Grupul Deutsche Telekom a decis sa reintre pe piata serviciilor TV prin cablu din Germania, afacere la care renuntase la inceputul deceniului trecut, informeaza Bloomberg. Decizia, considerata "o mutare strategica", a fost luata in conditiile in care firmele de cablu din piata vin cu oferte care pe langa TV includ si internet si telefonie. Aceeasi mutare a fost facuta in Romania si de Romtelecom, firma controlata indirect de DT. Dupa ce iesise in 2005 din piata de cablu TV, Romtelecom a reintrat pe aceasta piata in 2008 infiintand NextGen Communication, pentru a concura in tara cu sute de operatori mai mici de cablu TV.

Deutsche Telekom, sediul central din BonnFoto: Deutsche Telekom

In Germania, serviciile oferite prin cablu de DT vor cuprinde intre 25 si 30 de canale TV. Oficialii grupului german nu au dat detalii privind investitia facuta in aceasta directie. In prezent, DT mai ofera pe piata germana si servicii de televiziune prin protocolul de internet (IPTV), sub marca Entertain, segment unde detine 1,2 milioane clienti.

Cei mai mari trei furnizori de servicii TV prin cablu din Germania sunt in acest moment: Kabel Deutschland AG, Unitymedia (parte a grupului Liberty Global) si Kabel Baden-Wuerttemberg GmBH & Co KG.

O mutare similara a fost facuta si in Romania de catre Romtelecom, companie controlata indirect de Deutsche Telekom. Dupa ce in 2005 renuntase la afacerea de furnizare de servicii TV prin cablu, vanzand Cable Vision of Romania (CVR), Romtelecom a reintrat pe aceasta piata in 2008 infiintand firma NextGen Communication.

"Motivul crearii NextGen a fost acela de a concura intr-un mod mai flexibil cu acesti mici operatori de cablu. Din nefericire, trebuie sa avem politici comerciale diferite in fiecare oras. In Romania nu avem 1,2,3 mari competitori nationali, ci peste 700 de mici operatori raspanditi in toata tara. In anumite zone putem concura drept Romtelecom, in altele vom avea nevoie de un alt vehicul si acesta este NextGen si prin acesta vom cumpara alti operatori sau vom dezvolta aceasta companie. NextGen se va dezvolta atat organic, cat si prin achizitii", preciza Yorgos Ioannidis, directorul executiv al Romtelecom, in vara anului 2009.

Conform informatiilor transmise HotNews.ro, in 2010, Romtelecom a facut prin NextGen peste 10 achizitii de operatori de cablu TV in tara.

Doar pe segmentul serviciilor TV prin cablu, numarul abonatilor era de circa 3,3 milioane de abonati, in scadere cu 1,2% fata de sfarsitul anului trecut. Desi in aceasta piata activau 503 furnizori, RCS&RDS si UPC detin impreuna peste 2,6 milioane de abonati.

Pe piata serviciilor TV prin cablu din Romania, anul trecut erau circa 3,3 milioane de abonati, in scadere cu 1,2% fata de sfarsitul anului trecut. Desi in aceasta piata activau 503 furnizori, RCS&RDS si UPC detin impreuna peste 2,6 milioane de abonati. La o distanta considerabila de cei doi operatori se afla Digital Cable Systems (DCS) cu circa 180.000 de abonati la servicii de cablu analogic si digital. NextGen Communications, firma de cablu detinuta de Romtelecom, se afla pe locul patru cu peste 160.000 de abonati de internet, telefonie fixa si TV.