EXCLUSIV VIDEO Ministrul Comunicatiilor: Fuziunea dintre RCS/RDS si UPC ar crea un monopol pe pietele de distributie TV si internet fix

de Adrian Vasilache, Remus Puscariu     HotNews.ro
Vineri, 11 martie 2011, 17:05 Economie | Telecom

Valerian Vreme
Foto: Hotnews
Din datele pe care le am se confirma faptul ca daca RCS&RDS si UPC ar fuziona ar depasi 50% din piata de distributie semnal TV, ceea ce ar duce la monopol, a declarat vineri ministrul Comunicatiilor, Valerian Vreme, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Mai mult, acesta spune ca posibila fuziune ar crea o entitate care ar detine aproape 70% din piata de distributie de semnal TV prin cablu si peste 50% din piata serviciilor de internet fix. Daca o astfel de tranzactie va avea loc, Consiliul Concurentei si autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM) sunt cele care vor analiza si decide daca este vorba sau nu de o situatie de monopol, a mai mentionat acesta.

Interviu HotNews.ro:



La sfarsitul lunii trecute, pe 25 februarie, atat Catalin Tolontan, pe blogul sau cat si ZF, ulterior, au informat pe baza unor surse din piata, ca RCS&RDS negociaza cumpararea UPC. Aflat la Bistrita, ministrul Valerian Vreme a fost intrebat in aceeasi zi ce parere are despre o astfel de fuziune, iar raspunsul lui a fost ca nu considera ca o asemenea tranzactie ar crea un monopol in piata serviciilor TV:

"Nu cred ca ar duce-o in pozitie de monopol, piata de telecomunicatii si televiziune e destul de echilibrata la ora actuala in Romania. Dar orice tendinta de monopol va fi tratata serios de institutiile statului, pentru ca cetateanul sa nu fie afectat", a spus acesta, citat de Mediafax.

Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei: Nu am fost informati de companii de vreo fuziune

Contactat vineri de catre HotNews.ro, Bogdan Chiritoiu a reiterat faptul ca cele doua companii nu au facut nici un anunt la Consiliul Concurentei (CC) privind o posibila fuziune.

  • "Nu comentam cazurile inainte de a lua o decizie si momentan nici nu am fost informati de companii de vreo fuziune, ca urmare nici nu stim ce parti ale business-ului lor ar fi afectate. Este responsabilitatea companiilor sa isi evalueze situatia din punct de vedere concurential, sa solicite aprobarea Consiliului, explicand de ce ar trebui sa aprobe fuziunea si eventual sa ofere angajamente pentru a rezolva efectele anticoncurentiale", a declarat Bogdan Chiritoiu.

Crearea unei pozitii dominante de peste 40% din piata ar putea fi acceptata doar daca exista beneficii economice

Potrivit legii concurentei, se prezuma, pana la proba contrara, ca una sau mai multe firme nu se afla in pozitie dominanta, in situatia in care cota sau cotele cumulate pe piata relevanta nu depasesc 40%.

  • "Legea ne spune ca nu putem accepta crearea sau consolidarea unei pozitii dominante, decat daca exista beneficii economice. In principiu, consideram ca peste 40% cota de piata avem de-a face cu o pozitie dominanta. Chiar la o cota de peste 40%, compania are doua alternative: prima - sa argumenteze ca desi cota este mare, nu se afla in pozitie dominanta, iar a doua - sa argumenteze ca desi este in pozitie dominanta, exista beneficii economice importante care ar trebui sa determine Consiliul sa aprobe fuziunea", a mai explicat pentru HotNews.ro Bogdan Chiritoiu.

Distributia de servicii TV cu plata la jumatatea lui 2010: 507 furnizori si 5,73 de milioane de abonati

Piata TV la jumatatea lui 2010
Foto: ANCOM
Pe piata de distributie a serviciilor TV, cele mai recente date oficiale ale ANCOM arata ca la jumatatea anului trecut, in Romania exista un numar total de 507 furnizori care distribuiau servicii TV pe baza de abonament prin trei platforme majore: cablu, satelit si IPTV.

La data mentionata, numarul total de abonati la aceste servicii TV depasea 5,73 de milioane de utilizatori, din care 3,37 de milioane de abonati sunt pe cablu, 2,15 milioane de utilizatori erau abonati la serviciile DTH (satelit), iar 13.000 erau abonati prin IPTV.

Din totalul de 3,37 milioane de abonati ai retelelor de cablu, 2,62 de milioane sunt abonati din mediul urban, in timp ce 0,74 de milioane sunt abonati din mediul rural, penetrarea retelelor de cablu in mediul rural fiind de doar 22% la 100 de gospodarii.

Distributia de servicii de internet fix: 1061 de furnizori si 2,93 de milioane de conexiuni

Piata de internet fix la jumatatea lui 2010
Foto: ANCOM
Pe segmentul de internet broadband fix, la sfarsitul primului semestru al anului trecut in tara erau 1061 de furnizori de astfel de servicii, care ofereau un numar total de peste 2,93 de milioane de conexiuni, dintre care 2,61 milioane pentru abonati persoane fizice.

In functie de suportul utilizat, cea mai mare pondere in totalul numarului de conexiuni la puncte fixe (peste 53%) o detin in continuare tehnologiile de acces de tipul FTTB/FTTC/FTTN + cablu UTP/FTP.

RCS&RDS si UPC, impreuna la sfarsitul lui 2010: Circa 4 milioane de abonati la serviciile TV si 1,4 milioane utilizatori la serviciile de internet fix

Din cele mai recente date comunicate de cele doua companii o fuziune totala intre RCS&RDS si UPC ar duce la aparitia unui gigant telecom care ar avea circa patru milioane de utilizatori pe piata de servicii TV, circa 1,4 milioane utilizatori la serviciile de internet fix, peste 1,44 milioane utilizatori de telefonie fixa si peste 1,1 milioane de utilizatori de telefonie mobila.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

4936 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    E dibaci rau ministrul asta (Vineri, 11 martie 2011, 17:13)

    Zzzzzzzz [anonim]

    A avut nevoie de mai mult de doua saptamani ca sa realizeze ce ineptie a spus pe 25 februarie ...
    • +1 (1 vot)    
      ministru diletant (Vineri, 11 martie 2011, 19:37)

      ~Inuka~ [utilizator] i-a raspuns lui Zzzzzzzz

      Achizitia UPC ar conduce la monopol pe internetul fix???
      Ministrul asta diletant stie care este piata de internet din Romania si ce inseamna monopol?
      In momentul asta la internet fix RDS are 1,1 mil abonati, Romtelecom 950.000 abonati, iar UPC 256.000. Piata totala este de aprox 2,9 mil abonati. Cum ar putea constitui un operator cu 45% pe piata internetului fix monopol?? Daca luam in considerare si internetul mobil procentul din piata al RDS scade si mai mult.
      Pe piata telefoniei fixe Romtelecom detine si acum 55% din piata. Aici nu e monopol dupa socotelile ministrului?
      Singurul loc unde se va produce un dezechilibru ar fi piata tv unde RDS ar ajunge la 65%, dar e departe de monopol.
      Partea haioasa e ca si Romtelecom a intrat pe fir dar aici nu s-a sesizat nimeni ca poate aparea monopol pe internetul fix sau pe telefonie.
      • +1 (1 vot)    
        nu te aprinde ca gresesti (Vineri, 11 martie 2011, 21:44)

        pedalobear [anonim] i-a raspuns lui ~Inuka~

        1. Ar fi o situatie de monopol deoarece RDS ar detine mai mult de 40% dintre clientii de internet fix
        2. Caracteristicile pietei de internet din Romania (numar de utilizatori/tipuri de conexiuni) sunt descrise destul de concret in articol
        3. Monopolul in domeniul telecom este considerat orice procent superior valorii de 40%.
        4. Romtelecom detine 55% din piata de telefonie fixa, dupa ce in prealabil a detinut 100% cu ceva ani in urma (fosta companie nationala de telecomunicatii), da, este monopol, insa aceasta situatie a fost reglementata legislativ.
        5. Monopolul TV este reprezentat de un procentaj superior valorii de 40% (aceeasi situatie ca si in cazul internetului)
        6. Romtelecom a intrat pe fir dar nu si-a afirmat intentia de a cumpara UPC; ca si in cazul NewCom, achizitia UPC poate fi impartita intre RDS si Romtelecom, fiecare cumparand abonatii UPC si reteaua aferenta din anumite regiuni geografice
  • 0 (0 voturi)    
    bla bla bla... (Vineri, 11 martie 2011, 17:24)

    erdeesh [anonim]

    Ministrul Comunicatiilor declara ca fuziunea are crea un monopol.

    asa si?

    Daca rds si ups vor sa fuzioneze are sa-i opreasca cineva? Chiar crede cineva ca ANCOM si Consiliul Concurentei au sa-i opreasca.

    La RDS, OPC-ul le-a spus sa scoata taxa aia de 5 lei din abonament. I-a durut in cot
    • 0 (0 voturi)    
      masomenos (Vineri, 11 martie 2011, 18:09)

      ngi [anonim] i-a raspuns lui erdeesh

      ai si n-ai dreptate :)
    • +1 (1 vot)    
      Taxa de 5 lei (Sâmbătă, 12 martie 2011, 7:22)

      MaDao [anonim] i-a raspuns lui erdeesh

      Nu a fost interzisa. Ci doar li s-a impus sa anunte fiecare utilizator de existenta taxei. In plus au trebuit sa acorde un termen de 30 de zile sa se poata rezilia contractele de catre cei suferinzi la adresa taxei.
      De oprit poate sa-i opreasca. Dupa ce se incheie negocierile si se bate palma se va anunta Consiliul Concurentei si se va astepta verdictul.
      In aceeasi situatie de asteptare este acum achizitia BOOM de catre Romtelecom.
  • +2 (2 voturi)    
    RDS face investitii masive, restu? (Vineri, 11 martie 2011, 17:37)

    C.Flo [utilizator]

    Daca nu era RDS-ul cu tarifele mici de cand a intrat pe piata, nu aveam competitivitate, cine stie ce preturi erau in telecomunicatii la noi, ca restul sunt toate la nivel EU.
    • -1 (3 voturi)    
      RDS are doar o politica agresiva de atragere a (Vineri, 11 martie 2011, 18:31)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui C.Flo

      clientilor oferind servicii mai ieftine decat concurenta si calitate mai proasta. Pana de curand ofereau internet destul de decent (am fiberlink2) dar in ultimul timp si acesta e din ce in ce mai slab (atat cel broadband cat si cel mobil). Am ajuns sa am aceeasi viteza de trafic ca atunci cand aveam fiberlink1 (care are jumatate din latimea de banda a fiberlink2). Despre cel mobil, nu mai vorbesc, se deconecteaza la fiecare jumatate de ora si trebuie sa initializez driverul pt a se re-conecta dupa cateva incercari. Explicatia e foarte simpla: ATRAGEREA UNUI NUMAR MARE DE CLIENTI FARA A ADAPTA INFRASTRUCTURA LA NUMARUL ACESTORA. Urmarea? Sistemul nu mai face fata solicitarilor abonatilor. Pe partea de TV stau si mai jalnic si acest fapt m-a facut sa migrez la UPC care ofera un serviciu mai scump dar si mult mai bun (mai ales pe partea HD). Daca RDS scade calitatea serviciilor atat de rapid acum, ce vredeti ca se va intampla dupa fuziunea cu UPC cand va domina piata?
    • -1 (1 vot)    
      pai erau... (Vineri, 11 martie 2011, 22:02)

      Doina lu Hoita din CotuBaii [anonim] i-a raspuns lui C.Flo

      erau mai sus, insa investitiile masive sunt facute de toti jucatorii de pe piata, atat in infrastructura tehnica cat sin produsele comerciale scoase la oferta... Insa RDS-ul a scos la iveala si a incurajat aceasta latura miloago-cersetoreasca a romanilor care au alergat cu limba scoasa ca la pomana dupa promotiile si echipamentele oferite gratuit de RDS si mai apoi si de ceilalti operatori (sa ni se dea, sa primim cat mai mult si sa platim cat mai putin, chiar deloc!)
    • 0 (0 voturi)    
      RDS (Sâmbătă, 12 martie 2011, 0:25)

      Elod [anonim] i-a raspuns lui C.Flo

      Restul nu isi permit sa rostogoleasca un bulgare atat de mare de datorii.

      RDS a profitat de o crestere sustinuta, prin servicii ieftine si proaste, suport la fel, dar ieftin. Asta a cerut piata. Calitatea a mai crescut intr-adevar, dar e departe de perfectiune.

      Pe segmentul premium mai sunt cativa provideri buni, cu preturi pe masura serviciilor.

      Pentru acasa ramane doar Romtelecom (si RDS).
  • 0 (2 voturi)    
    Monopol chinezesc (Vineri, 11 martie 2011, 18:42)

    tint [anonim]

    Dragilor, RDS are datorii, nu are bani de fuziuni. In spatele acestei afaceri este China Telecom... cine vrea sa invete chineza?
    • 0 (0 voturi)    
      asd (Luni, 14 martie 2011, 8:03)

      asd [anonim] i-a raspuns lui tint

      poate nu ai auzit ca au primit banuti de la banca;)...
  • -1 (1 vot)    
    tarife mici (Vineri, 11 martie 2011, 18:57)

    moki [anonim]

    De ce tarife mici la RCS?
    - Nu platesc taxele pentru autorizatiile de construire la bugetele locale declarand valoari derizorii ale lucrarilor .
    -Nu declara toti stalpii de JT pe care au cablurile ancorate.
    -Nu declara toate echipamentele care sunt legate la reteaua de alimentare cu electricitate.
    -Nu declara numarul real de clienti , pentru a insela furnizorii de programe.
    - Falimenteaza firmele pe care le-au administrat, prin persoane interpuse, prejudiciind bugetul de stat, si furnizorii cu milioane de euro.
    Putem spune multe..... Daca se vor bani la buget nu-i mai cautati tarabagiii si zarzavagiii.
    Pentru cunoscatori.............................
  • +1 (1 vot)    
    RDS e agresiv (Vineri, 11 martie 2011, 20:53)

    teo [anonim]

    Fffffffff interesant articolul !!!!!!!!!!!!!!! De ceva timp tot citim prin presa cum RDS vrea sa cumpere UPC. Acum vreo 2 ore mi-a batut la usa un reprezentant RDS care imi propunea sa ne treaca de la UPC la RDS. Probabil asta intra la capitolul strategie . Daca mai amana mult preluarea asta UPC nu o sa mai aiba clienti. RDS e agresiv.
  • 0 (0 voturi)    
    Nici RDS nu sunt mai seriosi ca altii. (Vineri, 11 martie 2011, 21:13)

    mircea [anonim]

    Recent am vrut sa -mi fac abonament TV,net si telefon la RDS&RCS,dar m-au plimbat vreo doua saptamani fara sa rezolve conectarea,asa ca am renuntat.Nici la RDS nu se respecta promisiunile,iar oamenii care fac lucrarile lucreaza mizerabil.
  • -1 (1 vot)    
    stimatilor (Sâmbătă, 12 martie 2011, 8:53)

    Gica [anonim]

    Stimatilor, nu mai e vorba de mult timp de fuziuni si alte miscari strategice ale firmelor.
    Este vorba de dominatie si Monopol , este vorba de condensarea resurselor mondiale in doar cateva maini.
  • 0 (0 voturi)    
    ala cu china...THUMBS UP (Luni, 21 martie 2011, 23:32)

    marius [anonim]

    rds este in negocieri avansate sa vinda tot ce are catre o companie chineza.
    daca umrariti echipamentele implementate in ultimii 2 ani de RDS:) si va faceti o parere HUAWEI
    chinezul vrea in schimb sa cumpere mai mult odata de asta si circul cu UPC
    RDS este in final o companie mica pentru banii chinezilor:)
    dar ... vb tipului... invatati chineza


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă