retele Electronice Locale (RECL) îi rog sa citeasca cu atentie si sa interpreteze o strofa din poezia „Criticilor mei” a celui mai mare poet al neamului romanesc. Citez:
    ...E usor a scrie versuri
    Cand nimic nu ai a spune
    Insirand cuvinte goale
    Ce din coada au sa sune.
    Si i-as mai ruga pe critici sa inteleaga ca daca unele centre PAPI din unele comunitati nu prea sunt mereu arhipline, vina nu este a celor care au buna intentie de a oferi acces la informatie tuturor cetatenilor din acele comunitati dezavantajate ci a celor care nu stiu sa se foloseasca de aceste avantaje. Regret nespus de mult ca destui cetateni din aceste comunitati, unii chiar si cu studii superioare, nu se prea ingramadesc sa foloseasca internetul si facilitatile create de aceasta tehnologie moderna.
  • 0 (0 voturi)    
    De aceea trebuie... (Joi, 2 decembrie 2010, 21:49)

    Doru Dascalu [anonim]

    ...sa cascati ochii in 2012, si sa nu votati nici un politician in parlament. Votati doar persoanele pe care le cunoasteti din orasul vostru sau din judetul vostru.Scoateti politicienii din politica, trimiteti-i inapoi de unde au venit.Vorbiti si cu ceilalti care nu au inernet.Puteti sa le luati jucariile.Nu va opreste nimeni.Daca va place sa primiti apa si fanul de la ei, votati politicienii si partidele.
  • -1 (1 vot)    
    "portalul " facut de Siveco (Joi, 2 decembrie 2010, 23:00)

    Comunitatul [anonim]

    Ecomunitate.ro, este jenant de prost la cat a costat. Firma asta stoarce bani de la buget , sclavageste angajatii muncindu-i fara sa le plateasca orele suplimentare si baga in faliment toate firmele care au "tupeul" sa participe la licitatiile deja aranjate
  • -1 (1 vot)    
    ciucmona83@yahoo.com (Joi, 2 decembrie 2010, 23:13)

    Ramona [anonim]

    Acest proiect este o mare pacaleala. Dna Voicu @ Co stiu doar sa scoata la interval cele cateva cazuri de comunitati care inca mai misca in cadrul proiectului EBC.
    De restul nu le mai pasa, ei vor sa arata Bancii Mondiale doar cazurile fericite, insa pe cei napastuiti in care nu functioneaza nimic de la bun inceput, ii lasa sa se scalda in noroi.
    Faza cu Starea Civila o aveau in plan inca din 2008, dar a picat, acum au luat-o de coada pt a arata `ce amploare a luat` initiativa lor :))
    • +1 (1 vot)    
      De ce raman napastuiti? (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:48)

      Alexia [anonim] i-a raspuns lui Ramona

      Dar cei napastuiti nu pot invata chiar nimic de la comunitatile in care treaba merge si sunt scoase in fata? Ca inteleg ca si aceste comunitati fac parte din aceasta retea. Chiar nu pot sa se inspire de la colegii lor mai razbatatori? Sau nu vor si se complac in a ridica din umeri?
  • -1 (1 vot)    
    Ce a sarit Siveco la postari! (Joi, 2 decembrie 2010, 23:42)

    denvarel [anonim]

    Eu stiu o comunitate in Daesti Valcea unde toate cele 4 calc au decedat de bun ce e softul din ele. Un vista pe hardware subdimensionat cu un freeze de la Microsoft care a fost de fapt si cauza caderii OS. Vista nu avea update din cauza freeze-ului si a decedat la vreun virus de retea mai hot care s-a bagat in sistem. Cum toate cele 4 calc au decedat in aceeasi zi este singura explicatie logica.
    Suport tehnic null, alte programe in afara de IE si wordpad nu aveau instalate, (mishto ca freezul nici nu te lasa sa instalezi nimik), pe scurt, bani aruncati pe niste scule mediocre dar conectate la net si intretinute in cel mai grosolan mod posibil.
    Asta e mult laudatul vostru proiect? La gunoi hotilor, lasati-ne sa muncim nu ne mai furati! Unii dintre noi mai fac si programare pe bune nu folosesc (prost) generatoare de cod.
    • +1 (1 vot)    
      Contraargument (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:29)

      Emi [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      In comunitatea noastra (Vima Mica, Maramures) nu au existat situatii in care solicitarile noastre sa ramana fara rezolvare. Pe scurt, de cate ori am avut probleme, ele au fost rezolvate in scurt timp. Din acest motiv nu mi se pare normal sa se afirme ca suportul tehnic nu exista cand la noi au fost remediate toate defectiunile aparute.
      Nu vreau sa spun ca totul este perfect dar nici sa se spuna ca nu functioneaza nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      si...? (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 21:02)

      basil [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      eu am fost intr-o comuna din giurgiu(herasti) administratori IT.a tramas un pusti teribilist(managerul) care a bagat in draci toate pcurile(la PAPI care nu s-a inaugurat niciodata nu mai sunt decat 2 pcuri.pe cele de la scoala s-a asternut praful.aceeiasi indiferenta si acolo.ce vreau sa spun:de ce nu instalati mai frate linux(ubuntu de exemplu) ca nu va zice nimeni nimic.nu cred ca cineva ar fi impotriva!
  • +2 (2 voturi)    
    RECL Varasti (Vineri, 3 decembrie 2010, 0:28)

    prof.varasti [utilizator]

    Ma numesc Cosmin Constantin si sunt managerul Retelei Electronice a Comunitatii Locale Varasti / Giurgiu. Fac parte din acest proiect din anul 2007 si pot spune ca, in Comuna Varasti, Proiectul Economia Bazata pe Cunoastere a schimbat modul de a percepe dezvoltarea localitatii. Am intrat pe drumul Cunoasterii in ianuarie 2007, iar in cei patru ani ce s-au scurs de la acest moment initial am inregistrat la nivelul Retelei Electronice a Comunitatii Locale cateva realizari ce nu ar fi fost posibile fara acest proiect.
    In anii 2007 si 2008, Scoala cu clasele I-VIII Varasti, important nod al RECL Varasti a castigat doua proiecte scolare in cadrul a doua competitii importante : Programul de Granturi pentru Dezvoltare Scolara(PGDS) si Programul pentru Invatamant Rural (PIR). Ambele proiecte s-au plasat pe locul intai la nivel national in clasamentele celor doua competitii. In primul proiect ne-am propus sa dezvoltam, la nivelul unei scoli din mediu rural , o televiziune scolara (Media School TV ), iar in anul 2008 am pus bazele unui Festival de teatru (Varasti Fest).Tot in anul 2008 s-au pus bazele Centrului de Documentare si Informare Varasti, unde RECL Varasti si-a adus o importanta contributie, iar in anul 2009, scoala a fost nominalizata in primele zece scoli la “ Gala Premiilor in Educatie”.
    In scoala exista un cabinet de informatica, care este conectat la Internet, exista ore de informatica in orarul scolii si exista o puternica aplecare spre domeniu, atat din partea elevilor, cat si a cadrelor didactice. Prin Programul “Utilizarea TIC in scoala si afaceri “, derulat in anul 2009, o parte importanta a cadrelor didactice, angajati din APL, dar si oameni de afaceri de pe plan local si-au insusit si consolidat cunostintele de utilizare a calculatorului, gratie proiectului Economia Bazata pe Cunoastere.
    Elevii scolii varastene au participat in mod constant la Proiectul “e-Vacanta !”, parte a Proiectului EBC , an de an obtinand rezultate din ce in ce mai bune (i
  • +2 (2 voturi)    
    continuare articol ...RECL Varasti (Vineri, 3 decembrie 2010, 7:44)

    prof.varasti [utilizator]

    Prin Puntul de Acces Public la Informatie Varasti au trecut mii de utilizatori, atat in sesiuni propriu-zise de informare, cat si prin cursuri de initiere sau calificare (informatica, engleza, antreprenoriat, lucrator comercial, etc). Reteaua Electronica a Comunitatii Locale Varasti are parteneriate cu Federatia Sindicatelor din Agricultura “ AGROSTAR”, cu Camera de Comert, Industrie si Agricultura Giurgiu, cu APIA si OJCA Giurgiu.
    RECL Varasti s-a implicat in aparitia “ Monografiei Comunei Varasti “, iar in cadrul retelei functioneaza Centrul pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Vărăşti ( Centrul si-a propus atat valorificarea culturii traditionale varastene, dar si promovarea poetului local - Vasile Militaru).
    Tot ceea ce am realizat in acesti ani poate fi vizionat pe site-ul “ Varasti - valoarea comunitatii tale” http://comunavarasti.ning.com/ si , tot pe acest site, va invit sa cititi un articol ce se intituleaza “A venit vremea să înţelegi că tu poţi schimba acestă ţară doar cu atitudinea ta ”.
    Am enumerate o parte din realizarile Proiectului EBC la nivelul localitatii Varasti – nu este cazul aici sa fac un bilant exact al celor patru ani de implementare – iar, ca o concluzie finala, pot afirma ca acest proiect si-a atins obiectivele acolo unde el a fost puternic sustinut de autoritatile publice locale, acolo unde s-a inteles ca nu trebuie sa vina cineva care sa puna ordine in propria ta responsabilitate
    • 0 (0 voturi)    
      varasti...? (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 20:58)

      xavier [anonim] i-a raspuns lui prof.varasti

      aoleu,cosmine,tot papgal ai ramas...probabil,intr-o viata anterioara ai fost propagandist de partid>>>>
      • 0 (0 voturi)    
        Bun simt ! (Duminică, 5 decembrie 2010, 16:58)

        prof.varasti [utilizator] i-a raspuns lui xavier

        O regula a bunului simt precizeaza ca intr-o dezbatere se ataca problema si nu persoana.
        Multumesc pentru compliment, Domnule Anonim !
        Sarbatori fericite !
        • 0 (0 voturi)    
          da!! (Luni, 6 decembrie 2010, 14:06)

          xavier [anonim] i-a raspuns lui prof.varasti

          adica o persoana implicata intr-o problema!!!!!!!!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    sunt de acord cu Liana (Vineri, 3 decembrie 2010, 9:26)

    baies marioara [anonim]

    Este foate usor sa aruncam cu piatra , mai ales cand nu stim despre ce este vorba . In comunitatea noastra , daca nu ar fi fost implementat proiectul EBC , practic noi nu am fi murit incet . Pe langa faptul ca am fost dotati cu toate echipamentele pe care le- au amintit mai sus alti participanti la proiect , (avem asigurata si asistenta tehnica pentru acestea), pentru comunitatea noastra cea mai mare realizare este conectarea la Internet-ul de mare viteza . Astfel , am reusit sa accesam fonduri europene pentru ne dezvolta ( aprox. 10 milioane de euro) .
    Deasemenea , intr-o comunitate unde ”intoarce uliul ” , unde nu exista in anul 2004 ,in primarie , decat un calculator pe care se aseza praful , dupa cei 3 ani de participare la proiect , ( dec .2007- dec. 2010), se poate afirma ca se lucreaza in conditii normale in toate cele 4 noduri ale retelei RECL. Practic , din punct de vedere al dotarilor nu mai exista diferente intre o institutie de la oras sau din mediul rural. Macar acest lucru trebuie vazut , ca oricum mai sunt multe de spus.
  • +1 (1 vot)    
    EBC (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:12)

    Borbely Ema [anonim]

    Borbely Ema manager RECL Fântânele Mureş,
    La noi cele mai mare câştig este dezvoltarea parteneriatului public-privat , care a contribuit la acceasarea fondurilor considerabile pentru întreaga microeregiune Târnavei Mici Bălăuşeri-Sovata nu numai pentru Fântânele.
    • +2 (2 voturi)    
      Omul sfinteste locul (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:22)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Borbely Ema

      Pana la urma, citind aceste comentarii nu pot sa inteleg decat urmatoarele:
      Acolo unde s-au intalnit infrastructura implementata cu oameni harnici si doritori sa faca ceva, lucrurile s-au facut cum trebuie. Felicitari Ema, felicitari Cosmin, felicitari Corina.
      Pentru cine vrea sa vada ce au facut acesti oameni nu aveti decat sa mergeti in comunitatile lor.
      E munca lor mai mult decat a altora si e meritul lor ca au stiut sa foloseasca aceste lucruri in favoarea comunitatii. Despre altii... e alta poveste.
      • 0 (0 voturi)    
        altii (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:35)

        Stefan [anonim] i-a raspuns lui Liviu

        Corect Liviu, dar acest articol este exact despre acesti "altii" si alte povesti pe bani multi.....
      • 0 (0 voturi)    
        Nu mai dati calculatoare celor care le-au stricat. (Vineri, 3 decembrie 2010, 11:59)

        Alexia [anonim] i-a raspuns lui Liviu

        Adevar graiesti, Liviu!

        Unde omul nu e gospodar poti sa-i dai averi pe mana ca tot le imprastie in patru zari. Asa si cu cei care se plang ca au stricat calculatoarele si acu, ce sa faca, asteapta altele si nu le mai da nimeni! Sau le da, dar nu tot lor. Si se mira ca ce-au facut.

        Ca si la scoala, de altfel. Toti copiii sunt chemati sa invete, numai ca unii ajung sa mearga la olimpiade si altii raman repetenti. Acum doar nu ne-om chinui cu totii sa salvam repetentii...
        Eu mizez tot pe olimpici si ma bucur ca au iesit la iveala. Asa ca si noile calculatoare ar trebui sa mearga tot la ei (in comunitatile care au stiut sa iasa in fata), ca se vede ca stiu mai bine decat altii ce sa faca cu ele. Sau poate gasim altii noi, care sa vrea sa intre in aceasta retea.
  • +1 (1 vot)    
    Nu inteleg (Vineri, 3 decembrie 2010, 14:59)

    Pasculet Daniela [anonim]

    De ce atata rautate din partea unora? Negativisti si invidiosi, care fac ca lucrurile bune sa bata pasul pe loc. In loc sa distruga, chiar si numai prin cuvinte rele, mai bine ar pune osul la treaba(ca se vede ca numai de vorba sunt buni) si sa faca ceva pentru tara asta, sau chiar si numai pentru ei. La Zlatna jud. Alba, realizarea retelei electronice a comunitatii locale - RECL, in proiectul EBC, care cuprinde cele 4 noduri(Primarie-PAPI-Scoala-Biblioteca), a fost un lucru benefic din mai multe puncte de vedere, de exemplu: 2 oameni (managerul RECL si administratorul IT), au obtinut un loc de munca si au putut sa se perfectioneze profesional, in cadrul proiectului EBC; copii, tineri si adulti au beneficiat, inca de la deschiderea PAPI(martie 2008), de o serie de servicii(acces la calculator si la Internet,multiplicare/tiparire, scanare, copiere/scriere CD, fax, tehnoredactare, copiere tip xerox etc);multi oameni de varsta a III a au inceput sa aiba incredere in beneficiile pe care le au prin utilizarea tehnologiei IT(ex. in programul APIA), s-au efectuat si se efectueaza cursuri pentru copii si adulti, s-a realizat un buletin informativ (care se distribuie prin oras) etc.
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Vineri, 3 decembrie 2010, 21:11)

      pt dna Pasculet [anonim] i-a raspuns lui Pasculet Daniela

      Felicitari pentru rezultatele dvs si pentru optimism. Dar situatia este roz in maxim 20 comunitati din tara unde cei 2 angajati au avut de la bun inceput sustinerea . In cele mai multe din RECL-uri managerul si adminul s-au `perfectionat` asa bine de au disparut din primarii de luni bune, si chiar din primii ani de activitate. Eu sunt unul din aceste exemple :(
      Pentru `sistemul de emitere a actelor de stare civila` s-au facut demersuri acum vreo 2 ani, iar 255 persoane au fost instruite in acest sens (sotii, fiice, verisori ai primarului, nepoti si multi altii). S-au cheltuit bani pe cazare, masa, traineri etc, iar multe din acele persoane nici nu mai lucreaza in APL-uri sau chiar mai rau, sunt primarii de la sate in care nu exista biroul de stare civila.
      Pe scurt consider ca s-au cheltuit exagerat de multi bani pentru ca obiectivele acestui proiect maret sa fie atinse in nici 10 % din cazuri.
      • +1 (1 vot)    
        Risc (Duminică, 5 decembrie 2010, 10:29)

        Cititor N. [utilizator] i-a raspuns lui pt dna Pasculet

        Asta este riscul in orice proiect pe termen lung care investeste in personal. Formezi oamenii intr-un domeniu solicitat pe piata muncii dupa care acestia pleaca sa se angajeze in alta parte. Daca dupa asta iti multumesc sau te injura tine de caracterul fiecaruia;)
  • +1 (1 vot)    
    Multi sunt cei ce au timp de carcoteli... (Vineri, 3 decembrie 2010, 21:36)

    Sorin Vatavului [anonim]

    Mi se pare mie, sau cineva isi indreapta tunurile spre Diana Voicu si\sau spre MCSI? Se pare ca cineva a starnit premeditat aceste discutii cu un scop anume. Sa fie oare vreun fost angajat nemultumit sau vreun "domn" care nu are alta treaba decat aceea sa stea pe net si sa isi dea cu parerea la orice... Ce mi se pare mie dubios e ca cine vine cu comentarii acide la adresa proiectului EBC are atat de multe detalii incat probabil o depaseste chiar si pe Diana Voicu (poate n-ar strica sa aleaga dintre ei vreo doi consilieri). Si tot dubios mi se pare si faptul ca majoritatea "comentatorilor" se ascund sub anonimat. Daca tot ai ceva de spus si ti se pare pertinent sa o faci, de ce trebuie sa te ascunzi...? Eu nu o s-o fac, si chiar sunt mandru ca pot sa comentez acest subiect care vad ca da batai de cap unor persoane care sunt in necunostinta de cauza sau care vor cu tot dinadinsul sa denigreze anumite persoane care au incercat sa aduca un dram de castig (lasand de o parte celelalte beneficii) unor comunitati "uitate de Dumnezeu".
    Pe scurt: sunt managerul unei retele din aceste comunitati si am avut sansa ca oraselul nostru sa fie una din cele 9 localitati pilot in care a fost implementat proiectul Economia Bazata pe Cunoastere. Prin simplul fapt ca in anul 2005 cand infrastructura IT lasa mult de dorit in mediul rural si mic urban, s-a reusit dotarea a 5 scoli, biblioteca, PAPI si primarie cu 63 de calculatoare, imprimante, scannere, copiatoare etc. consider ca deja comunitatea noastra a castigat enorm. Accesul la internet in fiecare scoala, programele de instruire in domeniul IT&C organizate pentru membrii comunitatii, activitatile destinate elevilor si cadrelor didactice (tip e-vacanta!), proiectele vizand cresterea competitivitatii economice adresate micilor intreprinzatori si multe altele, probabil, sunt necunoscute celor care se lanseaza in fel de fel de afirmatii.
  • +1 (1 vot)    
    Vatavului - continuare (Vineri, 3 decembrie 2010, 22:02)

    Sorin Vatavului [anonim]

    Este foarte posibil ca acest proiect sa nu fi avut rezultatele scontate in toate cele 255 comunitati dar, dupa cum multi stim, printre alesii nostri se regasesc si primari cu mai putina deschidere spre nou (ca sa nu spunem ca doar atat le permit cele 8 clase absolvite). Sunt si localitati in care initial s-a urmarit doar obtinerea unei infrastructuri cu care alesii urmau sa se se prezinte in fata electoratului dar, din cate stiu, majoritatea R.E.C.L.-urilor, datorita personalului angajat, chiar si cu o retributie de mizerie (ca de altfel in majoritatea sectoarelor bugetare), au reusit sa aduca un plus de valoare comunitatilor in care isi desfasoara activitatea.
    Daca faptul ca la Targu Lapus, prin intermediul proiectului EBC, au acces la tehnologia IT copii care poate nici nu stiau ce inseamna un calculator, au fost instruiti in domeniul IT&C cca 250 adulti si aproape 1000 elevi au participat la activitatile e-vacanta organizate din 2006 pana in prezent, lasand de o parte alte activitati si infrastructura creata ca urmare a implementarii proiectului EBC nu inseamna nimic, atunci cei ce aduc acele afirmatii au dreptate. Eu consider totusi ca banii nu au fost cheltuiti in zadar, iar cei care au reusit sa contribuie la aceste rezultate merita toata stima. Ar fi extraordinar ca macar 25% din proiectele guvernamentale sa aiba impactul pe care l-a avut EBC-ul in Romania.
  • +1 (1 vot)    
    Ce am constatat eu (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 13:34)

    Cristian [anonim]

    Am facut cunostinta cu siteul EBC intamplator. Am intrat intr-un concurs pentru castigarea unui laptop, de pe Evenimentul zilei, care m-a redirectionat pe siteul ecomunitate. Am citit unele din articolele de acolo si m-am uitat si la clasamentul localitatilor mai active. Trebuie sa le citesc ca sa pot comenta pentru un laptop.
    Asa...Si am constatat ca citesc despre niste lucruri de care nici nu-mi puteam imagina ca se intampla la satele din tarisoara noastra, ba unele nu cred ca mi-ar fi trecut nici mie prin cap - biblioteci virtuale, ca sa-i faca pe copii sa citeasca (nici copilul meu nu vrae sa auda de carti si citit - dar uite ca mi-au dat o idee), copii de la sat care participa la proiecte internationale cu copii din alte tari, au site-uri comune cu ei, bloguri, discuta pe mess cu primarii - si asta cand zicem cu totii ca scoala nu misca nimic. Ati stiut ca se intampla astea la sate? Eu nu si nici multi alti ”comentatori” care au intrat cred ca si ei la intamplare ca si mine si ne minunam cu totii de ceea ce vedem. Ete ca se poate! Va dati seama ca pustanii astia or sa vina peste noi peste cativa ani si o sa ramanem cu gurile cascate ca or sa ne dea clasa cu ”experienta lor internationala”? Poate unii se tem de asta, de unde si insistenta lor de mai sus sa nu se mai investeasca in halul asta in prostimea de la sat. Eu nu ma tem, ba chiar ma rog sa-si vada de treaba oamenii astia, sa mai duca vreo cinci sute de calculatoare la tara (sa mai ia si din ministere, banci si pe unde s-a dovedit ca nu au nici un rost) ca asta inseamna ca vin altii din urma si o sa aiba cine sa-mi plateasca pensia. Ca doar nu or pleca toti din tara.
    Poate sunt eu mai credul, mai naiv dect cei de mai sus, nu stiu...Dar, daca macar un sfert din comunele de acolo o sa faca ce citesc eu ca fac, e ceea ce nu s-a intamplat cu nici-un program guvernamental (sau poate nu stim noi- ca nici in cazul asta nu am stiut!). Ma gandesc sa ma mut pe undeva pe acolo.
    • 0 (0 voturi)    
      Chiar se intampla in Romania (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 17:40)

      manager RECL Costesti [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Ma bucur ca portalul http://ecomunitate.ro ne sta la dispozitie pentru a dezvalui ce se intampla in mediul rural si mic urban din Romania.

      Daca aceste 255 de retele electronice locale nu ar fi fost create prin intermediul proiectul Economia Bazata pe Cunoastere, derulat de MCSI, si in ziua de astazi multi din cei de la tara traiau inca in ignoranta.

      Ce am constatat eu de-a lungul celor trei ani de cand a inceput implementarea acestui proiect este ca cei tineri au inceput sa depaseasca anumite handicapuri de genul:
      - socializeaza mult mai bine cu cei din jurul lor
      - prin activitatile derulate impreuna cu ei, au inceput sa constientizeze ca fiecare din ei conteaza intr-o societate, nu sunt insignifianti
      - pot face performanta alaturi ce cei cu care soarta a fost mai blanda, care au avut acces la mijloace de informare cu mult inaintea lor (in Costesti mai sunt familii care nu au radio, nu au televizor, nu-si permit sa cumpere o carte si multe altele, informarea facandu-se - inainte de a avea internet - dupa ureche)
      - sunt tineri care nu au dat de ani de zile pe la bunici sau cand au venit, au stat cateva zile si au plecat, nu puteau tine legatura cu prietenii si nici nu aveau unde sa-si petreaca timpul liber intr-un mod placut.
      Pentru acestia, internetul (posibil numai prin acest proiect) a rezolvat o multime de probleme.

      Pentru cei de varsta a doua si a treia, poate atractia nu este aceeasi, dar cand au anumite nevoi legate de comunicare pe inernet cu rude plecate in strainatate, cu alte institutii, consultarea unor acte legislative, cautarea unui loc de munca si multe altele, noi suntem aici, dispusi sa-i ajutam, sa le punem la dispozitie tehnica IT din dotare.

      Pentru lumea de la tara, indiferent ca sunt tineri sau batrani, toate acestea nu sunt lucruri marunte.
  • +1 (1 vot)    
    Monitorizare (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 13:45)

    sziszi [anonim]

    Proiectul este benefic pentru multe comunitati. Rezultatele obtinute in cadrul proiectului depind si de membrii comunitatii, prin implicarea celor vizati. Poate ca in unele localitati nu s`a facut nimic si calculatoarele stau neutilizate dar, cred eu ca acolo unde a fost initiativa , s`au realizat foarte multe. Il felicit pe d`ul Constantin sau pe d`na Corina si mai sunt multe exemple pozitive. Un alt castig au avut scolile iar activitatea e-vacanta cred ca s`a bucurat de un real succes in randul elevilor mai ales prin prieteniile realizate intre comunitatile participante.
    Dupa parerea mea trebuia facuta o evaluare si o monitorizare mai riguroasa si in comunitatile unde nu se facea nimic acolo trebuiau luate masuri ( eventual mutate calculatoarele in locatiile mai rentabile ). Scoala noastra este doar scoala partenera si am beneficiat doar de un calculator, dar s`au facut multe activitati . Ne bucuram ca am putut face parte din acest proiect. Sa nu fim rautaciosi, unde s-a vrut s`au facut multe , unde nu.......
  • +1 (1 vot)    
    reactie (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 14:27)

    Kotorbacs Sergiu [anonim]

    Sunt manager RECL intr-un oras de munte din nordul tarii, Borsa, Maramures. Noi nu am intrat in programul pilot cum au fost cei de la Targu Lapus (salutari, Sorine!) sau bunul meu prieten de la Jurilovca, Catalin, ci abia in 2007, impreuna cu alte 246 localitati.
    1. Sunt de acord ca unii primari si-au trimis sotiile, fratii, cumnatii, etc la cursurile organizate de UMP KEP, dar asta nu cred ca e vina MCSI-ului, acei oameni au fost desemnati de primari sa reprezinte localitatea lor, prin urmare - asa reprezentanti, asa rezultate.
    2. Zicea cineva ca are 4 calculatoare si s-au defectat. Raspunsul meu e urmatorul :
    a) MCSI a "scolit" administratorul RECL la cursurile de la Brasov si nu numai (dar daca la curs a fost "pila"-rezultate 0)
    b) MCSI a dotat TOATE localitatile cu CD-uri de urgenta (imagini pe CD/DVD ale statiilor de lucru si serverelor) pentru a putea fi "puse la punct" de "adminii" din fiecare localitate
    c) exista acel serviciu CSC unde se anunta deranjamentele si fiecare localitate din proiect e alocata unui centru de SERVICE AUTORIZAT - se da telefon, se anunta defectiunea, se deschide un tichet care se inchide doar cand persoana care a semnalat defectiunea suna si confirma ca aceasta a fost remediata (poate au fost cazuri unde firma de service nu isi face treaba, dar cred ca sunt cazuri izolate)
    3. Orasul din care provin este intins pe o suprafata foarte mare, aprox. 47482 ha, distanta intre unele scoli si primarie fiind pana la 13 km, prin urmare infrastructura creata prin proiectul EBC este ceva ce probabil nu am fi avut nici peste 10 ani. Per total in Borsa exista o retea de peste 42 km fibra optica, 27 calculatoare distribuite in cele 12 noduri ale retelei (PAPI, Primarie, Biblioteca si 9 scoli generale), 9 videoproiectoare, imprimante laser, webcam-uri, multifunctional (copiator, scanner, fax)
  • +1 (1 vot)    
    continuare (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 14:41)

    Kotorbacs Sergiu [anonim]

    DAtorita acestui proiect directorii de scoli nu mai trebuie sa faca 5-8-10-13 km sa isi trimita situatiile la primarie, DAtorita acestui proiect s-au creat infratiri cu comunitati din UE cu care colaboram in continuare si suntem parteneri pe diverse proiecte (politici de sanatate, educatie non-formala, formatori de tineret, grupuri locale de tineret)
    O alta valoare adaugata a acestui proiect sunt relatiile/legaturile care au aparut intre managerii/administratorii RECL si proiectele comune pe care acestia le-au facut in cadrul celor doua sesiuni CONECT.
    DAtorita acestui proiect 20 persoane din localitate din cadrul intreprinzatorilor, APL, someri, au facut un curs in urma caruia au capatat aptitudini TIC care ii ajuta in viata de zi cu zi.
    DAtorita acestui proiect, in urma unui parteneriat cu cei de la Infopensiuni.ro vor fi promovate pensiunile turistice din localitate.
    DAtorita acestui proiect si infrastructurii sale, in mai multe localitati se organizeaza cursuri de initiere in TIC Microsoft Unlimited Potential in parteneriat cu Fundatiile EOS sau CIVITAS.
    DA, nu exista padure fara uscaturi, dar spun si eu alaturi de ceilalti colegi ai mei de mai sus: DA - EBC e o poveste de succes si DA,mi-as fi dorit ca macar 25% din proiectele derulate in Romania sa aibe amploarea si rezultatele EBC. Restul, e rea-vointa.
  • +2 (2 voturi)    
    nu arunca cu pietre daca nu cunosti adevarul.. (Duminică, 5 decembrie 2010, 10:23)

    Jerlaeanu Maria [anonim]

    Cunoasterea este cea mai importanta cale de dezvoltare, sustinuta de vointa si actiune.
    Cand ai la indemana posibilitati de dezvoltare personala ti se pare ca toata lumea este in aceiasi situatie. Si totusi nu este asa.
    Marea reusita a proiectului Economie Bazata pe Cunoastere este aceia ca aduce sursa de cunoastere in locurile "uitate de lume" din tara asta, comunitati unde "nu se intampla nimic", unde cu mare greutate se ajunge si de unde la fel de greu se poate pleca. Acest proiect a adus lumea aproape de ei, le-a deschis orizonturi, i-a conectat cu exteriorul, desigur valabil pentru cei care au dorit acest lucru, care au raspuns la "provocare".
    Pe portalul ecomunitate.ro sunt prezentate lucruri simple, poate cateodata puierile, neimportante pentru oraseni, dar de mare impact pentru o comunitate izolata, realizate cu mare efort de o echipa de oameni inimosi care doresc sa-si scoata din anonimat existenta.
    Cand nu cunosti si analizezi cu rautate strict informatia, ca "baba de pe sant" iti dai cu parerea. Invatati, oameni buni sa vedeti castigul, efortul, deschiderea, dincolo de banii investiti (cel putin in acest proiect), care, oricum, se vor inmulti cu siguranta curand. Nu poti dezvolta nimic fara sa investesti.
  • +2 (2 voturi)    
    un proiect de succes (Duminică, 5 decembrie 2010, 10:29)

    irina ravac [anonim]

    Poate ca Gurbanestiul nu este chiar un exemplu de buna practica, in acest proiect. Din mai multe motive, obiective si subiective, pe care nu le voi detalia insa, aici si acum. Dar proiectul este realmente, un succes: peste 200 de comunitati au performat. A fost, recent, un work shop national si s-au analizat rezultatele: circa 100 de PAPI sunt centre de instruire acreditate, s-au organizat sute de sesiuni de instruire in IT si pe alte topici, s-au scris proiecte si s-au castigat finantari pe diferite programe, exista un portal care "traieste" datorita acestui proiect - www.ecomunitate.ro ... Si, ceea ce mi se pare cel mai important lucru, s-a creat o retea cu 255 de noduri, o retea deja puternica, dar care se poate dezvolta, mai ales ca sunt numeroase alte comunitati care isi doresc sa fie membre.
    Sigur, totul este perfectibil, esential este sa gandim si sa actionam pozitiv!
    • 0 (0 voturi)    
      Gurbanesti (Joi, 9 decembrie 2010, 15:20)

      vali [anonim] i-a raspuns lui irina ravac

      Proiectul Economiei Bazat pe Cunoastere

      De ce Gurbanestiul nu este un exemplu bun ?,din cauza Primarului care face parte din acelasi partid politic cu dvs ? sa-i fie rusinr Primarului care s-a opus de la inceput Proictului si angajatilor ,numai piedici li s-au pus fara nici un dialog el este "Dumnezeu". Proiectul a fost cistigat de fostul Primar nu de J.P.
  • +3 (3 voturi)    
    Multumim, HotNews.ro!!! (Luni, 6 decembrie 2010, 12:11)

    Lorena Stoica [anonim]

    Multumim, HotNews!!!! Multumiri reale, bazate pe cateva...."banuieli"....
    Banuiesc, ati intentionat sa promovati la nivel national un proiect cu un potential real si cu impact atat asupra celor 255 de comunitati cat si asupra celor cateva sute de oameni implicati direct sau indirect in implementarea lui.
    Banuiesc, stiti ca una din cele mai dificile activitati pe care trebuie sa o indeplineasca personalul RECL este mediatizarea proiectului in canale media locale si regionale, atat pentru promovare si transparenta cat si pentru replicabilitate! GREU! Foarte greu, in contextul in care cei care decid ce poate si ce nu poate fi mediatizat nu considera ca "eveniment relevant" un curs organizat la sat, o actiune de curatenie in care sunt implicati toti membrii comunitatii, un schimb de experienta la nivel international la care participa oameni care, poate, nu au calatorit inca la Bucuresti.
    Banuiesc, in etapa de documentare pentru articolul dumneavoastra ati accesat portalul nostru, www.ecomunitate.ro, accesibil tuturor, unde ati putut gasi sute de astfel de initiative. Sau, poate ati si vizitat o comunitate RECL! Daca nu, va invit in calitate de coordonator local la Sinteu, Chislaz, Diosig, Marghita, Spinus, Holod, Apateu, Zerind! Stiti unde sunt? IN ROMANIA! Am aflat si eu, datorita proiectului EBC! Veniti sa ne cunoasteti, sa vedeti ce am realizat, unde ne-am impotmolit, ce solutii am gasit, unde mai avem nevoie de sprijin. Eu personal am invatat foarte mult de la cei cu care am onoarea si bucuria sa lucrez!
    Si, nu in ultimul rand, din respect pentru activitatea dumneavoastra de pana acum, banuiesc, ati facut toate demersurile necesare pentru a publica informatiile de la sectiunea "documente". Ma refer, evident, la contract, unde, pe prima pagina, exista o mentiune importanta.
    Va multumesc inca o data si imi doresc sa pot afla in continuare prin dumneavoastra informatii despre proiecte cel putin la fel de importante ca si EBC.
    Cu stima, Lorena Stoica LPC 25
    • 0 (0 voturi)    
      Mai bine chiar nu se putea... (Luni, 6 decembrie 2010, 19:31)

      vatavuluis [utilizator] i-a raspuns lui Lorena Stoica

      Uite ca la asta nu m-am gandit. Fara sa ne dam seama, am reusit sa facem publice unele din rezultatele noastre in incercarea de a demonta niste suspiciuni.
  • +1 (1 vot)    
    EBC pentru oameni! (Marţi, 7 decembrie 2010, 16:12)

    Catalina Anghel [utilizator]

    „....daca mai crezi in tine cand altii nu mai cred
    si-i ierti si nu te superi de indoiala lor” (Kipling)

    EBC este un proiect cu si pentru oameni. Aparte de infrastructura creata, de multiplele beneficii aduse membrilor comunitatilor locale, de sprijinul acordat progresului si dezvoltarii locale, este un proiect care, pentru resursa umana implicata a insemnat schimbarea in bine, dezvoltarea profesionala si cresterea increderii in fortele proprii. Este insa nevoie insa sa CREZI in ceea ce faci si sa te dedici!
    Catalina A.
  • +1 (1 vot)    
    tot raul spre bine... (Marţi, 7 decembrie 2010, 19:12)

    Florentina Calugar [anonim]

    Sincer, n-am avut rabdare sa citesc toate comentariile ...dar am remarcat mobilizarea generala a "familiei EBC " si apreciez asta la colegii mei.
    Cat despre articol si comentariile rautacioase, ii invit deopotriva pe domnii semnatari la Saschiz, si discutam aici , cu faptele "pe masa" ce-a insemnat EBC pentru noi ...va asigur ca aveti ce afla si vedea, numai de bine si chiar mai mult: proiecte, parteneriate, promovare, etc.
    O minima documentare inainte sa-ti dai cu parerea intr-un spatiu public cred ca e de bun simt. Pe de alta parte, nu-i rau ca se-ntampla si asa ceva...in publicitate se numeste "efect invers" , in traducere libera "tot raul spre bine" .

    Florentina Calugar
    manager RECL Saschiz
    • -1 (1 vot)    
      "Familia EBC" e cam mica (Miercuri, 8 decembrie 2010, 22:19)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Florentina Calugar

      ....mobilizarea generala a "familiei EBC " !!!!

      E o gluma buna! Poti numara pe degetele de la maini membrii acestei familii care au comentat acest articol (comentarii in mare majoritate pe langa subiectul principal al articolului=noua infrastructura pentru starea civila) si tot iti mai raman! Unde sunt restul pana la 255?????????? Sunteti in stare sa ii mobilizati pe toti? N-ar trebui sa fie o problema doar va sunt colegi!
      De fapt e evident chiar de pe maiestosul portal ecomunitate.ro ca multe din cele 255 retele sunt la pamant:

      http://www.ecomunitate.ro/Articole_comunitati(20689).html

      42 de comunitati lipsesc cu desavarsire din acest clasament iar cele la care se face referire in mai putin de 10 articole in aproape 3 ani (in jur de 140) sunt deasemnea semi inactive...

      Atunci se pune intrebarea logica: De ce alti bani investiti in TOATE 255 pentru o infrastructura care deja a fost cumparata?

      Cititi cu mintea nu cu sufletul!

      Cu tot respectul pentru cei ce muncesc cu adevarat, pe salarii de nimic in locuri "uitate" de lume in care Internetul a adus lumea!

      Pentru restul profitorilor un singur cuvant: RUSINE!

      Dan
      • 0 (0 voturi)    
        Vremea (Vineri, 10 decembrie 2010, 23:34)

        Petriceanu Ioan [anonim] i-a raspuns lui Dan

        Oare dl Vreme chiar nu are vreme sa ceara corpului de control din Minister sa cerceteze aceste lucruri? Sau e si dansul din aceeasi gasca?

        Oameni buni, pute de departe .....pana cand mai tolerati? Banca Mondiala e multumita , va tari zeci de ani din dobanzile platite de prostime pentru banii folositi ineficient de un grup de interese.....
  • +1 (1 vot)    
    ,,Familia EBC` e calda (Miercuri, 15 decembrie 2010, 11:07)

    Florea Viorel [utilizator]

    Chiar daca unii oameni comsidera ca banii cheltuiti pentru acest proiect sunt in zadar consider ca sunt putin rautaciosi, s-au are interesul ca noi din zona rurala sa nu avem acces la internet, mijlocul prin care putem avea informatii, comunica rapid si multe alte lucruri ce ne ajuta la dezvoltarea si promovarea locala. Consider ca RECL formata de acest proiect va atinge scopul proiectului. Doresc sa multumesc Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale pentru acest proiect si pentru posibilitatea creata pentu noi cei din zona rurala.
    VA MULTUMESC..
    • 0 (0 voturi)    
      ;familia EBC;? (Vineri, 28 ianuarie 2011, 19:22)

      vali [anonim] i-a raspuns lui Florea Viorel

      Care oameni cred ca banii cheltuiti pe acest proiect sunt in zadar ? JELEV PANAIT ,Primarul din com. Gurbanesti,jud. Calarasi ,acesta este singurul cetatean care nu a crezut ,nu crede in aceste proiecte de dezvoltare a mediului rural.
      Florea Viorel ce pregatire ai in IT ? cunosti termenul de IT?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi