Dincolo de planurile comune pe care le are cu Microsoft in segmentul de varf, Nokia doreste sa se extinda agresiv si pe pietele din tarile in curs de dezvoltare, unde vede un potential de peste trei miliarde de utilizatori, a declarat CEO-ul companiei, Stephen Elop, citat de New York Times. El a subliniat ca 80% din populatia totala a globului traieste in zone acoperite de retele de telefonie mobila, dar ca doar 20% dintre locuitorii planetei sunt conectati la internet.

Stephen Elop si Steve BallmerFoto: Reuters

Conform cifrelor oferite de Elop, Nokia livreaza in fiecare zi peste un milion de telefoane cu functii simple, dar compania ar trebui sa isi reorienteze eforturile spre functii mai avansate, cum ar fi accesul internet. Printre aplicatiile posibile ale noilor telefoane ieftine, dar cu acces la internet, se numara folosirea telefonului mobil pe post de cont bancar sau implementarea unui sistem de notificare a fermierilor privind preturile produselor agricole, a aratat CEO-ul Nokia.

Nokia are deja o prezenta semnificativa in tarile in curs de dezvoltare, o mare parte dintre resursele de cercetare si dezvoltare ale companiei mergand catre proiectarea de aparate care sa indeplineasca functii extrem de simple, dar esentiale.

Pozitia de leader detinuta de Nokia in multe tari emergente este din ce in ce mai amenintata de noii producatori de telefoane mobile ieftine din Asia de Sud-est, cum ar fi compania chineza ZTE, care anul trecut a devenit cel de-al patrulea producator de telefoane mobile la nivel global.