UPDATE Dupa Vodafone si Cosmote, si Orange a lansat "o harta online" prin care utilizatorii pot consulta acoperirea de voce si date din tara. Aplicatia prezinta probleme tehnice

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 1 februarie 2011, 14:08 Economie | Telecom

Harti de acoperire
Foto: Hotnews
Orange a lansat marti o aplicatie online care, sub forma unei harti interactive ofera utilizatorilor informatii despre calitatea semnalului operatorului si posibilitatea de a reclama problemele de acoperire. Initiativa nu este singulara. Primul operator care a introdus o astfel de harta cu semnalul 3G din tara a fost Vodafone, in luna aprilie a anului trecut, iar patru luni mai tarziu un serviciu similar a fost lansat de Cosmote. Cine verifica daca aceste date sunt corecte? Obligatiile de acoperire asumate de operatori prin licente sunt verificate de autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM), iar nerespectarea obligatiilor asumate prin contracte fata de utilizatori, precum garantarea semnalului in anumiti parametri, poate fi semnalata autoritatii pentru protectia consumatorilor (ANPC).

Incepand de marti, utilizatorii pot verifica pe site-ul Orange daca operatorul are acoperire intr-o anumita localitate din tara, ce fel de tehnologie este disponibila in zona respectiva si calitatea semnalului. Pentru aceste informatii utilizatorii pot accesa o harta interactiva a tarii sau completa campurile de cautare cu numele localitatii sau al strazii. In plus, tot prin aceasta aplicatie utilizatorii pot transmite online catre Orange eventualele sesizari cu problemele de acoperire pe care le are operatorul.

Orange este al treilea operator de telefonie mobila care introduce o astfel de harta interactiva cu acoperirea de voce si date a retelei la nivelul tarii. Primul operator care a lansat o astfel de aplicatie a fost Vodafone, in luna aprilie a anului trecut, iar cateva luni mai tarziu, in august, o aplicatie similara a fost lansata si de Cosmote.

Cine verifica totusi corectitudinea informatiilor afisate de operatorii de telefonie mobila si unde se pot adresa utilizatorii in cazul in care aceste date nu sunt chiar cele din realitate.

Contactat pe acest subiect inca din luna august a anului trecut, Catalin Marinescu, presedintele ANCOM, preciza ca autoritatea de reglementare in comunicatii are drept atributii doar verificarea obligatiilor din licente.

"ANCOM urmareste ca semnalul radio sa fie prezent in parametrii stabiliti prin licenta, in conformitate cu obligatiile asumate, in toate locurile de masurare. In cazul in care operatorii nu isi respecta obligatiile asumate fata de utilizator prin contract (garantarea semnalului in anumiti parametrii, in anumite zone), acestia se pot adresa ANPC. In masura in care anumite aspecte tehnice ale unei situatii investigate ar putea depasi sfera de competente a ANPC, ANCOM ii poate oferi consultanta de specialitate, in baza protocolului de colaborare incheiat intre cele doua institutii", declara acesta pentru HotNews.ro la acel moment.

Eroare a aplicatiei Orange
Foto: Hotnews
UPDATE1 : Aplicatia Orange are serioase probleme tehnice

Aplicatia lansata marti de Orange pare sa aiba serioase probleme tehnice. In cursul zilei, HotNews.ro a testat aceasta solutie si aplicatia putea fi accesata. Totusi, aplicatia oferea in anumite cazuri un mesaj de eroare prin care utilizatorii erau instiintati ca situatia apare "datorita unor lucrari de intretinere a acestei aplicatii".

Momentan aceasta aplicatie nu poate fi accesata, lucru constatat cel putin incepand cu ora 19.00. Un cititor semnaleaza in jurul orei 17.40 pe platforma WebPR.ro, la comunicatul dat marti de Orange, ca a incercat aceasta aplicatie dar ca i s-a blocat.


  • UPDATE 2 Orange: Aplicatia a avut probleme marti deoarece a fost accesata simultan de un numar foarte mare de utilizatori
Oficialii Orange au precizat joi pentru HotNews.ro faptul ca in prezent aplicatia functioneaza corespunzator si ca problema aparuta marti s-a datorat accesarii simultane a aplicatiei de catre un numar foarte mare de utilizatori.

"Aplicatia a avut probleme marti, de la ora 13 pana la 19:45. Motivul principal a fost accesarea aplicatiei de catre un numar foarte mare de clienti simultan (aproximativ 6000). Interesul clientilor s-a concentrat pe functionalitatea optiunilor noi, lansate in premiera, si in special asupra tutorialelor. Numarul accesarilor a depasit asteptarile Orange. Problema s-a remediat, iar de atunci aplicatia functioneaza fara probleme", au comunicat oficialii Orange Romania.


Citeste mai multe despre   























5667 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    hm... (Marţi, 1 februarie 2011, 22:28)

    calin [anonim]

    E foarte ciudat... Pe harta ar aparea ca in centrul Clujului exista acoperire si atunci cum se explica DE CE PIERD SEMNALUL IN TIMPUL UNEI CONVORBIRI si sunt in centrul orasului?????
    • 0 (2 voturi)    
      idem tg mures (Miercuri, 2 februarie 2011, 13:22)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui calin

      la fel si in tg mures,nu am semnal in zona zisa cu semnal maxim .am semnalat la orange si dau din umeri,ii doare la tenisi.in acelasi apartament este semnal 5 linii la vodafone si cosmote deci povestile cu ecranarea nu tin.
  • 0 (4 voturi)    
    Semnal Orange (Marţi, 1 februarie 2011, 23:04)

    anonim [anonim]

    Similar cu cel de mai sus in centrul orasului Bucuresti nu pot vorbi la telefon. Roboteii de la customer care imi spun ca am semnal ecranat, dar stau la ultimul etaj si pana anul trecut nu erau probleme. Jalnic.
  • +1 (1 vot)    
    Harta noua (Marţi, 1 februarie 2011, 23:33)

    Claudiu T. [utilizator]

    Poate nu cu atâtea opțiuni (oricum nu aveau acum câțiva ani internet), dar știu aplicația cu harta de ani buni.
  • -1 (3 voturi)    
    si eu in centru orasului in Bucuresti ... (Marţi, 1 februarie 2011, 23:42)

    clandestin [anonim]

    cand sunt in lift pierd semnalul ...
    culmea este ca in sediu vodafone nu au semnal 3G si lumea se conecteaza cu modemuri orange :D
  • 0 (2 voturi)    
    Orange? Vodafone? (Miercuri, 2 februarie 2011, 7:56)

    Mircea [anonim]

    Despre intrebarile cu pierderea semnalului, raspunsurile nu au noima pe care o doresc adresantii. Mai intii de toate sa se informeze despre cum functioneaza sistemul GSM si dupa aia sa puna intrebari acuzatoare cu raspuns inclus ( dupa parerea lor ). Faza cu modemurile Orange... C'mon! :))) Iar cu privire la titlul articolului, el e un pic de doi lei si imi pare un pic partinitor. Chiar crezi, autorule, ca asta ne interesa?...
  • 0 (0 voturi)    
    Din cei 2 mai operatori Orange si VDF (Miercuri, 2 februarie 2011, 9:13)

    hic sunt leones [utilizator]

    primul sta cel mai prost la calitatea convorbirilor si a semnalului, noroc ca ma costa mai putin ca sa le folosesc serviciile pentru ca altfel as fi renuntat la ei de vreo 10 ori numai anul trecut.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred (Miercuri, 2 februarie 2011, 15:16)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Mai prost decat Vodafone? Nu cred!
      • 0 (0 voturi)    
        Inseamna ca nu ai termen de comparatie (Miercuri, 2 februarie 2011, 15:42)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        Eu am vreo 10 ani de experienta paralela cu cei 2 operatori (job - Orange, personal -VDF).
        • 0 (0 voturi)    
          Le-am avut pe amandoua (Miercuri, 2 februarie 2011, 16:27)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Le-am avut pe amandoua in paralel. In afara Bucurestiului unde are,, multi fani "Vodafone, prin Ardeal sau Moldova si chiar in rest au intrat tare mai mult acum in ultima vreme. La net, cel putin in locatia mea se dau mare ca au 3g si au viteza asemanatoare cu EDGE de la Orange, ba chiar mai slaba de multe ori. Cat am avut la ei ma ciordeau la minute de era jale. Cei mai hoti! Pai la Orange am 4 abonamente de 12 ani si nu am ce sa le reprosez. As vrea la internet ceva mai multa viteza, in rest multa sanatate. Si Cosmotistii sunt mai corecti decat Vodafonistii dupa parerea mea. Sanatate!
          • 0 (0 voturi)    
            Experiente si experiente (Joi, 3 februarie 2011, 11:26)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Marius

            de aceea e bine sa ai de unde alege :)!
            • 0 (0 voturi)    
              Aia da (Joi, 3 februarie 2011, 16:17)

              Marius [anonim] i-a raspuns lui hic sunt leones

              Este foarte bine să ai de unde alege, dar ceea ce îți trebuie. Așa, toți dau oferte, fac promisiuni,etc. Ideea este cât sunt de corecți cu clienții!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu aplicatia este problema (Miercuri, 2 februarie 2011, 15:14)

    Viorel [anonim]

    Trebuie sa recunosc faptul ca au cea mai buna harta de acoperire, cu multe functii si destul de corecta in multe locatii pe care le cunosc eu. Orange are o problema mai mare decat ceilalti dupa parerea mea cu aceasta harta: sunt mult mai exacti, fata de smecherii vodafonisti care au ,,semnal" 3g ,,peste tot". Articolul suna a partinire totala fata de ceilalti. De ce oare?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri