Un raport publicat de firma de consultanta comScore arata ca principalul motor de crestere in industria telecomunicatiilor mobile a fost cererea foarte mare de telefoane inteligente si disponibilitatea la scara larga a retelelor de date broadband fara fir. Astfel, in cele mai dinamice trei piete din lume, SUA, Marea Britanie si Spania, unul din trei utilizatori de telefon mobil detin un smartphone.

Cercetarea comScore a fost facuta in sase tari cu cele mai dinamice piete ale telecomunicatiilor: Statele Unite si grupul EU5 (Franta, Germania, Marea Britanie, Italia si Spania) si a aratat ca de ambele parti ale Atlanticului, interesul maxim pentru noile tehnologii este manifestat de publicul tanar, intre 25 si 34 de ani. Segmentul celor cu varsta de peste 55 de ani devine din ce in ce mai important pentru firmele din telecom, mai ales in Europa, unde reprezinta peste 15% dintre detinatorii de telefoane inteligente.

In privinta marcilor, Nokia castiga detasat in Europa, cu 47,8% din totalul telefoanelor inteligente vandute, dar este in scadere pronuntata fata de anul 2009, cand cota de piata era de 64%. Procentul utilizatorilor de telefoane Apple a crescut in 2010 de la 13,8% la 20%, iar cota de piata a terminalelor Google Android a crescut de la 1,9% pana la 11,9%. In contrast, in Statele Unite sistemul de operare al Nokia aproape ca nu exista, piata fiind dominata de RIM Blackberry, cu 31,6%, urmat de Google Android, cu 28,7%, in crestere fata de doar 5,2% in 2009. Apple ocupa pozitia a treia in SUA, cu o cota de piata de 25%.

Pentru anul 2011, comScore prevede ca telefoanele inteligente vor continua sa castige teren, iar aplicatiile multimedia mobile si retelele sociale vor impulsiona cresterea consumului de date mobile. Tabletele vor fi un alt domeniu important de crestere, analistii prevazand o schimbare de paradigma in ceea ce priveste modul in care oamenii acceseaza interentul: calculatoarele personale vor pierde teren, consumul mutandu-se din ce in ce mai mult spre aparate mobile. Piata de publicitate va creste si ea odata cu numarul de utilizatori, iar aplicatiile complexe de cumparaturi vor creste proportia cheltuielilor online, in defavoarea magazinelor fizice.