Anul trecut pentru nerespectarea prevederilor legale pe piata serviciilor postale au fost aplicate 8 amenzi in valoare de 73.000 de lei, a anuntat miercuri autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). Posta Romana a primit cinci amenzi in valoare de 53.000 de lei, dintre care una de 30.000 de lei in urma unor servicii de proasta calitate. Cine sunt ceilalti operatori sanctionati si care au fost motivele? Potrivit datelor remise HotNews.ro, trei furnizori de servicii postale au primit impreuna amenzi de 20.000 lei, respectiv: Favorit International, amendata cu 10.000 lei, Star Transport Curier si Fan Courier Express, amendate cu cate 5.000 lei.

Amenzi la serviciile postaleFoto: AGERPRES

Conform datelor furnizate de ANCOM, anul trecut, Favorit International a primit o amenda de 10.000 lei pentru furnizarea de servicii postale fara a fi autorizat de catre institutie. Celelalte doua firme au fost amendate cu cate 5.000 de lei, pentru nerespectarea anumitor obligatii din autorizarea generala (in cazul Star Transport Curier) si pentru nerespectarea obligatiei de a detine, la fiecare punct de acces deservit de personal, instrumentele de masura necesare (in particular cantare) in cazul Fan Courier Express.

Numarul si valoarea amenzilor date pe piata telecom au crescut in 2010

Datele publicate de autoritatea de reglementare in aceasta saptamana arata ca numarul si valoarea amenzilor aplicate pe piata de comunicatii electronice si servicii postale au crescut in 2010.

Astfel, anul trecut pentru nerespectarea legislatiei in aceasta piata s-au aplicat 23 de amenzi in valoare de 448.500 lei. Spre comparatie, in 2009 s-au aplicat 7 amenzi in valoare de 120.400 lei. Seful ANCOM sustine ca acest lucru este mai putin relevant, important fiind ca piata sa functioneze.

  • "Faptul ca atat numarul amenzilor, cat si cuantumul acestora au crescut in anul 2010 fata de anul 2009 nu are o relevanta in sine, scopul ANCOM nefiind acela de a aplica amenzi, ci de a-i face pe furnizori sa reintre in legalitate si sa-si remedieze problemele cu utilizatorii sau cu alti furnizori, pentru ca piata sa functioneze", a declarat Catalin Marinescu, presedintele autoritatii de reglementare in comunicatii.

Acesta a mai mentionat ca atat in anii 2009 si 2010, cat si in anii anteriori, s-a remarcat faptul ca furnizorii, in marea majoritate a cazurilor, dupa primirea unei notificari din partea autoritatii cu privire la constatarea unei abateri, remediaza neregulile.